Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Peugeot 308 (T7): Mnohem lepší! Až na jednu výjimku…

Původní Peugeot 308 vyjel na zdokonalené technice předchozí revolučně řešené, avšak problematické 307. Závad způsobených pochybením výrobce výrazně ubylo, přesto si někteří i s 308 užili své.
Zpět na článek
18. 1. 2018 10:18
18. 1. 2018 11:23
18. 1. 2018 13:29
18. 1. 2018 21:35
18. 1. 2018 10:31
18. 1. 2018 15:50
Avatar - Stejsn
18. 1. 2018 10:18
Jo,
ale je 307ka skutečně takový průšvih?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Đawson
18. 1. 2018 11:23
Re: Jo,
Co se tyce elektroinstalace, tak ano. To bohuzel zadny vesnicky mechanik opravit nedokaze. Podobny problem potkavam i u pozdejsich peugeotu 406, kde tenhle multiplex byl zaveden taky.
Avatar - Stejsn
18. 1. 2018 13:29
Re: Jo,
Mám poslední 406 před multiplexem, už facelift, ale stará instalace. Šťastná to žena :-)
Avatar - Đawson
18. 1. 2018 21:35
Re: Jo,
dobré a nadčasové auto :-) pokukoval sem po 2.0 16v
18. 1. 2018 10:31
skusenosti
Mam jeden z poslednych kusov kupeny v 2014 s e-hdi (84kw) a je to velmi podarene auto. Kontexte ceny za ktoru sa dalo kupit, to bola vlastne bezkonkurencna ponuka. Najazdil som s nim 90k km, tak mam nejake tie skusenosti.

Auto ma prekvapivo dobre jazdne vlastnosti - diesel 1.6 je celohlinikovej konstrukcie a vdaka tomu je predna naprava zatazena este menej ako pri 1.6 THP. Auto zataca ochotne a pri ostrej jazde zadna naprava pomaha stacanim do zakruty. Podvozok je nezaludny, kde je jasne citit zaklaknutie v zakrute a aj moment, kedy to uz predna naprava nezvlada.
6 stupnova prevodovka je na pomery PSA ok, vo vseobecnosti taky priemer. Az sa ohreje olej radi sa s nou dobre, kym je studeny je to ...Peugeot :-)
Riadenie vie dost napovedat o stave cesty, ale nie je nejak extra komunikativne, auto vsak poctivo reaguje na volant bez mrtvych poloh. 2,7 otacky je taky priemer, ale ocenil by som strmejsie riadenie resp. variabilny prevod.
Motor je asi to najlepsie na aute vo svojej kategorii. Slusny zatah, nizka spotreba a prijemne dynamicke parametre, akurat pre dosiahnutie toho najlepsieho je nutne ho drzat v strednych otackach. Hore uz velmi neide kvoli 8v konstrukcii. Vyborne poskladane prevody sa najlepsie citia na dialnici kde ma dost sily na cestovanie v rozmedzi 140-160 km/h. Start stop pri e-hdi je jeden z dvoch ktore su pouzitelne - druhy ma Mazda pri e-loop motoroch. Spotreba je od 4 pri okreskovych cestach s lahkou nohou,5l pri tempomatovych 130 po 6 litroch pri priemerke 130 km/h.

Interier vyzera dobre aj napriek tomu, ze ide o stary model a podla mna vyzualne nestarne ako mnoho podobne starych aut. Vyborne odhlucnenie vytvara dojem auta o triedu vyssie, avsak taka je aj hmotnost. Realne odvazena pohotovostna je 1405kg napriek celohlinikovemu motoru.

Aby to nevyzeralo ze len chvalim, je tu par nevyhod.
- sedi sa velmi vysoko
- pri vyske 190cm sa neda sediet na dlhe nohy, lebo volant ma maly rozsah pozdlzneho nastavenia a vzadu by ziadne miesto neostalo
- halogenove stretavacky su slabe. vyslovene neprijemne v dialnicnych rychlostiach

Servis neviem hodnotit, za 90k som neriesil nic okrem vymeny prednych kotucov a prehliadok. Ale to povazujem za uplnu samozrejmost, tak to ma byt.

Peugeot si zjavne veri, takze je mozne rozsirit zaruku az na 8 rokov a 200k km co je prijemny bonus vzhladom k povesti. Ak ho nepredam tento rok, tak uvidime kolko vydrzi bez servisnych zasahov.

Na to, ze slo o docasnu volbu rozumu, tak som si ho dost oblubil az mi je ho luto predat. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hedvin
18. 1. 2018 15:50
přední brzdy
zdá se mi to nebo jsou ty přední brzdy už dost sjetý?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
18. 1. 2018 17:03
Mnohem lepší, až na jednu výjimku
Je francouzský... :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
19. 1. 2018 19:38
Re: Mnohem lepší, až na jednu výjimku
Naštěstí...