Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?
Zpět na článek
Avatar - Ada je zase tady
23. 3. 2017 08:33
Frankofil se zase nezapřel
Po zkušenostech s 2.2HDI a lámajícími se vačkami bych zvolil raději motor TDI! Vůz s francouzskými komponenty si může koupit je začátečník.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Intercool
23. 3. 2017 08:56
Re: Frankofil se zase nezapřel
sakra, sám mám 2.2HDi a ještě ve francouzském autě
Avatar - LuCZiano
23. 3. 2017 09:59
Re: Frankofil se zase nezapřel
Ty Ado, není náhodou outlander z tria Outlander / 4007 / C-Crosser do kterých se montovalo i 2.2 HDi?

Já jen, jak mluvíš o těch začátečnících...
23. 3. 2017 10:23
Re: Frankofil se zase nezapřel
Do Outlandera sa zo zaciatku montovalo poriadne tedeicko, ziaden uzrany a lenivy zabozrutsky dizel >:D >:-[]
Avatar - Beefcake
23. 3. 2017 12:43
Re: Frankofil se zase nezapřel
Najprv VW, potom FR, potom Mitsubishi .
Avatar - Jaros71
23. 3. 2017 09:50
Pěkný článek..
O tomto autu jsme kdysi s bratrem uvažovali.. ;-)
A nakonec vzali Hondu CR-V.
Což bylo asi dobře , diesel 2.2 od Hondy byl super motor.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
23. 3. 2017 20:07
Nedá mi to... tenhle článek je dobře, ale...
ale ten odkaz na první generaci je zvláštní.
"Šlo o pohon známý jako IRD, skládající se z redukčního převodu a viskózní spojky,".

IRD fakt není systém pohonu.. ale názve té redukční převodovky. IRD znamená
Intermediate Reduction Drive a je to jen ta redukční převodovka, která taky otáčí osu otáčení.
Viskózní spojka je až za tím a je na činnosti IRD nezávislá.
IRD se kazilo intenzivně... do roku 2001. Jakkoliv mám Italy rád, tak musím připustit, že se kazily původní kousky, uváděné jako typ MPN. Od roku 2001 byla výroba převedena do Rakouska, a vyskytují se jako typ F23 - a ty už drží.

Jasně, pořád je to nejslabší článek řetěyce, ale běžně dochází k jejich výměně od 200 tis km nahoru a výměna za nový, originální kus stojí nějakých 35.000,- Kč.
O tom by si mohla většina "moderních" aut nechat zdát!

A ano, vedle toho jsou v prvních Freelanderech původní K-serie benzinové motory od Rovera, se svou výměnou těsnění pod hlavou po cca 100 tis km, za nějakých 20 tis Kč. Pořád je to lepší, než udržovat při životě TSI motor,a le ano, považuji to za slabinu.
Motoru, ne Freelandera. Kolik jich je na prodej s benzinem?

Diesel je bez problému. Ať už je to L-serie nebo převlečené BMW.
A z logiky věci je jasný, že prakticky žádné z původních IRD už není "v oběhu". Typy jsou záměnné - takže použít lze vždy novější typ.
;-)
Rozbalit vlákno
1
24. 3. 2017 23:00
Re: Nedá mi to... tenhle článek je dobře, ale...
Zdravím Vás. Vím vím, že IRD je ten redukční převod. Ostatně v AutoOjetinách jsem o tom kdysi psal, stejně jako o tom přesunutí výroby z Itálie do Rakouska (od koho jsem se to tehdy dozvěděl. :-) )Tady jsem to shrnul dohromady s tou spojkou i když to není úplně přesné, neboť ta se údajně hodně kazí (často za to ale může i sám uživatel, když jezdí na nestejně sjetých pneu vpředu a vzadu). Jinak se mi ale ten první Freelander líbí více, než ten v recenzi. Je to víc originální a v době vzniku dost průkopnické auto navzdory neblahé pověsti. Jinak jsem na Rover nezanevřel. Naopak jsem si nedávno pořídil 25 Streetwise s motorem série L i když jsme chtěl původně benzinové "Káčko".