Poprosil bych take dieselove R6 od BMW a V6 Mercedes, at to muzeme porovnat ... neco mi rika, ze bezchybne taky nebudou, ale odhaduju, ze budou obecne spolehlivejsi? Mozna se pletu a maji zase jine nakkladne mouchy...
Pokud uz takovy clanek tady nekde existuje, mate prosim nekdo odkaz?
Jinak jsem docela prekvapeny, ze dieselovy sestivalec vyzaduje celkem nakladnou udrzbu uz nekde pred 250 tisici, to bych cekal trochu vic (pravidelnou udrzbu rozvodu povazuju za samozrejmost, to me neprekvapuje, ze to na komplikovanych dieselovych sestivalcich bude proste neco stat)
230tisic je docela hodne, pro bezneho cloveka. Takove auto si ale ale asi bezny clovek nekupuje a nevym, jestli je dobry napad kupovat to jako ojetinu na dalsi dlouhe cestovani, kdy uz servis vyjde na obrovske casty, nekolikanasobne vetsi, nez treba rozdil ve spotrebe benzin nafta.
Autor bere spíše ty černější scenáře, v praxi nestočená auta nemají až na vyjímky s rozvody problém do nějakých 300-400tis km a jejich komplet výmněna stojí do 40tis v originálních dílech, což je u aut který vesměs stály ke dvěma milionům jednou za životnost akceptovatelná suma.
Vstřiky se běžně prodávájí kolem 7tis a pokud tam někdo neleje friťák a šmakulády od ona tak ho to dost pravděpodobně mine úplně.
Klapky pravda životností neoplývají, na druhou stranu vzhledem k tomu že narozdíl od báwa zde nemůžou spadnout do motoru tak je hodně majitelů zkrátka nechá deaktivovat, opravná sada na celý motor pak stojí 7tis případně pro hazardéry dvojku z ebaye..
Suma sumárum na poměry šestiválců slušný, pokud má někdo verzi bez dpf a leje do toho kvalitní palivo tak nemá problém.
Nejsem si jistej co myslíš tím modrý ale každopádně ta původní řada těhle motorů se dělala až do roku 2011 i ve verzi bez DPF (třeba pro český trh prakticky až do poslední chvíle, německý auta naopak měli filtr už zpravidla mnohem dřív).
Kupoval jsem u nás v r. 2006 a mohl jsem si vybrat mezi verzí s dpf a bez dpf.. Samozřejmě, že si u nás drtivá většina vybrala verzi bez dpf, která byla (mimo jiné) o něco levnější.
Přesně tak, v ČR neexistoval (a prakticky neexistuje ani dnes) důvod kupovat si verzi s filtrem (žádné zdanění podle emisí a pod), a jelikož byla logicky dražší tak většina tuzemských aut vyjížděla bez něm dokud to šlo.
Já si nakonec objednal verzi s dpf a dívali se tu na mě trochu jako na exota. >:-[]
I vzhledem k mému nízkému ročnímu nájezdu jsem toho nelitoval. Auto nikdy viditelně nezakouřilo a výfuky můžu utřít zevnitř kapesníkem, který zůstane čistý. To u stejně starého turbobenzínu (také přímý vstřik) musím výfuk (spodní okraje koncovek) utírat poměrně často.
No div se :-) Ale proti gustu... Pokud jsi měl lepší pocit z čistých výfuků a nevadilo ti za to obětovat 2x peníze (jednou dráž při nákupu a naopak levněji při prodeji) tak proč ne :yes:
Rozdil v ceně byl vzhledem k celkové ceně zanedbatelný a cenu následného prodeje neřeším. Při mém malém nájezdu kupuji nová bohatě vybavená auta a prodávám je až po +10 letech.
Ale hlavně nejde jen o čisté výfuky, i kdybych pominul ekologickou stránku, tak jakou image má auto, které při každé prudší akceleraci zakouří tak, že je ti (opticky) jasné, že jedeš za "starým" dieselem. Za ty (nemalé) prachy jsem takové auto logicky nechtěl ani tehdy.
Promiň ale o jaké image to proboha mluvíš? Motor byl naprosto stejnej a plnil stejnou normu, pokud byl v pořádku tak rozhodně nijak extra nekouřil (nemůžeš porovnávat nový auto s filtrem a stočenku z německa co nějakej Lojza na parkovišti nákupáku ochipoval), a pořád to bylo
jenom naftový auto, čistýma výfukama opravdu nikdo neohromíš, ty měl i čtyřválec a to je v říši naprosto normální taxikářský auto. ;-) Trochu mi to připomíná dobu kdy si češi lepili na tdi červený nálepky a nebo dávali křídlo z RS na benzinovou 1.6. - jak jsem psal - pro pocit ok a chápu, ale jinak stejně každej věděl která bije...
"Proboha", ten motor bez dpf prostě při výraznější akceleraci uměl zakouřit, i když byl nový! (neřeším tu olítaná auta následných majitelů), stejně jako to tehdy uměl třeba konkurenční 30d. Že to plnilo tehdejší normu i bez dpf bylo v tomto ohledu prd platné.
Jezdil jsem tehdy i 530d bez filtru a ten si taky uměl krátce, ale viditelně, zakouřit. Od čeho je asi ten výfuk a jeho okolí po delší/rychlejší jízdě špinavé (na rozdíl od verze s dpf)?
Když jedeš za autem (bez označení motorizace, což je obvykle i můj případ, takže nechápu o čem tu točíš s falešnýma nálepkama), tak u akcelerujícího dieselu (plnícího tehdejší limity) bez! dpf prostě identifikuješ diesel poměrně snadno (i bez akustiky) a auto, které při pořádném sešlápnutí plynu zakouří (byť ne moc a jen krátce) má logicky horší "image", než to, které to nedělá. Co na tom "proboha" nechápeš???
No dyť pochopitelně, každý diesel při určité akceleraci zakouří, to je zcela normální. Ale proboha o jaké image to mluvíš? Myslíš si že když z dieslaka sundáš označení a nekouří tak má jinou image??? Tak určitě ;-)