Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Renault Mégane III: Lepší než předchůdce

Po avantgardní druhé generaci Mégane najela automobilka Renault na konzervativnější nótu. Přitom se podařilo vyřešit i některé přešlapy z minulosti.
Zpět na článek
13. 3. 2015 08:31
13. 3. 2015 11:08
13. 3. 2015 12:17
13. 3. 2015 14:32
13. 3. 2015 12:27
13. 3. 2015 13:47
13. 3. 2015 12:17
13. 3. 2015 12:33
13. 3. 2015 12:50
13. 3. 2015 15:56
13. 3. 2015 11:06
13. 3. 2015 15:51
13. 3. 2015 16:17
13. 3. 2015 16:55
13. 3. 2015 19:24
13. 3. 2015 17:27
13. 3. 2015 19:18
17. 3. 2015 22:42
17. 3. 2015 22:47
13. 3. 2015 08:31
:)
Mégane 3 je podle mě první dobrej Renault po dlouhý době. Drobnosti jako poddimenzovaný součástky přední nápravy je něco s čím musí majitel Renaultu počítat. Není to vada ale vlastnost :-) Ty ojniční ložiska mě dost překvapily, ale možná by tak neodcházely ve chvíli, kdy majitel mění olej po 15000 km.
Rozbalit vlákno
5
13. 3. 2015 11:08
Re: :)
Váborneý auto, co se spolehlivosti i použitelnosti byl už Megane II po FL. Měl jsem 5 let grandtoura 1,6 16V, a naprosto jsem byl spokojenej. Bez jediný závady. Vynikající auto za vynikající cenu. I když v době koupě to taky byla ještě pálka. :-)

