Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Agila končí na českém trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (39)
Ze showroomů českých a slovenských zastoupení značky Opel se v tichosti vytratil model Agila. V současnosti dealeři již jen doprodávají své skladové zásoby.

Opel Agila je ve své druhé generaci výsledkem spolupráce německé značky s japonskou automobilkou Suzuki, která sesterský Splash na českém trhu stále nabízí. Světová premiéra druhé generace Opelu Agila se odehrála v roce 2007 na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde se zároveň představila i nová generace Suzuki Splash.

S uvedením těchto modelů na český trh si daly obě značky poměrně na čas. Prodej Suzuki Splash byl zahájen až začátkem května roku 2008, zatímco Opel Agila dorazil v červenci 2008. Malý pětidveřový automobil japonské značky tehdy startoval s cenou 219.900,- Kč za základní provedení GA s litrovým tříválcem a ceny Agily začínaly na 239.900,- Kč za stejnou motorizaci.

Podle informací z českého zastoupení automobilky Opel byla Agila na našem trhu zařazena blízko ke Corse, která na sebe strhávala naprostou většinu zájmu ze strany zákazníků. Z tohoto důvodu již nebude Opel Agila na českém trhu nabízen, zatímco sesterská Suzuki Splash je nadále v prodeji.

Opel Agila na českém trhu nepatřil, narozdíl od svého sourozence s japonským jménem, k prodejním trhákům, což dokazují i počty registrací nových vozů, které uvádí SDA. V roce 2008 bylo registrováno 96 těchto Opelů a v tomto počtu jsou zahrnuty ještě vozy první generace. V roce 2009 uvádí SDA celkem 58 registrací nových Agil a za první čtyři měsíce letošního roku jen 7. Suzuki Splash je za stejná období výrazně úspěšnější. V roce 2008 jich bylo registrováno 272, v roce 2009 celkem 655 a za první čtyři měsíce letošního roku 131.

Doporučujeme

Stejná auta za různou cenu (2.díl): Opel Agila vs. Suzuki Splash

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (39)
11. 5. 2010 19:33
Re: problém nebyl v Corse, ale v tom, že Agila vlastně neni
jo pracuju, konkrétně u toho Opelu ;-)
Ale jinak nevím jestli je v ČR víc firem co dělá 7 značek
Avatar - gld
11. 5. 2010 12:30
Re: Dobra taktika
Neviem, možno majú podľa vnútornej dohody rozdelené trhy >:D

A inak sedici má všetky prvky preznačeného SX4, najviac to vidno na japonskom interiéri kde mi ten znak fiatu sedí ako päsť na oko..či to podielanie na vývoji nie je iba marketingový blaf
11. 5. 2010 07:38
Re: Dobra taktika
ale o to prave ide - Sedici nie je preznackovany SX4 ale podielal sa priamo na vyvoji uplne od zaciatku, ale osoh z toho ma asi viac Suzuki. Mozno sa ale mylim, napr. v Taliansku moze byt situacia uplne ina a tak vyvazenost predajov koriguju vybavami, cenami v jednotlivych trhoch.

Avatar - Pekelná Micinka
10. 5. 2010 23:35
Re: problém nebyl v Corse, ale v tom, že Agila vlastně neni
Tak Agila má subjektivně modernější design, ale to v týhle kategorii nehraje roli.
Avatar - gld
10. 5. 2010 22:47
Re: Dobra taktika
ľudia asi vždy pôjdu skôr za originálom, načo kupovať sedici keď môžem mať suzuki sx4 a ešte (možno) s lepšou cenovkou..splash verzus agila to isté