Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Seat Leon 1.4: Nižší výkon, lepší cena

První generace Seatu Leon vyjíždí na podvozku většího Toleda, což zaručuje dobrou prostornost. To je také jeden z důvodů, proč se tento cenově dostupný automobil těší zájmu motoristů.
Zpět na článek
18. 9. 2013 14:50
18. 9. 2013 15:03
18. 9. 2013 18:16
18. 9. 2013 18:40
18. 9. 2013 19:22
18. 9. 2013 14:17
Leon I. generace prostorný? Nesmysl!
Leonu první generace lze jistě připsat k dobru všelisco (například povedený vnější i interiérový design), vnitřní prostornost to ale určitě není. Nechápu, jak takovou blbost mohl autor článku napsat, asi v Leonu I (nebo Toledu II) nikdy vzadu neseděl, jinak si to nedovedu vysvětlit. Stačilo by, kdyby si uvědomit, že Leon I (i Toledo II) stojí na stejné platformě, jako Octavia I, tedy s ubohým rozvorem 2,51 m a celkově velmi špatným využitím prostoru mezi nápravami! Tyhle auta na tom byli v podélném směru prostorově tak špatně, že když jsem se svými necelými 1,9 m výšky seděl za volantem, tak se za mě nevešlo ani dítě v dětské sedačce - nemělo kam dát nožičky! ;-\ :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Charger
18. 9. 2013 14:24
Re: Leon I. generace prostorný? Nesmysl!
To jsem chtěl zrovna napsat. Prostornost je velká bída.
18. 9. 2013 17:17
Re: Leon I. generace prostorný? Nesmysl!
A co když ne každý měří metr devadesát a má potřebu automaticky posouvat přední sedačku až dozadu ?
18. 9. 2013 17:26
Re: Leon I. generace prostorný? Nesmysl!
Pokud chci auto nižší střední třídy označit jako "prostorné", tak musí i za 1,9 m vysokým řidičem zbýt dostatek místa pro dospělého středního vzrůstu nebo dítě v dětské sedačce. Například taková Octavia II už tento požadavek bez problémů plní, takže ji označení "dostatečně prostorná" opravdu náleží. A to je ten zásadní rozdíl od Octavie I, nebo mezi zmiňovaným Leonem I a Leonem II. Vždyť je to jednoduché jak facka, nechápu, že tady někdo v tomto směru ještě dělá nechápavého...
19. 9. 2013 14:01
Re: Leon I. generace prostorný? Nesmysl!
Nechápu, že stále někdo nechápe, že naprostá většina populace 190 cm neměří a ne každému se dá zavděčit. Jaké představy o prostoru v autech mají asi basketbalisté ... Možná vědí, jaký je rozdíl mezi pojmy dobrý a výborný, a auto si před koupí nejdřív vyzkouší, jako třeba boty.
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 14:29
Trochu přesnosti by neuškodilo
Člověk by čekal, že redaktor časopisu se oprostí od nesmyslů laiků, kteří se často (téměř s železnou pravidelností) chybně domnívají, že šestý převodový stupeň zaručuje nízké otáčky ve vyšších rychlostech. Je to nesmysl. U těchto atmosférických motorů měl šestý převod jen za úkol lepší pružnost, často točí pětka i šestka ve 130 stejně. Dobré je, aby mělo auto dlouhý nejvyšší stupeň, což většinou je dosaženo dlouhým stálým převodem, třeba nejnověji Honda 1,8 103 kW, pak je ale auto málo dynamické.

Takže prosím o trochu profesionality, mnoho lidí pak sedí v nafťáku nebo třeba 1,2 TSI a říkají, jo to je tím, že máš šestku, proto je tu tak ticho, přitom právě pětikvalt 1,2 TSI nebo většiny nafťáků točí u shodných motorů na nejvyšší převod téměř stejně.

Otáčky ve 130 km/h na nejvyšší převodový stupeň jsou nastaveny tak, aby motor byl v oblasti nejvyššího točivého momentu.
Rozbalit vlákno
12
18. 9. 2013 14:37
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Proč by mělo být auto málo dynamické když má delší šestku?
18. 9. 2013 14:40
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Vždyť to Ronault nikde nepíše - Civic je chcíplej proto, že má těžký stálý převod :-)
Jinak by mě zase zajímalo, proč má auto "nové v ČR, 1. majitel, nejeto" zase poznávací značku vydanou doslova "předevčírem".
Volant taky vypadá dost bídně, teď jezdím Toledem, které má natočeno přes 220 tisíc a kůže je v lepším stavu. Schválně se tam cestou z práce půjdu podívat.
Pohádku o paní s prstýnky, která se v březnu přestěhovala do Prahy a s autem jezdila jen na nákupy umí říct každý, jsem zvědavý, co mi řeknou tentokrát...
Avatar - Ozzman
18. 9. 2013 14:53
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Protože to auto je "nové v ČR" a měl ho v ČR pouze jeden majitel :D:D:D
18. 9. 2013 14:53
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Jo taaak, "nově v ČR". >:D
18. 9. 2013 15:36
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
právě že píše.

