Nový Opel Astra: Oficiální fotografie a informace

Nový Opel Astra: Oficiální fotografie a informace

 
 

Rysy Insignie, moderní technika, nové motory a výrazně větší rozměry než u předchůdce - to je nový Opel Astra.

Hlavní karosářskou verzí bude pětidveřový hatchback, který jsme už loni mohli zkoumat na špionážních snímcích a před měsícem na oficiálních kresbách. Tvář, připomínající větší Insignii, patří vozu postavenému na nové podlahové plošině s rozvorem náprav o 71 mm delším, než měl předchůdce (2615 mm). Šířka údajně (neoficiální) narostla k 1,8 m. Délka karoserie je o 17 cm větší než u stávající Astry, oficiální údaj udává hrubou míru 4,42 m. Připravují se také další karosářské varianty, mj. populární kombi s novým jménem Sports Tourer a o 20 cm delší karoserií (příjde v roce 2010) a třídveřová Astra GTC.

Z předchůdce bude převzata možnost mít na přání adaptivní tlumiče (a navíc účinek posilovače, převod pedálu plynu, atd.) nově se třemi stupni nastavení jako v Insignii (Standard, Sport, Tour), z menší Corsy se do zadního nárazníku přestěhuje příplatkový integrovaný nosič kol FlexFix nebo příplatkový vyhřívaný věnec volantu, z Insignie pak moderní světelná technika jakou je Adaptive Front Lighting System s bixenonovými světlomety, který disponuje devíti různými světelnými režimy. Jinou technickou specialitou má být OpelEye, integrující funkce zařízení, které varuje řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a systému rozpoznávání dopravních značek.

Interiér prozatím zůstává oficiálně utajen, ale ze starších špionážních snímků je zřejmé, že i zde je vzorem Insignia. Dva velké tubusy tentokrát doplní další dva menší.

Základním motorem zůstane cenově dostupná jednotka 1,4 ECOTEC (66 kW), výše nad ní by pak měly být výkonnější přeplňované motory SIDI (Stratified Induction and Direct Injection) se 103 kW (1,4 Turbo) a 132 kW (1,6 Turbo). S výjimkou základní motorizace budou mít všechny benzinové motory šestistupňovou převodovku.

Turbodieselová paleta sází stále na osvědčené sdílení motorů, takže chybět nemohou jednotky 1,3 CDTI, 1,7 CDTI a 2,0 CDTI v řadě výkonových variant. Vždy s filtrem pevných částic.

Automobil, jehož premiéra je avizována až na frankfurtský autosalon, který proběhne letos v září, se má začít prodávat hned po skončení autosalonu (v říjnu 2009).

Astra je, podobně jako Insiginia nebo Meriva, jedním z několika klíčových modelů, které mají generovat obrat, zaměstnat nevyužité výrobní kapacity a zachránit Opel ve střednědobém horizontu před úpadkem. O Opel se zajímá hned několik kupců (dosud potvrdily zájem Fiat, Magna a GAZ), definitivní rozhodnutí o budoucnosti značky má být známo do konce května.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky

Neúspěch v Praze způsobil mix faktorů: celostátní…

Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nový Opel Astra: Oficiální fotografie a informace







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Ojetý Opel Astra J (P10): Těžký, nebo spíš bytelný? Ojetý Opel Astra J (P10): Těžký, nebo spíš bytelný?

Minulá generace Astry J již zcela rehabilitovala jméno…

Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

 



 
Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Dnes 16:50

Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů.




Blesk.cz

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina náhrdelníku z těstovin

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina…

Všímavým fanouškům královského páru Harryho a Meghan neunikly drobné detaily, kterými se oba ozdobili. Princ…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…