15.10. 2014

Ojetý Seat Leon 1.4 16V: Navenek sportovec, uvnitř kliďas

 

Do rukou se nám dostal Seat Leon druhé generace. Jeho předchozí majitel vůz drobnými úpravami vylepšil, se čtrnáctistovkou je ale spíše pro klidné cestování.

V dnešní době, která patří hlavně ostrým linkám, již oblá karoserie Seatu Leon druhé generace není úplně in. Přesto se řadě motoristů stále líbí. Leon se tak těší na trhu s ojetými automobily velkému zájmu a většinou se na ploše autobazaru dlouho neohřeje.

Zákazníci vyhledávají především vozy s benzinovými motory o objemu 1,4 až 1,8 litru, středem pozornosti jsou také turbodiesely. Mladší motoristé pak pokukují po sportovněji laděných modelech Cupra či Cupra R. Obě verze používají přeplňovaný dvoulitr 2.0 TFSI, varianta Cupra o výkonu 177 kW, Cupra R nabídne 195 kW.

Naši pozornost ale upoutal trochu jiný vůz. V nabídce autocentra Auto ESA jsme objevili zachovale působící černý Seat Leon 1.4 16V. Na první pohled nás na vozidle zaujala černá litá kola a dvojitá nerezová koncovka výfuku. Bližší prohlídka a nastartování odhalilo celý laděný koncový tlumič výfuku.

Automobil se základní čtrnáctistovkou to jistě nezrychlí, i když pouští hrůzu na celé okolí. Že předchozí majitel vozidlo "poladil", prozrazují také žluté pružiny, decentně snižující světlou výšku. Jakou ojetinou bude upravený Seat Leon z roku 2009?

Prostor pro posádku

Obecně můžeme o modelu Leon prohlásit, že jde o vozidlo poskytující dostatek místa posádce, a to i cestujícím na zadních sedadlech. Zavazadelník o základním objemu 341 litrů ale není kdovíjaká výhra. Naštěstí tu jsou jiné vlastnosti, které můžeme automobilu přičíst k dobru. Patří k nim například pohodlná sedadla nebo celkem pohledná palubní deska. Příjemný je volant se silnějším věncem, díky němuž skvěle padne do rukou.

Seat Leon Cupra 280 je nejrychlejší předokolkou všech dob! (+video)

Testovaný automobil má všechny popsané vlastnosti, nás ale zajímal především stav interiéru. Ten byl naprosto bezchybný, žádné škrábance či poškozené čalounění. Navíc jsou zde sportovně tvarovaná sedadla s vynikajícím bočním vedením. Samozřejmostí je bohatá výbava čítající kromě jiného klimatizaci nebo přehrávač CD s velkým monochromatickým displejem.

Celkový dojem z interiéru máme velice dobrý. Nevypadá to, že by šlo o vůz z rukou bláznivého tunera. Stav automobilu spíše ukazuje na pečlivého majitele, který si chtěl plechového přítele upravit k obrazu svému.

Motor a převodovka

Od počátku výroby představovala základní pohonnou jednotku šestnáctiventilová čtrnáctistovka. V roce 2010 se však objevil ještě menší agregát, čtyřválcový turbomotor 1.2 TSI o výkonu 77 kW, který tuto úlohu převzal. Pod kapotou Leonu ale můžete nalézt také známou šestnáctistovku o výkonu 75 kW, přesto pro svižnou jízdu doporučujeme spíše přeplňovaný motor 1.8 TSI, nabízející příjemných 118 kW. Dle našeho soudu představuje lepší volbu, než 2.0 FSI/110 kW. Kdo chce ještě více, může hledat přeplňovaný dvoulitr 2.0 TFSI. Zájem je ale mezi motoristy spíše o menší zážehové verze a samozřejmě turbodiesely, kterých se pod kapotou Seatu Leon objevilo hned několik.

Již při uvedení na trh byl k dispozici velice povedený turbodiesel 1.9 TDI pracující s výkonem 77 kW. Na rozdíl od starších devatenáctistovek jej nezlobí váha vzduchu a má pověst spolehlivky. Něčím takovým se nemůže chlubit motor 2.0 TDI, jehož zpočátku pronásledovala řada poruch. V roce 2010 se na místo devatenáctistovky začal montovat nový turbodiesel 1.6 TDI pracující s výkony 66 nebo 77 kW, přičemž silnější provedení má znatelně kultivovanější běh.

Seat Leon TGI – Spanish bombs

Prověřovaný černý Seat Leon z nabídky Auto ESA ale pohání základní čtrnáctistovka disponující výkonem 63 kW. Ať už se automobil tváří jakkoli a ať už zní díky laděnému výfuku jakkoli, rozhodně z něj tenhle motor dravce neudělá. Dobře však poslouží méně náročným řidičům, i když ani v tomto případě absenci výkonové rezervy nemůžeme nijak pochválit. Pro běžnou jízdu je ale motor 1.4 16 V dostačující. Ještě dodejme, že spolupracuje s přesnou manuální pětistupňovou převodovkou.

Jízdní vlastnosti a komfort

V případě testovaného vozu mile překvapil podvozek, který není ani po výměně pružin nadměrně tvrdý a nabízí dostatek pohodlí i na méně kvalitních vozovkách. V sériovém provedení tedy zajistí slušný cestovní komfort také na typických českých silnicích. Přitom vozidlo obstojí v zatáčkách, chová se jistě a naprosto předvídatelně.

