Opel Astra 2.0 turbo – dvě auta v jednom

Opel Astra 2.0 turbo – dvě auta v jednom

 
 
21.2. 2005 Ondřej Šuch

Když k benzínovému dvoulitru přidáme turbo, bude to sportovní svezení? A za jakou cenu?

Když k benzínovému dvoulitru přidáme turbo, bude to sportovní svezení? A za jakou cenu?

Opel Astra útočí na českého kupujícího nabídkou celkem devíti motorů, z nichž pouze tři nejsou přeplňované. Mezi zážehovými agregáty je na výběr dvoulitrový Ecotec ve výkonových variantách 125 a 147 kW. Zatímco silnější verze je konkurentem například Hondy Civic Type-R, testovanému slabšímu motoru se hledá soupeř o něco hůře – stejným výkonem disponuje například dobíhající Focus ST o něco vyšším pak Octavia RS, dále je porovnatelný atmosférický pětiválec 2.4 ve Fiatu Stilo a blízko je také Škoda Octavia, Audi A3, Seat Altea/Toledo a VW Golf se 110 kW dvoulitrem FSI.

V nižší střední třídě, tedy v segmentu „ z donucení rodinných“ vozů, si motorizaci s dvoulitrovým zážehovým turbem zvolí pravděpodobně přítel vnější neokázalosti, vyšších výkonů a přitom kultivovanějšího zvukového projevu oproti dieselům a především ten, kdo nemá pořizovací cenu a spotřebu paliva jako prvotní kritéria. Přistupujeme-li k testované Astře tímto způsobem, ušetříme si mnoho možná méně příjemných překvapení.

Kritérium neokázalosti splňuje Astra dokonale – zimní pneumatiky na ocelových ráfcích poskytují nadstandardní mimikry, takže o stojící vůz není důvod se z hlediska závisti kolemjdoucích vůbec starat. Při jízdě pak auto s vizáží rodinného hatchbacku umožňuje porážet v dynamických disciplínách mnohem dospělejší soupeře. Standardně stojí vůz samozřejmě na hliníkových kolech 215/45 R17, takže o mimozimní estetiku není třeba mít strach.

Rubriku „výkon“ si můžeme odškrtnout téměř bez připomínek. Čtyřválec je sice pod 1800 otáčkami možná líný, od sepnutí turba ale poskytuje plynule narůstající výkon až k šestitisícové hranici, kde pomalu ztrácí sílu. Zvukový projev je tak na půl cesty mezi přiměřeným utlumením a od takovéto motorizace požadovaného sportovního ryku. Stejně jako všechny dosavadní testované verze vůz se sportovním podvozkem drží perfektně stopu a sepnutím tlačítka Sport lze ještě znatelně přitvrdit odpružení. Ve městě sice projedete svou „běžnou“ zatáčku o 20% rychleji, ale máte-li se rádi, zkoušejte to jen na skutečně hladké (čili nikoli pražské) cestě – v opačném případě sice auto jede jako přikované, ale posádka si připadá jako cestářská sonda do všech děr vůkol. Vlečená zadní náprava se ohlásí lehkým neklidem jen při skutečně extrémních manévrech, houf elektroniky v IDS ale vše podstatné koriguje do přijatelných mezí. Výsledek? Střídání charakterů mezi rodinným a sportovním vozem je rovno lehkostí pravé nohy a polohou tlačítka Sport. Dvě auta v jednom.

Cena s nejlevnější možnou výbavou Enjoy začíná na 625.900 Kč. Více než stotisícový rozdíl oproti už testovanému atmosférickému motoru 1.8/92 kW tak připadá kromě turba na lepší kola, sportovnější podvozek a šestý převodový stupeň. Dvacetiprocentní rozdíl už vyžaduje jistou dávku fandovství, s ohledem na výše uvedená specifika těchto motorizací lze tuto cenu považovat za přijatelnou. Ceník řady Astra má ovšem některá specifika, která se zájemcům asi příliš líbit nebudou – například hlavové airbagy jsou za nemalých 20.000 Kč příplatkovou výbavou i v těch nejvýkonnějších verzích.

Spotřeba testovaného vozu se v městském provozu vyhoupla na poměrně vysokých 13 l/100 km, pohled do dokumentace ale dokládá, že výrobce deklaruje jen o dva decilitry méně. Při zkouškách využitelnosti potenciálu motoru jsme se mimo město dostali na desetilitrovou hranici, běžný styl jízdy pak znamenal pád spotřeby pod sedm a půl litru – což opět zhruba odpovídá údajům výrobce. Opět tedy sympaticky proměnitelné auto dvou tváří, ale jen mimo město – při pražském popojíždění nám lehká noha nebyla mnoho platná a přiznání výrobce k takto vysoké hodnotě bereme jako čestné a varující.

Kombinací nadstandardního výkonu v masovém obalu za vyšší cenu a vyšší provozní náklady bude pravděpodobně vyznávat jen malé procento kupujících. Pokud se s výše uvedenými danostmi smíří a auto si budou kupovat s většími požadavky na dynamiku, neprohloupí.

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra 2.0 turbo

Cena v základní výbavě: 685 900 Kč Cena v testované výbavě: 720 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, dvouose nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, palubní počítač, interaktivní podvozek IDS, autorádio s přehrávačem CD, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.000,-), el. ovládání zadních oken (11.500,-), tempomat (10.000,-)

Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové

Komunisté i část ČSSD má výhrady k poslankyni Taťáně…

Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu by měl prezident Miloš Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra 2.0 turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.8 / 6.8 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1270
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 475
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4249
b) šířka (mm): 1753
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2614
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1001
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Astra 2.0 turbo
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Včera

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi budování v Detroitu

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi…

Nečekalo se, že k tomuhle spojení dojde. Detroit volil na draftu až jako číslo šest. Přesto zůstal Filip Zadina…

Chotěboř - Slavia 1:9. V exhibici pálili Bořil, Stoch, Kuchta i nováček Baluta

Chotěboř - Slavia 1:9. V exhibici pálili Bořil,…

Fotbalisté Slavie zahájili přípravu jasnou výhru 9:1 v exhibičním zápase v Chotěboři. Duel proti třetímu celku…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Stud a zranitelnost: Dokonalé portréty Holanďanů inspirované Rembrandtovou stínohrou

Stud a zranitelnost: Dokonalé portréty Holanďanů…

Nizozemská fotografka Danielle van Zadelhoff pro své snímky volí zajímavou atmosféru. Její kompozice nápadně…