což většinou je dosaženo dlouhým stálým převodem, třeba nejnověji Honda 1,8 103 kW, pak je ale auto málo dynamické.

Kdyby mělo dlouhý kvalty všechny tak souhlasím, ale jenom poslední kvalt přeci dynamice neškodí.
18. 9. 2013 16:10
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Ale vždyť on píše o stálém převodu, a ten přece ovlivňuje všechny převody od jedničky po šestku, takže pak má dlouhé všechny kvalty.

On napsal: "Má to dlouhý stálý převod (tedy dlouhé všechny kvalty)". A ty napíšeš: "Kdyby byly všechny kvalty dlouhé, tak souhlasím".... Ale vždyť to přece napsal, tak co se ti nelíbí? :-)

Dle mého názoru to má Civic vyřešeno právě velmi dobře (aspoň papírově). Prvních pět převodů je o něco kratších než u pětikvaltu (viz můj příspěvek níže), ale šestý kvalt otáčky dobře snižuje (proti pětikvaltu), přitom není nějak ultratěžký. Není to ani jedno z extrémních řešení, kdy je šestistupňová převodovka jen pětikvaltem s těžkou šestkou navíc, ale ani šestikvaltem s rozsahem pětikvaltu, jen hustěji naskládaného k sobě.

Já mám stále jen pětikvalt, a to poměrně krátký (130km/h na pětku při 3750rpm) a přesto má Civic prvních pět stupňů ještě kratších. Na Primeře jsem měl naopak pětikvalt hodně dlouhý (pětku delší než Civic šestku), při 130km/h zhruba 3300 rpm.
19. 9. 2013 08:05
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Sry to jsem špatně pochopil.
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 15:09
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Přečti si to ještě jednou.
18. 9. 2013 15:29
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Nevím, proč se vždycky jako ukázka těžkých převodů ukazuje Civic 1,8. On zas až tak těžké převody nemá. Pro zajímavost jiná atmosférická konkurence při 130km/h na max. převod:

Honda Civic 1,8 - 3400 (pro představu, na pětku při 130km/h točí 4000 otáček)
Mazda 3 2,0 (předchozí generace) - 3200
Toyota Auris 1,6 - 3200
Kia Ceed 1,6 GDI - 3400
Chevrolet Cruze 1,6 - 3700 (5.st)
Chevrolet Cruze 1,8 - 3500 (5.st)
Citroen C4 1,6 - 3800 (5.st)
Renault Megane 1,6 - 3800 (5.st a prý i 6.st)
Peugeot 308 1,6 - 4100 (5.st)

Z toho mi vychází, že z šestistupňové konkurence je na tom Civic víceméně standardně (montují se do něj prý dva stálé převody 4,29 a 4,11, no v testech vždy vidím hodnotu 3400 rpm při 130km/h, což odpovídá tomu lehčímu 4,29).

