Diskuse

Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý?

20.4.2017

Že nejsou ojeté polo či fabia levné, na to jsme si už zvykli. Ale co fiesta? Doby, kdy byla jejich lacinější alternativou, jsou zřejmě pryč. Co za touto proměnou stojí? A vyplatí se si za malý ford připlatit?

 

  • 40 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 20.04.  08:25

    Pihy na kráse

    "Přesto jsme pár „pih na kráse“ našli."

    Třeba bočnice, špatné navíjení pásu.... >:D Auto z ESA.... 49 tisíc na tacháči.... tady něco smrdí >:D Možná jste mohli zkusit přeměřit lak, či dohledat reálné kilometry a bylo by po záhadě >:D V ESA se takovéto voňavky čas od času objeví >:D >:D Stačí se tam zajít podívat...

    Jinak tato Fiesta se mi líbí, více před fl. ale jako auto do města a okolí pro své kompaktní rozměry - super volba.

    Přehrávání přes USB - U základnějších výbav Fordů to funguje všelijak, připojil jsem takto telefon k Fokusu a načetlo mi to seznam abecedně a nemohl jsem přeskakovat náhodně, navíc tam byla každá písnička asi 4x >:D Po poslechu prvních 5ti skladeb a neustálém přeskakováním po jednom, jsem to vzdal >:-[]
    • 31 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 20.04.  08:57

      « Re: Pihy na kráse

      fiesta je kvalitne auto.. podvozkovo mozno aj top v triede... ale ta uvodna foto je akasi divna... az som sa zlakol ze vidim nejake MPVecko ... alebo sa mi to len zda ze tie vyrezy blatnikov su akesi male.. neviem

      na takych 16tkach bude vyzerat urcite uz ovela lepsie :yes:

      PS: aj mne sa viac pacila pred faceliftom... ta megamaska jej proste nesedi... nova fiesta ju ale uz ma voci zbytku vozu akoby kusok mensiu a citlivejsie prevedenu a tam uz vidno ze nebola akoby dodatocne dorobena ... na druhej strane ale velke masky su v malych autach proste v mode... je to aj vec pohladu uznavam

      PS: mne osobne asi najviac vadilo pri skusani asi to male bocne okienko pred A stlpikom.... toto v reale nemusim ani tie zrkladla na stopkach ... zvlat teda ked male auto to nema za potreby ( u MPV sa to pochopit da )
      • 20 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 20.04.  09:08

        « Re: Re: Pihy na kráse

        Další generaci to už ale sluší, škoda jen, že bude drahá a posouvá se někam do meziprostoru mezi B a C segment.
        • 31 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 20.04.  09:13

          « Re: Re: Re: Pihy na kráse

          mne pride ze sa tam posuvaju uz vsetky male vozy... aj nova ibiza aj fiesta.. a aj nove polo ( neskor aj fabia ) uz bude kdesi na pomedzi nizsej strednej ... a aj nove rio je uz hodne velke ... co spravis... auta sa stale zvacsuju.. a mozno nasledujuca i10 uz bude tam kde bola predosla i20tka... rovnako by som sa nedivil keby novy UP uz za par rokov atakoval to sucasne polo... ved si len zober aky razvor ma nova ibiza alebo rio... defakto uz maju vacsi ako golf 5 v nizsej strednej ... a to su udajne stale male vozy... auta proste rastu... asi to nezmenime... 4m hranica v malych vozoch uz padla davno.. razvory sa tahaju uz k 2,6m ... asi je naivne si mysliet ze toto je koniec... a za 5-6 rokov budu male auta vacsie ako golf 5 to je uz takmer takmer iste ( razvorom a komfortom ho uz davno predbehli... uz len kasnu kusok zvacsit.. pojde to ) ;-)

          casom triedy aj tak zaniknu.. budu len mensie a vacsie hatche dlhsie a kratie hatche .. vacsie a mensie crossy .. vacsie a mensie sedany... to delenie na triedy takto ako ho pozname proste uz dnes nedava zmysel a auta sa rozmerovo aj razvormi uz prelinaju z triedy do triedy .. je to uz len ofiko saskaren to delenie dnes ... dodnes je rapid tazko zaraditelny... aj octavka uz bohvie kde bude v novej generacii ci uz konecne dozenie toho passata alebo to stale bude akoze pat metrov dlha nizsia stredna .. ved uvidime
          • 20 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 20.04.  09:31

            « Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

            Vzniklo mnoho nových tříd a mezitříd.... to sis dal práci s popisem naprostých faktů, který tu snad každý zná ne? >:D
            • 11 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 20.04.  09:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

              dnes je to sama medzitrieda veru ... klasicke triedy uz vlastne ani nemas ( lebo aj tam su uz velke rozdiely v ramci jednej triedy dnes ) ... aj moje polo je detakto dnes uz taka medzitrieda mezi mini a malym vozom ;-) ... aj ked za par rokov sa s nim dopracujem urcite v pohode uz k tomu mini co bol vzdy moj sen... mat nejake to sikovne a krasne mini ( len skoda ze nie je cervene ) >:D
          • 22 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 20.04.  11:15

            « Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

            Malá auta v posledních letech nijak výrazně nerostou a oscilují kolem čtyř metrů. Sem tam abnormální šířka či rozvor z nich ještě nedělá C segment. A platí to i pro Fiestu, omlouvat její extrémní zdražení nějakým posunutím mezi segmenty je nesmysl, ta je v nižší střední jen cenou.

            Je to jen snaha po krizi uměle navýšit marže z malých aut, jaká je patrná napříč výrobci. Ať už rušením nižších výbav, nabídkou "luxusních" edicí typu Initiale Paris, individualizací...no a Ford to dotáhl na nový level dotažením ošklivého káčátka z Indie jako kontrast k nové, rádoby prémiové Fiestě.
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 20.04.  09:21

          « Re: Re: Re: Pihy na kráse

          Mno musí spraviť hlavne cenový priestor pre KA+ >:D
          • 20 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 20.04.  09:32

            « Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

            Ano... už jsem ho viděl, je to takový novodobý Fusion... ten Evropský, ne Americký >:D Já bych si to nekpoupil, moc se mi nelíbí. Ale je to docela velké na svou kategorii.
          • 20 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 20.04.  09:32

            « Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

            obcas mi pride ze vyrobcovia chcu mat 3 vozy v rozmedzi 10cm ... ale na co? keby fiesta bola posadena sikovne ( ta sucasna bola ) ... ziadne KA+ by nebolo treba.. lezne oni fiestu uz zvacsia zdrazeju tak samozrejme ze hups mame problem chlapci.. musime opat vymysliet nieco mensie a lacnejsie ( co nahradi defakto tu predoslu sikovnu fiestu ) ... ved preco asi vznikol rapid... keby octavka nenahanala kazdou generacou passat ale zachovala si rozmery predchodcov tak by ziadny dnesny novy rapid nedaval vedla takejto octavky zmysel ani rozmerovo ani cenou...
            • 10 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 20.04.  09:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

              No modely naprieč značkami sa zväčšujú a donedávna aj slušne priberali v každej novej generácii. To nie je problém len koncernu VW, rovnakou cestou až na pár výnimiek sa vybrali v rámci konkurenčného boja skoro všetky automobilky. Niekto to tu na fóre už písal dávnejšie, že tým zväčšovaním robia miesto pre nové malé modely.
              • 11 Reagovat !

                foto H-K-svwet

                H/K_svwet 20.04.  09:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

                vyrobcovia proste dnes uz chcu mat milion modelov a kazdy od kazdeho aby bol maximalne 5-6cm .. preto sekaju "medzitriedy" a kopec modelov...
            • 01 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 20.04.  11:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

              S Rapidem je to trochu specifická situace. Ten vznikl jako nástupce Octavie Tour (která se rozměrově nijak nelišila od té klasické) a časem jej pak využili pro částečné zaplnění velké mezery na trhu kompaktních (entry level) hatchbacků, kde Škoda zástupce neměla.
              • 00 Reagovat !

                foto H-K-svwet

                H/K_svwet 20.04.  12:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

                ved to ze nova octavka je uz kusok "velka" a ta fuga medzi nou a fabiou uz bola citelna a tak to nejako teraz zachranuju rapidom....

