Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Lexus IS 200/IS 300: Hra na třetího na japonský způsob

BMW řady 3 mnozí považují za etalon sportovního sedanu. Jenže dle někdejšího reklamního sloganu „nemohl mít trojku každý třetí“. Tomu „třetímu“ proto nezbylo, než hledat jinde. Třeba u Lexusu IS, který se tomuto BMW až nápadně podobal.
Zpět na článek
28. 9. 2017 09:50
28. 9. 2017 16:27
29. 9. 2017 10:42
4. 10. 2017 21:18
28. 9. 2017 08:56
Pěkný a zajímavý článek, ale...
Opravdu nevím, odkud má autor infomaci, že BMW 320i řady E36 a E46 se nevyrábělo s manuální převodovkou, ale určitě vím, že to není pravda. I u tohoto motoru totiž byla standardem pětistupňová převodovka (v dobových testech často kritizovaná za přílišnou krátkost pětky v dálničním provozu), zatímco automat byl pouze za příplatek :-!
Rozbalit vlákno
1
28. 9. 2017 10:38
Re: Pěkný a zajímavý článek, ale...
Myslené bolo, že BMW nemalo 6 st.
Avatar - fOE
28. 9. 2017 09:50
O krok pozadu
Tohle auto se mi vzdycky libilo, tady byl lexus designove na svem vrcholu (ikdyz mozna ne tak "originalni" jak je dnes). Ale pohledem na parametry si nemuzu pomoct, bylo proste vzdy o krok pozadu. Prvne nechapu proc se zminuje e36, kdyz byl uveden IS200 byla uz v plnem prodeji E46 (od 1998). Navic, nez se tady IS200 trochu rozkoukal byl uz se svym 150k 2L za BMW pozadu. To sice melo 150k ze stejneho objemu, ano, ale jen prvni roky produkce. Od 2000 prisel M54 v ruznych objemech davajici u 20i (tentokrat 2,2L) vykon 170k. IS300 je podobna pisnicka, 3L objem je krasny, ale vykonove odpovidal tehdejsim 2,5L BMW a parametrove zrychlenim spis tomu modernizovanemu 20i o 170k. 3L v BMW uz tehda daval 230k a na 100 byl o skoro 2s(!) driv nez tento lexus.

