26.9. 2014

Ojetý Peugeot 307 CC: Spousta malých bolestí

 

Chcete stůj co stůj kabriolet? Jednou z možností je Peugeot 307 CC, jenže vedle radosti z jízdy pod otevřeným nebem a rozumné užitné hodnoty je tu několik Ale...

Kabriolet si každý dovolit nemůže, zejména pokud je vybaven plátěnou střechou. Kdo totiž nemá garáž, příliš by riskoval parkováním na ulici. Jedno řešení se však nabízí, pořízení kupé-kabrioletu. Vozidlo vybavené skládací střechou z pevných dílců je výrazně praktičtější. Při natažení střechy je srovnatelné s automobilem vybaveným uzavřenou karoserií a nenechavce tolik neláká. Takových aut najdeme na trhu několik, patří mezi ně i Peugeot 307 CC.

Z nabídky autocentra Auto ESA jsme si tentokrát zvolili stříbrný vůz poháněný benzinovým čtyřválcem 2.0 16V o výkonu 103 kW. Do provozu byl uveden v roce 2006 a od té doby podle palubních přístrojů urazil 65 945 kilometrů. To není mnoho, nicméně u vozidla tohoto typu se nějaké extra porce ujeté vzdálenosti ani nepředpokládají.

Prostor pro posádku

Přestože karoserie typu kupé-kabrio zaručuje určitou míru praktičnosti, zázraky rozhodně nečekejte. Na předních sedadlech je místa tak akorát, vzadu je to však děs až hrůza. Místo pro nohy tady skoro nenajdete. Dá se říci, že je situace přímo kritická. Zadní sedadla tak můžeme považovat spíše za nouzová. Přístup k nim ale není špatný.

Přední dlouhé dveře a sedadlo odklopitelné prakticky až k čelnímu sklu poskytují celkem komfortní nástupní prostor. Přední sedačku navíc odklopíte jedním tahem a stejně tak ji jde opět vrátit do původní polohy, kterou si pamatuje. Není tedy potřeba sedadlo znovu seřizovat.

A teď to nejdůležitější, kvůli čemu je kupé-kabriolet tak atraktivní: střecha. Ta se v Peugeotu 307 CC ovládá elektricky, ale v případě poruchy najdete v návodu k obsluze i nouzový postup pro její manuální uzavření. Většinou s ní nejsou problémy a tak stačí k její obsluze držet příslušný ovladač, o všechno ostatní se postará elektronika a to včetně stažení a pak opětovného vytažení bočních okének.

Jediné, co je třeba dodržet, je zatažená roletka v zavazadelníku, jež odděluje prostor pro střechu od toho, který ještě zbude pro zavazadla. Pokud je střecha stažená, zůstane zde místo o objemu 205 litrů. Je-li vůz v konfiguraci kupé, tedy s nataženou střechou, zavazadelník nabídne objem 350 litrů.

Motor a převodovka

Pro kupé-kabriolet 307 CC byla nabídka pohonných jednotek ve srovnání s hatchbackem Peugeot 307 omezená. Základ zde představuje motor 1.6 16V, následovaný dvojicí atmosférických dvoulitrů a dvoulitrovým turbodieselem. Vzhledem ke zvýšené hmotnosti a delším převodům je dynamika zážehových motorů adekvátní. Doporučujeme se zaměřit na menší 1.6, v porovnání s dvoulitrem je totiž mnohonásobně jistější volbou. Vyhovovat bude aktivně jezdícím řidičům, neboť se hladce vytáčí a nabízí slušnou gradaci výkonu s otáčkami. Ve spodní části spektra ale nemá sil na rozdávání.

To dvoulitr vyhoví více klidnějším povahám. má však celou řadu problémů v čele s občas vyšší spotřebou oleje. Na druhou stranu, menší 1.8 ze stejné konstrukční řady, která se do 307 CC nedávala, je na tom ještě o hodně hůře. Občas můžete narazit na verzi se 130 kW, dobře známou z ostré 206 RC. V porovnání s verzí se 100, respektive 103 kW je charakteristika o poznání tvrdší. Vždyť točivý moment úřadující na hodnotě 202 N.m vrcholí až ve 4750 otáčkách za minutu. S tím koresponduje lehčí stálý převod, žel stále jenom pětistupňové převodovky z řady BE. Vrcholná verze tak z pohledu uživatele nenabízí žádné očekávané výhody. To spíše u čerpacích stanic budete častěji, neboť apetit po benzínu má znatelně vyšší, než výchozí varianta dvoulitru.

Naopak slušnou práci odvádí turbodiesel 2.0 HDi 16V. Na trhu s ojetými vozy v případě Peugeotu 307 CC je ale zastoupen jenom zřídka a pokud jej objevíte, počítejte s výrazně vyšší cenou, než mají benzinové motory. Jeho plusem je šestistupňová převodovka, která jej přímo předurčuje na hltání kilometrů.

