Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Ford Focus C-Max (2003-2010): První Ford Max

Zájemci o ojetý velkoprostorový vůz mají dnes opravdu nepřeberně možností na výběr. Pokud táta od rodiny pokukuje po kompaktním MPV, ale zároveň se nechce vzdát radosti z jízdy, výběr se už poněkud zúží.
Zpět na článek
23. 6. 2016 09:24
23. 6. 2016 11:50
23. 6. 2016 13:25
23. 6. 2016 15:09
23. 6. 2016 15:16
23. 6. 2016 16:52
24. 6. 2016 06:45
23. 6. 2016 15:16
24. 6. 2016 08:45
28. 7. 2016 09:33
10. 10. 2019 20:27
1. 3. 2020 23:10
Avatar - Aoyagi
23. 6. 2016 09:24
...
Fajn rodinné vozítko, a bez sazí i celkem pohodlná jízda - pokud nepotřebujete na okresce předjíždět.

Nicméně, mimo téma - ceny Digital Trends aut [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
23. 6. 2016 11:17
Jen doplním,
bodejť by motory 1,8 a 2,0 duratec nebyly spolehlivé, když je to ještě komplet konstrukční dědictví od mazdy, stejné motory se dodnes prohání v šestkách. Akorát občas upadne ta škrtící klapka na 1,8, ale není to zase tak často, a občas mají tyto motory problémy s karbonem, který leze všude a může rozhodit volnoběh. To ale hodně souvisí s dlouhodobým stylem jízdy uživatele.
Rozbalit vlákno
13
23. 6. 2016 11:50
Re: Jen doplním,
Upadne škrtící klapka?

Jinak 1.6 74kW je taky ze spolupráce Ford/Mazda/Yamaha jako tyhle duratecy. Jenom u 1.6 (1.4) bylo znát odlehčení a špatná snášenlivost velkých kilometrových proběhů proti původním fordím 1.8 a 2.0 zetec, které skončily ve Focusu první generace.

Mazda rozvisí tuhle řadu dál, kdežto Ford ji zazdil a později osadil turbem 2.0ecoboost.
Je to poznat v nástupu přímého vstřikování nebo 6°převodovky, kde Ford s velkou ostudou používal 5° MTX75, přitom první přímý vstřik pro Mondeo 1.8 SCi měl převodovku MMT-6 jako diesely. Tedy vše šlo, jenom Ford šetřil bohužel i novějšího C-Maxe, S-Maxe a Mondea IV
Avatar - Uživatel_5340709
23. 6. 2016 12:05
Re: Jen doplním,
Šestka má u 1,8 taky jen pěti st. převodovku. Ale co si budeme nalhávat, už to začíná být "motorová" historie. Tedy až na současný mazdí dvoulitr.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
23. 6. 2016 13:03
Re: Jen doplním,
Zdravím. Kdepak. 1.6 Zetec-Sigma od Forda nemá s Mazdou nic společného. Motory v Mazdě2 (té minulé už hezké) a Mazdě3 (dvě předchozí generace) jsou vlastním produktem Mazdy (myslím, že je to řada Z). Mají rozvodový řetěz, zatímco motory Ford Zetec Sigma od Yamahy mají ozubený řemen. A třeba 1.6 od Forda jede ve Focusu Mk2 nesrovnatelně lépe, než 1.6 v Mazdě3 první generace. V Mazdě je ten motor takový mdlý a jako bez ducha, zatímco ten ve fordu naopak jede tak, že máte pocit, že musím mít vyšší výkon než jen 100 koní. Ano ty motory Duratec-HE jsou s Mazdou sdílené, byť odlišností je celá řada. Ty jedou dobře všechny, hlavně dvoulitr a to jak v Mazdě6 (Mk1) tak i Mondeu od roku 2000.
23. 6. 2016 13:25
Re: Jen doplním,
Přiznám se nevím jakou 1.6 měla Mazda 2, ale Ford a posléze i Volvo S40/V50 používalo 1.6 Zetec-S/SE později přejmenovanou na Duratec ze společného vývoje:

