8.2. 2014 Svět motorů

Ondřej Němec a Petr Vrána: V autě jsme to spolu valili tři sta

 

V dresu Lva Praha prožívají zatím snovou sezonu. Kvůli začínající olympiádě si ale od KHL pár dní odpočinou. O to víc se mohou Ondřej Němec a Petr Vrána věnovat svému koníčku: autům.

Jeden jste obránce, druhý útočník. Máte to takhle rozdělené i na silnici? Defenzivní a ofenzivní typ?

Vrána: Jsem sice útočník, ale ne agresivní – a to samé si přenáším do auta. Vyřádím se jedině tehdy, pokud jedu sám a mám před sebou prázdnou cestu.

Němec: Když mi v hlavě praskne cévka, umím být na ledě i ofenzivní, ale za volantem už jsem si to bláznivé odbyl. Časy, kdy jsem dával trasu Karlovy Vary – Vsetín za tři a půl hodiny, jsou pryč. Po narození syna už jsem spíš dokonale defenzivní, řekl bych.

Vrána: Ale na spotřebu nejezdíš, to Světu motorů hezky přiznej!

Váš sport je led a sníh. Těšili jste se, až konečně napadne?

Vrána: Já jo. Mám sníh moc rád, a třeba když jsem hrál za mořem, děsně jsem se na něj těšil, aby mi mé tehdejší ML ukázalo, co v něm je!

Němec: Správně, kdo by se rád nevyblbnul. A nemusí to být hokejista.

Vzpomenete si na své první auto?

Vrána: Jasně, jetta v modré barvě, když jsem začínal s řízením za mořem. Odkoupil si ji můj potenciální tchán, takže se s ní v Kanadě ještě občas svezu.

Němec: Peugeot 206.

Vrána: Á, pán je gurmán!

Němec: Bacha, měl jsem gurmánskou registrační značku 63-63, mé nejoblíbenější číslo!

Hokejový zápas se neobejde bez nedovolených prvků. Nacházíte je i na silnici? Třeba takové zakázané uvolnění?

Vrána: Bohužel pořád. Úplně nejvíc nenávidím, když se řidiči zakázaně uvolňují přes plnou čáru. U Hranic na Moravě, kudy často jezdím, se na ní takhle klidně otáčejí na dálnici. To nechápu.

Němec: Drží se asi hesla, které hlásal pan Hudler starší, když mě jako dorostence trénoval ve Vsetíně.

Vrána: Co říkal?

Němec: Že plná čára není zeď. Dokonce ani ta dvojitá.

Co postavení mimo hru?

Němec: V něm končím v Praze, když mě ostatní nechtějí pustit podle triviálního pravidla zipu, vlastně častěji než na ledě.

Vrána: A co teprve v Rusku, kde během chvilky udělají na silnici ze čtyř pruhů sedm.

Němec: V Rusku totiž na silnici neexistují fakt žádná pravidla. Jen hrůzné cesty. Ta úplně nejstrašnější se jmenuje Čerepovec – Jaroslavl.

Vrána: Já si v Rusku za volant ani netroufl a najal si raději vůz s řidičem. Neřadím se totiž mezi šílence, co to berou autem přes chodníky. To je ofsajd přes dvě čáry!

Podle mého spíš rovnou na vyloučení a přesilovku pro vás. Cítíte ji někdy na silnici?

Němec: Snad díky předvídavosti z hokeje. Ta mi nad ostatními v provozu pomáhá asi nejvíc.

Vrána: Mě zatím zvýhodňuje silné a bezpečné auto. Jak mi řekl kdysi táta, dobrým řidičem budeš až po milionu kilometrů. A do toho mám daleko.

A naopak řízení v oslabení?

Vrána: Určitě to mezi kamiony…

Němec: … a tatíky v klobouku. A když musím trasu Vsetín – Praha otočit dvacetkrát do měsíce. To už se cítím jako v oslabení pět na tři.

Co vás na silnici štve úplně nejvíc?

Němec: Padesátka na pražské dvouproudovce V Holešovičkách.

Vrána: Práce na silnici na D1, když tam nepracuje ani noha.

Na závěr to nejlepší: gól!

Němec: Když potřebuji na otočku do Vsetína a dám to bez jediného rozčílení. Poštěstí se mi to ale jedině v noci.

Vrána: Zelená vlna v Praze. To je přímo hattrick.

Němec: Říkám, jezdi v noci!

