Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Astra K: S litrovým tříválcem je nedostižný!

První svezení s novým Opelem Astra odhalilo velký důraz na jízdní komfort. Nakonec jsme se nejvíce bavili za volantem verze s novým litrovým tříválcem Ecotec Turbo.
Zpět na článek
22. 9. 2015 08:18
22. 9. 2015 09:37
22. 9. 2015 09:46
22. 9. 2015 09:42
22. 9. 2015 10:08
22. 9. 2015 10:19
22. 9. 2015 11:17
22. 9. 2015 11:48
22. 9. 2015 08:45
22. 9. 2015 08:56
22. 9. 2015 09:12
22. 9. 2015 10:00
22. 9. 2015 11:25
22. 9. 2015 09:33
22. 9. 2015 08:48
22. 9. 2015 09:02
22. 9. 2015 09:13
22. 9. 2015 11:32
22. 9. 2015 09:42
22. 9. 2015 13:25
22. 9. 2015 08:42
22. 9. 2015 09:50
22. 9. 2015 10:02
22. 9. 2015 08:46
22. 9. 2015 08:53
22. 9. 2015 09:34
22. 9. 2015 10:06
22. 9. 2015 13:25
22. 9. 2015 14:13
23. 9. 2015 08:36
22. 9. 2015 09:10
22. 9. 2015 10:00
22. 9. 2015 10:32
22. 9. 2015 10:37
22. 9. 2015 10:40
22. 9. 2015 10:52
22. 9. 2015 12:03
22. 9. 2015 11:03
22. 9. 2015 15:19
23. 9. 2015 09:35
23. 9. 2015 12:34
Avatar - sargis
22. 9. 2015 08:18
LOL
Kontrola rozsvietených svetiel? A ja že to už je skapatá záležitosť, dlho som to nevidel :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 08:26
Čtu dobře,
že tříválec 1,0 77 Kw to v kopci napráskal čtyřválci 1,4 110 Kw???
/a nemyslela si ta jedačtverka, že ji na slovensku taky zrovna měří emise?/
Rozbalit vlákno
49
Avatar - 3_diamanty
22. 9. 2015 08:29
Re: Čtu dobře,
ono sa tu krasne ukazalo ze dobre sprevodovany 5M v 77kw aute je mnohokrat lepsia a sikovnejsia volba z pohladu podpory a uzivania si dynamiky ako 110kw naloz s 6M s dlhociznymi prevodmi ktora ohuri viac na papieri ako v reale ... pritom ano 5M realne staci takemuto autu tu netreba nikomu ziadne dlhocizne 6tky ... ta 1.0 turbo s 5M vyzera na idealnu kombinaciu pre tento hatch.... aj maximalka a zrychelnie su velmi pekne.... :yes:

velka skoda ze ceed neponuka s litrovym turbom nejaky sikovny 5M .. len tu dlhociznu dynamiku devastujucu "eko 6tku" ... astra je v tomto sikovnejsia a bude s nou vacsia zabava aj dynamika, niekedy tie najednoduchsie riesenia su tie najlepsie a najvhodnejsie .... konkurencia s 6tkami to v tych kosackach uz prekaucovala a zjavne pozerala len na kazde usetrene deci a nie na realne jazdne vyhody spojene s dynamikou a radostou z jazdy, astra sa moze usmievat, vypalila vsetkym rybnik :yes:
Avatar - wakantanka
22. 9. 2015 08:56
Re: Čtu dobře,
Ja by som skôr povedal, že ten litrový trojvalec je naprevodovaný skôr do mesta a prímestké cesty a u tých silnejších verzií sa tak nejak počíta s cestovaním po diaľniciach na dlhšie trasy a tam to sprevodovanie do ťažka viac oceníš.
Avatar - Emel
22. 9. 2015 09:37
Re: Čtu dobře,
Sorry, ale teď plácáš. Pětikvalt je prinicipielně horší než šestikvalt. Vždycky můžeš poskládat u 6MT těch prvních 5 kvaltů stejně jako má ta 5MT.

