Celý článek je doce hezkej, asi bych jen podotknul, že ten diesel L-serie, co je i v Hondách, je britský motor, použitý v rámci symbiózy i v japonských Hondách - a je to jeden z posledních dlouhověkých dieselů. Nemá dramatický výkon a slyšíte, že je to diesel.. ale při normálním servisu ujede milion kilometrů.
To, co je nebezpečné je to prohlášení o rozvodech a šroubech - teda záměna logiky.
Někteří servisáci DOPORUČUJÍ při výměně hlavy dělat i rozvody... už jen proto, že auto je v servisu a lhůta pro řemen je cca 100 tis km, což je doba, kdy těstnění obvykle odchází.
Co je ale POVINNOST je vyměnit při výměně hlavy i šrouby! V servisním manuálu to bylo výslovně uvedeno a je to hlavní příčina špatné pověsti - většina ojetin má původní šrouby - a proto už se potíží s těsněním hlavy už nikdy nezbaví - často končící úplným, zničením hlavy, a viděl jsem dokonce i zničený blok motoru. :-(
Je to proto, že motor se při zatížení dost kroutí.. až neuvěřitelně, a šrouby jsou utahovány předepsaným, poměrně složitým, postupem tak, aby svou vlastní pružností vyrovnávaly síly mezi blokem a hlavou.
Při postupném utahování šroubů dojde k jejich natažení. Je to jejich funkce! Bez toho natažení nebudou plnit svou úlohu... ale v praxi to znamená, že podruhé už je použít NELZE!
Viděl jsem šrouby zkracovat... ale to bylo v jediném případě - při závodním nasazení MG ZR firmou X-power bylo pro každý závod použité nové těsnění... šrouby při tom použité byly zkráceny a použity v "tréningových" motorech... protože při jejich selhání se prostě motor vyměnil.
Běžný uživatel si tento přístup asi nemůže dovolit.
Snad si jako ten citovaný zástupce firmy Unipart můžu tento komentář dovolit. :-(
A rovněž výhradní zástupce firmy X-power... výrobce doplňků a sportovních úprav.. ale také jedinečného MR XPower SV...