Ondřej Němec

  • * 18. dubna 1984
  • Obránce, nosí číslo 63
  • Hokejové začátky spojil s Třebíčí, brzy však přesídlil do Vsetína, kam dodnes jezdí. Známým se stal po angažmá v Karlových Varech, v jejichž dresu získal mistrovský titul 2009.
  • Byl členem posledního juniorského týmu se světovou medailí 2005. Poslední roky válí za dospělou reprezentaci: na mistrovství světa s ní po boku Jaromíra Jágra vybojoval šokující titul mistrů světa 2010 po výhře nad Ruskem 2:1. Pak přidal bronzy ze šampionátů 2011 a 2012.
  • S KHL začal v ruském Čerepovci, kde strávil dvě sezony, aby začal od roku 2012 hrát KHL za pražského Lva.

NEJ NA LEDĚ A V AUTĚ

Maximální rychlost

Němec: Puky mohou z našich hokejek lítat tak sto čtyřicet kilometrů v hodině, ne? To v autě jsme spolu valili tři sta. Řídil Kuba Klepiš. Když jsme s Petrem viděli, jak to leze na dvě stě devadesát, začali jsme hledat pásy, že jo?

Vrána: Tehdy jsem se v autě už fakt bál!

Nejdelší cesta

Němec: Za zápasem létáme nejdál do Vladivostoku, což je z Prahy jedenáct tisíc kilometrů. Tomu se v autě těžko někdy přiblížím. Nejdál jsem jel lyžovat do Francie. Asi třináct set kilometrů.

Vrána: Vladivostok taky nepřekonám, v autě si pamatuji na cestu z New Yorku do Halifaxu. Šestnáct hodin sám, paráda!

Největší „jízda“

Němec: S hokejem to byl určitě titul mistrů světa v roce 2010 v Německu. A za volantem dovolená v autě na Kypru – jízda vlevo, každý kličkuje, jak chce, no hrůza.

Vrána: Hokejově stavím nejvýš juniorský šampionát 2005 a v autě svou druhou dovolenou po Evropě, kdy jsme tátovou fabií bez klimatizace objeli půl kontinentu: čtyři tisíce kilometrů za deset dní.

Nejvyšší pokuta

Němec: Pět tisíc eur za porušení disciplíny. Proti tomu jsou dva tisíce korun za rychlost prkotinou.

Vrána: Já jsem hodný. Dostal jsem jen deset tisíc rublů, což je na koruny asi polovina, za dres v kalhotech. Rusové jsou na to hrozně hákliví. V autě tě ale porazím, za rychlost jsem dostal dva a půl.

Nejvíc bodů

Němec: Na ledě asi hattrick v sedmé třídě. Na silnici snad nemám nic. Ty jo?

Vrána: Asi dva body za tu rychlost. V hokeji si pamatuji, jak jsem se za mořem trápil dvanáct zápasů bez bodu a pak dal ve třináctém čtyři góly a asistenci.

Nejlepší hala a silnice

Němec: Stará hala v Karlových Varech a nová dálnice Vyškov – Zlín. Vůbec celý Moravskoslezský kraj je pro řidiče pohoda bez kolon.

Vrána: Taky jedna stará, ta v Olomouci, kde se udělal titul před dvaceti lety. Byl jsem ještě kluk v hledišti. Na silnici miluji trať vrchařského závodu Ecce Homo u nás ve Šternberku, když jedu domů.

Nejoblíbenější barva

Němec: Záleží, jaké je to auto. Představit si třeba žluté porsche nebo modré ferrari neumím. Líbí se mi bílá. Na autě, na dresu – naštěstí ve Lvu i za reprezentaci hraji v bílém často.

Vrána: Tož u dresu mám bílou taky nejraději. Na auto se stačí podívat – modrá je moje!

Petr Vrána

  • * 29. března 1985
  • Útočník, nosí číslo 20
  • S hokejem začínal ve Šternberku, brzy skončil za mořem, v Halifaxu byl vyhlášen nejlepším nováčkem juniorské CHL.
  • Kapitánoval reprezentaci juniorů na posledním medailovém MS 2005 do 20 let – dal rozhodující gól na 3:2 v prodloužení proti USA.
  • V NHL debutoval v říjnu 2008 za New Jersey a v prvním zápase proti Washingtonu vstřelil gól.
  • Po sedmi letech se vrátil do Česka: s Vítkovicemi hrál dvakrát finále extraligy (2010 i 2011).
  • Pak přešel do KHL: nejprve hrál za Chabarovsk, teď za Lev Praha.

Autor: David Šprincl, Svět motorů

Foto: Jiří Pekárek, Sport a Lev Praha

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N

Jihokorejská automobilka Hyundai potvrdila výrobu dalších…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…