Laguna je taky bezproblémová, to, že někdo nepřekousne design, je jen jeho problém. Spolehlivá, kavalitně zpracovaná, a dost dojčefilů by se divilo kvalitní kabině vč. materiálů. A taková Laguna GT s 4controlem, nebo 2,0 dCi s 4controlem... Jízdní vlastnosti by mohlo závidět spousta konkurentů...
13. 3. 2015 12:17
Re: :)
No M2 po FL byl možná už lepší, ale před FL to byla celkem bída. Co se týče Laguny tak L1 byla kvalitativně nic moc, L2 byla pohroma. L3 teda netuším nemám s tímhle autem žádnou zkušenost. Nicméně materiály a zpracování interiéru si myslím, že Renaultu vždycky celkem šlo.
13. 3. 2015 14:32
Re: :)
To, že někdo nepřekousne design Laguny, není jejich (odrazených potenciálních kupujících) problém, když je na výběr dalších (většinou povedenějších) min. 15 konkurentů. Je to problém jen a jen Renaultu. Ale jestli jsou u Renaultu spokojeni s počtem jejich prodaných kusů, tak nic proti :-)
13. 3. 2015 12:27
Re: :)
Mám najeto 82 tis. a na podvozku se ani náznakem nic nekazí. Všechen spotřebák je origo od výroby ;-) Toto je nutná omáčka (hysterická) autora. Takovej hliníkovej podvozek Audi, to je jiná kapitola ;-)
13. 3. 2015 13:47
Re: :)
Trojkovej Megoš kupodivu celkem drží. Kamarád na něm najezdil kilo než začalo být potřeba řešit podvozek a nutno dodat, že to nebylo zrovna 100000 km normálního ježdění.
13. 3. 2015 08:32
megane x konkurence
Sám teď vyhlížím nějaké novější přibližovadlo v ceně +- 200k, ale z Meganu mám prostě rozporuplné pocity. Zas na druhou stranu je třeba aktuální generace Ceedu lepší volba?
Rozbalit vlákno
16
13. 3. 2015 08:36
Re: megane x konkurence
Tak to bych snad radši šel do toho Ceedu.
13. 3. 2015 08:51
Re: megane x konkurence
Nový cee'd je podle mě určitě lepší volba
13. 3. 2015 09:32
Re: megane x konkurence
Pocitově, nebo si vybavíš nějaký argument? Já mám zase pocit, že Ceed určitě lepší volba nebude. A vůbec - s jakým motorem?
13. 3. 2015 09:48
Re: megane x konkurence
Pár majitelů Ceedu znám a žádný z nich na to auto nenadává. Prostě auto ze starý školy jen jezdí a lejou do toho benzín. Neřeší žádný konstrukční chyby ani dětský nemoci. A jaký motor? Ona ta 1,4 nejezdí zas tak úplně špatně. Není to závoďák, ale na rodinný cestování to je dostačující.
13. 3. 2015 09:43
Re: megane x konkurence
No novej. Říkejme radši faceliftovanej starej. Novej je od 250 000 nahoru. ;-\
13. 3. 2015 09:48
Re: megane x konkurence
Řekněme ceed rok 2013. Ty začínaj na 230k a než já se rozhoupu budou za 190 :-)
13. 3. 2015 09:51
Re: megane x konkurence
To je fakt. Čas pracuje ve tvůj prospěch ;-)
Avatar - Ozzman
13. 3. 2015 12:18
Re: megane x konkurence
Ten "dvojkovej" ceed vypada solidně, ale oproti tomu prvnímu bych jednoznačně volil Megana, který uvnitř je o třídu lepším autem.
13. 3. 2015 13:45
Re: megane x konkurence
Jel jsem v obojím, ale neviděl bych to na rozdíl třídy. Spíš bych řekl, že je to vevnitř pocitově stejný.
Avatar - pumpkin
13. 3. 2015 08:54
Re: megane x konkurence
Netuším aká výbava sa dá v tejto cene zohnať, ale asi by som išiel do Ceedu. Je o pol generácie novší ponúka veľmi solídnu výbavu s kvalitným interiérom. Čo sa ale dizajnu prístrojovky týka, tam sa Kia na Renault nechytá.
Avatar - KANKUNEN
13. 3. 2015 09:04
Re: megane x konkurence
Jsou to auta na stejné úrovni, vyhrává stav a ne značka auta.
13. 3. 2015 09:53
Re: megane x konkurence
Vždycky vyhrává lepší konstrukce. Rozuměj, který auto bude vyžadovat míň servisu. ;-) A tady bych spíš vsadil na Ceeda.
13. 3. 2015 15:36
Re: megane x konkurence
To jsou jen tvé dojmy. Podle všemožných statistik patří Mégane mezi nejlepší a Ceed spíš mezi ty horší. Mégane má robustnější konstrukci a nemá problémy s elektrikou jako Ceed. Je také mnohem spolehlivější než u nás známá Octavia II.
13. 3. 2015 09:24
Re: megane x konkurence
Mám grandtour, předtím jsem měl mondeo a rozdíl to byl řádný. Řízení jakoby se řidiče netýká, odezva od předních kol nulová, karoserie se kroutí (dřív jsem se vždycky smál, když to někde zmínili, protože jsem si myslel, že to nejde poznat), k tomu jsem přecházel z benzínu na diesel (81kW), takže zdechlé, spotřeba o moc lepší není a ještě se třepu co ta slavná ložiska, měním palivový filtr, nemůžu tankovat jen tak někde.
Kupodivu přítelkyně to vidí právě naopak, auto se jí líbí, dobře se jí řídí, podle ní lépe jede (až se prý sebere po sešlápnutí plynu - turbo), kufr je lépe dostupný, atd. Opravdu si auto zamilovala.
Myslím, že mezi ojetinami za ty prachy nic lepšího není, akorát od toho člověk nesmí čekat, že to bude něco víc, než "auto". Je to prostě kombinace slušné bezpečnosti, velkého prostoru, svým způsobem rozumného motoru 1.5dCi, pohodlí, designu za dobrou cenu. Pravděpodobně každé auto bude v něčem lepší, ale takhle vyvážené asi málokteré.
13. 3. 2015 09:38
Re: megane x konkurence
mám ted aktuálně 1.6 benzín v kombíku a musím říct, že auto jezdí dobře, oproti fordu focus 2010 možná malinko míň komfortní po městských dírách, ale není to závratný rozdíl, dá se sehnat ve výborné výbavě, mám tam autoklimu, navi, xenony a tuhle výbavu u ceeda ani nenajdeš, sedačky vynikající, materiály perfektní na danou třídu, jediná vada na kráse je pro mě manuální převodovka :-) kufr solidní, roletka má kolejnice, to auto je výborně zpracované, korejec určitě kvalitnější není a tady najdeš za podobné peníze lepší výbavu, po dálnici jezdí docela dobře, do cca 140 je to stále i z hlediska komfortu hluku i jízdy solidní auto, můžu doporučit
