Diskuse

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

23.3.2017

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?

 

  • 40 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 23.03.  08:33

    Frankofil se zase nezapřel

    Po zkušenostech s 2.2HDI a lámajícími se vačkami bych zvolil raději motor TDI! Vůz s francouzskými komponenty si může koupit je začátečník.
    • 11 Reagovat !

      foto Tiburon

      Tiburon 23.03.  08:56

      « Re: Frankofil se zase nezapřel

      sakra, sám mám 2.2HDi a ještě ve francouzském autě
    • 21 Reagovat !

      foto LuCZiano

      LuCZiano 23.03.  09:59

      « Re: Frankofil se zase nezapřel

      Ty Ado, není náhodou outlander z tria Outlander / 4007 / C-Crosser do kterých se montovalo i 2.2 HDi?

      Já jen, jak mluvíš o těch začátečnících...
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 23.03.  10:23

        « Re: Frankofil se zase nezapřel

        Do Outlandera sa zo zaciatku montovalo poriadne tedeicko, ziaden uzrany a lenivy zabozrutsky dizel >:D >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 23.03.  12:43

        « Re: Re: Frankofil se zase nezapřel

        Najprv VW, potom FR, potom Mitsubishi .
  • 40 Reagovat !

    foto Jaros71

    Jaros71 23.03.  09:50

    Pěkný článek..

    O tomto autu jsme kdysi s bratrem uvažovali.. ;-)
    A nakonec vzali Hondu CR-V.
    Což bylo asi dobře , diesel 2.2 od Hondy byl super motor.
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 23.03.  20:07

    Nedá mi to... tenhle článek je dobře, ale...

    ale ten odkaz na první generaci je zvláštní.
    "Šlo o pohon známý jako IRD, skládající se z redukčního převodu a viskózní spojky,".

    IRD fakt není systém pohonu.. ale názve té redukční převodovky. IRD znamená
    Intermediate Reduction Drive a je to jen ta redukční převodovka, která taky otáčí osu otáčení.
    Viskózní spojka je až za tím a je na činnosti IRD nezávislá.
    IRD se kazilo intenzivně... do roku 2001. Jakkoliv mám Italy rád, tak musím připustit, že se kazily původní kousky, uváděné jako typ MPN. Od roku 2001 byla výroba převedena do Rakouska, a vyskytují se jako typ F23 - a ty už drží.

    Jasně, pořád je to nejslabší článek řetěyce, ale běžně dochází k jejich výměně od 200 tis km nahoru a výměna za nový, originální kus stojí nějakých 35.000,- Kč.
    O tom by si mohla většina "moderních" aut nechat zdát!

    A ano, vedle toho jsou v prvních Freelanderech původní K-serie benzinové motory od Rovera, se svou výměnou těsnění pod hlavou po cca 100 tis km, za nějakých 20 tis Kč. Pořád je to lepší, než udržovat při životě TSI motor,a le ano, považuji to za slabinu.
    Motoru, ne Freelandera. Kolik jich je na prodej s benzinem?

    Diesel je bez problému. Ať už je to L-serie nebo převlečené BMW.
    A z logiky věci je jasný, že prakticky žádné z původních IRD už není "v oběhu". Typy jsou záměnné - takže použít lze vždy novější typ.
    ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto koos323

      koos323 24.03.  23:00

      « Re: Nedá mi to... tenhle článek je dobře, ale...

      Zdravím Vás. Vím vím, že IRD je ten redukční převod. Ostatně v AutoOjetinách jsem o tom kdysi psal, stejně jako o tom přesunutí výroby z Itálie do Rakouska (od koho jsem se to tehdy dozvěděl. :-) )Tady jsem to shrnul dohromady s tou spojkou i když to není úplně přesné, neboť ta se údajně hodně kazí (často za to ale může i sám uživatel, když jezdí na nestejně sjetých pneu vpředu a vzadu). Jinak se mi ale ten první Freelander líbí více, než ten v recenzi. Je to víc originální a v době vzniku dost průkopnické auto navzdory neblahé pověsti. Jinak jsem na Rover nezanevřel. Naopak jsem si nedávno pořídil 25 Streetwise s motorem série L i když jsme chtěl původně benzinové "Káčko".
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou vlakových nehod ve Studénce

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou…

V roce 2008 zažilo nehodu vlaku ve Studénce několik stovek lidí. Málokdo z nich ale o sedm let později seděl…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…