Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Ford Mondeo 2.0 TDCi: Diesel vybírejte pečlivě

Ford Mondeo se řadí mezi vyhledávané ojetiny již řadu let. Jen ceny těchto vozidel jsou stále nižší a nižší. Nyní na ně dosáhnou i méně majetní řidiči.
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 08:48
Je to ještě švihák
Takhle vybaven vypadá pořád dobře, ale jedná se o III. generaci a ne II. Respektive je to Mondeo MK. III.

Bylo by možné se místo PR řečí vyjádřit přesněji k motorům TDCI made by Ford?
Odcházející vstřikovače (často vlivem naší nekvalitní nafty) jsou známou závadou, ale už jsem slyšel dost protichůdných názorů, že poslední trojková Mondea tímto neduhem netrpí (prý jen první roky výroby). Vždy jsem si myslel (a i někde četl) , že tento problém způsobil nasazení dieslových agregátů od PSA ( notně spolehlivějších) do další generace Mondea.

Tak jak to tedy je? Opravdu byly motory TDCI tak tragické po celou dobu své výroby?
Pokud vím, tak 96kw dvoulitr se první rok dával i do MK IV, než jej zcela nahradily nové motory.
Rozbalit vlákno
3
3. 3. 2014 09:31
Re: Je to ještě švihák
Je to tak, tim neduhem odchazejicich vstriku trpeli prvni verze do roku 2004. Pak doslo k uprave vstriku i cerpadla a nachylnost na poskozeni je mensi. Tragicke urcite nejsou, je to jen zazite dogma a z okoli znam nekolik motoru TDCi co maji pres 200 tKm a stale maji puvodni vstriky a funguji i v zime.
Samozrejme, ze pri vyberu ojeteho naftaka je potreba obezretnost, ale TDCi jsou srovnatelne motory s konkurenci a takova 2.2 jede moc pekne.
3. 3. 2014 10:46
Re: Je to ještě švihák
První rok byl nejhorší. Traduje se, že vzhledem k rozdílné kvalitě nafty si toho na západě ze začátku ani nevšimli, u nás většina aut potřebovala odtah tak do půl roku a když Mondeo TDCI zkoušel ruský dovozce Fordu, tak nestihl vyjet ani jednu nádrž a bylo po čerpadle i vstřikovačích.
Poslední ročníky už byly v normálu, tzn. rizika problémů se vstřikovači a čerpadly jsou oddobná jako u jiných commonrailů té doby. Podle mého názoru je Mondeo TDCI velmi výhodná koupě, protože díky té špatné pověsti se ceny drží nízko a opravy vstřikovacího systému jsou relativně levné.
Avatar - WinDiesel
3. 3. 2014 13:57
Re: Je to ještě švihák
K upravam vstrikovacu a cerpadel doslo nekolikrat. Od Euro 4 to jiz bylo ok. Na nekterych trzich Mondeo 3 dlluho presluhovalo, techniku sdilel Jaguar az do 2010. V roce 2007 vyrazilo Mondeo 4 na silnice s motorem PSA DW10B. Nynejsi Mondeo jezdi s DW10D a od podzimu bude mit nove Mondeo DW10F se 130 kW. Takze je tu posun z 96 kW v roce 2001 na 130 kW v roce 2014.
Vozy PSA jiz tyto motory BLUE HDI pluzivaji par mesicu.
3. 3. 2014 10:16
udaje na palubnych pristrojoch? pche !
rocnik 2005 a 152 000km.. ja to uz skutocne nechapem. Preco ludia nemaju gule to proste nechat na tych 220-240 000km ko su vsetky podobne rocniky v Nemeckych bazaroch. Aha, ono vlasten by za to asi nemohli pytat tych 120 tycek ale max 70-80, vsak ano. Technicky stav bokom, ale ja skutocne neverim, ze si niekto kupi plne vybavenu dialnicnu stihacku a odjazdi v tom za 9 rokov 150 000km
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 10:19
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Tomu tady snad už neveří nikdo >:D
Avatar - grifith
3. 3. 2014 10:33
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Jde o národní sport, který s oblibou provozují nejen bazaristé, ale také zákazníci. Souhlasím s tebou, že zcela nepochybně si někdo nekupuje dvoulitrový diesel pro svůj roční nájezd celých 17 tisíc km. To je prostě blud na který může skočit jen český hospodský Franta... Lid chce být klamán, tak mu to dopřejme. :-!
3. 3. 2014 10:46
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Zduraznil bych hlavne ty zakazniky. Od mnoha lidi slycham, jak shaneji auto a musi mit najeto maximalne kolem 120 - 140 tKm a cena kolem 100 tKc. Pak v bazaru uvidi dve auta, jedno najeto skutecnych 220, druhe neuveritelnych 120 po duchodci a hadejte cim se pak chlubi sousedum ?
Avatar - grifith
3. 3. 2014 10:51
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Jasně, jde to ruku v ruce. Franta z Horní Dolní potřebuje mít přece sotva zajeté 10 leté auto, aby bylo čím machrovat před Jednotou ... Tyto pohnutky osobně ovšem poněkud nechápu.
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 10:53
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
To je ale logické, protože čím víc km- tím více součástek musí být opotřebenejších.... zákazník prostě chce být klamán. Taky bych si nekoupil auto s 200 tisíci km na tachometru. Tedy, v relevantní cenové hladině. U Tohoto Mondea s ohledem na jeho 9let dlouhý život bych se rozhodoval jinak a za bratru sto papíru bych 250 tisíc km snesl. Nicméně bych neočekával, že najede ještě jednou tolik bez investic a auto bych za dva roky poslal dál :-)
3. 3. 2014 10:58
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
"najeto skutecnych 220"

No a kde bereš jistotu, že auto v bazaru bude mít najeto "skutečných" 220 tkm? To auto může mít stočeno třeba z 320...
Avatar - Alpinis182
3. 3. 2014 11:11
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Ber to jen jako teoretický příklad, nic složitého v tom nehledej, bude to tak nejsnadnější >:-[]
3. 3. 2014 11:21
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Jen chci poukázat na to, že použití slova "skutečný" společně s "autobazar" je odvážné...
Avatar - Alpinis182
3. 3. 2014 11:24
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
bohužel :/
3. 3. 2014 11:18
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Převrácená logika.
Nemyslím si, že lidi chtějí být klamáni a okrádáni. Jen se zde uplatňuje nabídka a poptávka. Lidi chtějí za svoje peníze co nejvíc. A zloději se je snaží svojí nabídkou oklamat a opět získat co nejvíc i za cenu podvodu. Toto se uplatňuje snad u všech komodit.
Zloději sázejí na nevědomost (neinformovanost) a hloupost (naivitu) lidí. Snaží se je oklamat a obchodníci pomocí manipulace (psychického nátlaku) vlákat do nevýhodného obchodu. Z tohoto důvodu prostě nemohu v autobazaru koupit auto, i když by se mně vzhledem k mému nájezdu nejvíce vyplatilo.
Vinu za současný stav bych spíš hledal v legislativě a "snaze" automobilek zamezit stáčení. V současném (právním) prostředí asi poctivý bazarník nepřežije a zůstali zde jenom... ti s neostřejšími lokty
Avatar - grifith
3. 3. 2014 11:47
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Nemyslíš? Já tvrdím opak. Právě lidé hledají chiméry bazarového trhu.... Shání auto deset let staré, najeto musí mít do 140 tisíc atd. Takže myslíš že bude následně chyba v prodejci, jenž nabízí auto ve velmi dobrém stavu leč s 225 tisíci km, když kolega za dvěma zatáčkama nabízí překrásnou stočenou bořeninu ale s krásnými 120 tisíci? No mámo nekup to, podívej, vždyť s tímskoro nikdo nejezdit. Bazaristé a různí další vyčuránci se tomuto chtíči jen přizpůsobili ... Kdyby do bazaru chodili lidé znalí problematiky (což by dle mě měli, nejedná se nakupování rohlků v krámu), pak by neměli naivní představy.
Abychom si dobře rozuměli, nemyslím si, že jediná chyba je na straně zákazníků. Bazarista je ve velké většině (čest těm mála výjímkám) člověk bezskrupulózní a dík chabé legislativě si může dovolit dělat ze zákazníků v.oly.
3. 3. 2014 12:06
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Jo, myslím, že popisuješ jednu skupinu zákazníků ("rohlíci"). Pak je zde ještě další skupina zákazníků, kteří chtějí pravdivé údaje. Jenže těchto údajů se v pokřiveném prodejním prostoru autobazarů nedočkají...