13. 3. 2015 12:30
Re: megane x konkurence
Kdybys kupoval jako nové, je Megane jasná volba (odladěný a cenové příznivý model s lepší technikou, než o x let novější Ceed). U ojetiny je to o štěstí, né o značce.
13. 3. 2015 08:55
Ojniční ložiska
"Pokud navíc zvolíte auta vyráběná od roku 2010, máte z poloviny vyhráno. V té době totiž Renault zavedl modifikovaná ojniční ložiska, která vydrží mnohem více." Má někdo zkušenost o kolik více vydrží? Mám najeto 160.000km a mechanik doporučuje měnit, ale mě se nechce do toho zbytečně rýpat.
Rozbalit vlákno
28
13. 3. 2015 09:56
Re: Ojniční ložiska
Hele mě to přijde jako naprostá zoufalost generálkovat motor po 160000 km to jsme se dostali o 30 let zpátky 8-s U moderního auta by měl motor přežít kastli a ne že u něj budeš po 160000 (což je nic) dělat rozborku. Je to fakt ostuda.
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2015 10:35
Re: Ojniční ložiska
Módní důsledek downsizingu...
13. 3. 2015 12:19
Re: Ojniční ložiska
I malý motor jde udělat pořádně. To nebude o downsizingu.
13. 3. 2015 11:18
Re: Ojniční ložiska
Spočítal mi to na cca 3500 vč. výměny oleje, to není taková hrůza. Dal by tam original renault ložiska. Spíš mám zažité, že nejlépe motor funguje než se do něj začne drbat.
Tomu motoru nic není, on tvrdí, že se to dělá preventivně.
13. 3. 2015 15:48
Re: Ojniční ložiska
3500 je nic. To se musi rozebrat komplet motor? Rozvody ma jake - remeny?
13. 3. 2015 12:05
Re: Ojniční ložiska
o kolik horší ti to přijde než měnit ložiska vačky na koncernovým TDI mezi 200-250tkm ;)
13. 3. 2015 12:20
Re: Ojniční ložiska
Hele to je podle mě ta samá ostuda. I když 250 000 km je přeci jen už jiný číslo než 160 000, kdy má bejt motor, ausgerechnet diesel, akorát dobře zajetej a v plný síle.
17. 3. 2015 22:28
Re: Ojniční ložiska
ostuda to je aj podla mna. Nastastie ale ak to mas urobit preventivne tak to nestoji vela.
vacsia ostuda je ale menit rozvody na tsi po 30000km a je to draha zalezitost.
19. 3. 2015 09:10
Re: Ojniční ložiska
Bohužel souhlas.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2015 12:16
Re: Ojniční ložiska
Vítej v 21. století >:-[]
13. 3. 2015 12:26
Re: Ojniční ložiska
To se pak ovšem nemůže nikdo divit, že je průměrný stáří auta v ČR 14 let. Na co by si lidi kupovali nový auta, který nic nevydržej. A určitě to není o ekologii. Mít kupříkladu TSI motor normálně udělaný rozvody, tak to v pohodě funguje. Je to prostě fušeřina a snaha maximalizovat zisk za každou cenu.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2015 12:30
Re: Ojniční ložiska
Jenže ne všechno je jako TSI... navíc ty nové jsou snad už ok. Podívej, ja mam relativně nový TDCI a mam 200 tisíc najeto bez problemu. Nemyslim, že nové TDI od koncernu jsou nespolehlivé, stejně tak jako Dci od Renaultu či jiné... Bude to kus od kusu a nebo konkrétní motory.
13. 3. 2015 13:52
Re: Ojniční ložiska
Ty nové ty nové. To slyším furt. Navíc mám dojem, že ty starý se pořád dávají do Rapida. TDCI netvrdím, že je špatnej motor, ale kupovat TDI motor EURO5 a vyšší je podle mě už nesmysl. Co ušetříš na spotřebě necháš na servisu. Buď si udržovat EURO3, EURO4 motory nebo pokud chceš novější, tak bych koupil benzín.
Avatar - miromen
13. 3. 2015 12:55
Re: Ojniční ložiska
To si jako važně mysliš že tohle je duvod proč je u nas pruměr 14 let ? A odkud bereš že dnešni auta nic nevydrži ? Naopak když si vezmu že už neni potřeba GO , štelovani karburatoru apod. a pořad se v něčem na autě šťourat k tomu podstatně vyšši ročni najezd tak bych řekl že dnešni auta jsou o pořadny kus dal v tomhle ohledu. Nehledě na to že dnes potkat auto u krajnice je rozhodně větši zazrak než kdysi a to je dnes podstatně vic aut.
13. 3. 2015 14:02
Re: Ojniční ložiska
Je to určitě jeden z faktorů. Další vidím v tom, že koupě novějšího auta nepřinese majiteli kýženej kus něčeho navíc. Příklad: Když si přešel z Feldy do Fabie. Byl tam obrovskej posun. Přejití z Fabie 1 na Fabii 2 není posun žádnej v některých ohledech spíš zpátky. Neber to, že si myslím, že dnešní auta stojí za starou bačkoru paušálně a u všech automobilek. Ale fakt je že na odtahovce nebo u škarpy spíš uvidíš drahý nový auto než starou herku, která se do toho servisu většinou nějak dobelhá. V novým autě ti dojde kupříkladu jen blbý ad Blue a stojíš. Kde jakou ***inu řidící jednotka vyhodnotí jako chybu a nejedeš.
13. 3. 2015 13:14
Re: Ojniční ložiska
Zajímavé je, že zrovna ty TSI pokud vím, trpí těma ojničníma ložiskama taky.
Každý výrobce umí udělat chybu, jen někteří zákazníci svou 2.0TDI s prasklou hlavou vymění za druhou (někteří i několikrát v jednom voze) a pak u piva dál povídají o pověstné kvalitě německé produkce. Akorát mezitím, co polovina stolu jezdí v těch vysmívaných autech, tak on už jezdí třetím superbem, passatem, rsem a kdoví čím.
13. 3. 2015 14:05
Re: Ojniční ložiska
Hele já v žádným případě neobhajuju motorářský výplody VW. Naopak mě celkem štve, že se k tomu VW nechce postavit čelem jako to dělá třeba TOYOTA a chybu přiznat. Pak se handrkují se zákazníkem a naprosto zjevnou výrobní vadu odmítá autorizovaný servis v rámci záruky odstranit.
13. 3. 2015 12:32
Re: Ojniční ložiska
Ostuda jsou jiný motory, rozhodně né 1,5 dCi. Rozhodně na něm nemusíš dělat ve 160 tis. generálku. Pže vyměnit ojniční ložiska není generálka motoru.
13. 3. 2015 13:56
