Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra 2016: Nejčerstvější informace přímo z Německa

Michal Fokt
Diskuze (97)
Časopis Auto Bild měl možnost řídit vývojový prototyp nové Astry a přináší řadu zajímavých informací. Jedna za všechny hned na úvod - auto zhubne až 200 kg!

Německý časopis Auto Bild dostal šanci nahlédnout rüsselsheimským trošku "pod sukni", co se vývoje nové generace kompaktu Astra týče. S vývojovým prototypem se dokonce svezl a referuje, že je vůz agilnější, než doposud, mnohem zajímavější jsou však ty "doplňkové" informace, k nimž se redaktor dostal.

Nadšenější jízdní projev je v první řadě zásluhou dramatické redukce váhy. Jak známo, současná Astra je, stejně jako o třídu větší Insignia v rámci svého segmentu otesánkem, u něhož se na nějaké to kilo oceli nehledělo. Chystaná Astra zjedná nápravu, kompletně nově vyvinutá auta na nové platformě D2XX by ve srovnatelných specifikacích měla shodit minimálně 120 kg, u některých z nich ale dokonce až dva metráky, což už představuje výrazný skok kupředu.

Svůj vliv na nižší hmotnost ale bude mít i fakt, že tento německý kompakt bude kompaktnější - rozvor náprav se má zkrátit o 23 mm, celková délka pak o 49 mm. Díky lepšímu obestavění vnitřního prostoru však současně dojde ke zvětšení prostoru pro posádku - v oblasti kolen přibude nezanedbatelných 34 mm. Tříramenný volant a lepší sedadla pak propůjčí interiéru sportovní styl. Opel patřil k průkopníkům adaptivních tlumičů v této třídě, novinka však o ně má přijít, počítat bychom neměli ani s pohonem všech kol nebo dvouspojkovou převodovkou.

Ohledně motorizací zatím žádné nové zprávy, takže Němci jen spekulují nad nabídkou kompletně nové škály downsizovaných tří- a čtyřválcových turbobenzinů 1.0/77 kW, 1.4/106 kW a 1.6/147 kW. Turbodiesely o objemu 1,6 l by mohly mít výkony 69 kW, 102 kW a 125 kW. Premiéra Astry 2016 proběhne 17. září na autosalonu ve Frankfurtu a lze předpokládat designovou spřízněnost s aktuální Corsou, Opel vzhled vozu označuje jako "úžasný"...


Michal Fokt
Diskuze (97)
8. 5. 2015 22:12
Re: 4x4
To fakt? Atmosfery ho nemeli uz od zacatku?
7. 5. 2015 19:28
Re: Pane šéfredaktore Kovaříku
Dobrý den, pane Kovaříku,

Jsem rád, že reagujete a že naše podněty berete vážně.
No já osobně nevidím problém v diskusi s Michalem Foktem alias Kingem (což je jedna a ta samá reálná osoba, byť to pan Fokt neustále nechce přiznat). Diskuse si my, diskutéři, ošéfujeme sami, a za sebe mohu napsat, že jsem velmi rád, že censura zde na deskusích funguje jen minimálně, i to to zvedá jejich úroveň.

Problém vidím v jeho laxním přístupu k jeho práci - tedy k psaní článků, ať už jsou o čemkoliv. Data, která uvádí, jsou často uvedena nepřesně, nebo rovnou absolutně špatně, viz článek o Oplu Astra, o Fordu Focus ST, nebo test BMW X1. Nezná, neví, jen píše své osobní domněnky, a nikde si je neověřuje. Pak ho tady musí opravoavt diskutéři, kteří nečtou jen ACZ a to je podle mého velká ostuda webu celkově.

Rád bych znal váš pohled na tento problém.

Děkuji.

Edit:

Píšete: "...Výsledkem toho je, že diskuze v podobném duchu se již z jeho strany nebudou opakovat..."
Obávám se, že výsledkem toho bude, že v diskusích už Michal Fokt alias King nebude reagovat na připomínky vůbec, to ale problém lajdácky odvedené práce nevyřeší.
7. 5. 2015 18:05
Re: 4x4
Celkem solidní plácání ;-)
Avatar - Hotwire
7. 5. 2015 12:18
Re: redukcna dieta
Taketo protichodne nazory su unho uz dlhe roky uplne bezne. Tipujem to na rozdvojenu osobnost. >:D
7. 5. 2015 11:52
Re: Pane šéfredaktore Kovaříku
FoKing to dela porad, treba hned pred par dny tady:
[odkaz]

Ale na toto by ti Michal King Fokt odpovedel:

"Clanek jsem napsal jako Michal Fokt a chtel jsem pod nim normalne diskutovat. Tak jsem se zeptal ridice ponorky, ktera zrovna letela kolem, jestli jsem stale prihlaseny jako Michal Fokt a ne jako King. A on mi rekl ze jo. To jsem povazoval za dostatecne relevantni, takze jsem tam neco napsal jako King uplne nechtic. Ale to vy mi neuverite, hlavne, ze jste si do mne kopli, buuuu."

A pdpoved sefredaktora porad nikde nevidim 8-s