Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý motor Audi 2.7/3.0 V6 TDI je vyhlášený komplikovanými rozvody. Opravdu je tak nespolehlivý?

Většinu ojetých velkých modelů značky Audi pohání nějaký vznětový šestiválec TDI. Ve skutečnosti jsou ale tyto motory jen dva. Který je spolehlivější?
Zpět na článek
23. 8. 2018 08:35
23. 8. 2018 11:03
23. 8. 2018 13:58
23. 8. 2018 08:35
Pekny
Pekny clanek, ne az tak pekny motor. Diky.

Poprosil bych take dieselove R6 od BMW a V6 Mercedes, at to muzeme porovnat ... neco mi rika, ze bezchybne taky nebudou, ale odhaduju, ze budou obecne spolehlivejsi? Mozna se pletu a maji zase jine nakkladne mouchy...
Pokud uz takovy clanek tady nekde existuje, mate prosim nekdo odkaz?

Jinak jsem docela prekvapeny, ze dieselovy sestivalec vyzaduje celkem nakladnou udrzbu uz nekde pred 250 tisici, to bych cekal trochu vic (pravidelnou udrzbu rozvodu povazuju za samozrejmost, to me neprekvapuje, ze to na komplikovanych dieselovych sestivalcich bude proste neco stat)
Rozbalit vlákno
0
23. 8. 2018 10:02
Problemy pretrvavaji
Model 2013 - [odkaz]

Mj. se na autorevue doctete, ze Q7 (4M) s najetymi 50tkm ceka v servise na vymenu rozvodu.

Vorsprung durch Technik ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hittman
23. 8. 2018 14:00
Re: Problemy pretrvavaji
Nehledě na poruchove dvojspojky...
23. 8. 2018 16:53
Re: Problemy pretrvavaji
Uz nejede ani ta stranka, asi bezi na Audi.
23. 8. 2018 11:03
Common Rail
Jen pro doplnění, CR vrčel v Audi už od konce roku 1999 v A8 3,3 V8. Ale byla to jen okrajová záležitost.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
23. 8. 2018 13:58
Euro 5
splňují již motory po faceliftu roku 2009.
Rozbalit vlákno
0
23. 8. 2018 16:52
230tisic je docela hodne
230tisic je docela hodne, pro bezneho cloveka. Takove auto si ale ale asi bezny clovek nekupuje a nevym, jestli je dobry napad kupovat to jako ojetinu na dalsi dlouhe cestovani, kdy uz servis vyjde na obrovske casty, nekolikanasobne vetsi, nez treba rozdil ve spotrebe benzin nafta.
Rozbalit vlákno
0
23. 8. 2018 17:09
V reálu to tak hrozný není
Autor bere spíše ty černější scenáře, v praxi nestočená auta nemají až na vyjímky s rozvody problém do nějakých 300-400tis km a jejich komplet výmněna stojí do 40tis v originálních dílech, což je u aut který vesměs stály ke dvěma milionům jednou za životnost akceptovatelná suma.
Vstřiky se běžně prodávájí kolem 7tis a pokud tam někdo neleje friťák a šmakulády od ona tak ho to dost pravděpodobně mine úplně.
Klapky pravda životností neoplývají, na druhou stranu vzhledem k tomu že narozdíl od báwa zde nemůžou spadnout do motoru tak je hodně majitelů zkrátka nechá deaktivovat, opravná sada na celý motor pak stojí 7tis případně pro hazardéry dvojku z ebaye..

Suma sumárum na poměry šestiválců slušný, pokud má někdo verzi bez dpf a leje do toho kvalitní palivo tak nemá problém.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Hittman
23. 8. 2018 19:54
Re: V reálu to tak hrozný není
Tyto modrý snad měli už vždy dpf, ne?
23. 8. 2018 20:05
Re: V reálu to tak hrozný není
Nejsem si jistej co myslíš tím modrý ale každopádně ta původní řada těhle motorů se dělala až do roku 2011 i ve verzi bez DPF (třeba pro český trh prakticky až do poslední chvíle, německý auta naopak měli filtr už zpravidla mnohem dřív).
Avatar - white label
23. 8. 2018 20:36
Re: V reálu to tak hrozný není
Kupoval jsem u nás v r. 2006 a mohl jsem si vybrat mezi verzí s dpf a bez dpf.. Samozřejmě, že si u nás drtivá většina vybrala verzi bez dpf, která byla (mimo jiné) o něco levnější.
23. 8. 2018 21:06
Re: V reálu to tak hrozný není
Přesně tak, v ČR neexistoval (a prakticky neexistuje ani dnes) důvod kupovat si verzi s filtrem (žádné zdanění podle emisí a pod), a jelikož byla logicky dražší tak většina tuzemských aut vyjížděla bez něm dokud to šlo.
Avatar - white label
23. 8. 2018 23:59
Re: V reálu to tak hrozný není
Já si nakonec objednal verzi s dpf a dívali se tu na mě trochu jako na exota. >:-[]
I vzhledem k mému nízkému ročnímu nájezdu jsem toho nelitoval. Auto nikdy viditelně nezakouřilo a výfuky můžu utřít zevnitř kapesníkem, který zůstane čistý. To u stejně starého turbobenzínu (také přímý vstřik) musím výfuk (spodní okraje koncovek) utírat poměrně často.
24. 8. 2018 15:16
Re: V reálu to tak hrozný není
Ty pulíruješ výfuk? Tak to jsi první koho znám. V životě jsem výfuk neutíral. K čemu je to dobrý?
Avatar - white label
28. 8. 2018 10:38
Re: V reálu to tak hrozný není
Mam rad čisté auto (a nejen to) a k čistému autu patří i čisté koncovky vyfuku, čistá kola atd.
28. 8. 2018 10:21
Re: V reálu to tak hrozný není
No div se :-) Ale proti gustu... Pokud jsi měl lepší pocit z čistých výfuků a nevadilo ti za to obětovat 2x peníze (jednou dráž při nákupu a naopak levněji při prodeji) tak proč ne :yes:
Avatar - white label
28. 8. 2018 10:42
Re: V reálu to tak hrozný není
Rozdil v ceně byl vzhledem k celkové ceně zanedbatelný a cenu následného prodeje neřeším. Při mém malém nájezdu kupuji nová bohatě vybavená auta a prodávám je až po +10 letech.
30. 8. 2018 10:16
Re: V reálu to tak hrozný není
Jo proč ne, ale jak říkám - ty čisté výfuky prostě stály desítky tisíc navíc, zdali to je adekvátní je skutečně ryze v subjektivní rovině.
Avatar - white label
1. 9. 2018 14:30
Re: V reálu to tak hrozný není
Desítky tisíc navíc to nebyly, bylo to méně.
3. 9. 2018 18:47
Re: V reálu to tak hrozný není
Desítky tisíc to celkem jsou - zvýšená kupní cena + snížená prodejní + spotřeba.
Avatar - white label
3. 9. 2018 11:58
Re: V reálu to tak hrozný není
Ale hlavně nejde jen o čisté výfuky, i kdybych pominul ekologickou stránku, tak jakou image má auto, které při každé prudší akceleraci zakouří tak, že je ti (opticky) jasné, že jedeš za "starým" dieselem. Za ty (nemalé) prachy jsem takové auto logicky nechtěl ani tehdy.
3. 9. 2018 18:56
Re: V reálu to tak hrozný není
Promiň ale o jaké image to proboha mluvíš? Motor byl naprosto stejnej a plnil stejnou normu, pokud byl v pořádku tak rozhodně nijak extra nekouřil (nemůžeš porovnávat nový auto s filtrem a stočenku z německa co nějakej Lojza na parkovišti nákupáku ochipoval), a pořád to bylo
jenom naftový auto, čistýma výfukama opravdu nikdo neohromíš, ty měl i čtyřválec a to je v říši naprosto normální taxikářský auto. ;-) Trochu mi to připomíná dobu kdy si češi lepili na tdi červený nálepky a nebo dávali křídlo z RS na benzinovou 1.6. - jak jsem psal - pro pocit ok a chápu, ale jinak stejně každej věděl která bije...
Avatar - white label
4. 9. 2018 04:46
Re: V reálu to tak hrozný není
"Proboha", ten motor bez dpf prostě při výraznější akceleraci uměl zakouřit, i když byl nový! (neřeším tu olítaná auta následných majitelů), stejně jako to tehdy uměl třeba konkurenční 30d. Že to plnilo tehdejší normu i bez dpf bylo v tomto ohledu prd platné.
Jezdil jsem tehdy i 530d bez filtru a ten si taky uměl krátce, ale viditelně, zakouřit. Od čeho je asi ten výfuk a jeho okolí po delší/rychlejší jízdě špinavé (na rozdíl od verze s dpf)?
Když jedeš za autem (bez označení motorizace, což je obvykle i můj případ, takže nechápu o čem tu točíš s falešnýma nálepkama), tak u akcelerujícího dieselu (plnícího tehdejší limity) bez! dpf prostě identifikuješ diesel poměrně snadno (i bez akustiky) a auto, které při pořádném sešlápnutí plynu zakouří (byť ne moc a jen krátce) má logicky horší "image", než to, které to nedělá. Co na tom "proboha" nechápeš???
31. 5. 2019 12:49
Re: V reálu to tak hrozný není
No dyť pochopitelně, každý diesel při určité akceleraci zakouří, to je zcela normální. Ale proboha o jaké image to mluvíš? Myslíš si že když z dieslaka sundáš označení a nekouří tak má jinou image??? Tak určitě ;-)