Re: Ojniční ložiska
Aha takže měnit ojniční ložiska je vlastně taková výměna spotřebáku něco na způsob brzdovejch destiček. Nebo o čem mě tady chceš přesvědčovat? Každý rozebírání motoru a měnění jeho částí beru jako poměrně fatální zásah. Nemusíš ho nazývat generálkou, ale já bych si takovej motor teda nekoupil. Já chci aby mi motor fungoval za přepokladu, že mu měním řádně olej. Fakt, že budu nucenej se v něm, v relativně novým autě rejpat, jak ve starý 120ce, je pro mě neskousnutelnej.
13. 3. 2015 14:21
Re: Ojniční ložiska
Snad si nemyslíš, že 100% všech 1,5 dCi s nájezdem 160 tis a více mají povinně nová ojniční ložiska 8-s Možná tak 1%. Takový praskání hlav u 2.0 TDi je podle mě podstatně větší problém. A to se raději nebavím o benzinových motorech VW produkce...
16. 3. 2015 07:55
Re: Ojniční ložiska
No celkem by mě zajímalo o jakým procentu motorů se tu bavíme. Nicméně vzhledem k tomu, že systém řízení jakosti, který má každá automobilka a její subdodavatel zaručuje, že kvalitativní rozdíly mezi jednotlivými motory je minimální. To že odchází ložiska tudíž nebude chybou při výrobním procesu a nebude se asi vyskytovat nahodile, ale spíš chybou v konstrukci. Podobně jako praskání hlav u 2,0 TDI i když tam asi hodně záleží na tom jak se s autem jezdí. Když ho nebudeš honit a hlava nebude tak tepelně zatěžovaná, tak se ti tahle konstrukční závada třeba vůbec nemusí projevit.
Avatar - Ronault.
16. 3. 2015 20:22
Re: Ojniční ložiska
to procento nebude až tak vysoké, především ve srovnání s potížemi se vstřiky a čerpadly z prvních ročníků 1,5 dCi, ty byly docela časté, na tohle nějaký pláč jde číst od užvatelů opravdu zřídka.
Avatar - Ronault.
13. 3. 2015 15:58
Re: Ojniční ložiska
Já teda v okolí znám několik 1,5 dCi a nikomu se ojniční ložiska neměnila a to jsou nájezdy kolem 300t km.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2015 17:20
Re: Ojniční ložiska
300t km? Ou, tolik najede jedno koncernové auto z milionu vyrobených, ostatní se zaekávají na těch 160 t. :*)
16. 3. 2015 07:56
Re: Ojniční ložiska
No tak to možná taky bude konstrukční vada, která se projeví až při určitým způsobu zacházení. Nebo to taky může být způsobený long life olejem. Těžko říct.
Avatar - Ronault.
16. 3. 2015 20:20
Re: Ojniční ložiska
I dle prodejce se to týkalo především silnějších verzí dávaných do Meganu a jak píšeš, velká závislost na oleji, oněch 30t km ti každý prodejci či servisák doporučí pokud chceš s autem spolehlivě nakroutit statisíce. Já se na to ptal. jestli mám měnit po 30t km a příjmací technik mi to řekl takto: Chcete-li s autem najet třeba 200-300t km bez potíží, ano, pokud vám to je jedno a auto ve 100t km prodáte, tak nemusíte... tady asi odpověď, která platí podle mě napříč všemi motory.
18. 3. 2015 09:50
Re: Ojniční ložiska
Počkej po 30ti. A po kolika by si to jinak chtěl měnit? Já měním po 15ti, protože mi po 30 přijde jako prasečina. A co jsem se bavil s technikem z BP a z Castrol, tak mi oba v podstatě řekli to samý. I nejlepší long life olej ztrácí nejpozději po 20 tkm svoje mazací vlastnosti. Takže je ideální pro motor měnit olej po 15 tis. Pokud to samozřejmě někdo najede po dálnicích za 2 měsíce, tak chápu, že by ho to obtěžovalo a mění olej po 30 tkm.
13. 3. 2015 17:00
Re: Ojniční ložiska
Generálkovat motor? Tam stačí vyměnit pouze ty ložiska o žádný generálce to neni. Navíc to jde dolem, takže stačí sundat vana a je to. Neni to takovej problem jak se z toho dělá, pokud se vymění máš klid a 3500 kč není zas taková suma co by nešla kousnout. To bych řek že takovej odešlej egr, nebo dvouhmota co nám odešla na vw v 90 tisících km je daleko horší, minimálně nákladnější. Ale je jasný že to je vina renaultu, kdyby proved svolávačku na auta z určité doby tak má pověst daleko lepší jelikož by se spoustu motorů nepřidřelo. Motory po roce 2007 by už měly být ok, bohužel mám z roku 07 takže je budu měnit taky.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 3. 2015 09:21
Ze všech
těch meganů je nejlepší volba jako ojetina ta trojková mazda dole v článku, vypadá líp, jede líp, kvalitu raději ani nesrovnávat, ale je za jiné peníze, že? ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
13. 3. 2015 12:17
Re: Ze všech
Možná by ses divil, jak Megane umí uvnitř vypadat dobře a dospěle :-)
Avatar - Uživatel_5340709
13. 3. 2015 12:29
Re: Ze všech
Znám dobře obě auta, mazda si na nic nehraje, i když ji chybí měkčené plasty uvnitř, tak způsob jakým jezdí megan nemá šanci dosáhnout. O porovnání kvality co do trvanlivosti se nemusíme bavit. I na prodejních cenach jetin je to krásně vidět.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2015 12:33
Re: Ze všech
Mě se trojka nelíbí ani z exteriéru, ale kvality ji neupírám :-)
Avatar - Uživatel_5340709
13. 3. 2015 12:34
Re: Ze všech
Mě HB taky moc ne, ale sedan je ok.
13. 3. 2015 15:56
Re: Ze všech
Já bych se o tom klidně pobavil. Mám přímě srovnání Mazdy 5 a Snénicu a tam je jednoznačně kvalitnější, lépe zpracovaný, spolehlivější a trvanlivější Scénic.
13. 3. 2015 11:06
megane III
Ja mam megana III niečo vyše polroka...jazdenka 8/2009 ( 55tkm) - motor 1.6 74kw... hodil som to na LPG, system BRC... zatial som spravil nieco cez 20tkm - auto spolahlive, na hatch velky kufor, slušná šírka auta - nič netlačí do kolena, vyborne ovladanie radio pod volantom... zatial vysoká spokojnosť, spotreba spriemerovaná na 8,5 LPG..

