reklama


Opel Astra GTC: První dojmy (video)

Opel Astra GTC: První dojmy (video)

 
 

Třídveřová astra navazuje na tradici městských štik více než důstojně.

Zatímco ještě v generaci G stálo krásné kupé stranou od banálního třídveřového hatchbacku, počínaje nástupcem (H) se oba proudy slily a vznikl malý klenot. Třídveřová astra totiž rodinám nechybí a individualističtí singles či mingles jsou nadšeni. A nyní se mohou těšit ještě víc.

Nový Opel Astra GTC si vezme to nejlepší ze svého stejnojmenného předchůdce – nebude jen třídveřovou verzí Astry, ale nabídne výrazně jiný charakter. Ten nebude tentokrát založen jen na jiném designu, ale i rozdílném podvozku. Jsme zvědaví, čím odpoví Ford, který definitivně vypustil třídveřový focus.

S použitím dnes už běžných prostředků, tedy shodné techniky a maxima výrobně drahých detailů, se totiž sourozenec pětidveřové astry oblékl značně vyzývavě. Odlišný nárazník a nižší střecha jej identifikují již en face, hlavní nápor ale samozřejmě přichází z jiných úhlů. A úspěšně.

Oblíbený trik, tedy horní hraně bočních oken udělit oblejší a nižší tvar, funguje dokonale a roztáčí novinku k ještě větším emocím, než u minulé generace. Výsledek je maximálně působivý a vyvolává očekávání stovek koní pod kapotou, kterému ovšem, přinejmenším zpočátku, nebude Opel schopen dostát.

Vrcholem se totiž pro začátek stane, stejně jako u ostatních verzí, verze 1.6 Turbo, můžeme jen doufat, že jí konstruktéři zase nezabijí dynamiku absurdně dlouhým zpřevodováním. Čekání na mlhavě slíbenou, avšak zatím nekonkretizovanou silnou turboverzi si budeme krátit se třemi zážehovými čtrnáctistovkami (obě verze Turbo, v prosinci i atmosférická) a vrcholnou verzí vznětového dvoulitru.

Uvnitř se od loňského pařížského konceptu mnoho nezměnilo. Ovladače známe z pětidveřového hatchbacku, sportovní sedadla také, tak se přepracovávaly jen některé panely. Proto se dojmy prakticky neliší, až na nižší horní hranu okna. Vzadu je to pochopitelně jiné – nástup komplikují nejen směrem vzad se zužující dveře, ale nevalná šířka výsledného otvoru. Po usazení ale čeká několik překvapení.

To první je očekávané: okna jsou v úrovni očí snad jen 10 centimetrů vysoká a z okolní krajiny toho moc neuvidíte. Více vás vyvede z míry, že se vzadu zcela pohodlně usadí dva dospělí, a to i pokud jim moc nechybí do 190 cm! Prostor pod šikovně vybraným stropem by jim mohl závidět lecjaký sedan, podobně jako velkorysé rozměry i čalounění sedaček.

Aby toho nebylo dost – v zádi, jakou byste čekali spíše v dalším díle Rychle a zběsile, se skrývá poctivých 370 litrů pro zavazadla, navíc přístup není tak komplikovaný, jak na první pohled vypadá a nebrání předpokládanému každodennímu používání. Po sklopení zadních sedadel se užitečný objem rozšíří dokonce na 1235 l. Vadí jen příliš úzký otvor pro prsty, madlo by zřejmě zcela rozbilo uhlazenost zádi. Německá škola se nezapře.

GTC dostala přední nápravu HiPerStrut, která se v Evropě zatím funguje jen v Insignii OPC. Při použití stejných montážních bodů má tato náprava díky oddělené rejdové ose předních kol ve srovnání se zavěšením McPherson v běžné Astře o 44 % menší zmenšený příklon rejdové osy a o 46 % zkrácený poloměr rejdu. To zlepšuje vedení kola, omezuje reakce nápravy na přidání plynu v zatáčce (torque-steer) a zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Nová konstrukce je připravena pro tovární instalaci kol o průměru 18 až 20 palců. Proti pětidveřové Astře světlá výška díky sportovnímu nastavení poklesla o 15 mm, základní míry podvozku naopak narostly. Prodloužená ramena na zadní nápravě přispějí ke zvětšení rozvoru o 10 mm na 2695 mm. Větší je rozchod kol vpředu (1584 mm, +40 mm) i vzadu (1588 mm, +30 mm).

Při ladění byl od počátku brán v úvahu systém adaptivních tlumičů FlexRide, který zvyšuje jízdní stabilitu, odezvu auta na podněty z řízení a rychlost v zatáčkách. Místo běžných režimů Normal, Sport a Comfort budou k dispozici nově pojmenované Standard, Sport a komfortněji zaměřený Tour. Už se těšíme na první testy!

Opel Astra GTC ve Frankfurtu
 

Video

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás hodně, hlásí sparťané

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás…

Už jsou velmi blízko. Hokejisté Sparty jsou posledním českým zástupcem v hokejové Lize mistrů a jediný krok je…

Rosický: Na jaře chci hrát první zápas. Do nároďáku půjdu už jen na výpomoc

Rosický: Na jaře chci hrát první zápas. Do nároďáku…

Když vše dál poběží podle plánu, letenští fanoušci se brzy dočkají. Tomáš Rosický usilovně pracuje na tom, aby…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama