Opel Astra GTC: První dojmy (video)

Opel Astra GTC: První dojmy (video)

 
 

Třídveřová astra navazuje na tradici městských štik více než důstojně.

Zatímco ještě v generaci G stálo krásné kupé stranou od banálního třídveřového hatchbacku, počínaje nástupcem (H) se oba proudy slily a vznikl malý klenot. Třídveřová astra totiž rodinám nechybí a individualističtí singles či mingles jsou nadšeni. A nyní se mohou těšit ještě víc.

Nový Opel Astra GTC si vezme to nejlepší ze svého stejnojmenného předchůdce – nebude jen třídveřovou verzí Astry, ale nabídne výrazně jiný charakter. Ten nebude tentokrát založen jen na jiném designu, ale i rozdílném podvozku. Jsme zvědaví, čím odpoví Ford, který definitivně vypustil třídveřový focus.

S použitím dnes už běžných prostředků, tedy shodné techniky a maxima výrobně drahých detailů, se totiž sourozenec pětidveřové astry oblékl značně vyzývavě. Odlišný nárazník a nižší střecha jej identifikují již en face, hlavní nápor ale samozřejmě přichází z jiných úhlů. A úspěšně.

Oblíbený trik, tedy horní hraně bočních oken udělit oblejší a nižší tvar, funguje dokonale a roztáčí novinku k ještě větším emocím, než u minulé generace. Výsledek je maximálně působivý a vyvolává očekávání stovek koní pod kapotou, kterému ovšem, přinejmenším zpočátku, nebude Opel schopen dostát.

Vrcholem se totiž pro začátek stane, stejně jako u ostatních verzí, verze 1.6 Turbo, můžeme jen doufat, že jí konstruktéři zase nezabijí dynamiku absurdně dlouhým zpřevodováním. Čekání na mlhavě slíbenou, avšak zatím nekonkretizovanou silnou turboverzi si budeme krátit se třemi zážehovými čtrnáctistovkami (obě verze Turbo, v prosinci i atmosférická) a vrcholnou verzí vznětového dvoulitru.

Uvnitř se od loňského pařížského konceptu mnoho nezměnilo. Ovladače známe z pětidveřového hatchbacku, sportovní sedadla také, tak se přepracovávaly jen některé panely. Proto se dojmy prakticky neliší, až na nižší horní hranu okna. Vzadu je to pochopitelně jiné – nástup komplikují nejen směrem vzad se zužující dveře, ale nevalná šířka výsledného otvoru. Po usazení ale čeká několik překvapení.

To první je očekávané: okna jsou v úrovni očí snad jen 10 centimetrů vysoká a z okolní krajiny toho moc neuvidíte. Více vás vyvede z míry, že se vzadu zcela pohodlně usadí dva dospělí, a to i pokud jim moc nechybí do 190 cm! Prostor pod šikovně vybraným stropem by jim mohl závidět lecjaký sedan, podobně jako velkorysé rozměry i čalounění sedaček.

Aby toho nebylo dost – v zádi, jakou byste čekali spíše v dalším díle Rychle a zběsile, se skrývá poctivých 370 litrů pro zavazadla, navíc přístup není tak komplikovaný, jak na první pohled vypadá a nebrání předpokládanému každodennímu používání. Po sklopení zadních sedadel se užitečný objem rozšíří dokonce na 1235 l. Vadí jen příliš úzký otvor pro prsty, madlo by zřejmě zcela rozbilo uhlazenost zádi. Německá škola se nezapře.

GTC dostala přední nápravu HiPerStrut, která se v Evropě zatím funguje jen v Insignii OPC. Při použití stejných montážních bodů má tato náprava díky oddělené rejdové ose předních kol ve srovnání se zavěšením McPherson v běžné Astře o 44 % menší zmenšený příklon rejdové osy a o 46 % zkrácený poloměr rejdu. To zlepšuje vedení kola, omezuje reakce nápravy na přidání plynu v zatáčce (torque-steer) a zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Nová konstrukce je připravena pro tovární instalaci kol o průměru 18 až 20 palců. Proti pětidveřové Astře světlá výška díky sportovnímu nastavení poklesla o 15 mm, základní míry podvozku naopak narostly. Prodloužená ramena na zadní nápravě přispějí ke zvětšení rozvoru o 10 mm na 2695 mm. Větší je rozchod kol vpředu (1584 mm, +40 mm) i vzadu (1588 mm, +30 mm).

Při ladění byl od počátku brán v úvahu systém adaptivních tlumičů FlexRide, který zvyšuje jízdní stabilitu, odezvu auta na podněty z řízení a rychlost v zatáčkách. Místo běžných režimů Normal, Sport a Comfort budou k dispozici nově pojmenované Standard, Sport a komfortněji zaměřený Tour. Už se těšíme na první testy!

Opel Astra GTC ve Frankfurtu
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř obchodoval i s dalšími celebritami

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř…

Případ bankéře, který prodával celebritám padělky obrazů, narůstá do obrovských rozměrů! Vypadá to, že za…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…