Pětistupňová konkurence točí při 130km/h více, no pětka u Civicu je lehčí než pětka u většiny těchto pětistupňových aut (4000 vs 3500-4100), tedy šestka tam není jen jako dálniční stupeň k pětikvaltu, ale celá převodovka je trochu zkrácena. Jestli mělo něco těžkou převodovku, tak to byla moje Primera 2,0, která na pětku točila okolo 3300 rpm (méně než Civic na šestku), na dvojku dala 110 km/h a na trojku 170 km/h.
18. 9. 2013 16:02
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Když jsi zmínil tu 1,2TSI, tak např. Rapid má pětku stejně "dlouhou" u pěti i šestikvaltu. Ale jinak 100% souhlasím s tím, že většinou je 6° jenom obchodní tah a šestka delší není... :yes:
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 17:54
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
Však pokud to tak nevyznělo, myslel jsem právě Rapid tak, jak jsi to napsal ;-)
18. 9. 2013 22:20
Re: Trochu přesnosti by neuškodilo
6. stupen nie je obchodny tah, vyzskusaj si v realnom zivote jazdu s 63kW tsi s 5 kvaltom a potom silnejsiu verziu so 6 kvaltom a daj vediet
Avatar - M4Touch
18. 9. 2013 14:50
Spotřeba
Tento motor nepatří zrovna k nejúspornějším, zvláště když je v takhle těžkém autě.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Tomas_2002
18. 9. 2013 15:03
Oj
"Expert Auto ESA radí" - no to snad ani radši ne >:D
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2013 15:53
49000 za 9 rokov?
To je dakych ~5500km za rok. Preco majitel radsej nechodil taxikom, to fakt nechapem. Vyslo by ho to lacnejsie...
Rozbalit vlákno
8
18. 9. 2013 16:04
Re: 49000 za 9 rokov?
Spousta lidí to neřeší, ale takové auto bych asi zrovna z ESA nekoupil... :-)
18. 9. 2013 16:34
Re: 49000 za 9 rokov?
Blá blá blá. Cena za kilometr v krajském městě je okolo 20 Kč. Kolik to dělá při 5500 km ročně si každý dovede spočítat. I kdybych uzavřel smlouvu s taxikářem který by pro mě jezdil za 10 Kč a prodělával, stejně je to dražší než pořídit si auto.

Nehledě na to, že někdo třeba řídí rád a komfort vlastního auta je pro něj důležitý.
18. 9. 2013 16:42
Re: 49000 za 9 rokov?
Je to nestandardní, ale stává se to. Koneckonců, v rodině máme Fabii 2001 s 38 tisíci km ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 9. 2013 17:11
Re: 49000 za 9 rokov?
Trumfnu tě, Favorit z devadesátého a nemá ani 45 tis. km ;-)
18. 9. 2013 17:13
Re: 49000 za 9 rokov?
to bude jednou cenej kousek. tak za 200 let >:-[]
Avatar - Ozzman
18. 9. 2013 17:32
Re: 49000 za 9 rokov?
My VW Jetta 33 tisíc najeto R.V 2006. Doslova a do písmene stav nového vozu >:D

Jenže takovýhle auta se nestřílej do ESA :-)
Avatar - Ozzman
18. 9. 2013 17:34
Re: 49000 za 9 rokov?
Ještě bych dodal, že sme v roce 2007 prodávali 5tiletý Seat Cordoba s 38 tisíci a v roce 2003 Škodu felicii (8let) 35 tisíc Km.

Ve velkých bazarech na nás koukali, že je chceme podvést... a snažili se na autech najít cokoliv, co by snížilo jejich cenu.. marně >:D
Avatar - Otrava
18. 9. 2013 19:20
Re: 49000 za 9 rokov?
No, v rodinném kruhu máme Getze, stáří kolem 8-10 let s najetými 12ti tisíci. Nebýt naťuknutého zadního nárazníku, byl by k nerozeznání od nového. Je používán skutečně jen vzácně, aby se s ním občas jezdilo jen kousek, tu a tam na hřbitov, kdyby něco, do nemocnice a tu a tam na občasné nákupy. Dotyčná osoba měla peníze na nové a chtěla mít klidné spaní. Tak proč ne...
Ostatně, nahradil starou 105ku s najetými...no, hádám tak 35tis maximálně, ve stavu skoro jako nová. Tehdá se prodala asi za 10tis, ale jak koukám na inzeráty v Německu, mohla se střelit jako veterán za mnohem vyšší sumu :-)
18. 9. 2013 18:16
Tohle mam
Presne tohle auto mam (1.4, 2001, 110000tkm), spolehlivost bezproblemova, nic mimoradneho se nemenilo (1. majitel), desticky, rozvody, prostredni dil vyfuku takova klasika. Jediny co letos odeslo bylo cidlo tlaku oleje a jak se pise v clanku rucni brzda fakt moc nebrzdi.

Jediny co je fakt blbost je "usporny motor" to vazne neni. Realne kdyz clovek neni zavodnik tak je prumer 7,5l, pri rychlejch presunech neni ale problem vyslphat se na 10l :(.

Jinak uz se pomalu poohlizim po nastupci.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
18. 9. 2013 18:40
Re: Tohle mam
Novej Leon je tu a myslim, že konečně důstojný nástupce tohoto modelu, vypadá k světu :-)
18. 9. 2013 19:22
Re: Tohle mam
Přesně tak, nejnovější Leonek je opravdová trefa a navíc ten výběr třech verzí kastle, jedna hezčí než druhá :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes: