Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Ampera: Z Rüsselsheimu do Ženevy po vlastní ose

Aleš Dragoun
Diskuze (76)
Jeden exemplář Opelu Ampera se vydává z Rüsselsheimu na cestu na autosalon do Ženevy. Ovšem po vlastní ose.

Jde o první předprodukční prototyp, který se od loňského konceptu v detailech liší, má pozměněnou přední část a jiná kola. Cílem jízdy z centrály firmy Opel do Ženevy je ukázat praktickou každodenní použitelnost tohoto druhu vozidel.

Lithium-iontové baterie, které napájí elektromotor, mají kapacitu 16 kWh a k jejich dobití byla zřízena stanice přímo v sídle německé automobilky. Na 600 kilometrů dlouhou jízdu do Švýcarska vyrazí Ampera 28. února, za volantem sedí muž nad jiné povolaný: Gherardo Corsini. Ten je v současné době ředitelem oddělení EVI (Electric Vehicle Implementation) značek Opel a Vauxhall. Zabývá se tedy elektřinou poháněnými vozidly a jejich uváděním do praxe.

Corsini sám k plánované jízdě řekl: Těším se, bude to první zkouška předprodukční Ampery na běžných silnicích. S newtonmetry pod pravou nohou to bude určitě velmi zajímavé, o tichosti vozu nemluvě.

Pro úplnost dodejme, že elektrická pohonná jednotka v Ampeře dosahuje maximálního točivého momentu 370 Nm. Baterie vydrží asi 60 km, poté se uvede v činnost motor s vnitřním spalováním. Oproti elektromobilům má hybrid pochopitelně výhodu v delším dojezdu, který činí asi 500 km.

Sériová výroba prvního vozu značky Opel s tímto druhem pohonu značky Opel a zároveň dvojčete amerického Chevroletu Volt začne příští rok. Ve Velké Británii ponese Ampera tradiční emblém Vauxhallu.

Aleš Dragoun
Diskuze (76)
Avatar - Ada je zase tady
1. 3. 2010 15:27
Re: Zatím je to nesmysl.
Pracuj na tom, stary barde. A az budes hotovy a predstavis mi elektromobil, ktery na jeden zatah ujede 500km a nebude v provozu zaostavat, zuctujeme spolu ;-)
1. 3. 2010 14:32
Re: Zatím je to nesmysl.
Potvrdzuješ, čo som napísal. Ostať pri starom znamená nedopriať vývoj novému. ;-)
Avatar - DaewooMaster
1. 3. 2010 13:44
Re: Juhuhuhu
Jako obvykle ten, co o tom ví nejmíň, tu nejvíc kvičí... ;-\

BTW ne Daewoo Captiva, ale Daewoo Winstorm... Jinak pro zajímavost - zde je facelift Winstormu pro modelový rok 2011:

[odkaz]

Zmenšená kopie Winstorm MAXX (alias Antara) přijde tradičně až později.
1. 3. 2010 10:30
Re: Zatím je to nesmysl.
hodnotis inteligenciu na zaklade toho akym autom kto jazdi? Tak toto teda naozaj hovori o tvojej inteligencii.. Ty vseved ktory vsetko vie aj ked to este nevidel.. A este si mi nepovedal tie zajtrajsie cisla co mam stavit v lote.. Aj to by si mal vediet vyvestit..
Avatar - Ada je zase tady
1. 3. 2010 10:23
Re: Podľa mňa najperspektívnejší hybridný pohon
Ale i ten dnesni klasicky automobil s dieselem a mechanickym prenosem vykonu by mohl mit smysl jako hybrid, a to z duvodu rekuperace jinak v teplo ztraceneho vykonu pri brzdeni. Narazi to bohuzel zase na problem zivotnosti (jinak docela maleho) akumulatoru, ktery by v takovem pripade mel mit dobu zivota alespon 100 tisic cyklu. A zadnou takovou baterii zatim nikdo nevymyslel. :-(
Proto bude zatim lepsi zustat u osvedceneho dieselu.