Právě poctiví bazarníci, kteří nabízeli pravdivé údaje, už asi vymřeli (sežrali je podvodníci nebo se jimi stali). Alespoň mně to tak připadá.
Avatar - grifith
3. 3. 2014 12:15
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Ano, to máš pravdu, popisuji tu dle mě velkou skupinu lidí, kteří o nákupu bazarového vozu nic nevědí a prakticky nai vědět nechtějí. Ty jsou zcela nejvhodnější skupinou pro napálení.
Člověk znalý probému by se v tomto bazarovém westernu měl umět pohybovat s větší grácií a umět tak mnoha problémům předcházet, či se je snažit eliminovat. Ona bazarová koupě je jednou z možností, které je sice nejjednodušší, ovšem není bezproblémovou.
3. 3. 2014 10:52
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Obecně vzato máš pravdu. Ale jak víš, že zrovna tenhle kousek není jedna z výjimek potvrzujících pravidlo ? První majitel jezdící 30tkm ročně to mohl prodat třeba už za 3 roky a ten další už třeba jezdil málo.
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 10:55
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Tohle je taky pravda. Spousty lidí, co kupuje tyhle "dálniční" expresy po prvním majiteli má daleko menší nájezd a používá ho jako rodinný vůz. Moje auto najelo za první 2,5 roky existence 140 tisíc km. Já za další 2 a pul roku natočil jen 50 ;-)
Avatar - grifith
3. 3. 2014 11:04
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Takže za prvních 5 let už to mělo skoro 200 tisíc.... Opravdu zde nežijeme v pohádce, kde s vozy jezdí faráři pouze na nedělní mše, doktoři 5km do ordinací a důchodci na náves pro pečivo. Mondeo bylo ve velké většině flotilovým vozem a podle toho se jejich nájezdy dají očekávat. Těch velmi málo výjímek se v bazarech skoro nekáže, to koluje po rodinách a známých ;-)
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 11:28
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
No, tak máme teď 190 >:D Ale kdybych ho stočil na 130 zpátky, nic by zákazník nepoznal :-) Až na to nesedící zadní světlo, který sem zničil o lampu v Holešovicích >:D
Avatar - grifith
3. 3. 2014 11:49
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
>:D :yes: a ještě by byl zákazník spokojený, jak pěkně zajeté to auto má.
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 11:54
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Tak určitě >:D Musim sehnat na vrakáči to světlo a bude to leštěnka po důchodci z Německa:D Paradoxně ale nemam důvod prodávat, slouží nadmíru dobře >:D Takže by to mimo kilometrů prodat nebyl takovej majstrštyk, jako to předvádí některé bazary:D
Avatar - grifith
3. 3. 2014 12:20
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Plně souhlasím a hlavně přeju mnoho šťastných a bezproblémových kilometrů a spokojenosti s vozem ;-)
3. 3. 2014 11:10
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Přesně tak jsem to myslel, akorát s nižšími nájezdy prvního i druhého majitele. Něco jako u mého auta, i když nikoliv se vznětovým, ale zážehovým motorem: První majitel kolem 30 tkm ročně, druhý majitel méně než 10 tkm ročně ... a já jako třetí se vracím k těm 30 tkm ;-)
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 11:35
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Tohle je ale možné třeba u Fabie v benzínu, nebo golfu v základních motorizací. U větších aut je to dost nepravděpodobné.... neznám moc lidí, co by si soukromě koupili naftové kombi střední třídy, nebo ještě sedan jako nový. :-)
3. 3. 2014 11:45
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
To já taky ne, ale je hodně lidí, co to koupí jako podnikatelé na IČO a pak s tím jezdí převážně soukromně a nájezdy jsou relativně malé (do těch 30 tkm) - prostě druhé auto v rodině - pardon, chtěl jsem říct druhé auto ve firmě ;-)
3. 3. 2014 11:39
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
len tak z pr** som sa pozrel na Auto ESA a ich Mondea kombik, 2.0 TDCi a rv 2005

ich kilometraz (v tis km) - 140, 156, 119, 151, 186, 103, 151

hovorim si, to snad nie je mozne. To akoze tie auta mladnu? A preco si ti "idioti" chodia kupovat auta do nemecka, ked za tu istu cenu (cca 2500 Euro ) dostanu Mondeo s 200 az 250 tis km. Mame sa my len dobre tu v CR/SR :-)

