Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel a ADAC: 2 miliony vodíkových mil

David Bureš
Diskuze (0)
Opel a ADAC: 2 miliony vodíkových mil

Flotila vodíkových Opelů HydroGen4 najela v rámci testování už dva miliony mil, což je zhruba 3,2 milionů km. Automobil má v užívání také německý autoklub ADAC, který jej používá jako asistenční vozidlo.

Dlouhodobé testování vozu s palivovými články má zaručit, že se jednou takový automobil začne sériově vyrábět. Testováním se má především zvýšit spolehlivost této techniky a zároveň snížit její cena. Opel už také zjišťuje, jaký mají vodíková auta do budoucna zákaznický potenciál.

Vedle ADACu vodíkový Opel HydroGen4 používají další společnosti, například Allianz, Bild/Axel Springer AG, Coca-Cola, Enertrag, Hilton, IKEA, Linde, Pace a Total.

Tyto firmy denně jezdí s Opelem HydroGen4 především po Berlíně, kde je tak každý den zkoušena infrastruktura dobíjecích stanic.

Automobil vznikl v roce 2008 jako součást projektu Partnerství čisté energie (CEP), který financuje německé ministerstvo dopravy. Projekt byl loni rozšířen i o další německá města. Testované vodíkové Opely tak zavítaly i do Hamburgu a do spolkových zemí Bádensko-Württembersko, Hesensko a Severní Porýní-Vestfálsko. Kvůli tomu Opel testovací flotilu vodíkových modelů HydroGen4 rozšířil.

Opel HydroGen4 je čtvrtou generací vodíkem poháněného vozu, který koncern GM vyvíjí. Základem vozu je Chevrolet Equinox, třetí generace byla zase upravený Opel Zafira první generace.

Automobil je poháněn elektromotorem o výkonu 73 kW a vybaven 440 palivovými články, což stačí k dojezdu zhruba 321 km (200 mil) na jedno dobití. Maximální rychlost vodíkového Opelu je 161 km/h.

Opel není jedinou automobilkou, která usilovně vyvíjí vodíkem poháněná auta. Mercedes-Benz letos objel svět s vodíkovým modelem B F-Cell. Trojice automobilů ujela 30 tisíc km. Mercedes se však cestě kolem světa nevyhnul potížím, jedno z aut totiž v Kazachstánu nabouralo.

David Bureš
Diskuze (0)