minusy: motor je celkom lenivý a nad (120km/h) je aj vysoký hluk, straaasne malo miesta vzadu, kratky sedák - poloha nieje idealna,

Idealne auto pre 2... pre rodinu je to male, radsej nejake MPV
Rozbalit vlákno
2
13. 3. 2015 11:14
Re: megane III
To místo vzadu je u HB fakt, proto bych jasně volil grandtoura s prodlouženym rozvorem. Pro 4 dospělý naprosto v pohodě.

Pro rodinu kombík malej určitě není, mám dvě děti, 11 a 7, a vždycky jsem se vešli bez rakve na střeše, ať jsme měli kočár nebo ne, ať se jelo k babičce, nebo 1600km k moři.
13. 3. 2015 15:51
Re: megane III
Lenive to musi byt dost, kedze na LPG bude ten vykon mozno tak 68-69KW
13. 3. 2015 12:21
Není Mégane jako Megan
Věděli jste, že Mégane Generation se vyrábí v Turecku a má jednodušší techniku než jiné Mégany? [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
13. 3. 2015 12:22
Re: Není Mégane jako Megan
Ano
13. 3. 2015 15:14
Re: Není Mégane jako Megan
A tys to nevěděl? :-)
13. 3. 2015 12:23
Zkušenosti majitele
Mám Megana této generace - 1,5 dCi, 66 kW r.v. 2011, čerstvě 4 roky starej, najeto cca 82 tis. Pozitiva: jednoznačně motor - tichý, malé vibrace (1,6 TDi je proti němu traktor i přes fakt, že je taky CR), skvělá spotřeba. Interiér - použité materiály, nic nevrže, vypadá vevnitř stále dobře. Jízdní vlastnosti jsou hlavně o řidiči, ale nikdy sem nebyl na okresce brzda, spíš naopak. Spolehlivost, ta je u mého kousku velmi nadprůměrná - za celou dobu: 2x prasklá žárovka předního světlometu (na každé straně jednou), nefunkční ukazatel venkovní teploty - výměna 500 Kč. Jinak šlape jak hodinky (ťuk ťuk na dřevo :-) ) Minusy: nulová odezva od kol, nekomunikativní řízení, sterilní, velká škoda, pže podvozek je dobře naladěný a auto se v zatáčkách rozhodně necítí zle. Odhlučnění podvozku - pro mě největší mínus na autě, tam se šetřilo hodně! Díky tomu auto působí zbytečně levně. Moje sestra má roky naježděno v OII kombi a nyní jezdí M3 GT 1,5 dCi. A prý by v tom nechtěla bourat, prý OII je rozhodně bezpečnější (NCAP říká něco jinýho a kdyby došlo na nejhorší, tak já naopak raději budu ve svém Meganovi, né v OII, ale to jen proto, že Megane je modernější konstrukce a má v NCAP lepší výsledky). Celý tento dojem solidnosti dělá hodně a musím ségře dát za pravdu. Kde dostává Octávka na zadek je poměr cena / výbava. To je v našich končinách neporovnatelné. Dále jsem přesvědčenej, že Megane vyrobený pro Francouze je v detailech / použitých materiálech (nejen na odhlučnění) někde úplně jinde. Je to škoda, Renault by měl ukázat, že auta nejen zvládá po stránce mechanické, ale i po té pocitové. Klidně bych tehdy zaplatil na novém autě o 10 tis. víc, ale dostal bych pořádné odhlučnění podvozku, nezlobil bych se...
Rozbalit vlákno
2
13. 3. 2015 13:19
Re: Zkušenosti majitele
Stačí si nechat udělat do vozu nové audio s kvalitním vytlumením a okamžitě se pocit bezpečí znásobí - dveře nebudou znít jako když práskneš s víkem od popelnice.
13. 3. 2015 13:22
Re: Zkušenosti majitele
Teď už to nemá cenu, tak do roka, roka a půl pujde do světa.
Avatar - simply never
13. 3. 2015 12:59
hnusný článok - presne naopak ako keď sa píše o škodovke
Tak som si porovnal tu zverejnené testy ojetin škoda versus Renault a máme tu opäť okaté protežovanie ojazdenej Škody, tento článok je hnusná neobjektívna grcka - ak to porovnávame s glorifikovanou škodou na veky amen. Porovnajme teda prístup k ojazdenej škodovke a tu prítomným Renaultom. 26.8.2013 (test ojetiny Škoda Octavia 1,9 TDI z roku 1997 zo 47 tis. najazdenými km) káže, že úspech je zaručený. Interiér: Na interiér si netreba dávať pozor, lebo v testovanej škodovečke bol ako nový, t.j. neošúpaný, neohmataný, čo dáva najavo, že isto to tak bude v každek Octavke. Motor: 66 kw dostačuje ale aby ostal tej správny dojem, povie sa, že nie je to Bold, podprahovo ostane v mysliach stada ten Bold. Teraz perla príde: teplý (pozor nikto tu nemyslel, že homosexuálny) motor nechcel štartovať, prečo, to je redaktorkám jasné: je to problém s čerpadlom (po 47 tis. Km), alebo zle nastavený predvstrek (po 47 tis. km) alebo po výmene rozvodov (po 47 tis. Km aj s prihliadnutím faktora času to boli tak piate rozvody). Čitateľ sa v každom slove dozvedal, že všetko funguje ako nové, nič nemá vôľu. A takto spracovaný čitateľ má potom vôľu kupovať tú krásu. No ale odbočil som. Celkový dojem je teda výnimočný. Máme tu ale ešte iné tromfy: Roomster 1.4. MPV (pardon, Fabia s vyššou strechou). Upokojím vás, ide výborne aj so 63 kw. Ale to my čitatelia už vieme a v budúcnosti si isto radi prečítame, že ojetina Fabia 3 s litrovým motorom ide kopec nekopec so štyrmi 100 kg chlapmi s rezervou. Interiér sa rovnako ako v Octavii I. nesúpe, ani neopotrebováva, čo usudzujem z toho, že pred tým nevarujú, to sa deje iba pri iných značkách. Je to držák. Minimálne preto, lebo o Roomster sa vo všetkých smeroch poctivo staralo. 