PS: dufam ze ludia chapete ironiu. toto je mega podvod alebo tych dochodcov co si kupuju Mondeo na jazdenie za vnucatami do okresneho mesta je fakt nejak vela
3. 3. 2014 11:50
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Holt to jsou ti čeští důchodci - když mají dá třicet korun za recept, tak se ošívají, ale dát třičtvrtě mega za auto střední třídy s turbodieselem, aby mohli jezdit za vnoučky a do kostela, jim potíže nedělá.
Avatar - Sybok_ok
3. 3. 2014 12:20
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Ale dá se.
Nasi mají mondeo (shodou okolností skoro to samé, MY04, 2.0TDCi 96kW) a roční nájezd kolem 15tis, mnohdy méně. Aktuálně má najeto 129tis. Koupen jako roční s 30tis (ověřenými) kilometry. Proč mají diesel na takovýhle nájezd se mě neptejte, já tehdy hlasoval pro šestiválec :).
Takže dají se takováhle auta (s malým nájezdem) najít, ale je jich minimum.
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 13:10
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
Hlavně když tohle auto vykoupí bazar, je hned pryč. Prodá se známým, nebo zaměstnancům... pravděpodobnost narazit na takovéhle auto v bazaru, jako je ESA či AAA je minimální, skoro nulová.

Prodávali sme 2x 6ti leté vozy s cca 40 tisíci KM. Do dvou - tří dnů byli pryč z bazaru.
24. 3. 2014 22:55
Re: udaje na palubnych pristrojoch? pche !
To není zase tak strašný. Já mám 2003 a 200 000 km. Táta to samý ale 2004. Nemusí bejt všechno nutně stočený. Nedávno se na firmě prodávala služební oktávka 2006 1,9 TDI a měla najetý 100 tkm. ;-)
Avatar - Alpinis182
3. 3. 2014 11:24
Teď mě napadá...
... neudělá Jaguar X-Type ve své podstatě více parády, který má ve směs stejnou technikou. Co myslíte ? :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 11:31
Re: Teď mě napadá...
Je jich o dost méně ke koupi, to bude asi největší problém a dost lidí od toho dá ruce pryč, protože neví, že je to vlastně Mondeo a bojí se věších výdajů :-) Jinak souhlas, Xtype v kombiku je pohledné auto :-)
Avatar - Alpinis182
3. 3. 2014 11:38
Re: Teď mě napadá...
teď to bude lehce "jabka s hruškama", ale mně se ten Estate nelíbí, proto bych v této situaci určitě bral Sedan. Beru ho společně s e46 za nejpovedenější střední sedan té doby.
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 11:47
Re: Teď mě napadá...
Tak image udělaj podobnou. Jag vs BMW :-) Takže zas ani tak jablka a hrušky to nejsou :-)
Avatar - Alpinis182
3. 3. 2014 11:51
Re: Teď mě napadá...
to bylo myšleno na to Kombi vs Sedan :-)
Avatar - Ozzman
3. 3. 2014 11:53
Re: Teď mě napadá...
Tak sorry :d To sem nepochopil >:D Mě se líbí obojí :-) Je mi sympatické, že si mužu koupit i kombi od prémiové značky a dnes za solidní peníz :-)
Avatar - Alpinis182
3. 3. 2014 17:56
Re: Teď mě napadá...
"bulvární mínus" od někoho, kdo si koupil Mondeo a později zjistil, že to samé auto může mít za stejný prachy, ale s lepším kabátem a image ? >:-[]
Avatar - beibej
3. 3. 2014 19:08
Re: Teď mě napadá...
no většinou má Jag 4x4.
Avatar - Alpinis182
3. 3. 2014 20:46
Re: Teď mě napadá...
S benzinem ano, ale s naftou (2l; 2,2l), která je vlastně pointou diskuze, jsem tech 4x4 moc neviděl...
21. 3. 2014 06:20
satellite tv online
satellite tv for pc
Rozbalit vlákno
0