Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra GTC s panoramatickou střechou: první foto

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Nebe nad hlavou a přece na vás neprší. Neobvyklou atmosféru v třídveřové Astře můžete zažít zakoupením unikátního prvku příplatkové výbavy.

Opel prezentoval neobvyklou střechu, která tvoří jediný díl prosklený díl s čelním sklem, už na studii GTC Genève, ale podobných detailů se na konceptech objevuje mnoho. Nová třídveřová Astra je ale prvním sériovým vozem, který je možno objednat se skleněnou plochou obdobného tvaru. Vrstvené sklo má tloušťku 6 mm a plochu přibližně 1,8 m2 (délka 1,5 m, šířka průměrně 1,16 m).

Sklo musí být samozřejmě vyrobeno velmi přesně, stejně jako karosérie. Ještě nedávno dělalo zasklení velkých čelních ploch problémy výrobcům některých užitkových vozů. Velká zatížení, nedostatečná tuhost karosérie, nepřesná výroba nebo provoz na nekvalitních vozovkách často končily výměnou prasklého skla, krátce po uvedením do provozu. Věřme, že nic podobného Astru GTC nečeká, přesto, že Opel musel řešit ještě obtížnější zadání, neboť sklo je výrazně zalomené (přechod sklo-střecha) a tak lze předpokládat složitější namáhání. Opel uvádí, že všechny testy tuhosti karosérie i pasivní bezpečnosti potvrdily srovnatelné vlastnosti Astry s ocelovou i skleněnou střechou. Automobil s touto střechou má pouze o 10 kg vyšší pohotovostní hmotnost.

Cestující mohou v Astře GTC očekávat velmi úzký kontakt s okolím, skleníkovému efektu má zabránit sklo s omezenou propustností slunečního záření Solar-Protect a speciální clony.

Astra GTC - třetí model nové řady - se bude vyrábět od příštího roku (duben 2005) v Antverpách.


Ondřej Láník
Diskuze (11)