Opel Astra 2.0 turbo – dvě auta v jednom

Opel Astra 2.0 turbo – dvě auta v jednom

 
 

Když k benzínovému dvoulitru přidáme turbo, bude to sportovní svezení? A za jakou cenu?

Když k benzínovému dvoulitru přidáme turbo, bude to sportovní svezení? A za jakou cenu?

Opel Astra útočí na českého kupujícího nabídkou celkem devíti motorů, z nichž pouze tři nejsou přeplňované. Mezi zážehovými agregáty je na výběr dvoulitrový Ecotec ve výkonových variantách 125 a 147 kW. Zatímco silnější verze je konkurentem například Hondy Civic Type-R, testovanému slabšímu motoru se hledá soupeř o něco hůře – stejným výkonem disponuje například dobíhající Focus ST o něco vyšším pak Octavia RS, dále je porovnatelný atmosférický pětiválec 2.4 ve Fiatu Stilo a blízko je také Škoda Octavia, Audi A3, Seat Altea/Toledo a VW Golf se 110 kW dvoulitrem FSI.

V nižší střední třídě, tedy v segmentu „ z donucení rodinných“ vozů, si motorizaci s dvoulitrovým zážehovým turbem zvolí pravděpodobně přítel vnější neokázalosti, vyšších výkonů a přitom kultivovanějšího zvukového projevu oproti dieselům a především ten, kdo nemá pořizovací cenu a spotřebu paliva jako prvotní kritéria. Přistupujeme-li k testované Astře tímto způsobem, ušetříme si mnoho možná méně příjemných překvapení.

Kritérium neokázalosti splňuje Astra dokonale – zimní pneumatiky na ocelových ráfcích poskytují nadstandardní mimikry, takže o stojící vůz není důvod se z hlediska závisti kolemjdoucích vůbec starat. Při jízdě pak auto s vizáží rodinného hatchbacku umožňuje porážet v dynamických disciplínách mnohem dospělejší soupeře. Standardně stojí vůz samozřejmě na hliníkových kolech 215/45 R17, takže o mimozimní estetiku není třeba mít strach.

Rubriku „výkon“ si můžeme odškrtnout téměř bez připomínek. Čtyřválec je sice pod 1800 otáčkami možná líný, od sepnutí turba ale poskytuje plynule narůstající výkon až k šestitisícové hranici, kde pomalu ztrácí sílu. Zvukový projev je tak na půl cesty mezi přiměřeným utlumením a od takovéto motorizace požadovaného sportovního ryku. Stejně jako všechny dosavadní testované verze vůz se sportovním podvozkem drží perfektně stopu a sepnutím tlačítka Sport lze ještě znatelně přitvrdit odpružení. Ve městě sice projedete svou „běžnou“ zatáčku o 20% rychleji, ale máte-li se rádi, zkoušejte to jen na skutečně hladké (čili nikoli pražské) cestě – v opačném případě sice auto jede jako přikované, ale posádka si připadá jako cestářská sonda do všech děr vůkol. Vlečená zadní náprava se ohlásí lehkým neklidem jen při skutečně extrémních manévrech, houf elektroniky v IDS ale vše podstatné koriguje do přijatelných mezí. Výsledek? Střídání charakterů mezi rodinným a sportovním vozem je rovno lehkostí pravé nohy a polohou tlačítka Sport. Dvě auta v jednom.

Cena s nejlevnější možnou výbavou Enjoy začíná na 625.900 Kč. Více než stotisícový rozdíl oproti už testovanému atmosférickému motoru 1.8/92 kW tak připadá kromě turba na lepší kola, sportovnější podvozek a šestý převodový stupeň. Dvacetiprocentní rozdíl už vyžaduje jistou dávku fandovství, s ohledem na výše uvedená specifika těchto motorizací lze tuto cenu považovat za přijatelnou. Ceník řady Astra má ovšem některá specifika, která se zájemcům asi příliš líbit nebudou – například hlavové airbagy jsou za nemalých 20.000 Kč příplatkovou výbavou i v těch nejvýkonnějších verzích.

