Opel Ampera: Z Rüsselsheimu do Ženevy po vlastní ose
Jde o první předprodukční prototyp, který se od loňského konceptu v detailech liší, má pozměněnou přední část a jiná kola. Cílem jízdy z centrály firmy Opel do Ženevy je ukázat praktickou každodenní použitelnost tohoto druhu vozidel.
Lithium-iontové baterie, které napájí elektromotor, mají kapacitu 16 kWh a k jejich dobití byla zřízena stanice přímo v sídle německé automobilky. Na 600 kilometrů dlouhou jízdu do Švýcarska vyrazí Ampera 28. února, za volantem sedí muž nad jiné povolaný: Gherardo Corsini. Ten je v současné době ředitelem oddělení EVI (Electric Vehicle Implementation) značek Opel a Vauxhall. Zabývá se tedy elektřinou poháněnými vozidly a jejich uváděním do praxe.
Corsini sám k plánované jízdě řekl: Těším se, bude to první zkouška předprodukční Ampery na běžných silnicích. S newtonmetry pod pravou nohou to bude určitě velmi zajímavé, o tichosti vozu nemluvě.
Pro úplnost dodejme, že elektrická pohonná jednotka v Ampeře dosahuje maximálního točivého momentu 370 Nm. Baterie vydrží asi 60 km, poté se uvede v činnost motor s vnitřním spalováním. Oproti elektromobilům má hybrid pochopitelně výhodu v delším dojezdu, který činí asi 500 km.
Sériová výroba prvního vozu značky Opel s tímto druhem pohonu značky Opel a zároveň dvojčete amerického Chevroletu Volt začne příští rok. Ve Velké Británii ponese Ampera tradiční emblém Vauxhallu.