                inak potesilo by ma keby rapid do buducna dostal nastupcu... snad dostane :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto cape

      cape 20.04.  10:15

      « Re: Pihy na kráse

      mne prehravanie z USB vo Fieste funguje oki. je pravda ze nahodne prehravanie som este asi ani neskusal >:D
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 20.04.  10:20

        « Re: Re: Pihy na kráse

        Mne se nejvíce líbí AUX >:D Tam to vyřeší telefon a jeho přehrávač za mne >:D
        • 10 Reagovat !

          foto cape

          cape 20.04.  10:23

          « Re: Re: Re: Pihy na kráse

          :-) ano aj to je riesenie...
          inak k Fieste tie km vyzeraju realne ked vezmes do uvahy rok vyroby.. a naozaj ma prekvapuje ta cena.. s tym slabym motorom a nizka vybava.
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 20.04.  10:37

            « Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

            Jo, to určitě nepopírám, ale taky mohla najet 2x toli, nebo být nabouraná, proto tam je to opotřebení. Vždyť já třeba kupoval Mondeo IV s 145 tisíci najeto a v interiéru si nepoznal vůbec nic. Až teď o 100 tisíc více je trochu ošoupaný volant, sedačka už prosezenější a tak :-) Neříkej mi, že u rok a půl starého auta budou stejné problémy... To s tim jezdil leda někdo kdo má 200kg >:D
            • 10 Reagovat !

              foto cape

              cape 20.04.  11:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

              priznam ze neviem posudit..focusa som mal od novoty do 50tis. a terajsia Fiesta ma 18tis ..takze neviem co sa ako opotrebovava..
        • 10 Reagovat !

          foto Atila-

          Atila_ 20.04.  11:14

          « Re: Re: Re: Pihy na kráse

          AUX je nesikovny, protoze se neda ovladat z volantu. Slusne fungujici USB vstup povazuji za naprosty zaklad vybavy v dnesni dobe a to ze ho nektere automobilky jeste ted neumi je hodne smutne.
          • 00 Reagovat !

            foto fisero

            fisero 20.04.  17:08

            « Re: Re: Re: Re: Pihy na kráse

            Tak Ford už to se SYNCem taky zvlád a funguje to do pohody. Jak klasická USB flashka tak přehrávání hudby z mobilu (iPhone). Ovládání z volantu a klid.
  • 20 Reagovat !

    foto pavlik123

    pavlik123 20.04.  08:39

    Kdo ho ojel ?

    Vy ojíždíte svůj vůz ? Já s ním denně něco najíždím, ale neojíždím ho. Fakt ne. Přísahám. Ojetý vůz bych nechtěl. Zánovní ano, použitý také, ale ojetý ... hm ...

    Ale kdo na to jde od lesa (a nemá prachy), koupí vraždu od ESA :-)
    • 10 Reagovat !

      foto steny007

      steny007 20.04.  09:05

      « Re: Kdo ho ojel ?

      Kromě autora? Najdou se takoví ...

      [odkaz] :-)
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 20.04.  09:23

        « Re: Re: Kdo ho ojel ?

        :yes: :yes: :yes: :-)
      • 03 Reagovat !

        foto Londonbridge

        Londonbridge 20.04.  09:24

        « Fiesta

        Manzelka ma 1.6 Tdci Econetic predch.generacia najazdenych 35 000 mil nie je to moc ale zatial ziadna zavada. vacsinou je to po meste a obcas precistime filter na dialnici... Nie su to zrovna lacne auta . Kupoval som to ako nove auto a vyslo to na nej 18 000 euro a to este nebol Titanium ale Zetec vybava + nej extra air bags a ton. okna. Co sa tyka jazdnych vlastnosti je to fakt super . Dialnica mu moc nesedi ma len 5 rychlosti dlhe prevody a 70 Kw nedava istotu pri predbiehani. Spotreba je super 4 - 5 l nafty v pohode staci v meste mozno trosku viac ale ked to porovnam s mojim 6 valcovym naftakom , radsej nie... Minusy su maly kufor , velmi plastovy interior, ziadne odkladacie miesta v zadnych dverach a zadne dvere pri bucnuti zneju len kapanek lepsie ako na Skode Favorit. Pocitam ze nova generacia uz je lepsia a ma 6 rychlostnu prevodovku... Inak celkovo za Fiestu :yes:
        • 31 Reagovat !

