Opel Astra: První foto interiéru, zavazadelník se 370 l
To hlavní - totiž že přístrojová deska je zmenšenou verzí té z Insignie - víme už ze špionážních fotografií. Ty oficiální vše potvrzují a v tiskové zprávě se automobilka nechává slyšet, že vedle designové vytříbenosti a nápaditosti bude chtít zaujmout špičkovou kvalitou materiálů a řešení ergonomie interiéru.
Design přístrojové desky je další aplikací motivu křídla, poprvé použitého u Insignie. Černá barva bude převládat ve všech stupních výbav - Essentia, Enjoy, Sport a Cosmo - ale třeba pro Enjoy jsou připraveny kombinace černé s červenou a černé s modrou barvou na přístrojové desce.
Středová konzole začíná nahoře displejem (informačního systému nebo navigace), kolem něhož jsou po stranách středové výdechy ventilace, níže pak ovladací panel audiozařízení/navigace a dole pak klimatizace a ventilace. Konzole je výrazně skloněna pod úhlem 30°, plynule navazuje na středový tunel pokračující dále interiérem mezi sedadly. Noční design sází na difuzní červené osvětlení ovladacích prvků.
15členný tým pracovníků Opelu, který zkoumal přepravní požadavky potenciálních zákazníků Astry, vytvořil seznam 20 nejčastěji převážených věcí v automobilových interiérech a přizpůsobil jim úložné prostory uvnitř nové Astry. Do dveří se proto vejdou 1,5l lahve, připraveno je místo i rozhraní na iPod nebo MP3-přehrávač a vedle klasické odkládací schránky před spolujezdcem má řidič k dispozici ještě tu svou vlevo od volantu.
Zavazadelník se základním objemem 370 l má falešnou podlahu, kterou lze umístit do tří různých výšek podle aktuální potřeby.
Velký důraz byl kladen na komfort, bezpečnost a ergonomii sezení. Opel se chlubí největšími seřizovacími rozsahy předních sedadel ve třídě - v podélném směru 280 mm, na výšku pak 65 mm. V nabídce budou také ergonomická sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a se čtyřsmerně nastavitelnou bederní opěrkou.
Světová výstavní premiéra byla oficiálně ohlášena na autosalon do Frankfurtu, na konec letošního září.