1.4 ide za plynom, ale odporúčajú sa aj 1.2 TSI, sú silnejšie (o nespoľahlivosti ani slovo, a to preto, lebo kto maže ten jede). Komfort je príkladný, odpruženie správne tlmí nerovnosti a tak má posádka dostatok pohodlia aj pri jazde po mestskej dlažbe (testovaná ojetina bola zjavne na vzduchových vakoch). Za jazdy nepočujete žiadne nežiaduce zvuky (to ako svorku, čo sedí a brble na zadnom sedadle?). No ale poďme k tomu nepodarku Meganu. Najčastejšie slová sú: musíte sa zmieriť, vyhnite sa, zlobí, šetrí sa na nesprávnych miestach, nevydrží dlho, sklame, absentuje, nehodí sa, nečakajte ktovieaké zázraky, nie je moc miesta na zadných sedadlách, obtiažne, prestane fungovať, kolísavá kvalita, prešlapy, podvozok nezodpovedá dynamike motoru, nevyhol sa problémom, nevýhoda. Celkový dojem je teda hrozný, výsledok sa dosiahol, nakydalo sa, očiernilo, poohováralo, podupalo, zosmiešnilo. A tak je to správne, škoda je najlepšia, Renault je najhorší. Kto povie inak je klamár, podvodník, ale hlavne neznalec. Tak toto neférové konanie od bleskauto.cz už nie je pozícia po nos v bahne, ale 5m pod bahnom a dýcha sa slamkou, na ktorú sa ... slepice. V úplne najbližšej rodine sme mali alebo máme megany a že som s nimi „čosi“ najazdil. Nikdy nepokazené, presne naopak ako papierový výherca škoda. Odporná neobjektivita.
Rozbalit vlákno
6
13. 3. 2015 13:20
Re: hnusný článok - presne naopak ako keď sa píše o škodovke
Je pravda, že článek o Renaultu na auto.cz už dopředu musí obsahovat pojmy tebou výše popsané a tím pádem se ovečkám podsouvá krmivo z Mladé Boleslavy. auto.cz, a další 2 velké weby jsou v tomto mistři a v našich zemích to mají kluci z Vlkohradu opravdu velice dobře pošéfované. Díky bohu, né každý papá redakční polívčičku a navíc má zkušennosti i s tím prokletým Renaultem. Pak je na tyto články dopředu připravenej a výše uvedená slova automaticky vypouští. Celkem přemýšlím o tom, proč se tolik VW koncern tlačí (to že je to příkaz z hodně vysokých pater, je jasný). Protože jako člověk, který nevidí černobíle, tak Škodu jsem vždy měl za velice solidního výrobce a byl jsem na ni vždy hrdý. Bohužel i díky neskutečné masáži českých médií se mi Škoda zhnusila natolik, že si ji nekoupím jen z principu...
Avatar - simply never
13. 3. 2015 13:43
Re: hnusný článok - presne naopak ako keď sa píše o škodovke
Tiež som bývalý majitel Škody, to ti poviem, prvé dni, prvé km, všade som chodil vysmiaty. Ale začalo sa to sypať a sypať a pýtať peniažteky a ten lačný bezodný hltan stále pýtal a autíčko nejazdilo a nejazdilo. A tak milé deti je rozprávky o slepičke s bezodným chrtánem konec. Nezbylo zrní a slepice zdechla. Dost bolo srandy, trrénujem nejakých automechanikov a okrem toho, že mám zadarmo servis (olej, kolesá, voda do ostrekovača, to je tuším všetko, lebo na mojich japoncoch sa nikdy ani menšie nič nepokazilo), si chodím pozerať na rozobraté a zadreté motory (najmä TDI), rozsypané prevodovky, pošahané riadenia všetkých možných ročníkov (najmä 2014-1999) slávneho koncernu sú vážne nafigu. Aj dnes za chalanmi pojdem. K Renaultu -veď nikto netvrdí, že Renault rovná sa Renault Sport, ale po 14 ročných skúsenostiach s touto značkou môžem zodpovedne povedať, že ja jedná o príjemné nekaziace sa auto pre bežnú strednú triedu na Slovensku či v Česku. Ono je treba tých 10 - 15 tis. EURO zarobiť na nové auto a to nezarobí len tak, že? Renault je teda úplne v poriadku a plne porovnateľné so škodou, vlastne ako rozmýšlam, stačí, aby znížil kvalitu, spoľahlivosť a zdesaťnásobil rozpočet na marketing a bude úplne ako škoda.
13. 3. 2015 14:53
Re: hnusný článok - presne naopak ako keď sa píše o škodovke
Těch 875.476 evropských zákazníků udělalo loni velkou chybu, že koupili v renault... >:D
Avatar - Ada je zase tady
14. 3. 2015 01:03
Re: hnusný článok - presne naopak ako keď sa píše o škodovke
Ani nejseš schopen napsat smysluplnou větu :no: Ale ano, máš úpravdu: těch 875.476 evropských hlupáků opravdu udělalo loni velkou chybu, že si koupili rendlíka. Tak 2/3 z nich už tu chybu nikdy opakovat nebude. A ta 1/3 totálních blbů si jen zaslouží, aby si ten křáp koupili znova :-)
14. 3. 2015 12:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 3. 2015 18:40
Re: hnusný článok - presne naopak ako keď sa píše o škodovke
Před časem jsem koupil časopis(z vydavatelství blesk). Nebylo ani třeba číst články aby si člověk uvědomil o čem to je - stačilo se podívat na nadpisy. Např. Audina byla vyfocena s pozadím moře a nadpis článku zněl "KRÁSKA A MOŘE", Octavie combi a nadpis "ČESKÝ SEN" na druhé straně recenze Toyoty Avensis a hanlivý titulek "ŠEDÁ MYŠ" pak twingo - "PĚKNÝ ČUMÁK A CO DÁL?". Pak tam ještě v nadpisu zprasili myslim nějakou 6stkovou Mazdu. Docela hnus. Prostě ví že spousta lidí ty jejich *** ani nečte a jenom proletí nadpisy. Osobně bych si podobný časopis už nikdy nekoupil. A když jsem kupoval auto, tak jsem cokoliv z VW rezolutně vyřadil i když jsem Škodu původně zvažoval.Bohužel to ale není jenom české specifikum viz. provalené podvody při volbě věčného auta roku VW Golf. Má to ale dvě roviny kromě naprostého znechucení z jejich propagandy ještě fakt, že nebýt onoho masivního manipulování s veřejností v ČR, tak by asi nikdy nebyl Megan v nejvyšší výbavě za ceníkových 310tis.
Avatar - Ronault.
13. 3. 2015 16:17
Kidy
To jsou zase kidy...