The advanced Zetec-SE (sometimes badged as Zetec-S) was developed in collaboration of Yamaha and Mazda, under the Sigma codename. It ranges in size from 1.25 L (1249 cc) to 1.7 L (1679 cc). It is very different from the Zeta engine – the intake and exhaust are even on opposite sides. It was the first engine to use a plastic intake manifold.
Ve Focusu 2 tomu hdoěn pomáhají krátké kvalty, kdyse při 130 točí 4 000ot/min. Rozdíl oproti Focus 1, kterrý u delší převodovky točil při 130 3000ot/min, existovali i verzi s kratším stálý převodem a nebyly to pouze Trendy.
V Mondeu mk3 jezdím Duratec-HE s odměřenými 110kW, ale 6° by zasloužil napříkald ten z SCi.
23. 6. 2016 15:05
Re: Jen doplním,
Presneji receno 1.25 je zmensenina 1.4ky a 1.4 je zmensenina 1.6ky a vsechny jsou od Yamahy. Od 1.8 je to Mazda.
23. 6. 2016 15:09
Re: Jen doplním,
včetně 1.7 která se taky aldila s Yamahou, ale pořád tam čtu i o Mazdě a tohle nebyl jediný zdroj. To, že se podáleli na vývoji, neznamená, že je používají (v Mazdě).
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
23. 6. 2016 15:42
Re: Jen doplním,
Motory Ford Zetec-Sigma, tedy ty vyvíjené s Yamahou jsou v kubaturách 1.25, 1.4, 1.6 a 1.7. Ten poslední měl proměnné časování, nikasilové vnitřní plochy válců a byl jen v kupé Puma a jako jediný se vyráběl v Japonsku u Yaamahy. Tyto motory byly v Mazdě, ale pouze v Mazdě 121 (jako Fiesta od roku 1996) a dále v Mazdě2 první generace (taková ta vysoká divná). V Mazdě2 Mk2 (ta první hezká), v Mazdě3 ani v jiné další Mazdě nikdy tyhle motory nebyly. V těchto autech mají motory rozvodový řetěz, nikoliv ozubený řemen jako má Ford Zetec Sigma. Když jsem psal články o ojetých Mazdách 3 Mk1 a 2 Mk2 tak jsem se na toto speciálně zaměřoval co to má za motory. Motory 1.8, 2.0 a 2.3 v Mazdě6 Mk2 i 2.5 jsou původně Duratec-HE, v Mazdě známé jako série L. Ty jsou společné, avšak rozhodně ne úplně stejné. Jisté je, že tento motor má v Mazdě a Fordu shodný hliníkový blok.
23. 6. 2016 15:10
Re: Jen doplním,
6st. prevodovku postradal kazdy, na druhou stranu 5ka byla skvele poskladana do mesta a na okresky. Tam ji Ford cilil. Na dalnici to uz nebylo to prave.
Dnes maji vsichni 6ky i se stejnym objemem Mazda nebo mensim Fiat. Ja mam 6ku a pokud vylozene nejedu vic jak 115kmh, tak ji ani nepouzivam, takze pokud nekdo nejezdi dalnice, tak mu staci 5.
23. 6. 2016 15:16
Re: Jen doplním,
Ano s tím musím souhlasit, 5° bez dálničních přesunů je dobře poskládaný. Ve městě na čtyřku 50-60km/h okolo 2000, krásná spotřeba bez podtočení a už má i sílu. Pětka od 60-70 a výš. Bohužel mám jen Mondeo, takže dělám i dálniční přesuny, tam je znát při 130-3500ot./min chtělo by to trochu srazit.
Avatar - Aoyagi
23. 6. 2016 15:55
Re: Jen doplním,
3500? Páni... je to hodně slyšet?
23. 6. 2016 16:52
Re: Jen doplním,
Ani není, odhlučení je dobré, je vystýlka na přepážce z obou stran i dvojitá izolace na kapotě, ještě doplním spodní kryt motoru. Jde spíše o spotřebu. Hlučnost začíná stoupat přes 4000 kdy je tachometrových 150km/h.ale tam se to kryje s aerodynamickým hlukem.
Díky osazení 18" mám dost přesný tachometr, při 130tacho GPS ukazuje 128km/h možná rpot si řikám vyšší spotřeba, ale ostatní co jedou 130tacho v reálu mají třeba 120km/h
23. 6. 2016 21:37
Re: Jen doplním,
To je Mondeo s 1.6 benzínem?
24. 6. 2016 06:45
Re: Jen doplním,
Nn mk3 s 2.0 107kW, mk3 byla bez 1.6 tady začínala na 1.8, předchozí a následující typ měl znovu 1.6 ti-vct.
23. 6. 2016 15:16
amaterske reseni
Passat ma jakoze to neamaterske reseni, ale v amaterskem provedeni, kde je domecek el. brzdy z plastu a lame se. Navic pri vymene desticek se musi diagnostikou zasunout valecek, takze vymenu si clovek doma neudela jen tak.
Astra J ma taky centralni motor a lanko jako Cmax a tam je to spolehlive, max se nekdy meni lanko rucky, ktere uz nabizi i levnejsi druhovyroba.
Rozbalit vlákno
0
24. 6. 2016 08:45
C-Max
U meho Maxe problem se skrtici klapkou - kolisaji otacky u studeneho motoru. Uz jsem si na to zvykl a holt to jednou za mesic chcipne na krizkovatce.
Horsi problemy jsem mel s elektronikou - 3x problemy s pojistkovou skrini, nastesti 2x v ramci zaruky, protoze vymena se vysplhala pres 10kKc.
Celkove jsem spokojen jak s motorizaci, tak s komfortem jizdy.
Rozbalit vlákno
0
24. 6. 2016 09:48
švédské zimny
Normálně to nedělám, ale tohle tahá oči:
možná mají ve švédsku anomálii a po podzimu přichází zimna, ale pokude ne tak si to prosím opravte - vyhřívání chladící kapaliny se hodí v zimě a ne v zimně. Tohle je snad první stupeň ZŠ, ne? :-O
Rozbalit vlákno
0
28. 7. 2016 09:33
ESA ne
s C-Maxem taky neudelate chybu, ale ten clanek je spis reklamou na ESA ne? Doporucuju tam nejezdit, pred pul rokem jsem se tma pekne nechal napalit.
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2019 20:27
1,6tdci
1,6tdci neni spatny motor.. Pokud jsi sundate vanu autogenem vytahnete vypustak tak aby vse vyteklo budete delat privymene oleje proplach motoru a pouzivat kvalitni olej.. Je smutny ze česi jen jezdi a udrzba zadna.. Pak je ten motor nakope do zadni casti... Ja mam najeto 300 tis a karbon minimum. Jezdi jako dabel..kam se hrabe pd od wv :-)
Rozbalit vlákno
0
1. 3. 2020 23:10
C-MAX
Tak trochu se v hodnocení zapomělo na zážehový dvoulitr
Rozbalit vlákno
0