          foto Sumi2000

          Sumi2000 20.04.  11:33

          « Re: Fiesta

          Při tak směšném nájezdu nedává volba dieslu moc smysl..
          Hlavně při popojíždění většinou po městě.
          Snad nebudeš mít s dieslem a filtrem časem problém , moderní diesel auta krátké jízdy nemají rády.
          Na tu dálnici bys musel 2* do měsíce aby to fakt pomohlo.
          • 10 Reagovat !

            foto pavlik123

            pavlik123 20.04.  11:57

            « Re: Re: Fiesta

            Přesně tak. Ono i na dálnici Diesel není kdoví jak skvělá volba. Dřívější návratnost okolo 30 tisíc ročně je dnes spíše okolo 50, nebo v opravdu těžkých autech (dodnes, nechápu, co na Passatu váží 1.7 tuny).
          • 10 Reagovat !

            foto Londonbridge

            Londonbridge 20.04.  13:26

            « Re: Re: Fiesta

            Viem diesel s nasim najazdom a vacsinou po meste nie je velmi racionalne riesenie...Bral som to na firmu a boli tam na Econetic slusne danove vyhody + nie je to auto zatazene cestnou danou a vsetka nafta ide do nakladou kedze este mam 2 dodavky ktore tiez maju diesel... S tym filtrom mas pravdu jeden Mitsubishi L 200 pickup nam zadymel ako nemecka dymovnica a muselo to odtiahnut a vymenit filter nastastie bol stale v zaruke. ja sa tiez posuvam E 350 dieslom ale raz za tyzden robim dialnicne vypady a niekedy dlhsie vylety tak zatial filter drzi na oboch vozidlach. Inak ta Fiesta s Ecoboostom alebo ST cko je zaujimave auticko...
            • 00 Reagovat !

              foto CHerokee

              CHerokee 20.04.  17:15

              « Re: Re: Re: Fiesta

              Muzu potvrdit. Jen mezi Fiestou 1,0 ecoboost a Fiestou ST je pocitove rozdil dvou trid. Od prevodovky, pres rizeni a podvozek, az po zvuk a logicky motor. V cem jsou si blizke, pri beznem uzivani rozdil v spotrebe max litr. Nerozumim fordu, proc v nove generaci nasadi 2-3 valec v ST.
  • 11 Reagovat !

    foto LuCZiano

    LuCZiano 20.04.  13:27

    1.6 TDCi / 1.6 HDi

    Strašení tímhle motorem v recenzi každé ojetiny, kam se tento motor montoval je už fakt směšný.
    Nebudu se opakovat, ale tento motor znám a s čistým svědomím můžu říct, že při slušném zacházení a servisu vydrží stejnou porci jako mnohými uctívané 1.9TDi a to se stejnou spotřebou a kultivovanějším chodem.
    • 10 Reagovat !

      foto Petrko

      Petrko 20.04.  17:35

      « Re: 1.6 TDCi / 1.6 HDi

      Jo to víš, když novinář nic neumí tak si poslechne pár strejdu v hospodě a má jasno. Mám tenhle motor v mondeu, najeto 230 tisíc. Výměna oleje plus filtru co 15 tisíc, co druhou výměnu po vypuštění oleje ještě naleju mezi půl litrem až litrem oleje, znovu vypustím a pak teprve naleju náplň. Při náplni 3.8 litrů mě to netrápí stejně kupuji 5 litrů oleje a mezi výměnami doleju max 2 deci. Tankuju vervu diesel motor běží krásně tiše a bere v průměru 5,5 litrů, když jedu dálkovky tak kolem 4,7 litrů. Ve 180 tisících dělaný rozvody. Toť vše.
    • 00 Reagovat !

      foto michael-snow

      michael.snow 20.04.  21:29

      « Re: 1.6 TDCi / 1.6 HDi

      On je dost rozdíl, zda je to 16v verze a nebo novější téměř bezproblémová 8v verze. Nevím co se dávalo do Fiesty, ale nejpozději od roku 2010 ta novější (a dost možná již od začátku), takže opravdu není potřeba strašit tímto motorem.
  • 10 Reagovat !