Výbava a cena testovaného vozu

Seat Leon z nabídky autocentra Auto ESA pochází od prvního majitele, který jej pořídil v České republice. K přednostem vozu patří bohatá výbava, nabízející klimatizaci, šest airbagů, dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání bočních oken vpředu, vyhřívaná elektricky ovládaná zpětná zrcátka, mlhovky nebo originální autorádio s přehrávačem CD.

Velkou předností vozu je také jeho výborný stav. Podle palubních přístrojů doposud urazil 87 408 km, což se dá díky českému původu snadno ověřit. Za automobil z roku 2009 prodejce Auto ESA požaduje 189 900 korun.

Seat Leon Cupra Sub8 se dá konečně koupit

Expert Auto ESA radí

K častěji se opakujícím závadám patří vůle na přední nápravě, zejména v táhlech stabilizátoru. Občas narazíte na vůz s ložiskem kola na konci životnosti, objevují se také poruchy elektrického ovládání bočních oken. Setkat se lze i s praskáním žárovek v potkávacích světlech. Pokud jde o vůz vybavený dvouhmotovým setrvačníkem (podle motoru), buďte ostražití a sledujte, zda už nevykazuje vůle. To by znamenalo nutnou výměnu, přičemž nejde zrovna o levnou opravu.

U turbomotorů 1.2 TSI mohou nastat potíže s rozvody, dvanáctistovky také někdy potrápí vadná zapalovací cívka. Turbodiesely 2.0 TDI se hlavně z počátku potýkaly s problematickým mazáním a potížemi se vstřikovači.

Seat Leon 1.4 16V
Objem motoru (cm3)1390
Maximální výkon (kW/ot. za min.)63/5000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.)132/3600-3800
Zrychlení 0-100 km/h (s)13,7
Největší rychlost (km/h)172
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km)6,5
Rok výroby testovaného vozu2009
Počet ujetých km dle palubních přístrojů87 408
Cena vozu (hotovost/financování v Kč)189 900/189 900

Spolupracujeme s TipCars.com
Přechodu do digitální ekonomiky brání zastaralá firemní kultura, tvrdí studie Microsoftu Přechodu do digitální ekonomiky brání zastaralá firemní kultura, tvrdí studie Microsoftu

Modernizaci a přechod na digitální ekonomiku v českých…

Hrdá skončila ve vedení všech firem CEFC Hrdá skončila ve vedení všech firem CEFC

Čínská skupina Citic začala úřadovat ve firmách, jež…

Evropská komise prověřuje fungování e-shopu Amazonu Evropská komise prověřuje fungování e-shopu Amazonu

Akcie Amazonu klesly o 1,4 procenta. Evropská komise…

Z Kofoly odchází významný akcionář Z Kofoly odchází významný akcionář

Akcionáři CED Group schválili prodej podílu v podniku…

 

Štítky Seat Bazar

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

 



Ojetý Seat Leon 2. generace: Lidé chtějí sportovat! Ojetý Seat Leon 2. generace: Lidé chtějí sportovat!

Sportovní image seatů asi nejlépe dokazuje model leon,…

Soumrak třídveřových aut pokračuje. Seat se zbavuje Leonu SC Soumrak třídveřových aut pokračuje. Seat se zbavuje Leonu SC

Po Kie Ceed, Hyundaii i30 nebo Fordu Focus se třídveřové…

 



 
Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Dnes 18:50

Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh.




Blesk.cz

Putin se mě pokusil zabít jedem na krysy! Ruská modelka řekla, proč se ji snaží zlikvidovat

Putin se mě pokusil zabít jedem na krysy! Ruská…

Anna Shapirová (30) a její manžel Alex King (42) se v neděli otrávili během večeře v anglickém Salisbury.…

Překvapivá reakce Paroubka na rozhodnutí soudu: Místo naštvání radost

Překvapivá reakce Paroubka na rozhodnutí soudu:…

Rozvodová válka manželů Paroubkových je v plném proudu. Dnes se měl expremiér Jiří (66), který se nyní vrací do…

 

iSport.cz

Sudí Kordula uspěl u Nejvyššího soudu. Berbr a Damková se omluvy nedočkají

Sudí Kordula uspěl u Nejvyššího soudu. Berbr a…

Bývalý fotbalový rozhodčí Antonín Kordula se podle informací Seznamu nemusí omlouvat místopředsedovi Fotbalové…

Co neřekl Vémola u Šípa: Rodinné tajemství i fanoušek, který na mě šetřil

Co neřekl Vémola u Šípa: Rodinné tajemství i…

Ať už je Karlos Vémola nejlepším českým zápasníkem, jak prohlašuje, nebo není, rozhodně je tím nejslavnějším.…

 

Reflex.cz

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím opravdu nejde!

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím…

V neděli proběhne další kolo kampaně proti cirkusu Jiřího Berouska. Ochranáři proti němu protestují proto, že…

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne Brusel s Klausem a Okamurou?

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne…

Evropská unie se rozhodla brutálně regulovat Internet; tentokrát jako pověstná hůl na psa posloužila autorská…