8.2. 2014 Svět motorů

Ondřej Němec a Petr Vrána: V autě jsme to spolu valili tři sta

 

V dresu Lva Praha prožívají zatím snovou sezonu. Kvůli začínající olympiádě si ale od KHL pár dní odpočinou. O to víc se mohou Ondřej Němec a Petr Vrána věnovat svému koníčku: autům.

Jeden jste obránce, druhý útočník. Máte to takhle rozdělené i na silnici? Defenzivní a ofenzivní typ?

Vrána: Jsem sice útočník, ale ne agresivní – a to samé si přenáším do auta. Vyřádím se jedině tehdy, pokud jedu sám a mám před sebou prázdnou cestu.

Němec: Když mi v hlavě praskne cévka, umím být na ledě i ofenzivní, ale za volantem už jsem si to bláznivé odbyl. Časy, kdy jsem dával trasu Karlovy Vary – Vsetín za tři a půl hodiny, jsou pryč. Po narození syna už jsem spíš dokonale defenzivní, řekl bych.

Vrána: Ale na spotřebu nejezdíš, to Světu motorů hezky přiznej!

Váš sport je led a sníh. Těšili jste se, až konečně napadne?

Vrána: Já jo. Mám sníh moc rád, a třeba když jsem hrál za mořem, děsně jsem se na něj těšil, aby mi mé tehdejší ML ukázalo, co v něm je!

Němec: Správně, kdo by se rád nevyblbnul. A nemusí to být hokejista.

Vzpomenete si na své první auto?

Vrána: Jasně, jetta v modré barvě, když jsem začínal s řízením za mořem. Odkoupil si ji můj potenciální tchán, takže se s ní v Kanadě ještě občas svezu.

Němec: Peugeot 206.

Vrána: Á, pán je gurmán!

Němec: Bacha, měl jsem gurmánskou registrační značku 63-63, mé nejoblíbenější číslo!

Hokejový zápas se neobejde bez nedovolených prvků. Nacházíte je i na silnici? Třeba takové zakázané uvolnění?

Vrána: Bohužel pořád. Úplně nejvíc nenávidím, když se řidiči zakázaně uvolňují přes plnou čáru. U Hranic na Moravě, kudy často jezdím, se na ní takhle klidně otáčejí na dálnici. To nechápu.

Němec: Drží se asi hesla, které hlásal pan Hudler starší, když mě jako dorostence trénoval ve Vsetíně.

Vrána: Co říkal?

Němec: Že plná čára není zeď. Dokonce ani ta dvojitá.

Co postavení mimo hru?

Němec: V něm končím v Praze, když mě ostatní nechtějí pustit podle triviálního pravidla zipu, vlastně častěji než na ledě.

Vrána: A co teprve v Rusku, kde během chvilky udělají na silnici ze čtyř pruhů sedm.

Němec: V Rusku totiž na silnici neexistují fakt žádná pravidla. Jen hrůzné cesty. Ta úplně nejstrašnější se jmenuje Čerepovec – Jaroslavl.

Vrána: Já si v Rusku za volant ani netroufl a najal si raději vůz s řidičem. Neřadím se totiž mezi šílence, co to berou autem přes chodníky. To je ofsajd přes dvě čáry!

Podle mého spíš rovnou na vyloučení a přesilovku pro vás. Cítíte ji někdy na silnici?

Němec: Snad díky předvídavosti z hokeje. Ta mi nad ostatními v provozu pomáhá asi nejvíc.

Vrána: Mě zatím zvýhodňuje silné a bezpečné auto. Jak mi řekl kdysi táta, dobrým řidičem budeš až po milionu kilometrů. A do toho mám daleko.

A naopak řízení v oslabení?

Vrána: Určitě to mezi kamiony…

Němec: … a tatíky v klobouku. A když musím trasu Vsetín – Praha otočit dvacetkrát do měsíce. To už se cítím jako v oslabení pět na tři.

Co vás na silnici štve úplně nejvíc?

Němec: Padesátka na pražské dvouproudovce V Holešovičkách.

Vrána: Práce na silnici na D1, když tam nepracuje ani noha.

Na závěr to nejlepší: gól!

Němec: Když potřebuji na otočku do Vsetína a dám to bez jediného rozčílení. Poštěstí se mi to ale jedině v noci.

Vrána: Zelená vlna v Praze. To je přímo hattrick.

Němec: Říkám, jezdi v noci!

