Opel Adam nově pořídíte s pětistupňovým automatem Easytronic 3.0
Opel Adam spadá do kategorie malých městských aut, kde jsou jeho konkurenty například Fiat 500, Smart Forfour nebo Škoda Citigo. Zatímco Adam si musel vždy vystačit s pěti- či šestistupňovou manuální převodovkou, český konkurent disponuje také automatickým systémem ASG. S příchodem skříně Easytronic 3.0, kterou Opel představil na autosalonu v tureckém Istanbulu, je ale všechno jinak.
Nová pětistupňová převodovka Easytronic 3.0 bude k dispozici k zážehovému motoru 1.4i/64 kW, u kterého se stane alternativou ke klasické ručně řazené skříni. Opel v tiskové zprávě uvádí, že automatizovaný systém spojuje výhody klasického automatu s účinností manuálu díky menším třecím ztrátám. Pozadu nezůstává ani úspora hmotnosti ve srovnání s konvenčním měničovým automatem.
Přínos převodovky netkví pouze v komfortnějším ovládání, ale také nižší spotřebě paliva. Zatímco Opel Adam 1.4i se systémem Stop/start v průměru jezdí za rovných pět litrů (bez Start/stopu je to o 0,3 l/100 km více), automatická převodovka ukrojí cenné čtyři desetiny a přiblíží tak malý Opel hranici sta gramů CO2 na ujetý kilometr. Oficiální informace uvádějí, že v Německu díky tomu Adam přešel z energetické třídy C do B.
Dobrou zprávou je, že si již Opel Adam 1.4i Easytronic 3.0 můžete objednat. Podle informací českého dovozce si ve srovnání s manuální převodovkou připlatíte rozumných 15.000 Kč, tedy podobnou částku jako u Škody Citigo.