Zařadit Peugeot 3008 není lehké. Od pohledu crossover, ale bez pohonu všech kol, tedy pokud nepočítáme hybridní verzi a i tam je to diskutabilní. Po technické stránce jde jen o zvýšenou 308.
Asi tak jako si kupí téměř všechny jiná auta stačí mrknout do rubriky bazar ve Světě motorů a jinam.
Sám mám tohoto Peugeota a dokonce s THP sic inovovanou verzí motoru 115kW. A nemůžu na něj dopustit tak pohodlné auto jsem doposud nejezdil.
Mám 196cm a sedáky jsou jedna báseň nekončí kdesi v úrovni mých ledvin jako u koncernu se kterým mám nevětší zkušenosti. a za mě se dokonce i někdo posadí. Nastupování, už nechci nic jiné,když se mám nasoukat do octavie, pasata, nedejbože do fabie (golfa focuse, I30, dosaďte si co chcete) tak musím napřed překročit práh pomalu jako do vany, následně dosednou kamsi na podlahu, urazit kus hlavy o vrch rámu a zapadnout do zadu.
Kufr je naprosto bombastický ta možnost nejrůznějšího přestavování police do 3(4) poloh s možností využívání toho spodního dílu kufru na kterém všichni pak následně rádi sedí.
Tunel - maximálně pohodlná opěra ruk, jak řidiče tak spolujezdce, navíc korunovaná obřímí dírou o velikosti kufru nějakého minivozu.
A co ce týče spolehlivosti? náprava - vyměněny přední tyče stabilizátorů jinak plavná extrémně pohodlná jízda. Motor? No je potřeba se o něj "starat" měním olej co 15k km při ceně 650 za 5l není co řešit a beru buď aditivovaný benzín a pokud není tak tam šoupnu VIF mám momentálně 92k km a jezdí jako pila, ale snažím se mu dávat ceres a využívám jeho výkonu tak aby se karbon moc neusazoval, pokud ho někdo škrtí, podtáčí a on to opravdu snese tak ať se pak nediví.
No a když porovnám ceny, tak za co ho koupím s totální plnou výbavou tak to si u koncernu koupím holobyt.
Suma sumárum já jsem maximálně spokojený a bude se mi s ním těžko příští rok loučit, možná koupím jeho nástupce pokud už bude na trhu.
Pokud neumíš, nechceš, nebo se bojíš nastoupit do auta typu "limuzína" /o sportovních vůbec nemluvím/, tak jsou pro tebe webovky typu auto.cz škoda. ;-)
Dovedu pochopit nějakého důchodce nebo invalidu, že nastupování je pro něj stěžejní parametr při koupi auta, ale jinak je tohle pro mě až na xx-tém místě při volbě nového auta.
No zrovna u normálních důchodců je to jasné, ale ti by neměli ani na tohle ojetý auto. Tam by zvítězil nějaký jiný levný kočkopes, např. Ford Fusion :yes:
No asi jsi o nepochopil, že? Někde jsem psal, že neumím (ono je potřeba nějakých zvláštních dovedností?), nechci (no nechci, když nemusím) ,bojím (to je už tvůj úplný úlet) do toho nastupovat? Kam podle tebe mám zavítat, na web o lodích? Prosím nepředjímej mé dovednosti, zkušenosti a nebudeš vypadat jako blbec.
A máme tu prvního kupce. Tak nějak jsem si tě představoval. Muž urostlé postavy (děti již pravděpodobně odrostlé a nestojící o cestování s rodiči) preferující prostor a pohodlí řidičova pracoviště v kombinaci s dobrým nastupováním... Nikdo jiný mě ani nenapadá.
Ano urostlý asi jsem ;), ale zase předjímáš a přitom píšeš nesmysly. Děti jsou 10 a 5,5 a touží cestovat se mnou. A mám snad preferovat stísněné prostory a nepohodlí? To jsem nějak nepobral.
Nepředjímám. Jen mě zajímalo, kdo si takové auto koupí. Na koho je vlastně zaměřeno. Nic víc... Jistě, 2 děti se dají vozit celkem bez problémů i v kombíku, tak proč ne v P3008? Na 3 děti už je ale potřeba schopné MPV a to, při vší úctě, tenhle pežot není. Stejně jako není SUV.
