Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra GTC má nový motor, 1.6 Turbo se 149 kW

Diskuze (27)
Silnější verze motor 1.6 SIDI Turbo, která dosahuje výkonu 149 kW, se dostala i pod kapotu třídveřové Astry. Po ostré Astře OPC představuje druhý nejsilnější motor v nabídce.

Opel loni uvedl novou generaci přeplňované šestnáctistovky, která dostala přímé vstřikování benzinu (automobilka jej označuje SIDI). V Astře zatím bylo dostupné jen slabší provedení se 125 kW a 260 N.m mezi 1650 a 3200 min-1. Souběžně se prodává i o generaci starší (a 15.000 Kč levnější) motor 1.6 Turbo se 132 kW a 230 N.m při 2200 až 5400 min-1. Automobilka ovšem disponuje i silnější variantou 1.6 SIDI Turbo – ta má 149 kW, 300 N.m při 1650 až 3500 min-1 a zatím se nabízela jen pro modely Zafira Tourer a Cascada.

Novinkou je příchod tohoto motoru do Astry GTC. V případě třídveřového hatchbacku se stává druhým nejsilnějším motorem v nabídce po Astře OPC (2.0 Turbo/206 kW). Zájemce o silný motor pod kapotou může zvolit i některý z dieselových agregátů 2.0 CDTI BiTurbo/143 kW a 2.0 CDTI/121 kW.

Nejvýkonnější šestnáctistovka je dostupná ve všech třech úrovních výbavy. Proti 125kW verzi je dražší o 23.000 Kč, zároveň vyjde dráž než motor 2.0 CDTI.

Opel Astra GTC - ceny a technická data výkonných motorů
Motor2.0 CDTI2.0 CDTI BiTurbo1.6 SIDI Turbo1.6 Turbo1.6 SIDI Turbo2.0 Turbo OPC
Převodovka6M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]195619561598159815981998
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]121/4000143/4000125/6000132/5500149/5500206/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1750-2500400/1750-2500260/1650-3200230/2200-5400300/1650-3500400/2500-4500
Max. rychlost [km/h]210223219221230250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,98,38,68,57,96,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,85,36,16,86,68,1
Cena Enjoy [Kč]469.900,--464.900,-449.900,-487.900,--
Cena Active [Kč]483.900,--478.900,-463.900,-501.900,--
Cena Sport [Kč]492.900,--487.900,-472.900,-510.900,--
Cena Biturbo [Kč]-577.900,-----
Cena OPC [Kč]-----633.900,-

Opel Astra GTC - ceny a technická data
Motor1.4 Ecotec1.8 Ecotec1.4 Turbo1.4 Turbo1.7 CDTI1.7 CDTI
Převodovka5M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]139817961364136416861686
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/6000103/630088/4200-6000103/4900-600081/400096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]130/4000175/3800200/1850-4200200/1850-4900280/1750-2500280/1750-2500
Max. rychlost [km/h]178200192201182196
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,510,710,99,911,910,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,85,95,94,54,5
Cena Enjoy [Kč]363.900,-403.900,-412.900,-417.900,-450.900,-465.900,-
Cena Active [Kč]377.900,-417.900,-426.900,-431.900,-464.900,-479.900,-
Cena Sport [Kč]-426.900,-435.900,-440.900,-473.900,-488.900,-

Diskuze (27)
Avatar - jazva
8. 1. 2014 17:17
Re: Sumo
A nevolá sa športový derivát Astry - OPC? Toto je skôr trochu rýchlejšia imidžovka... ;-)
8. 1. 2014 13:24
Re: Silák
>:D Včera byl povedený den. Hned dva prázdné příspěvky. Jo, někdy se daří.
8. 1. 2014 12:47
Re: Sumo
Ak lepší = lacnejší, tak možno aj nie, každopádne ide o kategóriu, kde cena nemusí byť najdôležitejším parametrom. Ak už robiť kompromis, tak skôr pri praktickom aute ako pri športovom deriváte.
Avatar - jazva
8. 1. 2014 12:45
Re: Sumo
zhrnul si to presne. A nebyť 3 mesačnej čakačky, strávenej v Transporteri 1,9TDI s 400Tkm - ktorá by ma čakala, tak sa teraz sám vozím v Astre... ;-)
Avatar - iudex
8. 1. 2014 10:37
Re: Silák
>:-[] A ja som sa trápil, že čo chce MT povedať a ono je to také jednoduché. >:D