    foto Flai

    Flai 20.04.  15:23

    cena

    opravdu je rozumné koupit tento "vyježděný krám" který má údajně najeto 50 tisíc kilometrů? Buď vozidlo firemní nebo spíše z půjčovny ... Ta fotografie rezavého olejového filtru,který je tam určitě ještě z výroby a někdo dodržoval long life interval výměny 2 roky / 50 tis. km
    Není lepší volbou za 200 000 Kč Dacia Sandero nové auto-záruka než kupovat takové předražené ojetiny?
  • 00 Reagovat !

    foto dochtor

    dochtor 20.04.  15:42

    MK5 vs. MK6

    Po 10 ročnom používaní Fiesty MK5 som nezaregistroval problém s protikoróznou ochranou.
    A názor autora, že MK6 priniesla väčší vnútorný priestor...
    Práve naopak, MK5 je vďaka svojmu krabicoidnému vzhľadu priestrannejšia a celkom určite sa mi do nej ľahšie nastupuje ako do MK6.
  • 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 20.04.  16:57

    Kdyby někdo chtěl krásnou 1,6 Ti-VCT

    Super stav, Titanium S 2010, 70 tisíc km, původ ČR, kvalitní servis. Dohoda možná. [odkaz]

    Dotazy můžete přímo mě :-)
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 20.04.  17:20

      « Re: Kdyby někdo chtěl krásnou 1,6 Ti-VCT

      Mi zas po Fieste zbyly 4 zanovni lite disky na zimnich pneu 195/50 R 15. Prodavam na Avizu. Najeto 3000 km na Nokianech.
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 20.04.  22:47

        « Re: Re: Kdyby někdo chtěl krásnou 1,6 Ti-VCT

        ja som svoje 10 rocne ENZO H 14tky predal z feldy len nedavno kolegovi v praci... len sa po nich zaprasilo ... ale tak mam radost ze este niekomu posluzia... myslim ze by sadli aj na fiestu ... ma tiez 4 sruby aj ked neviem aku tam maju roztec... ale tak na fiestu to chce aspon 15tky uz to je pravda...

        ja predam feldu .. a rovno na zimnych .. docela aktualne v takomto pocasi.. takze kto sa hlasi ruku hore ;-) >:D
        • 00 Reagovat !

          foto dochtor

          dochtor 21.04.  11:21

          « Re: Re: Re: Kdyby někdo chtěl krásnou 1,6 Ti-VCT

          Rozteč Fordu je 4 x 108 (podobne ako vozy PSA), Felda je 4 x 100 (podobne ako N iných značiek)
          Toľko by taký odborník ako ty, vedieť mal :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Řidič tramvaje dostal od mladíků ránu: Upozornil je, že jsou moc hluční

Řidič tramvaje dostal od mladíků ránu: Upozornil je,…

Policisté se zabývají případem, kdy dva mladíci zaútočili na řidiče tramvaje. Ten je ve středu okřikl, že moc…

Cenový masakr pokračuje, Huawei P10 můžete koupit za necelých 12 tisíc

Cenový masakr pokračuje, Huawei P10 můžete koupit za…

Začátkem měsíce nám udělalo radost LG, když zlevnilo svoji povedenou G6 pod 13 tisíc. Dnešní zpráva se týká…

 

iSport.cz

Zlatý hrdina Lašák končí kariéru. Pešán ho ještě zkoušel přemluvit

Zlatý hrdina Lašák končí kariéru. Pešán ho ještě…

Slovenská brankářská modla končí. Ján Lašák, který v roce 2002 vychytal svojí zemi historický titul mistrů…

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové, rasismu i návratu

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové,…

Tenisové bezvládí. Tak v současné době hodnotí řada fanoušků i odborníků ženský tenis, na jehož čele se po…

 

Reflex.cz

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako jednotka meze naší tolerance

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako…

Kdysi jsem v editorialu v nadsázce provedl svůj heterosexuální coming out. Přiznal jsem se k náklonnosti…

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…