Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Astra 1.6 CDTi je nyní ještě úspornější, spotřebuje 3,6 l na 100 km

Turbodiesel 1.6 CDTi od Opelu je nyní ještě úspornější. Model Astra s ním umí jezdit již za 3,6 litru na sto kilometrů.
Zpět na článek
10. 2. 2015 18:27
10. 2. 2015 18:42
10. 2. 2015 19:48
10. 2. 2015 20:03
11. 2. 2015 08:36
11. 2. 2015 15:05
10. 2. 2015 20:59
10. 2. 2015 20:19
10. 2. 2015 19:49
10. 2. 2015 20:48
11. 2. 2015 09:49
10. 2. 2015 20:18
11. 2. 2015 10:10
11. 2. 2015 14:46
10. 2. 2015 18:27
To určitě
Ano, spotřeba na papíře "již od" 3.6 ale reálně 5.5 :-) To nemyslím špatně vůči Astře, ale obecně
Rozbalit vlákno
17
10. 2. 2015 18:42
Re: To určitě
Souhlas... zase ty kecy o super spotřebě. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit že je to povedený motor ( zatím).. ale v reálu jede za 5,3- 5,6 . Při trochu snahy se dostaneš lehce pod pět, ale 3,6 je utopie.
Kdy už soudruzi z Bruselu změní legislativu a začne se spotřeba počítat jinak ?? Jenže to by euro 5-6 šlo do kytek. >:-[]
10. 2. 2015 19:48
Re: To určitě
Proč by mělo jít Euro6 do kytek? WLTP je naplánované myslím od 2017, ale jistý si nejsem. A člověk to tu může napsat padesátkrát a nepomůže to - tyhle normy jsou z OSN, ne EU. Musíš si stěžovat v Ženevě, ne v Bruselu.
Avatar - WinDiesel
10. 2. 2015 19:50
Re: To určitě
2017 ano norma 6 je rozdělena na a, b, c (a bylo rovnou přeskočeno) jsme v 6b, 2017 bude 6c a skutečně bude vše dost jinak
10. 2. 2015 20:03
Re: To určitě
6a skončila myslím v roce 2012. Nikdy nebyla zákonným minimem, ale nějakou dobu platila a auta ji plnící mohla do provozu.
Avatar - fOE
11. 2. 2015 08:36
Re: To určitě
Co napriklad? Resp. nejaky link kde se o problematice docist vic (jak pro diesel tak pro benzin)? Diky
11. 2. 2015 15:05
Re: To určitě
Nevím, co tím myslel, ale jeden z rozdílů je měření pevných částic i pro zážehové motory. V 6b se pořád neměří. 6c je vlastně "plné" Euro6. Kromě WLTP, tedy změny cyklu, by mělo přijít i RDE, tedy měření emisí v provozu. Přijde s ním také finální verze OBD (6-2).
Avatar - Blue Sun
10. 2. 2015 20:23
Re: To určitě
Normy Euro opravdu nestanovuje OSN.
10. 2. 2015 20:59
Re: To určitě
Pracovní skupina 29 EHK OSN má na starost celkově homologaci motorových vozidel. To zahrnuje metodiku měření emisí včetně použitého cyklu. NEDC i WLTP má na starost OSN. I výpočet, který dělá plug-in hybridy tak zajímavými, je z normy OSN. Nestěžoval si na Euro6, ale na NEDC, tak jsem ho odkázal do Ženevy, kde WP.29 sídlí.
Avatar - WinDiesel
10. 2. 2015 19:48
Re: To určitě
2017 norma € 6c
10. 2. 2015 20:19
Re: To určitě
Ale šak ten čo jazdieval na Škofách s tým vedel jazdiť za takúto spotrebu a to ešte aj na papiery bola vúčšia!!!!!!!!! :-! :-! :-!
11. 2. 2015 08:31
Re: To určitě
Slovensky to není, po našemu taky ne... Tak se mluví na Marsu?
Avatar - Honza Mička
10. 2. 2015 18:58
Re: To určitě
Dobrý večer,

