Velké množství nové techniky, které míří v poslední době do automobilů, stejně tak jako řada klasických pojmů s nimiž se dnes a denně setkáváme nás přiměla k oprášení desítek pojmů, které jsou vysvětleny v magazínu Auto.cz.
to sem taky nekde cetl(asi tady v diskuzi nekde) ze maji nizsi oktanovy cislo, ale kdyz se to prevede na nase pomery, tak maji vyssi
nevim co je na tom pravdy...snad nekdo zasvecenejsi
oktanové číslo nad 100 se nazývá výkonové číslo a udává o kolik procent se zvedne výkon motoru oproti 100 oktanovému benzinu. V americe udávají oktanové číslo jako aritmetický průměr okt.čísel získaných výzkumnou a motorovou metodou.
je zase casto 72, protoze holt nemecke motory za druhe svetove na to jezdily. A jeste ve vozidlech (autobusy, nakladaky) z 80. let (to jsou ty zachovale kusy, neni problem potkat nakladak stary 40-45 let), jsou bezne k videni motory Mercedes startovane klikou, postavene podle 40 let stare ukradene projektove dokumentace. Kdybych v tom nejela nevidel to na vlastni bulvy, neuverim. A potom taky ty benzinky s cifernikem a rucickou behajici dokola... Proste jinej svet. V zadnem pripade nic takoveho nechci, ale na cloeka dychne nostalgie.