No zrovna u Scenicu to žádná sláva se 3 dětmi není - 1480mm šířka a prostřední sedadlo vzadu je užší. P3008 má 1490mm, C4 Picasso pak 1500mm = jsou si všichni podobní. u P5008 je to ještě o 3cm více, tedy 1530mm ;-)
To byla jedna z věcí, proč jsem si nakonec nekoupil Grand Scenica, ale právě Peugeot.
Ale jinak máš pravdu, P3008 je spíš koncipováno pro 2 lidi vzadu, tvar sedaček je jasný ;-)
Já bych řekl, že důležitější než šířka jsou 3 samostatná sedadla. Mám 3 děti v autosedačkách a Scenic II jsme se vlezli dobře. C-max (ač má úzké prostřední sedadlo) taky v pohodě, Xsara Picasso je úplně bez problému. Dokonce i do OI jsme se nacpali (se sedačkou z Leona II - je plochá) a to je ze zmíněných aut nejuzší. Např do Leona III jsem je vedle sebe neusadil.
Když tohle všechno člověk absolvuje, začne si MPV (těch opravdových) vážit :-)
Jo tuhle anabázi jsem podnikl už 2x, nakonec jsem poprvé vybral C4 GP a napodruhé P5008, ale musím říct že Grand Scenic byl na žebříčku hoooodně vysoko ;-)
No uvidíme co bude příště, pořád mi v hlavě zůstává S-max ;-) Nicméně, ten je už za jiný korunky...
Pokud hledáš větší MPV, tak zkus kouknout po Seatu Altea XXL, když oželíš divné plasty uvnitř, tak modely po fc jedou a sedí překvapivě hodně dobře, nafta 103 Kw je dobře sladěná s DSG. Je to trochu jiné svezení, než podvozkově vláční francouzi.
Klídek... seznam závad je vpodstatě stejnej, jako u opěvovaného koncernu... snad s vyjímkou toho zanášení karbonem - protože žádné TSI se kvůli rozvodům nedožije doby, kdy by se mohlo zanést karbonem. :-)
A pochopitelně toho centrálního tlumiče vzadu - ten VW koncern nezná.
Takže máš volbu jet se stejným rizikem závady, ale aspoň Tě budou ze Škodovky bolet záda - takže si víc užiješ pocit štěstí, když z ní vylezeš ven!
Je fakt, že všichni dnes hrají na spotřebu a pokud provozuješ dlouhodoběji benzín pod 2 tis. obrátek /což bylo dříve nemyslitelné/, tak ten karbon se usazuje jak divej skoro v každém motoru.
Je zajimave jak se antifanouškum nějake značky vzdy kumuluji problemy na autech, co nemaji radi a naopak nestandardne jim funguji auta, ktera miluji a jsou obecně šunky.
Pro tebe to plati mnohonasobně a už davno si vykřikoval , že odsud vypadneš.
Mě se 3008 svým konceptem líbí, a to především kvůli skvělému středovému tunelu. Dokonce se mi líbí tak, že jsem už absolvoval zkušební jízdu s novým vozem.
Seznam slabých míst a možných závad je vskutku dost dlouhý, ale díky za něj, pane Dusile! Tomu říkám pomoc pro zájemce o ojetinu.
Tak stále přemýšlím: hledám ojetinu pro syna, co zrovna udělal řidičák; líbí se mi velikost vozu, velikost kufru (musí se tam vejít nemalý pejsek), pohodlná sedadla, skvělá přístrojová deska i se středovým tunelem, vhodnost pro dlouhány, a také to, že se stále ještě vyrábí. Nelíbí: popsané nízké životnosti některých komponent, chybějící ovládání audia a tempomatu na volantu (včera jsem zrovna psal k testu Espace, že frantíci vždycky něco pokazí, i kdyby to měla být jen jedna jediná věc na celém autě: zde jsou to ovladače audia POD volantem na místě, kam normální člověk nevidí; no řekněte, není to a?). Ale jinak si říkám, že s tím dvoulitrem to není rozhodně auto, které bych měl po vzoru nahoře diskutujících hodit rovnou do koše. Prostě se mi líbí jeho koncepce s vyšším posazem ale přitom s prostornou a více aerodynamickou karosérií.
