Opel Astra GTC: První dojmy (video)

Opel Astra GTC: První dojmy (video)

 
 

Třídveřová astra navazuje na tradici městských štik více než důstojně.

Zatímco ještě v generaci G stálo krásné kupé stranou od banálního třídveřového hatchbacku, počínaje nástupcem (H) se oba proudy slily a vznikl malý klenot. Třídveřová astra totiž rodinám nechybí a individualističtí singles či mingles jsou nadšeni. A nyní se mohou těšit ještě víc.

Nový Opel Astra GTC si vezme to nejlepší ze svého stejnojmenného předchůdce – nebude jen třídveřovou verzí Astry, ale nabídne výrazně jiný charakter. Ten nebude tentokrát založen jen na jiném designu, ale i rozdílném podvozku. Jsme zvědaví, čím odpoví Ford, který definitivně vypustil třídveřový focus.

S použitím dnes už běžných prostředků, tedy shodné techniky a maxima výrobně drahých detailů, se totiž sourozenec pětidveřové astry oblékl značně vyzývavě. Odlišný nárazník a nižší střecha jej identifikují již en face, hlavní nápor ale samozřejmě přichází z jiných úhlů. A úspěšně.

Oblíbený trik, tedy horní hraně bočních oken udělit oblejší a nižší tvar, funguje dokonale a roztáčí novinku k ještě větším emocím, než u minulé generace. Výsledek je maximálně působivý a vyvolává očekávání stovek koní pod kapotou, kterému ovšem, přinejmenším zpočátku, nebude Opel schopen dostát.

Vrcholem se totiž pro začátek stane, stejně jako u ostatních verzí, verze 1.6 Turbo, můžeme jen doufat, že jí konstruktéři zase nezabijí dynamiku absurdně dlouhým zpřevodováním. Čekání na mlhavě slíbenou, avšak zatím nekonkretizovanou silnou turboverzi si budeme krátit se třemi zážehovými čtrnáctistovkami (obě verze Turbo, v prosinci i atmosférická) a vrcholnou verzí vznětového dvoulitru.

Uvnitř se od loňského pařížského konceptu mnoho nezměnilo. Ovladače známe z pětidveřového hatchbacku, sportovní sedadla také, tak se přepracovávaly jen některé panely. Proto se dojmy prakticky neliší, až na nižší horní hranu okna. Vzadu je to pochopitelně jiné – nástup komplikují nejen směrem vzad se zužující dveře, ale nevalná šířka výsledného otvoru. Po usazení ale čeká několik překvapení.

To první je očekávané: okna jsou v úrovni očí snad jen 10 centimetrů vysoká a z okolní krajiny toho moc neuvidíte. Více vás vyvede z míry, že se vzadu zcela pohodlně usadí dva dospělí, a to i pokud jim moc nechybí do 190 cm! Prostor pod šikovně vybraným stropem by jim mohl závidět lecjaký sedan, podobně jako velkorysé rozměry i čalounění sedaček.

Aby toho nebylo dost – v zádi, jakou byste čekali spíše v dalším díle Rychle a zběsile, se skrývá poctivých 370 litrů pro zavazadla, navíc přístup není tak komplikovaný, jak na první pohled vypadá a nebrání předpokládanému každodennímu používání. Po sklopení zadních sedadel se užitečný objem rozšíří dokonce na 1235 l. Vadí jen příliš úzký otvor pro prsty, madlo by zřejmě zcela rozbilo uhlazenost zádi. Německá škola se nezapře.

GTC dostala přední nápravu HiPerStrut, která se v Evropě zatím funguje jen v Insignii OPC. Při použití stejných montážních bodů má tato náprava díky oddělené rejdové ose předních kol ve srovnání se zavěšením McPherson v běžné Astře o 44 % menší zmenšený příklon rejdové osy a o 46 % zkrácený poloměr rejdu. To zlepšuje vedení kola, omezuje reakce nápravy na přidání plynu v zatáčce (torque-steer) a zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Nová konstrukce je připravena pro tovární instalaci kol o průměru 18 až 20 palců. Proti pětidveřové Astře světlá výška díky sportovnímu nastavení poklesla o 15 mm, základní míry podvozku naopak narostly. Prodloužená ramena na zadní nápravě přispějí ke zvětšení rozvoru o 10 mm na 2695 mm. Větší je rozchod kol vpředu (1584 mm, +40 mm) i vzadu (1588 mm, +30 mm).

Při ladění byl od počátku brán v úvahu systém adaptivních tlumičů FlexRide, který zvyšuje jízdní stabilitu, odezvu auta na podněty z řízení a rychlost v zatáčkách. Místo běžných režimů Normal, Sport a Comfort budou k dispozici nově pojmenované Standard, Sport a komfortněji zaměřený Tour. Už se těšíme na první testy!

Opel Astra GTC ve Frankfurtu
 

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence Gregorové: Je to člověk mdlé inteligence!

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence…

Láska má pouhý krok k nenávisti. To se potvrdilo v případě herečky Hany Gregorové (65), která dala kopačky…

 

iSport.cz

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho našli v pravý čas

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho…

Ondřej Pavelec po úspěšné premiéře v dresu slavných New York Rangers věří, že stejně úspěšně si povede i v celé…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…