Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Seat Altea 1.9 TDI: Sportovnější než čekáte

Seat Altea zaujme tvarem i příznivou cenou na trhu ojetin. Řidiči také oceňují výborná sedadla a sportovnější charakteristiku podvozku.
Zpět na článek
31. 8. 2014 10:35
31. 8. 2014 10:39
31. 8. 2014 11:26
31. 8. 2014 12:25
31. 8. 2014 14:52
31. 8. 2014 15:04
31. 8. 2014 15:42
31. 8. 2014 13:44
31. 8. 2014 15:05
31. 8. 2014 15:07
31. 8. 2014 18:37
31. 8. 2014 19:33
1. 9. 2014 07:09
1. 9. 2014 18:55
31. 8. 2014 11:41
31. 8. 2014 13:13
31. 8. 2014 13:35
31. 8. 2014 14:00
31. 8. 2014 14:17
31. 8. 2014 17:42
31. 8. 2014 19:31
1. 9. 2014 00:00
Avatar - _Karel_
31. 8. 2014 10:35
Autor?
Tento článek napsal nějaký novinář nebo Auto Esa?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - petrumr
31. 8. 2014 10:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 8. 2014 11:26
Re: Autor?
když někomu Altea prostorově (i vyšším posezem) vyhovuje, nevidím důvod, proč by měl kupovat dražší a těžší XL se zavazadlovým prostorem, který stejně nevyužije...

ne každý potřebuje auto jako krávu ve stylu velkých MPV ;-)
Avatar - pumpkin
31. 8. 2014 12:25
Re: Autor?
Sa čudujem že zrovna ty chváliš tie stierače. Čo sa týka dizajnu, možno aj aerodynamiky, tak je to dobré riešenie, ale praktické to teda nie je. Raz ma známa viezla Alteou v snehovej chumelici a okolo A-stĺpikov sa začal hromadiť sneh a upchal celý ten záhyb kam sa stierače majú schovať. Také riešenie teda poteší... ;-\
31. 8. 2014 14:52
Re: Autor?
Nevím jak se sněhem, ale rozhodně by mě vadil omezený výhled do stran. Úplně bytostně nesnáším auta s tlustými sloupky a tady tam přidaj ještě stěrače 8-s .
Avatar - petrumr
31. 8. 2014 15:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
31. 8. 2014 15:42
Re: Autor?
No to vieš vo väčšine Španielska sneh nevidia kao je rok dlhý >:D Nejaké slovenské chumelice predsa nebudú riešiť >:D Ale vážne, celkom to očividne nedomysleli v celoeurópskom kontexte, mne skôr u takéhoto typu áut vadí tá tzv. športovosť a stým súvisiace nastavenie podvozka, kedy je skôr tuhý a tvrdý ako komfortný a poddajný. A u mňa práve u auta typu MPV hlavne ide. Odviezť predovšetkým seba a rodinu v čo najväčšom pohodlí hoc aj krížom cez Európu.
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2014 13:44
Re: Autor?
a co zima a zamrzání stěračů???
Avatar - petrumr
31. 8. 2014 15:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2014 15:07
Re: Autor?
hlavně že víš, že stěrače schovaný v sloupku jsou dobrý 8-s >:-[]
Avatar - petrumr
31. 8. 2014 18:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2014 19:33
Re: Autor?
to je v zimě orpavdu výhra... 8-s 8-s
Avatar - Bubáq
1. 9. 2014 07:09
Re: Autor?
PetreUmre, máš pravdu. Výhodou tohoto neobvyklého seatova řešení je, že hned při prvním pohybu jde všechno dolů. Je to výrazně lepší, než odsouvání vody / sněhu nahoru, kde to zaprasí velkou nestíranou plochu.
Nevýhodu v podobě možného natlačení sněhové břečky pod lem A-sloupku vyřešil seat vyhříváním tohoto místa.
Je jasné, že toto řešení je tedy dražší, než standardní, a proto ho seat u nových modelů neopakoval.
A co se týká tloušťky A-sloupků, sloupky Altey (Altey XL, Toleda) jsou opravdu silné, ale ne kvůli stěračům. Tuhost celé karosérie je hodně vysoká (viz můj příspěvek o absenci pazvuků i po ujetých 170 Tkm dole), především díky řešení sloupku a rámu střechy. V tomto případě preferuji pasivní bezpečnost karosérie, tloušťce sloupku se pak musí přizpůsobit moje chování...
Avatar - rohYpnol
1. 9. 2014 18:55
Re: Autor?
Jestliže stírám sněhovou břečku, je to pro změnu nevhodné. U Seatu, vyvinutého ve Španělsku se to dá přirozeně tolerovat.