Spotřeba testovaného vozu se v městském provozu vyhoupla na poměrně vysokých 13 l/100 km, pohled do dokumentace ale dokládá, že výrobce deklaruje jen o dva decilitry méně. Při zkouškách využitelnosti potenciálu motoru jsme se mimo město dostali na desetilitrovou hranici, běžný styl jízdy pak znamenal pád spotřeby pod sedm a půl litru – což opět zhruba odpovídá údajům výrobce. Opět tedy sympaticky proměnitelné auto dvou tváří, ale jen mimo město – při pražském popojíždění nám lehká noha nebyla mnoho platná a přiznání výrobce k takto vysoké hodnotě bereme jako čestné a varující.

Kombinací nadstandardního výkonu v masovém obalu za vyšší cenu a vyšší provozní náklady bude pravděpodobně vyznávat jen malé procento kupujících. Pokud se s výše uvedenými danostmi smíří a auto si budou kupovat s většími požadavky na dynamiku, neprohloupí.

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra 2.0 turbo

Cena v základní výbavě: 685 900 Kč Cena v testované výbavě: 720 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, dvouose nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, palubní počítač, interaktivní podvozek IDS, autorádio s přehrávačem CD, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.000,-), el. ovládání zadních oken (11.500,-), tempomat (10.000,-)

Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth

Operátora O2 povede od ledna příštího roku dosavadní šéf…

ČNB chce lidem ztížit půjčky, bankám nařídila dát stranou dvacetimiliardové krizovné ČNB chce lidem ztížit půjčky, bankám nařídila dát stranou dvacetimiliardové krizovné

ČNB dále přitvrdila vůči domácím bankám. Ty budou muset…

Pepsi výrazně snížila ztrátu. Nabírá zaměstnance a navyšuje export Pepsi výrazně snížila ztrátu. Nabírá zaměstnance a navyšuje export

Česká PepsiCo loni snížila ztrátu z 33 milionů na 8,7…

Personální čistka pokračuje, na Úřadu vlády končí jedenáct lidí Personální čistka pokračuje, na Úřadu vlády končí jedenáct lidí

Na Úřadu vlády skončili vedoucí pracovníci z období…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra 2.0 turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.8 / 6.8 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1270
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 475
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4249
b) šířka (mm): 1753
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2614
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1001
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Astra 2.0 turbo
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Nový Volkswagen T-Cross poprvé zachycen. Co nabídne chystané Polo SUV?

Nový Volkswagen T-Cross poprvé zachycen. Co nabídne chystané Polo SUV?

Dnes 14:50

Německá značka Volkswagen mohutně expanduje v oblasti SUV. Po letos uvedeném T-Rocu přijde ještě menší model, T-Cross.




Blesk.cz

Těhotná matka (17) z Výměny manželek: Strach o druhé dítě a návštěvy sociálky!

Těhotná matka (17) z Výměny manželek: Strach o druhé…

Některé příběhy rodin z Výměny manželek si diváci pamatují ještě dlouho po odvysílání. Zatímco drsná Jana s…

Náhlá smrt kytaristy Blue Effectu Miloše Svobody: Vondráčková promluvila o emigraci a životě s tanečnicí

Náhlá smrt kytaristy Blue Effectu Miloše Svobody:…

V neděli ráno zemřel kytarista a zpěvák kapely Blue Effect Miloš Svoboda (†70)! Do hudebního nebe se dostal…

 

iSport.cz

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Plavec Jan Šefl měl v listopadu při Velké ceně Brna pozitivní dopingový test na kokain. Českého rekordmana na…

Zemřel Josef Pešice (†67). Byl u titulů Brna a Slavie, vedl také reprezentaci

Zemřel Josef Pešice (†67). Byl u titulů Brna a…

Po boji s vážnou nemocí zemřel ve věku 67 let Josef Pešice. Do paměti fotbalových fanoušků se zapsal během…

 

Reflex.cz

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je předjede culík, ale já si to užívám

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je…

Pouštními dunami v Maroku se řítí čtyřkolka. Od kol odlétávají mračna písku. Stroj skáče a klesá po…

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna, která si pohrávala s drogami a s Rolling Stones

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna,…

Exkluzívní blondýna, o níž se říkalo, že je šestým členem britské skupiny Rolling Stones. Přitom na nic nehrála…