Ondřej Němec

  • * 18. dubna 1984
  • Obránce, nosí číslo 63
  • Hokejové začátky spojil s Třebíčí, brzy však přesídlil do Vsetína, kam dodnes jezdí. Známým se stal po angažmá v Karlových Varech, v jejichž dresu získal mistrovský titul 2009.
  • Byl členem posledního juniorského týmu se světovou medailí 2005. Poslední roky válí za dospělou reprezentaci: na mistrovství světa s ní po boku Jaromíra Jágra vybojoval šokující titul mistrů světa 2010 po výhře nad Ruskem 2:1. Pak přidal bronzy ze šampionátů 2011 a 2012.
  • S KHL začal v ruském Čerepovci, kde strávil dvě sezony, aby začal od roku 2012 hrát KHL za pražského Lva.

NEJ NA LEDĚ A V AUTĚ

Maximální rychlost

Němec: Puky mohou z našich hokejek lítat tak sto čtyřicet kilometrů v hodině, ne? To v autě jsme spolu valili tři sta. Řídil Kuba Klepiš. Když jsme s Petrem viděli, jak to leze na dvě stě devadesát, začali jsme hledat pásy, že jo?

Vrána: Tehdy jsem se v autě už fakt bál!

Nejdelší cesta

Němec: Za zápasem létáme nejdál do Vladivostoku, což je z Prahy jedenáct tisíc kilometrů. Tomu se v autě těžko někdy přiblížím. Nejdál jsem jel lyžovat do Francie. Asi třináct set kilometrů.

Vrána: Vladivostok taky nepřekonám, v autě si pamatuji na cestu z New Yorku do Halifaxu. Šestnáct hodin sám, paráda!

Největší „jízda“

Němec: S hokejem to byl určitě titul mistrů světa v roce 2010 v Německu. A za volantem dovolená v autě na Kypru – jízda vlevo, každý kličkuje, jak chce, no hrůza.

Vrána: Hokejově stavím nejvýš juniorský šampionát 2005 a v autě svou druhou dovolenou po Evropě, kdy jsme tátovou fabií bez klimatizace objeli půl kontinentu: čtyři tisíce kilometrů za deset dní.

Nejvyšší pokuta

Němec: Pět tisíc eur za porušení disciplíny. Proti tomu jsou dva tisíce korun za rychlost prkotinou.

Vrána: Já jsem hodný. Dostal jsem jen deset tisíc rublů, což je na koruny asi polovina, za dres v kalhotech. Rusové jsou na to hrozně hákliví. V autě tě ale porazím, za rychlost jsem dostal dva a půl.

Nejvíc bodů

Němec: Na ledě asi hattrick v sedmé třídě. Na silnici snad nemám nic. Ty jo?

Vrána: Asi dva body za tu rychlost. V hokeji si pamatuji, jak jsem se za mořem trápil dvanáct zápasů bez bodu a pak dal ve třináctém čtyři góly a asistenci.

Nejlepší hala a silnice

Němec: Stará hala v Karlových Varech a nová dálnice Vyškov – Zlín. Vůbec celý Moravskoslezský kraj je pro řidiče pohoda bez kolon.

Vrána: Taky jedna stará, ta v Olomouci, kde se udělal titul před dvaceti lety. Byl jsem ještě kluk v hledišti. Na silnici miluji trať vrchařského závodu Ecce Homo u nás ve Šternberku, když jedu domů.

Nejoblíbenější barva

Němec: Záleží, jaké je to auto. Představit si třeba žluté porsche nebo modré ferrari neumím. Líbí se mi bílá. Na autě, na dresu – naštěstí ve Lvu i za reprezentaci hraji v bílém často.

Vrána: Tož u dresu mám bílou taky nejraději. Na auto se stačí podívat – modrá je moje!

Petr Vrána

  • * 29. března 1985
  • Útočník, nosí číslo 20
  • S hokejem začínal ve Šternberku, brzy skončil za mořem, v Halifaxu byl vyhlášen nejlepším nováčkem juniorské CHL.
  • Kapitánoval reprezentaci juniorů na posledním medailovém MS 2005 do 20 let – dal rozhodující gól na 3:2 v prodloužení proti USA.
  • V NHL debutoval v říjnu 2008 za New Jersey a v prvním zápase proti Washingtonu vstřelil gól.
  • Po sedmi letech se vrátil do Česka: s Vítkovicemi hrál dvakrát finále extraligy (2010 i 2011).
  • Pak přešel do KHL: nejprve hrál za Chabarovsk, teď za Lev Praha.

Autor: David Šprincl, Svět motorů

Foto: Jiří Pekárek, Sport a Lev Praha

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…