Opel Astra 2.0 turbo – dvě auta v jednom

Opel Astra 2.0 turbo – dvě auta v jednom

 
 

Když k benzínovému dvoulitru přidáme turbo, bude to sportovní svezení? A za jakou cenu?

Když k benzínovému dvoulitru přidáme turbo, bude to sportovní svezení? A za jakou cenu?

Opel Astra útočí na českého kupujícího nabídkou celkem devíti motorů, z nichž pouze tři nejsou přeplňované. Mezi zážehovými agregáty je na výběr dvoulitrový Ecotec ve výkonových variantách 125 a 147 kW. Zatímco silnější verze je konkurentem například Hondy Civic Type-R, testovanému slabšímu motoru se hledá soupeř o něco hůře – stejným výkonem disponuje například dobíhající Focus ST o něco vyšším pak Octavia RS, dále je porovnatelný atmosférický pětiválec 2.4 ve Fiatu Stilo a blízko je také Škoda Octavia, Audi A3, Seat Altea/Toledo a VW Golf se 110 kW dvoulitrem FSI.

V nižší střední třídě, tedy v segmentu „ z donucení rodinných“ vozů, si motorizaci s dvoulitrovým zážehovým turbem zvolí pravděpodobně přítel vnější neokázalosti, vyšších výkonů a přitom kultivovanějšího zvukového projevu oproti dieselům a především ten, kdo nemá pořizovací cenu a spotřebu paliva jako prvotní kritéria. Přistupujeme-li k testované Astře tímto způsobem, ušetříme si mnoho možná méně příjemných překvapení.

Kritérium neokázalosti splňuje Astra dokonale – zimní pneumatiky na ocelových ráfcích poskytují nadstandardní mimikry, takže o stojící vůz není důvod se z hlediska závisti kolemjdoucích vůbec starat. Při jízdě pak auto s vizáží rodinného hatchbacku umožňuje porážet v dynamických disciplínách mnohem dospělejší soupeře. Standardně stojí vůz samozřejmě na hliníkových kolech 215/45 R17, takže o mimozimní estetiku není třeba mít strach.

Rubriku „výkon“ si můžeme odškrtnout téměř bez připomínek. Čtyřválec je sice pod 1800 otáčkami možná líný, od sepnutí turba ale poskytuje plynule narůstající výkon až k šestitisícové hranici, kde pomalu ztrácí sílu. Zvukový projev je tak na půl cesty mezi přiměřeným utlumením a od takovéto motorizace požadovaného sportovního ryku. Stejně jako všechny dosavadní testované verze vůz se sportovním podvozkem drží perfektně stopu a sepnutím tlačítka Sport lze ještě znatelně přitvrdit odpružení. Ve městě sice projedete svou „běžnou“ zatáčku o 20% rychleji, ale máte-li se rádi, zkoušejte to jen na skutečně hladké (čili nikoli pražské) cestě – v opačném případě sice auto jede jako přikované, ale posádka si připadá jako cestářská sonda do všech děr vůkol. Vlečená zadní náprava se ohlásí lehkým neklidem jen při skutečně extrémních manévrech, houf elektroniky v IDS ale vše podstatné koriguje do přijatelných mezí. Výsledek? Střídání charakterů mezi rodinným a sportovním vozem je rovno lehkostí pravé nohy a polohou tlačítka Sport. Dvě auta v jednom.

Cena s nejlevnější možnou výbavou Enjoy začíná na 625.900 Kč. Více než stotisícový rozdíl oproti už testovanému atmosférickému motoru 1.8/92 kW tak připadá kromě turba na lepší kola, sportovnější podvozek a šestý převodový stupeň. Dvacetiprocentní rozdíl už vyžaduje jistou dávku fandovství, s ohledem na výše uvedená specifika těchto motorizací lze tuto cenu považovat za přijatelnou. Ceník řady Astra má ovšem některá specifika, která se zájemcům asi příliš líbit nebudou – například hlavové airbagy jsou za nemalých 20.000 Kč příplatkovou výbavou i v těch nejvýkonnějších verzích.

