Souhlas... zase ty kecy o super spotřebě. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit že je to povedený motor ( zatím).. ale v reálu jede za 5,3- 5,6 . Při trochu snahy se dostaneš lehce pod pět, ale 3,6 je utopie.
Kdy už soudruzi z Bruselu změní legislativu a začne se spotřeba počítat jinak ?? Jenže to by euro 5-6 šlo do kytek. >:-[]
Proč by mělo jít Euro6 do kytek? WLTP je naplánované myslím od 2017, ale jistý si nejsem. A člověk to tu může napsat padesátkrát a nepomůže to - tyhle normy jsou z OSN, ne EU. Musíš si stěžovat v Ženevě, ne v Bruselu.
Nevím, co tím myslel, ale jeden z rozdílů je měření pevných částic i pro zážehové motory. V 6b se pořád neměří. 6c je vlastně "plné" Euro6. Kromě WLTP, tedy změny cyklu, by mělo přijít i RDE, tedy měření emisí v provozu. Přijde s ním také finální verze OBD (6-2).
Pracovní skupina 29 EHK OSN má na starost celkově homologaci motorových vozidel. To zahrnuje metodiku měření emisí včetně použitého cyklu. NEDC i WLTP má na starost OSN. I výpočet, který dělá plug-in hybridy tak zajímavými, je z normy OSN. Nestěžoval si na Euro6, ale na NEDC, tak jsem ho odkázal do Ženevy, kde WP.29 sídlí.
nedávno jsem jezdil Astrou s tímto motorem a těch 5 je reálných. Těžko říct, jak u této upravené verze, ale pod 4 už mi přijde přetažené za vlasy. Ona Astra docela dost váží...
No ved prave! Nie je problem dosiahnut nizku spotrebu pri jazde konstantnou rychlostou. Ale akonahle clovek musi zrychlovat/brzdit, tam sa uz pociti kazde kilo navyse. A zrovna Opel je povestny tym, ze jeho modely maju trochu "nadvahu"...
Ano pokud jedu do práce cca 30 km po rovinkách max. stovkou a přes pár vesnic do 60 km/ hod. dostanu se klidně na 4,3-4,4 l. a to jede topení + 3 dospěláci na palubě. Ale to podle mě není reálná situace pro většinu lidí. Při delším jezdění po městě se dá vejít těsně pod 6 l.
Mě se ten motor velmi zamlouvá, ale proč krmit lidi nesmysly o 3,6 .......
Ono s tím krmením nesmysly je to těžké - když všichni "lžou", tak by byl opel sám proti sobě, kdyby si "škodil" a informoval o reálné spotřebě.
A nepochybuji o tom, že dle daných norem auto skutečně uváděné spotřeby dosahuje. Že jsou normy naprosto mimo realitu běžného používání auta je už ale jiná věc...
Taky jezdím za 2,5 na 100. Několik km od nás je benzínka na kopci, když tam natankuju a vynuluju palubák, tak až domů jedu hluboko pod 3l. Jednou jsem se dostal i na 2,2 i když v papírech je 9 (což je i reál). Tam by mohla EU měřit spotřebu a hned by měla spoustu "litrových" aut! >:D
Problém přeci není v tom, že jde o laboratorní měření. Kdyby jiná možnost nebyla, tak by si prostě na vhodném místě počkali na dobré počasí. Jen by jim to ztížilo plánování a opakovatelnost. A bylo by celkem zajímavé, jaké přesnosti by dosáhli, kdyby měřili emise venku v pohybu (i to je čeká).
Výhodu současné normy vidím v tom, že ukazuje opravdu reálnou spotřebu motoru a tudíž je možné se jí řídit při porovnávání motorů jako takových.
Ale, bohužel, s realitou nemá mnoho společného, zanedbává hodně podstatných faktorů a pro normálního smrtelníka je v podstatě k ničemu, většina lidí ví, že se jí prostě "nedá věřit".
Téma je známa, ale prekvapuje ma, že sa požívajú formulácie typu: spotrebuje 3,6, umí jezdit za 3,6. Tak umí nebo neumí? Bývalo zvykom tam vložiť aspoň prý, nebo podle automobilky. Na jednej strane aj redakcia otvorene kritizuje nožnice, na druhej používa formulácie, akoby to bol reálny výsledok testu a nie eurokatalóg.