"Nižší kultivovanost jízdy" - co to znamená? Já teda mám na Meganech něco odježděno a i na konkurenci a samozřejmě, jsou kultivovanější auta, ale o třídu výše. Takové Octavie s torzkou tlučou daleko více a to jsou auta konstrukčně o 5 let novější. I ve srovnávacích testech, např. tady s Leonem, jsou jízdní vlastnosti srovnatelné s novinkami.

"Mnoho aut má za sebou těžký život" - a která auta napříč značkami nemají?

Tohle je na zlatý ventilek roku: "automatická klimatizace není ergonomicky zdařilá" - Tak teda já neznám moc lepších automatických klimatizací. V první řadě má tři režimy, to skoro nikde není, takže člověk který nemá rád průvan si nastaví ten svůj. Pak při změně teplot či udržování teplot postupuje rozumně, žádné z ničeho nic perdy studeného vzduchu do obličeje (zkuste si klimu v ix35, to je sadista proti Meganu) a velmi logicky rozděluje teplotu z jednotlivých výdechů, na nohy teplo, na obličej vlažný proti usnutí, ideální stav. Za 2 roky se mi ještě ani jednou nezamlžilo sklo v autě. A hlavně, samozřejmě, že tlačítko pro sjednocení teploty dvouzonové klimatizace tam je - stačí přidržet tlačítko Auto.

"komplikovaný a nepřehledný multimediální systém" - Tom tom i R-link jsou v pořádku, nikde jsem nějaké nadávání či stížnosti nezaznamenal.

O tom, že má Grandtour prodloužený rozvor a tedy podstatně více místa vzadu oproti HB si nikde nepíše. HB má velikostně kufr jen průměrný.

Nejlepší je zpochybnit hned z fleku motor, i když už jsou kusy se slušnými nájezdy, takže 1,2 TCe nebrat a 1,6 dCi taky ne... klasické předsudky. Naopak 1,2 TCe se vydařil velmi a stížnosti na něj zatím nikde nejsou a ani na 1,6 dCi, stačí se podívat na Renault forum, někteří už mají s 1,6 dCi najeto hodně.

1,6 16V 74 kW je sice nerozbitná, pravda, ale docela dýchavičná s Euro V, proti Euro III verzi ztratila hodně jiskry, asi bych ji pro trochu dynamičtěji smlející řidiče nedoporučil. Jede, ale nenadchne.

GT verze je taky laděná Renault Sportem, včetně kombíku a právě jízdní vlastnosti jsou výborné, takže jaksi nechápu to vyjádření.

Článek opět psal nějaký bazarový výkupce... :no:

Megane má své slabiny, které tady uvedené nejsou, např. impotentní ostřikovače nebo slabší stěrače, ale jak bývá zvykem, opět zvítězila tendenčnost proti objektivitě, už chybí jen nadávky na ovládání rádia pod volantem, které je výborné.
Ale bývá to tak často, lepší je číst Renault fora nebo recenze uživatelů než tyhle články...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - simply never
13. 3. 2015 16:55
Re: Kidy
Chyba tu Veverka, ten by ti vysvetlil, že nemáš pravdu a v koncerne je to lepsie. Mna každý berie za odporcu Škody, pričom to tak nie je. Som odporcom neobjektivnosti. S tou klimou máš 100% pravdu. Motory: poznám a mam odjazdene 1.6 16v, 1.6 dci a 1.2 tce 97kw, mne sadol najviac tce. Najviac mi vadí (nevyhovuje) vstavana navi, svetla, naopak milujem opierky hlavy, velkost nádrže, rádio, sprevodovanie tce.
Avatar - Ronault.
13. 3. 2015 19:24
Re: Kidy
S Lukášem bych si to vyřídil, on nás tím taky spíše provokoval.

Kdybych volil benzín a jezdil spíše kratší trasy, tak taky rozhodně 1,2 TCe, případně i GT220. jeho cenovka není až tak vysoká.

Mě naopak rádio trochu irituje. Ne ovládání, ani ne zvuk, ale vadí mi jeho slabší výkonnost tuneru. Už jsem to i reklamoval, je to prý v pořádku... tak nevím, co s tím dále.

Velikost nádrže je parádní. Mě aktuálně ukazuje pal. PC po 480 km dojezd ještě 1000 km, ale zase, až tak mi to nevadí, roky jsem jezdil na LPG, kde byl dojezd 300-400 km a vůbec mi to nevadilo.

Světla se mi zdála slabší dálková, dal jsem ty nejsilnější Phillipsky a jsem spokojen. Tlumené mí příjdou na halogen OK.

Opěrky hlavy mám bohužel klasické, ne rozklápěcí, jak byly v Laguně. V Meganu to je pokud vím nyní jen ve výbavě Privillege a ta se u nás neprodává a to je škoda. Proto u nás třeba chybí i achromatické zrcátko a to je krom xenonů další ostuda.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2015 17:27
Re: Kidy
já třeba postrádám zmínku o FAP, přitom je to odcela zásadní věc...

Odsouzení 1.2 TCe jako složitého a doporučení 1.4 TCe je opravdu komedie, jak dalece jsou tyhle motory rozdílné...

Osobně bych Mégane zvolil rozhodně raději než koncernový TDI/TSI stroj na peníze :-!
Avatar - Ronault.
13. 3. 2015 19:18
Re: Kidy
1,2 TCe a 1,4 TCe jsou hodně rozdílné mototy, tedy v Meganu. 1,2 TCe z minulého Clia a 1,4 TCe z Meganu jsou v podstatě jen oturbené motory od Nissanu, bez přímého vstřikování. Jezdí se s nima moc pěkně, třeba 1,4 TCe v Grandscenicu, co jsem jel, jela parádně. Jenže tím, že je to jen jednoduše oturbená atmosféra, tak nejsou zrovna nejúspornější, což je pravda. 1,2 TCe v Meganu - 88 a 97 kW jsou nové motory s přímým vstřikováním, plné nové techniky, pokud se nepletu, tak i 1,2 TCe má např. variabilní olejové čerpadlo, 1,6 dCi ho má určitě. Takže ano, jsou to nové motory, chápu ten rozdíl, ale ne až tolik hned čekat nespolehlivost.

FAP je asi stejný problém jako všude jinde, teda 1,5 dCi je měly až po roce 2010, kdy byly povinné no a 1,6 dCi a pak nové verze 1,5 dCi (nějak od roku 2012) s přídomkem Energy2 mají FAP před turbem, takže se v něm teplejší zplodiny lépe spalují a nezanáší se tolik turbo. Já teda za těch 30t km neměl ještě ani jedno vypalování FAP, ale pravda, koupil jsem si naftu proto, že jezdím dlouhé tratě, na krátké tratě bych šel do 1,2 TCe nebo klidně k jiné značce.
17. 3. 2015 22:42
Re: Kidy
zrovna dpf ma renault vyriesene ako jdno z najspolahlivejsich. Ma podobny system ako bmw, ale s tym, ze uz som videl kopu bmw ktore otrbovali fap cistit, renault som zatial nenasiel ziadny, pytal som sa v autorizaku, kamosa co vlastni velky servis, na renault fore, vsad som sa dozvedel ze stacilo len pri 2000rpm spustit regeneraciu.
Ak boli problemy tak akurat so senzormi.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2015 17:22
Co napsat o největším konkurentovi?
Golf VI - horší než předchůdce >:-[]

Jinak Mégane dobrá volba, je ale pravdou, že interiér podle mě opravdu odolává zubu času hůře než koncern VW :-!
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2015 22:40
To su ale blbosti!!!
Tento web by sa mal volat skoda.cz. Som asi jediny clovek v Ceskoslovensku, ktory od roku 1989 vlastnil ako fyzicka osoba len skodovky / 6x od s 105 L po O1 1.8T a 5x Renault od Megane 1.4 55 kW po
Laguna III 1.5dci / v praci pouzivam rozne fir.auta. Mozem zodpovedne povedat, ze pan redaktor pise bludy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
14. 3. 2015 00:53
Rendlík - simply never!
Když tady normální člověk čte ty prorendlíkové žvásty, nezbyde mu nic jiného, než si zauvažovat, jaká je asi průměrná úroveň IQ čtenářů tohoto webu. Samozřejmě lze blbcům namluvit, že rendlík je spolehlivé auto a dokonce tomu možná někdo z nich bude věřit. Ovšem realita je zcela jiná a inteligentní řidiči dobře ví starou pravdu: rendlík? Simply never!

Ponechme stranou příslovečnou nespolehlivost a šílené designové prvky - třeba ten motor 1,5dci, který je po 100 tis km vhodný leda tak do šrotu, či obludný digitální tachometr, a podívejme se na tenhle pussycar z jiného hlediska. Pokud byste totiž jezdili v té hrůze, klesnete na společenském žebříčku minimálně o 2 úrovně dolů - mezi hlupáky a loosery. Uvažující člověk se proto té hrůze vždy vyhne! Takže znovu: rendlík? Simply never!
Rozbalit vlákno
11
14. 3. 2015 07:02
Re: Rendlík - simply never!
"...obludný digitální tachometr.." jo! :yes: fracouzska specialita. Mohli tu kravinu dovest do maxima, a udelat tam rimske cislice, v obci by se jezdilo na "L". Nebo...udelat to v hexadecimalu - mimo obec jet legalnich 0x5A. :-!
Avatar - moreczech
14. 3. 2015 07:57
Re: Rendlík - simply never!
Soudě dle tvé inteligence zde projevující se, ty bys mohl jezdit třeba s Bentley, ovšem vždy budeš patřit mezi spodinu na společenském žebříčku....
14. 3. 2015 09:04
Re: Rendlík - simply never!
"a inteligent" prehovoril :no: ty si pripad pre psychologa alebo je tvoje iq tak hlboko pod 0 ze aj marianska priekopa je podla - m.n.m len rovina
povedz je podmienka ze ak chce byt niekto vw fan musi byt primitiv ako ty?
mal by si byt v knihe biologie kdesi medzi primitvnym jednobunkovcom a parazitmi ...myslim si ze aspon jedno z toho si :no:
14. 3. 2015 10:40
Re: Rendlík - simply never!
"...mal by si byt v knihe biologie .." si c0c0t. :-!
14. 3. 2015 10:56
Re: Rendlík - simply never!
toho vidis v zrkadle ;-)
14. 3. 2015 12:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 3. 2015 12:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 3. 2015 12:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
14. 3. 2015 13:01
Re: Rendlík - simply never!
Dědku, zalez do nory, to už snad i tobě samotnému musí ty žvásty připadat trapné. Samozřejmě chápu, že ses mohl spálit (kdo ví, třeba jsi to zvládl jako zde občas píšící exot maros na bazarovém extra kusu...), ale toto vypadá, že ti nohu přejel kamion naložený kompletní Renaultovskou produkcí >:-[]
14. 3. 2015 16:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
15. 3. 2015 20:10
Re: Rendlík - simply never!
Nejlepší pochvalou pro spolehlivost Renaultu je, když o něm Áda není schopen napsat nic konkrétního nespolehlivého a jen uráží ;-) Na to se dá odpovědět jen - Bravo Renault! :yes:
17. 3. 2015 22:47
1,5dci
Horší jízdní vlastnosti - suhlasim, ale nic tragicke, pre normalneho jazdca (90%) irelevantny argument
Poruchové turbodiesely 1.5 dCi - totalna blbost tieto motory boli poruchove do 2005, co boli casy megane 2 pred FL.
Mnoho aut má za sebou těžký život - ako ine nemali? Kedze u inych toto ako negativny argument nebolo spomenute
Nižší kultivovanost jízdy - co to znamena? Tiez som kedysi veril v nekultivovanosti motora dci za studena, ale odkedy vlastnim 1,9dci, tak tomu neverim. Jedine co by sa dalo spomenut je turbodiera, ale vacsie turbo vydrzi dlhsie.
Místo na zadních sedadlech - suhlasim, ja hovorim, ze najlepsi renault nizsiej strednej je laguna 3, ta je tiez mala a ponuka priestor ako nizsia stredna (napr vnutri je mensia aj ako kia ceed)
u jazdeniek je renault lacny, takze to znamena ze je to jedna z najlepsih kup na trhu jazdeniek. rozhodne odporucam.
Rozbalit vlákno
0