Ad vyhřívané sloupky - opravdu všechny výbavové verze?
31. 8. 2014 11:18
tesim se na dobu
kdy bude v napisu "pohodlnejsi nez cekate"
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
31. 8. 2014 11:33
Osobní zkušenost
Mohu potvrdit objektivnost tohoto článku. Se Seatem Toledo 2,0 TDI 103kW (2010) jsem najel 132 Tkm za 3 roky: jedinou závadou bylo prasklé lanko posuvu okna PP dveří. Se Seatem Altea 2,0 TDI 103kW (2003) najela manželka do letoška 174 Tkm. Nutné opravy: výměna prasklé hlavy válců (152 Tkm) a výměna kloubů hnacích hřídelů (167 Tkm), několikrát oprava pohonu skla v PP dveřích, myslím, že 3x. Servis naposledy doporučil také výměnu pohonu palivového čerpadla, ale na tu už nešlo, vůz jsme prodali. S čerpadlem žádný problém nebyl.
Vyzdvihuji zejména přední sedadla: málo se to ví, ale těžko najít v nižší střední třídě lepší. Velmi vysoká opěradla, vynikající profil opěradla a optimální délka délka sedáku.
Jízdní vlastnosti skvělé, za cenu trochu tužšího podvozku (všechny testy vyzdvihují vyváženost mezi sportovními vlastnostmi a pohodlím, znám ale lepší kompromis: Focus, například). Nicméně dnes jsou např. Octavie ještě tužší, a uživatelé si je chválí. Z tohoto pohledu je Altea s pérováním nadprůměrná. Já ale preferuji trochu měkčí nastavení.
Vynikající byla výbava obou seatu, zejména s přihlédnutím k době prodeje.
Dnes sice seata neřídím (poté, co děti odrostly, jsem chtěl sedět zase blíže silnici), ale stále na něj vzpomínám jako na povedenější alternativu Octavie (více místa, variabilita, lepší poměr hodnota/cena, vynikající spolehlivost, pocit bezpečí (super masivní profily A-sloupků potvrdily svou účinnost v případě jedné vážné nehody), nikdo je nekrade ani nevykrádá, a pod.). Výhrady jsem měl jen k materiálu přístrojové desky: její skvělý design si zasloužil luxusnější materiály, aby designové kvality více vynikly a aby si auto získalo více fanoušků. Ale kvalita montáže byla vynikající, potvrzená do konce používání obou vozů absencí jakýchkoliv pazvuků. A abych nezapomněl, i kvalita odhlučnění motoru by mohla být o něco lepší, odhlučnění podvozku bylo o.k. Howgh!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
1. 9. 2014 09:10
Re: Osobní zkušenost
Manželka měnila olej po 15 a nebo po 30tis km?
31. 8. 2014 11:41
Ehm
Sportovní ? ? ?
Rozbalit vlákno
9
31. 8. 2014 13:13
Re: Ehm
slovo "sportovní" v článku není, nýbrž "sportovní charakteristika podvozku" a to je rozdíl, autor článku vysvětluje: "Velkou předností Seatu Altea je výborně naladěný podvozek, doslova skvěle fungující v zatáčkách. Vyšší stavbu karoserie zde téměř nevnímáte, přitom ale nastavení odpružení není příliš tvrdé"...

