Autosalon Ženeva: Opel Ampera – Místo voltů ampéry

Autosalon Ženeva: Opel Ampera – Místo voltů ampéry

 
 

Opel představuje v Ženevě koncept Ampera, svůj příspěvek do rodiny hybridních vozů. Jedná se o evropské dvojče amerického Chevroletu Volt.

Automobil používá systém Voltec, který byl vyvinut ve vlastní režii koncernu General Motors. Ten používá elektřinu jako primární pohon, pokud dojdou baterie, je v záloze malý zážehový motor, který kromě benzinu může spalovat i směs etanolu E85. Funguje také jako generátor, takže vyrábí elektřinu pro pohon kol. Ampera tedy není klasickým hybridem, kde je spalovací motor podporován elektromotorem, ale patří do kategorie E-REV (Extended-Range Electric Vehicle) s opačným principem pohonu a možností jízdy pouze s využitím elektrické energie.

Elektromotor disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm. Je napájen z 220 lithiových článků uspořádaných ve tvaru písmene T. Ty mají celkovou kapacitu 16 kWh a váží 180 kg. Lze je samozřejmě nabíjet z běžné elektrické zásuvky o evropském napětí 230 V.

Automobil je schopen čistě na elektřinu ujet 60 kilometrů, což většině uživatelů například na denní dojíždění do zaměstnání plně postačuje. Celkový akční rádius vozu činí velice slušných 500 km, na delší cesty je samozřejmě třeba využít konvenčního spalovacího agregátu. Pětidveřový hatchback pojme čtyři cestující a velikostí odpovídá větším vozům nižší střední třídy, na délku měří 4404 mm, je 1798 mm široký a 1430 mm vysoký. Podvozek disponuje rozvorem náprav 2685 mm, konstrukčně nijak nevybočuje – vpředu najdeme vzpěry McPherson, vzadu pak klikovou nápravu.

Ampera jezdí na sedmnáctipalcových kolech z hliníkové slitiny s pneumatikami s nízkým valivým odporem. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 9 sekund a po německých dálnicích je schopna jet až 161 km/h. Z této rychlosti je schopna bezpečně zastavit díky kotoučovým brzdám na všech kolech. Do zavazadlového prostoru se i přes přítomnost baterií pod podlahou vejde 301 l nákladu, což je mimochodem údaj srovnatelný se současnou generací Subaru Impreza. Ampera má ovšem na rozdíl od Subaru poháněná jen přední kola.

Zatímco Chevrolet Volt se začne prodávat v Severní Americe již příští rok, my Evropané se Opelu Ampera nejspíše dočkáme až v roce 2011. Britská verze (od r.2012) s volantem vpravo pak samozřejmě ponese tradiční značku Vauxhall.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky

V novém celosvětovém indexu dostupnosti a kvality…

Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů

Kybernetická měna bitcoin pokračuje v růstech na nové…

Začne stát konečně stavět? Více než schodek mě zajímají veřejné investice, míní analytik Začne stát konečně stavět? Více než schodek mě zajímají veřejné investice, míní analytik

Oslovení ekonomové vnímají návrh státního rozpočtu pro…

 

Štítky Opel

 

Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: Opel Ampera – Místo voltů ampéry







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se po sestřelení ruského bombardéru

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se…

Turecko s Ruskem podepsaly v pondělí prohlášení o vzájemném zrušení obchodních sankcí. Ty Rusko původně přijalo…

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může ztratit jih Čech

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může…

ČSSD má před sněmovními volbami problém. Jihočeši se bouří proti zásahu vedení strany do kandidátky a trvají na…

 

iSport.cz

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na konci ligy vyznamenal

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na…

Sezona fotbalistů Leicesteru neprobíhala zrovna podle představ. Tým, který loni senzačně získal titul, se…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…