PS: vytykat absenci dvouzonove klimy v te dobe? Kdo to na prelomu milenii ve stredni umel? Bmw urcite ne. :-)
Rozbalit vlákno
13
28. 9. 2017 13:40
Re: O krok pozadu
No právě že BMW dvouzonovou klimatizaci nabízelo. E36 od začátku, od roku 1995 pak plně samočinnou, kde otočná kolečka nahradil displej a talčítka. Ano E46 už ji kupodivu neměla.
28. 9. 2017 13:43
Re: O krok pozadu
E36 se zmiňuje proto, že IS 200 je jakýsi předěl mezi E36 a E46. navíc třeba kupé v té době ve výrobě bylo, myslým že i kombi. Navíc když IS vyvíjeli, měli coby vzor určitě E36. E46 těžko, když ta v té době (IS coby Altezza přišlo v Japonsku na trh v roce 1998) nebyla k dispozici.
28. 9. 2017 14:07
Re: O krok pozadu
Dvouzonovou klimu mělo v té době kromě škodovky ve střední třídě úplně všechno včetně Lancie >:D A to, že ten Lexus nemá ani ukazatel nastavené teploty je taky podstatná vada vzhledem k ceně...
Avatar - _Karel_
28. 9. 2017 16:10
Re: O krok pozadu
BMW určitě ano ;-)
[odkaz]
Avatar - fOE
28. 9. 2017 16:27
Re: O krok pozadu
V e36 (coz jsem netusil :*) ) ano, v e46 uz pak zase ne. Mela ji az 5er (e39).
Avatar - _Karel_
28. 9. 2017 17:13
Re: O krok pozadu
Zvláštní, vynechat ji v novější generaci. Koho by to napadlo.
Avatar - euro89
29. 9. 2017 21:58
Re: O krok pozadu
Tenhle paradox ma bohuzel i Lancia Ypsilon. Treti generace mela dvouzonovou klimu a soucasna ctvrta jen jednozonovou. A aby tech paradoxu u nejmensi Lancie nebylo malo, tak puvodni Y10 mohla mit uz automatickou digi klimu, zatimco 2. generace Y z 90. let mela jen manualni.
Avatar - euro89
28. 9. 2017 18:38
Re: O krok pozadu
Auto neni jen o vykonu na papire, ktery mimochodem mel Lexus IS sowieso jeden z nejlepsich ve sve tride. Ale ac italofil, ac fanousek starsich BMW nebo britskych aut, tak si dlouhodobe stojim za tim, ze prvni generace IS byla objektivne nejlepsi auto ve sve tride a pro me osobne i nejlepsi a nejatraktivnejsi Lexus vsech dob (hlavne vzacne kombi SportCross).
Jinak dvouzonova klima nebyla tehdy nic vyjimecneho. BMW 3er ji melo uz v generaci E36 (treba sestra ji mela u 320i z r. 1997), od r. 1999 byla na trhu Lancia Lybra s dvouzonovou klimatizaci v zakladu(!) a od stejneho roku se nabizela i v Roveru 75. To je tak namatkou znacky, o ktere se zajimam. Urcite se tehdy dala koupit u vice aut stredni tridy. Dokonce mam za to, ze i ten Lexus ji mohl mit. Resp. vychozi Altezza ji na domacim trhu mela, tak bych se divil, kdyby ji neslo koupit i v Lexusu.
Avatar - vabis
28. 9. 2017 23:43
Re: O krok pozadu
Ten maly Lexus neni technicky spatne auto :yes: Dvouzonovou klimu jsem mel uz 1991 v mamutu, ale dodnes davam vsem stejne i kdyz zony mame 4, mi se nelibi jak kazdemu sviti jine cislo >:D Kdo chce si pusti mikroventilacku sedadlem a hotovo >:D
Avatar - Dinar
29. 9. 2017 08:46
Re: O krok pozadu
Ano, design lexusu šel, když se u velkých modelů "inspiroval" mercedesem a u malých bmw.
Ale jak říkáš, není důvod u této generace IS vůbec E36 zmiňovat, jeho konkurentem byla E46. A zejména v interieru je vidět, že bmw při tvorbě E46 už bylo v novém století, zatímco IS je vnitřkem hluboko v devadesátkách, nesourodá změť různě tvarovaných tlačítek a přepínačů, americký dřevěný dekor, žádný design. [odkaz] Oproti tomu vnitřek E46 předvedl, jakým směrem půjdou interiery v další dekádě. [odkaz] (verze z roku 98)

A motory? Jen nostalgie, ok, šestiválce, ale dnes by s tím nikdo jezdit nechtěl, IS200 si pamatuju, zoufale nejede, pokud má někdo zkušenost s faceliftovanou 320i 125kW, která nejede, tak ať si představí, ještě tak o třetinu horší projev, a bude mít představu o dynamice IS200.
29. 9. 2017 18:36
Re: O krok pozadu
Člověče, to s tím designem je věc názoru, mně příjde interiér v E46 strašně nudný a jedinou přednost oproti ISku tam vidím ve sportovních sedačkách a lépe nastavitelnému volantu. Ten na obrázku je sice fajn, ale to jen díky světlé kůži, která dělá parádu, měl jsi tam dát raději fotku s textilem :-!
Avatar - euro89
30. 9. 2017 08:42
Re: O krok pozadu
No jak se rika, sto lidi, sto chuti... me prijde interier IS naprosto paradni, zatimco u E46 je to takovej "Golf IV" - proste neurazi, nenadchne.
29. 9. 2017 18:43
Re: O krok pozadu
Hodnotit auto jen podle údajů z papíru je nesmysl, navíc u třílitru ty údaje neodpovídají realitě... S automatem dá stovku za něco málo přes 7s, manuál za 6,8 - všechno změřeno.
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2017 10:42
300-ka
v kombiku ... dnes uz velmi vzacny kusok ... ale aj klasicka IS200 ... dodnes krasny superkompaktny sportovy sedan... to boli casy ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 9. 2017 10:36
Mé zkušenosti s IS
Já už nějaký ten rok provozuji dvoulitrové IS první generace a jsem velmi spokojený. Pořád je to pro mě auto, u kterého si vychutnávám každou jízdu. Najdou se sice lidé, kteří říkají, že dvoulitr "zoufale nejede", podle mě to přehnané. Řidič musí pochopit, jak motor využívat a pokud chce jet svižně, tak nesmí mít míň než 4000rpm, protože pod touto hodnotou ŘJ nepovolí více než půl plynu, takže to chce udržovat vyšší otáčky a pohotově řadit. Není to sice žádný trhač asfaltu, zrychlení z 0-100 za 9s vás do sedadla nezatlačí, ale rozhodně bych ho nenazval pomalým autem. Pokud máte verzi se samosvorem, tak není problém i s těmi "zoufalými" 150 koňmi driftovat. Které jiné auto s nynější cenovkou pod 120 tisíc vám zároveň nabídne poměrně vysokou výbavu, velké pohodlí, náhon na zadek + samosvor, dobře naladěný podvozek, jakžtakž komunikativní řízení, tuhou karoserii, skvělou kvalitu zpracování a zároveň vysokou spolehlivost?