Námi testovaný automobil pohání slabší ze zážehových dvoulitrů disponující výkonem 103 kW (dříve byl montován s výkonem 100 kW obraný o proměnné časování sací strany rozvodu VVT). Nejde vyloženě o neochotný motor, přesto by řidič od tohoto objemu očekával více. Na druhou stranu má kultivovaný projev a rozumnou spotřebu.

Jízdní vlastnosti a komfort

Za jízdy „cé-céčko“ vnímáte jinak než hatchback či kombi 307. Podvozek působí pevněji, nelze ale mluvit o tuhém odpružení. Stále je to komfortní vůz schopný rozumně tlumit nerovnosti. Pokud pojedete s nataženou střechou, bude ve vozidle vládnout akustická pohoda. Tedy až na časté vrzání plastů při přejezdu nerovností. To se objevuje hlavně při jízdě se staženou střechou, kdy je kroucení karoserie největší. Aby jej výrobce co nejvíce omezil, přidal na podvozek řadu výztuh. Přesto je kroucení karoserie i zde, stejně jako u jiných kabrioletů, zcela nepopíratelné. K tvoření vzdušných vírů v interiéru dochází při jízdě bez střechy až ve vyšších rychlostech, takže si lze řízení auta užít.

Výbava a cena testovaného vozu

Čtyřmístný kupé-kabriolet Peugeot 307 CC vedle stahovací střechy zaujme také výbavou, která obsahuje například klimatizaci, sedadla čalouněná kůží (vpředu vyhřívaná), nebo autorádio s ovládáním pod volantem. Nechybí čtveřice airbagů, ABS, stabilizační systém ESP, dešťový senzor či parkovací asistent. Samozřejmost představuje také palubní počítač, dálkové centrální zamykání nebo elektrická zpětná zrcátka se sklápěním a elektricky ovládaná boční okénka. Vzhled pak vylepšují kola z lehkých slitin. Tohle všechno je ve vozidle za 179 900 Kč.

Expert Auto ESA radí

V případě Peugeotu 307 CC se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě, zejména v táhlech stabilizátoru. Zatímco s elektricky ovládanou střechou potíže nebývají, u některých vozidel je tlačítko v interiéru určené k jejímu ovládání příliš opotřebené, a proto nemusí vždy pracovat. Následkem kroucení karoserie dochází k povrzávání v interiéru, výjimkou není ani koroze výfuku. Karoserie je však proti korozi dobře chráněna. Pozor si dejte na stav brzdového obložení i brzdových kotoučů, občas se objeví automobil s vadným ložiskem kola, respektive s jeho nadměrným opotřebením. U motoru 1.6 se někdy objevuje nepravidelný běh zaviněný tzv. visícími ventily, turbodiesely často trápí vstřikovače. Známé je praskání žárovek ve světlometech a pozor si dejte na vadné páčky pod volantem.

Peugeot 307 CC 2.0 16V
Objem motoru (cm3)1997
Maximální výkon (kW/ot. za min.)103/6000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.)200/4000
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,9
Největší rychlost (km/h)207
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km)8,1
Rok výroby testovaného vozu2006
Počet ujetých km dle palubních přístrojů65 945
Cena vozu (hotovost/financování v Kč)179 900/179 900

Spolupracujeme s TipCars.com
ŽIVĚ: Zeman se poprvé potkal s Jiřím Havlíčkem ŽIVĚ: Zeman se poprvé potkal s Jiřím Havlíčkem

Co přinese první setkání kandidáta na post ministra…

V České poště se mělo podplácet, dva lidé čelí žalobě V České poště se mělo podplácet, dva lidé čelí žalobě

Pražské vrchní státní zastupitelství podalo obžalobu na…

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu

Japonská společnost HI-LEX postaví u Mostu továrnu na…

Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent

Koalice KDU-ČSL a STAN by v únoru podle volebního modelu…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Peugeot 307 CC Hybride HDi: první hybridní kupé-kabrio Peugeot 307 CC Hybride HDi: první hybridní kupé-kabrio

Nedávno představený hybridní projekt koncernu PSA Peugeot…

Peugeot 307 CC přišel na český trh s cenou 692.000 Kč Peugeot 307 CC přišel na český trh s cenou 692.000 Kč

Tři motory, dvě úrovně výbavy a hlavně čtyři plnohodnotná…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Peněženky se za posledních několik let moc nezměnily a stále slouží k primárnímu účelu - uchovávat vaše finance.…

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

 

iSport.cz

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Když pamětník sleduje diskurs panující ve vedení Evropské unie a její aktuální výstupy, nemůže si nevzpomenout…

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru: Prima si mě nenajala a jsem opravdu nemocný

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…