Altea má jízdními vlastnostmi blízko k Leonu II., vzhledem ke stejnému podvozku a skvělému naladění. I když je Altea na poměry některých krabicoidních MPV designově povedené auto s dynamickými prolisy, samozřejmě nikdo netvrdí, že je to sportovní auto, vzhledem k vyššímu posezu a karoserii ani nemůže být.
31. 8. 2014 13:35
Re: Ehm
Tak, ten stredovy panel palubovky je fakt sila.
Pripomina mi to tacku z jedalne. ;-\
31. 8. 2014 14:00
Re: Ehm
Co člověk, to jinej názor....
Když ponechám hodnocení vzhledu, které je zcela individuální, tak na tom panelu oceňuji (právě díky jeho tvaru) výsledné natočení a vyšší sklon umožňující uživatelsky snadnou ovladatelnost.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 8. 2014 14:10
Re: Ehm
Pravidelně tohle auto řídím, když jedna z kamarádek odmítá řídit, např. návrat z lyží a delší cesty, 2,0 Tdi 103 kw, DSG. Za prvé okamžitě přepínám na pádla, protože nechci slyšet drnčet karoserii. Ve středních otáčkách má relativně dobrý zátah, jako každá nafta od VW. Samozřejmě ocenění prostoru atd. . Ale ! sportovní tohle auto rozhodně není, první zavřenější zatáčka a zvednuté vnitřní kolo tě odradí od jakéhokoliv tlačení na tohle auto. A to nepočítám celkové vlnění karoserie a absolutně nekomunikativní řízení, byť relativně přesné. Jako mpv určitě dobré, dají se zvládat lepší cesty, ale sportovní určitě ne!!!
31. 8. 2014 14:17
Re: Ehm
U ojetin samozřejmě hraje roli stav tlumičů, geometrie ad. Také jsem s tím autem jel a osobně se přikláním k pohledu autora článku.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 8. 2014 14:27
Re: Ehm
Děkuji za upozornění to jsem nevěděl, ha,ha , auto o kterém píšu je nové, nemá ani 60 tisíc.
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2014 17:42
Re: Ehm
Sportovně střižené MPV znamená smyslem asi totéž, jako praktické kupé. Od něj asi nikdo taky nečeká, že převeze piano ;-)

Sportovně střižená Altea rozhodně je, přirozeně to ale ani zdaleka neznamená, že by měla dosahovat vlastností třeba Leonu. V rámci své třídy ale má co nabídnout. Jednoduché.

Navíc 2.0 TDI+DSG znamená, že jezdíš nejhorší možnou variantou z hlediska rozložení hmotnosti, nic těžšího na předek není.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 8. 2014 18:36
Re: Ehm
Já ti nevím, roubovat na mpv pojmenování sportovní, navíc je to taky dost o názoru co je a není sportovní. 2,0 tdi se od 1,9 tdi moc hmotnostně neliší. Ale chápu ty pány v bazaru Esa - "Pane děláte dobré rozhodnutí, kupujete sportovně střižené mpv!" :yes: :-)
/a když to srovnám třeba s A4 2,0 Tdi stejný motor, tak nedosahuje ani jeho "sportovních" kvalit, přitom o A4 v naftě se zrovna moc o sportovních jízdních vlastnostech nemluví/
Avatar - rohYpnol
31. 8. 2014 19:31
Re: Ehm
2,0 tdi se od 1,9 tdi moc hmotnostně neliší. = liší >:-[] ;-)

Mě spíše mrzí, že nikde nezaznělo, že uvedená sedaldla jsou příplaková sportovní. Z toho plyne dobrá boční opora.

Přesto právě sedadla jsou v Altee naprosto excelentní i ty základní. Doslova balzám, ale ne na duši, ale především balzám na páteř.
1. 9. 2014 00:00
Slepá ulička
Sedadla a povozek nejsou tak podstatné jako ojeté a stočené motory PD - synonymum pro problémy (konstrukce hlavy motoru, zatížení rozvodvých řemenů v tahu, netěsnosti PD vstřiků, FAP a pod.). Koncern je opustil v tichosti aby se pokusil dotáhnout na konkurenci , která je dnes o level dál.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
1. 9. 2014 08:11
Re: Slepá ulička
Která konkurence je o level dál proti TDI PD ve spolehlivosti?
Avatar - Hittman
1. 9. 2014 09:17
Re: Slepá ulička
TDI používá označení DPF filtr, FAP jsou PSA, které používali a používají mám ten dojem močovinu.
Když třeba kolem mne dnes jede 1,6 HDI (TDCI), divím se, že mu jdou tak slyšet ventily..
Jinak PD byla na svou dobu dost dobrá nafta (třeba při porovnání trojkové řady s výkonem 100 kW rok 2000). Bez filtru to mělo tah a minimální spotřebu. Nechci se opakovat, jezdil a jezdím ještě s PD (1,9 96 kW, 77 kW, 103 kW 8ventil) a krom prasklé hadice k turbu nic. A cesta ve dvou a bagáží do Bibione v A3 2006 s 2,0 TDI spotřeba 5,7 L při rychlostech na dálnici 140 - 150 km/ hod, to samé i zpět. Samozřejmě, pokud jedu po dálnici 130, točí to 2 400 otáček a docela hluk, ve 160 už 3000 otáček, 6ti hrnek je oproti tomu tichá pohádka.. Ale mě třeba fascinuje, že Passat 2,0 TDI 130 kW 4x4 s DSG točí ve 130 dokonce 2 700 otáček...