Opel Astra GTC: První dojmy (video)

Opel Astra GTC: První dojmy (video)

 
 

Třídveřová astra navazuje na tradici městských štik více než důstojně.

Zatímco ještě v generaci G stálo krásné kupé stranou od banálního třídveřového hatchbacku, počínaje nástupcem (H) se oba proudy slily a vznikl malý klenot. Třídveřová astra totiž rodinám nechybí a individualističtí singles či mingles jsou nadšeni. A nyní se mohou těšit ještě víc.

Nový Opel Astra GTC si vezme to nejlepší ze svého stejnojmenného předchůdce – nebude jen třídveřovou verzí Astry, ale nabídne výrazně jiný charakter. Ten nebude tentokrát založen jen na jiném designu, ale i rozdílném podvozku. Jsme zvědaví, čím odpoví Ford, který definitivně vypustil třídveřový focus.

S použitím dnes už běžných prostředků, tedy shodné techniky a maxima výrobně drahých detailů, se totiž sourozenec pětidveřové astry oblékl značně vyzývavě. Odlišný nárazník a nižší střecha jej identifikují již en face, hlavní nápor ale samozřejmě přichází z jiných úhlů. A úspěšně.

Oblíbený trik, tedy horní hraně bočních oken udělit oblejší a nižší tvar, funguje dokonale a roztáčí novinku k ještě větším emocím, než u minulé generace. Výsledek je maximálně působivý a vyvolává očekávání stovek koní pod kapotou, kterému ovšem, přinejmenším zpočátku, nebude Opel schopen dostát.

Vrcholem se totiž pro začátek stane, stejně jako u ostatních verzí, verze 1.6 Turbo, můžeme jen doufat, že jí konstruktéři zase nezabijí dynamiku absurdně dlouhým zpřevodováním. Čekání na mlhavě slíbenou, avšak zatím nekonkretizovanou silnou turboverzi si budeme krátit se třemi zážehovými čtrnáctistovkami (obě verze Turbo, v prosinci i atmosférická) a vrcholnou verzí vznětového dvoulitru.

Uvnitř se od loňského pařížského konceptu mnoho nezměnilo. Ovladače známe z pětidveřového hatchbacku, sportovní sedadla také, tak se přepracovávaly jen některé panely. Proto se dojmy prakticky neliší, až na nižší horní hranu okna. Vzadu je to pochopitelně jiné – nástup komplikují nejen směrem vzad se zužující dveře, ale nevalná šířka výsledného otvoru. Po usazení ale čeká několik překvapení.

To první je očekávané: okna jsou v úrovni očí snad jen 10 centimetrů vysoká a z okolní krajiny toho moc neuvidíte. Více vás vyvede z míry, že se vzadu zcela pohodlně usadí dva dospělí, a to i pokud jim moc nechybí do 190 cm! Prostor pod šikovně vybraným stropem by jim mohl závidět lecjaký sedan, podobně jako velkorysé rozměry i čalounění sedaček.

Aby toho nebylo dost – v zádi, jakou byste čekali spíše v dalším díle Rychle a zběsile, se skrývá poctivých 370 litrů pro zavazadla, navíc přístup není tak komplikovaný, jak na první pohled vypadá a nebrání předpokládanému každodennímu používání. Po sklopení zadních sedadel se užitečný objem rozšíří dokonce na 1235 l. Vadí jen příliš úzký otvor pro prsty, madlo by zřejmě zcela rozbilo uhlazenost zádi. Německá škola se nezapře.

GTC dostala přední nápravu HiPerStrut, která se v Evropě zatím funguje jen v Insignii OPC. Při použití stejných montážních bodů má tato náprava díky oddělené rejdové ose předních kol ve srovnání se zavěšením McPherson v běžné Astře o 44 % menší zmenšený příklon rejdové osy a o 46 % zkrácený poloměr rejdu. To zlepšuje vedení kola, omezuje reakce nápravy na přidání plynu v zatáčce (torque-steer) a zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Nová konstrukce je připravena pro tovární instalaci kol o průměru 18 až 20 palců. Proti pětidveřové Astře světlá výška díky sportovnímu nastavení poklesla o 15 mm, základní míry podvozku naopak narostly. Prodloužená ramena na zadní nápravě přispějí ke zvětšení rozvoru o 10 mm na 2695 mm. Větší je rozchod kol vpředu (1584 mm, +40 mm) i vzadu (1588 mm, +30 mm).

Při ladění byl od počátku brán v úvahu systém adaptivních tlumičů FlexRide, který zvyšuje jízdní stabilitu, odezvu auta na podněty z řízení a rychlost v zatáčkách. Místo běžných režimů Normal, Sport a Comfort budou k dispozici nově pojmenované Standard, Sport a komfortněji zaměřený Tour. Už se těšíme na první testy!

Opel Astra GTC ve Frankfurtu
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…