Spotřeba testovaného vozu se v městském provozu vyhoupla na poměrně vysokých 13 l/100 km, pohled do dokumentace ale dokládá, že výrobce deklaruje jen o dva decilitry méně. Při zkouškách využitelnosti potenciálu motoru jsme se mimo město dostali na desetilitrovou hranici, běžný styl jízdy pak znamenal pád spotřeby pod sedm a půl litru – což opět zhruba odpovídá údajům výrobce. Opět tedy sympaticky proměnitelné auto dvou tváří, ale jen mimo město – při pražském popojíždění nám lehká noha nebyla mnoho platná a přiznání výrobce k takto vysoké hodnotě bereme jako čestné a varující.

Kombinací nadstandardního výkonu v masovém obalu za vyšší cenu a vyšší provozní náklady bude pravděpodobně vyznávat jen malé procento kupujících. Pokud se s výše uvedenými danostmi smíří a auto si budou kupovat s většími požadavky na dynamiku, neprohloupí.

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra 2.0 turbo

Cena v základní výbavě: 685 900 Kč Cena v testované výbavě: 720 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, dvouose nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, palubní počítač, interaktivní podvozek IDS, autorádio s přehrávačem CD, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.000,-), el. ovládání zadních oken (11.500,-), tempomat (10.000,-)

Lítačka se osvědčila a lze ji přepnout do standardního režimu, tvrdí hodnotící zpráva Lítačka se osvědčila a lze ji přepnout do standardního režimu, tvrdí hodnotící zpráva

Pražská karta MHD lítačka je připravena na přechod z…

Nezaměstnanost v EU i eurozóně se v srpnu nezměnila Nezaměstnanost v EU i eurozóně se v srpnu nezměnila

Míra nezaměstnanosti v Evropské unii i v eurozóně zůstala…

Den marketingu propere kreativitu a technologie Den marketingu propere kreativitu a technologie

Využití kreativity, dat a technologií v marketingové…

Exnáměstek Šiška dostal za manipulaci zakázky ve prospěch Fujitsu šest let natvrdo Exnáměstek Šiška dostal za manipulaci zakázky ve prospěch Fujitsu šest let natvrdo

Soud poslal bývalého prvního náměstka ministerstva práce…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra 2.0 turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.8 / 6.8 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1270
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 475
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4249
b) šířka (mm): 1753
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2614
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1001
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Astra 2.0 turbo
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

 




Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Česko-slovenská romská svatba za milion hitem internetu: Nevěstu zasypali zlatem a bankovkami

Česko-slovenská romská svatba za milion hitem…

Hitem českého i slovenského internetu se stala romská svatba z Michalovců na východě země, při které nevěstu…

Místo silnic tankodrom, lakomý stát, letiště: Na Pardubicku řešili lídři dopravu

Místo silnic tankodrom, lakomý stát, letiště: Na…

Upozorňoval na to i Miloš Zeman. Potíže s dopravou trápí v Česku řadu krajů, pro které jde o největší…

 

iSport.cz

Legendu Novotného vytočilo jmenování Holoubka trenérem: Výsměch sparťanům!

Legendu Novotného vytočilo jmenování Holoubka…

Dopálený? To je ještě výraz, který se vejde do slovníku mentora etikety Špačka. Legendární stoper Jiří Novotný…

Plzeň na Austrii brzdil talent z Baníku Stronati: Trošku jsme je vymazali

Plzeň na Austrii brzdil talent z Baníku Stronati:…

PŘÍMO Z RAKOUSKA | Poprvé v sezoně nakoukl do sestavy Austrie Vídeň a hned se dočkal pikantního duelu. Patrizio…

 

Reflex.cz

Ve vězeních v Texasu je zakázaných 15 tisíc knih, Hitlerův Mein Kampf je povolen

Ve vězeních v Texasu je zakázaných 15 tisíc knih,…

Slavné Shakespearovy Sonety? Zakázány. Ilustrované dějiny druhé světové války? Zakázány. Hitlerův Mein Kampf?…

Italové opět oživili plán na stavbu mostu na Sicílii. Hovoří o tom ale od nepaměti

Italové opět oživili plán na stavbu mostu na…

Zatímco po celém světě se stavějí odvážné mosty, které spojují pevniny a různé ostrovy, v Itálii na svoji…