nedávno jsem jezdil Astrou s tímto motorem a těch 5 je reálných. Těžko říct, jak u této upravené verze, ale pod 4 už mi přijde přetažené za vlasy. Ona Astra docela dost váží...
10. 2. 2015 19:04
Re: To určitě
No ved prave! Nie je problem dosiahnut nizku spotrebu pri jazde konstantnou rychlostou. Ale akonahle clovek musi zrychlovat/brzdit, tam sa uz pociti kazde kilo navyse. A zrovna Opel je povestny tym, ze jeho modely maju trochu "nadvahu"...
10. 2. 2015 19:49
Re: To určitě
Ano pokud jedu do práce cca 30 km po rovinkách max. stovkou a přes pár vesnic do 60 km/ hod. dostanu se klidně na 4,3-4,4 l. a to jede topení + 3 dospěláci na palubě. Ale to podle mě není reálná situace pro většinu lidí. Při delším jezdění po městě se dá vejít těsně pod 6 l.
Mě se ten motor velmi zamlouvá, ale proč krmit lidi nesmysly o 3,6 .......
10. 2. 2015 20:48
Re: To určitě
Ono s tím krmením nesmysly je to těžké - když všichni "lžou", tak by byl opel sám proti sobě, kdyby si "škodil" a informoval o reálné spotřebě.

A nepochybuji o tom, že dle daných norem auto skutečně uváděné spotřeby dosahuje. Že jsou normy naprosto mimo realitu běžného používání auta je už ale jiná věc...
Avatar - dal
11. 2. 2015 09:49
Re: To určitě
Potvrzuji, jel jsem s tou 100kw trasa Klatovy - Ostrava a zpět, spotřeba dle PP 5,2/100.
11. 2. 2015 08:29
Ideální stav...
...kdy se spotřeba v litrech na 100 km měří způsobem, při kterém auto neujdede reálně ani jediný metr a výsledek se navíc dopočítá.

Litrová auta už čekají za dveřmi europarlamentu >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Misanick
11. 2. 2015 08:46
Re: Ideální stav...
Taky jezdím za 2,5 na 100. Několik km od nás je benzínka na kopci, když tam natankuju a vynuluju palubák, tak až domů jedu hluboko pod 3l. Jednou jsem se dostal i na 2,2 i když v papírech je 9 (což je i reál). Tam by mohla EU měřit spotřebu a hned by měla spoustu "litrových" aut! >:D
11. 2. 2015 14:51
Re: Ideální stav...
Problém přeci není v tom, že jde o laboratorní měření. Kdyby jiná možnost nebyla, tak by si prostě na vhodném místě počkali na dobré počasí. Jen by jim to ztížilo plánování a opakovatelnost. A bylo by celkem zajímavé, jaké přesnosti by dosáhli, kdyby měřili emise venku v pohybu (i to je čeká).
11. 2. 2015 19:19
Re: Ideální stav...
Výhodu současné normy vidím v tom, že ukazuje opravdu reálnou spotřebu motoru a tudíž je možné se jí řídit při porovnávání motorů jako takových.
Ale, bohužel, s realitou nemá mnoho společného, zanedbává hodně podstatných faktorů a pro normálního smrtelníka je v podstatě k ničemu, většina lidí ví, že se jí prostě "nedá věřit".
11. 2. 2015 10:10
?
Téma je známa, ale prekvapuje ma, že sa požívajú formulácie typu: spotrebuje 3,6, umí jezdit za 3,6. Tak umí nebo neumí? Bývalo zvykom tam vložiť aspoň prý, nebo podle automobilky. Na jednej strane aj redakcia otvorene kritizuje nožnice, na druhej používa formulácie, akoby to bol reálny výsledok testu a nie eurokatalóg.
Rozbalit vlákno
1
11. 2. 2015 14:46
Re: ?
Ano, nad tím se také občas pozastavím.