Seznam závad je u každé značky a teď tím neobhajuji Peugeot, ono záleží na spoustě faktorů viz například můj motor. Možná jsem měl štěstí, možná to je zacházením a údržbou. Když čtu články k ojetinám tak mám dojem, že pokud nekoupíte něco nové a s dlouhou zárukou tak je to téměř jedno. Když si vzpomenu kolik naši nasypali do fábie, škoda mluvit. Teď má mama Merivu a zase je to naprosto jedno. Já jsem měl služební Oktávku a s kolegyní jsme ji měli vyrobenou snad za sebou, já naprosto bez problému 120k a ona neustále v servise ale opravdu neustále.
Jo s tím ovládáním souhlasím také mě mnohem více vyhovuje ovládání na volantu ale už si pomalu zvykám. Ještě mě sere Bluetooth, že neumí audio a vytáčet čísla hlasem (jako česky)
Vidim, ze ste este asi nevideli pravdive zhodnotenie poruchovosti jazdenych octavii alebo fabii >:D Tento peugeot je na tom oproti kraksnam s tsi motormi este vyborne. Len su bez obalu a prikraslovania vypisane prakticky vsetky mozne negativa a poruchy. Skuste si najst clanok, kde su takto popisane vsetky mozne castejsie sa vyskytujuce poruchy skodoviek >:D
No tak mi to nedalo a podíval jsem se na test tohoto auta na Auto.cz v minulosti vyzněl poněkud jinak:
[odkaz]
Oproti této negaci od pana Dusila, zřejmě nemá Peugeot v lásce, byl test od pana Láníka celkem pozitivní.
Ano, motor 1.6 THP měl problémy (o TSi je slyšet víc), ale stačí je v záruce vychytat a je klid. Mám tento motor doma v P5008 a čištění jsem za víc jak 50tis km řešil jen jednou - udělali v rámci garančky. Jinak je tento motor velmi příjemný společník na cesty, je tichý, moc nežere a má zátah i v plném naložení ;-)
Asi proto, že pan Láník testoval nové auto. I já kdysi měl nové a bylo veskrze příjemné. Když si ho koupíte nové, tak OK. A věřte, že mi Peugeot vůbec nevadí. Naopak. Mám v plánu si teď jeden pořídit domů (pravda starší kousek). K těm závadám. Opravdu, ani koncern VW na tom není lépe. A bohužel dnes už ani Japonci nejsou zárukou spolehlivosti. Bohužel. Přesto, kdo si koupí 3008 s 2.0 HDi může být spokojen, neboť tento motor je jak se ukazuje opravdu vynikající.
Dobrý den Tomáši, díky za reakci a vysvětlení, nicméně mi ten článek přišel zbytečně negativní. THP doma mám od 2011 a po prvním čištění, poštelování rozvodů a novém SW není žádný problém, tedy posledních cca 35tis km. 2.0HDI je určitě dobrá volba, akorát se nehodí pro malý nájezd a hlavně byl jako nový o cca 80tis dražší než THP.
K těm starým Peugeotům - také se koukám po 205 GTI/CTI, případně po 309GTI, prostě něco na hraní. Sehnat nějaký kousek ve slušném stavu a slušné peníze chce kliku. Naštěstí moc nespěchám, času je dost ;-)
Ber to tak, ze pan Dusil vi o technice aut tolik, ze si dokaze najit dokonce i Peugeot (v tomto pripade si troufam odhadnout relativne povedeny 408) v dobrem stavu, s tim spravnym motorem, dobre jezdeny, nebourany (nebo tak aby to nevadilo)... proste umi neco, co vetsina smrtelniku nema sanci v bazaru docilit.
2.0 HDI od PSA je velmi povedeny motor, ja bych s nim preferoval Ford.
Díky za reakci. Kdepak. 205 GTI/CTI to nebude, byť mě tohle auto od malička bere. Spíš koukám po novější 206 možná i CC. Je to primárně pro ženu. To Freddka: věřte, že takové auto najít není úplně snadné. A když je, tak je hned pryč. Jinak jste asi myslel 407. Tu bych klidně bral s 2.0 HDi nebo i 2.2 HDi a nebo 2.9 V6 benzin :-)