Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy Jazz. V případě, že hledáte maximálně praktický malý vůz s vysokou spolehlivostí, jste u jazzu na správné adrese. Zapomeňte však na emoce a také diesel.
Zpět na článek
12. 9. 2016 13:06
24. 9. 2016 17:58
7. 8. 2023 17:34
8. 9. 2016 08:39
Chybajuci diesel
Dat medzi minusy chybajuci diesel, ked spotreba benzinovych motorov je lahko cez 5 litrov mi pride maximalne usmevne :-)
Rozbalit vlákno
2
8. 9. 2016 09:06
Re: Chybajuci diesel
Ted, kdy jiz nektera mesta zacinaji zakazovat vjezd dieselum a pomalu se zacina od dieslu ustupovat napise nekdo takovyto minus???? 8-s
Co jako ten diesel nabidne navic u auto, ktere je urceno do mesta? Ze by pomalejsi ohrev motoru a tudiz i srovnatelnou spotrebu s benzinakem na kratke jizdy nebo vetsi vibrace?
Autor si neuvedomil, ze Jazz neni skodovacky sluzebak.
9. 9. 2016 16:01
Re: Chybajuci diesel
Co i len pomysliet dat do toho auta diesel je uplna zhovadilost. V aktualnej generacii ani nehovoriac, nakolko ho mame ako druhe auto v rodine. V meste jazdim za 6.1 okresky 4.5 priemer okolo 5 uplne v pohode, pricom atmo motor 1.33 75KW s tym autom cvici hodne slusne (1066 pohotovostna hmotnost). Tento motor je uplne idealny, usporny, tichy, spolahlivy a na pomery triedy i zamerania vozidla. Nevraviac o ekologii, kedze auto stravi asi najviac casu v meste - staci, ze vyjdem z parkoviska motor je zohriaty.
8. 9. 2016 09:50
Bez emocí?
Honda Jazz je obdivuhodný monobox, vytvořený opravdu ve stylu "Postavili jsme prostor kolem vás.". U první generace si člověk po osahání myslil, že už to dál zlepšit nejde a ejhle, druhá generace přinesla další posun.

Určitě jen díky neměnné velké výbavě, která určuje jednotnou vyšší cenu, je to auto málo prodejné. Zajímavé, že v USA jich jezdí hodně.
Rozbalit vlákno
5
8. 9. 2016 10:05
Re: Bez emocí?
No ona Honda tu ma celkem podivnou politiku. Beru to tak, ze CR pro ni neni nejak zajimavy trh. Nepodbizi se cenou, ale kdyz si clovek ty ceniky nastuduje, tak zjisti, ze to vychazi +- nastejno s konkurenci. Leckdy ta Honda vychazi i lip.
8. 9. 2016 10:31
Re: Bez emocí?
Ano, když si člověk uvědomí, že za vyšší kupní cenu ušetří na servisu, tak to vyjde dobře. Navíc sí za tu vyšší cenu koupí auto s nádhernou nápaditou konstrukcí s mmnohými technickými finesami, které jsou všechny myšleny přímo pro lidi a které jinde nenajde.

Ale to právě spousta lidí neudělá - zajímá je okamžitý výdaj při koupi.
8. 9. 2016 13:37
Re: Bez emocí?
Chce si to pockat na prodejni akce. My jsme dostali 80 tisic slevu na Jazz v automatu, takze vysel stejne jako Yaris v automatu, takze volba byla jasna a Jazz uz je 4 roky doma.
8. 9. 2016 15:05
Re: Bez emocí?
To je hezké usilovat o něco pěkného a najít si k tomu cestu.
8. 9. 2016 20:42
Re: Bez emocí?
My puvodne o Jazzu vubec nepremysleli, ja prosazoval Yarise. Po svezeni vsak manzelka nebyla spokojena s motorem 1.33 - moc slaby. Pak jsme jeli kolem Hondy a ja se zminil o Jazzu. Tak jsme se tam zastavili, projeli a koupili :-)
Avatar - VelkejChytrák
8. 9. 2016 10:27
Pane redaktore,
co vy si tak představujete pod větou "podvozek je kvůli svému naladění náchylnější na horší silnice"?
Už jsme si zvykli, že průměrný manažer obvykle neumí česky, ale redaktor, tedy člověk živící se psaním, by ho myslím měl korigovat.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
9. 9. 2016 09:04
Re: Pane redaktore,
Dobrý den,