Jinak co se spolehlivosti a trvanlivosti týče, tak můj kus je z prvního měsíce produkce (leden 1999), byl vždy provozován celoročně i ve sněhu a nebyl garážován. Má najeto 200 tisíc a do teď nemá žádnou korozi na karoserii což je krásný kontrast s kolegovým o několik let mladším pofaceliftovým BMW E46, na kterém nenajdu jediný díl, který by nebyl plný puchýřů. V interiéru vše drží jak nové, veškerá elektronika šlape jak má a nic nevydává pazvuky. Zub času se odrazil pouze na citlivosti tlačítek na štelování zrcátek. Dokonce i kůže v interiéru působí velice zachovale, ani v těch nejnamáhanějších místech nemá žádné trhliny nebo vybroušená místa, jak tomu zpravidla bývá u BMW. Motor je nepatrně hlasitější než byl před lety, ale jinak šlape pořád jako nový a výkonově je pořád tam, kde by měl být.

Já mám toto auto fakt rád, designově mě pořád baví (teda pokud ho zrovna nevidím zezadu >:D) a pokud by se mu něco stalo, tak klidně koupím zase to samé znovu. Je to takový správný předěl mezi auty z 90. let, které byly hravější, měly dobrý výhled z kabiny a všechno působilo dost mechanicky (třeba chod řadící páky je naprosto dokonale tuhý) a zároveň je to dost robustní a bezpečné jako novější auta.

Ještě bych rád upozornil na pár nepřesností v článku - Třílitrová verze se distribuovala normálně i v Evropě a vyráběla se jak s automatem, tak s manuální převodovkou, všechny manuály šly ale do zámoří, což je velká škoda, navíc manuály tvořily jen malý zlomek z produkce třílitrů.

Autor se mohl i více rozepsat o původním autě, ze kterého Lexus IS vzešel (Toyota Altezza), který se vyráběl i se skvělým motorem 3S-GE, který ladila Yamaha - ve stručnosti z toho auta udělali něco jako Type-R u Hondy Civic. Altezza dokonce byla k dostání i s pohonem všech čtyř kol! Prostě Japonci si (jako obvykle v té době) nechali to nejlepší pro sebe :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - drack2
4. 10. 2017 21:18
Skvele auto
Mel jsem rok 99 a pak posledni limitovanou edici 2005. Skvele auto, na svou dobu dobre vybavene v zakladu. Zadna svihadla.
Auto nebylo formule, ale bylo responsivni, melo skvelou zpetnou vazbu do volantu. Nad 4200 otacek nadherny zvuk.

Je zajimave, ze doceneno bylo auto az jako ojetina. Kdyz prislo na trh, tak to bylo nemastne, neslane a kdo vi jake. Chybel ten spravny znacek na kapote.

Mile je, ze v soucasne generaci IS je malinko citit navrat k duchu generace prvni.
Rozbalit vlákno
0