máte pravdu, to jsem asi měl. Upřímně, také moc nevím, co pod tím představit. Odolnost podvozku Jazzu je velmi dobrá i v ČR, jízdní vlastnosti spíše komfortní, což není vůbec chyba. K těm emocím, jak tady někdo zmiňoval. Emotivní auto si představuji takové, která vás baví řídit. To ale Jazz moc není, minimálně tedy ne v mém případě. Ale tak možná pro někoho emotivní být může. Emoce totiž vznikají různým způsobem. U každého jedince jinak. To platí obecně. K tomu, že nemá diesel. Konkurence z Evropy ho nabízí. Proto je to v mínusech. Ale chápu, že při spotřebě 5,6 l ho opravdu asi nikdo nepotřebuje. Možná tak člověk, který má možnost se dostat k "levné" naftě jestli mi rozumíte. :-)
Avatar - VelkejChytrák
9. 9. 2016 10:45
Re: Pane redaktore,
Díky. Tedy je na horších silnicích náchylný k vyššímu opotřebení.
Avatar - Flai
9. 9. 2016 07:42
Předčasně opotřebené pneumatiky přední nápravy
jak tomu mám rozumět ? nerovnoměrné sjíždění-geometrie ?
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2016 08:18
Od roku 2010
máme Jazze doma. Viz recenze na moje auto pod přezdívkou Pincek. Najeto přes 170 000 km, z toho kolem 90 000 na LPG. Náklady na i km se pohybují od 0,7 po 1,1 Kč na km i s benzínem v závislosti na ceně LPG a Benzínu. Naprosto vše si píšu přesně ikdyž momentálně už s autem nejezdím,ale v rodině zůstalo. Včetně koupě pneumatik, mytí, povinného ručení, havarijka, pohonných hmot, dálniční známky a v neposlední řadě poctivého autorizovaného servisu mě vychází celkové náklady na 1 km na 1,72 Kč průměrně! Kdybych jezdil celou dobu na LPG bylo by to ještě níže. Za podobnou cenu většina lidí utratí jen za Benzín. Auto nikdy nemělo vážnější závadu, vlastně si nevzpomenu na nic krom obvyklých věcí jako jsou brzdové destičky a podobně co bych musel platit. Tuším, že Jazz s námi zestárne, protože tak spolehlivé a provozně levné auto budeme těžko hledat. Nezaslouží si nic jiného než chválu, sjel s námi půlku Evropy a to je to auto primárně do města a okolí. Doporučuji, nová generace se mě nelíbí a proto jsem koupil Civica,ale kdo chce spolehlivé 5-ti leté auto, myslím, že v této kategorii určitě lepší nenajde....
Rozbalit vlákno
3
9. 9. 2016 09:43
Re: Od roku 2010
Chcel by som suhlasit, ale u nas v rodine je jazz od novu a po 5 (97 000 km) rokoch odisiel kompresor klimy. oprava v honde 500,- eur. Takze moja skusenost je taka, ze nikde nas to sice nikdy nenechalo, ale zasa uplne bez much to nie je.
9. 9. 2016 15:14
Re: Od roku 2010
Stát se může, tam je pak asi nevýhoda, že ten kompresor musí být originál... Neptali jste se v Hondě, jestli by nešla nějaká spoluúčast z jejich strany, přecijen pokud to auto jezdilo na garančky normálně, tak si myslím, že by to nějak udělat mohli, u nás v Olomouci jsou vstřícní,ale takovou zkušenost zatím nemám....
9. 9. 2016 17:13
Re: Od roku 2010
Já měl první generaci, dojíždění do práce za 5,2 (50 km, z toho 40 dálnice 110-120, 4 mimo a 6 město). Auto jako takové bylo spolehlivé, všude se vešlo, dovezlo v pohodě 3 lidi na hory i s výbavou, odstěhovalo manželskou postel i s matrací, olej s filtrem vyšel na 500, vzduchovej 150, kabinovej 50 Kč a to je vlastně vše, co to každý rok potřebovalo.

Ale mělo problém, že rezlo a to fest. Lemy zadních kol byly (a možná u dalších generací pořád jsou) naprosto hloupě udělané. Vnitřek je ohnutý o 90 °, takže nahoře vytvoří takovou plochu, kam jakmile se dostane bordel, tak nemá si tam v klidu zůstává a žere plechy. Plastové podběhy taky nic moc řešené, takže jsem jednoho dne při čištění po jejich sundání zjistil, že mezi nimi a plechy bylo bahno. To vyžralo do plechu hroznou díru.

Zreznul i chladič, což by bylo po 180 tis. akceptovatelné, kdyby tam nechyběl ten blbej ukazatel teploty. Člověk by viděl, že teplota stoupá a měl by čas to vyřešit. Takhle auto najednou zahlásilo kontrolkou přehřátí na dálnici v kopci a než člověk mohl bezpečně zastavit, tak to skončilo nutností srovnat a přetěsnit hlavu a ventily... Je fakt, že pak dalších 30 tis. ujel než šel z domu. Po tomhle jsem se přestal divit, proč se to tu v recenzích uvádí jako mínus. Já už bez toho auto nechci.

Zvláštní je, že naopak výfuk byl asi z nerezu, zadní tlumič krásnej na pohled i po 13 letech, vedení taky původní, byť s povrchovkou.
Avatar - TeeJay
12. 9. 2016 13:06
Super
Parádně vystižené auto, na jedničku. :yes:

Za sebe tedy musím říct, že když jsem zrovna nevozil ženu s smalým, tak jsem si užil i těch emocí, podvozek a řízení sice nejsou nic moc, ale motor a převodovka, to byla radost. :-)

A teď ke konci začínaly puchýřkovat zadní lemy, ale u kterého japonce to není. >:D
Rozbalit vlákno
0
24. 9. 2016 17:58
Honda
jo, Hondu jako značku mam rád, prže kdykoliv jsem měl auto této značky měl jsem štětí a byl to drzák ! auta stridam celkem casto, nakupuji po bazarech a s tim to jsem taky spokojen. ;-)
Rozbalit vlákno
0
7. 8. 2023 17:34
spodek hruza
Ze spoda teda hodne spatny, nic tam neni, zadna ochrana proti korozi a kaminkum. Vsechno lita a caka primo na ten pouze lakovany plech a ram. A podbehy jsou hur reseny snad jen u Favorita. Za ten plast vcechno nalita a pak to tam drzi vlhko a prorezne to zevnitr. Fakt bida na to jak jsou drahy. Kdo to nenechal osetrit hned jako nove, tak si to ted koupi jen silenec, za ty penize. To jsem to chtel jako druhe auto. Takze k cemu ze variabilita interieru a motorove a podvozove dobry, kdyz to rezne ze spoda skoro jako Lancer. Fakt me to zklamalo. Uz nevim co vybrat.
Rozbalit vlákno
0