Volání po pětistupňových převodovkách je absurdní a 5MT vidím pořád jako velkou slabinu litrových motorů v Astře. Slabinu, která se třeba neprojeví při výjezdu zakroucené silničky, ale která pak bude o to víc a o to častěji hrát na nervy při rychlé jízdě po dálnici nebo i lepší silnici.
Avatar - 3_diamanty
22. 9. 2015 09:40
Re: Čtu dobře,
problem bude v sprevodovani samozrejme..... ;-) ... nehovorim ze kazdy 6 stupnovy manual je teraz zly ;-) .... ale astra to spravila sikovne to musime uznat
Avatar - Emel
22. 9. 2015 09:46
Re: Čtu dobře,
Podle mě to šikovně nespravila. Astra s litrovým motorem je možná zábavná na Pezinské Babě, ale o to otravnější bude na dálnici... a je lehké si domyslet, co bude pro cílovou skupinu důležitější.
Avatar - 3_diamanty
22. 9. 2015 09:57
Re: Čtu dobře,
ano.. s tymto motorom to nebude dialnicny kriznik....ale okrsky s tym 5M pojdu krasne, uprednostnil by som tuto kombinaciu pred dlhociznym seststupnovym manualom ale je to individualne ... samozrejme keby som mal v okoli bydliska samu rovinu a dialnice asi by som rozpraval inak ;-) a volil 6tku ...... dik za nazor.... :yes:
22. 9. 2015 10:17
Re: Čtu dobře,
Aby ta 1,4 neujela té 1,0, tak by ta dvojka musela táhnout do takových 150... Což určitě nejede.

Délka zpřevodování celkovou dynamiku příliš neovlivňuje, protože delší kvalt sice sníží dynamiku na stejném kvaltu, ale pomůže ti déle udržet kvalt nižší - tzn. ve výsledku se to střídá. Máš třeba delší dvojku, takže zrychluješ pomaleji, ale krátký převod musí brzy řadit za tři, zatímco dlouhá převodovka jede kvůli těžšímu převodu stále na lehčí dvojce. Dlouhé převody se tedy projeví tam, kde není možnost volit jiný převod (což je jednička a z větší části dvojka, výše se už převody začínají více a více překrývat a délka převodů má stále nižší a nížší roli - roli mají spíše přeskoky mezi převody).
Avatar - fOE
22. 9. 2015 09:42
Re: Čtu dobře,
Chtel jsem to napsat sam, i jsem zacal psat, ale nejak jsem ztratil silu to dokoncit, psat to furt dokola... :-(
Takze diky. :yes:
22. 9. 2015 10:08
Re: Čtu dobře,
Muzes, ale temer nikdy se tak nedeje.
Avatar - Emel
22. 9. 2015 10:19
Re: Čtu dobře,
No obvykle naopak bývá těch pět kvaltů u 6MT kratších a pětka u 5MT bývá někde uprostřed mezi pětkou a šestkou té 6MT. Už jsem ale viděl i variantu, že byla i šestka u 6MT kratší, než pětka u 5MT.
22. 9. 2015 10:43
Re: Čtu dobře,
Nějaké závěry z toho vůbec nelze vyvozovat, protože např. Mazda 3 88kW má pětku ještě o půl kvaltu těžší než Ceed GDI SW šestku. Tedy rozdíl 1,5 kvaltu. Třeba teď mám pětikvalt a když to člověk srovná s šestikvaltem u 121kW Mazd, tak je to docela přesná kopie na prvních pěti stupních. Takže v mém případě mám zpřevodováním normální dnešní šestikvalt, ale bez té šestky. Prostě tady fakt nelze říci, že běžně se něco dělá tak nebo onak, protože ty kvalty tam lítají i ve stejné kategorii úplně různorodě.
Avatar - Emel
22. 9. 2015 11:17
Re: Čtu dobře,
Výjimky najdeš, ale podle mě se to s tím "běžně" napsat dá...
22. 9. 2015 11:31
Re: Čtu dobře,
No já ti nevím člověče. Když už jen při srovnání šestikvaltů máš rozptyl 1,5 kvaltu a teď do toho zamícháš ještě pětikvalty, které mohou a nemusí kopírovat rozsahy těch šestikvaltů, tak máš tak rozdílné "běžně", že se o něčem takovém snad ani nedá mluvit. Když z toho uděláš průměr pro pětikvalty a pro šestikvalty, tak asi ano, budeš mít pravdu. Problém je v tom, že ty rozptyly jsou tak brutální, že můžeš říct "v průměru to tak je", ale ani náznakem nemůžeš odhadovat, že to tak bude u konkrétních dvou aut.
Avatar - Emel
22. 9. 2015 11:48
Re: Čtu dobře,
Výjimky jsou výjimky a samozřejmě nelze dělat srovnání napříč typy motorů - atmo benzín si žádá něco jiného než turbo nafta a dále slabší motor v každé kategorii potřebuje kratší kvalty než silnější.

Obecně má ale pětikvalt oproti šestikvaltu dvě nevýhody - kratší nejvyšší stupeň a větší přeskoky. Výrobce může vyměnit trošku toho prvního za trošku toho druhého, nejčastěji ale asi zvolí od obojího kousek.
Avatar - Ozzman
22. 9. 2015 08:31
Re: Čtu dobře,
>:D Tak, kolega v jednačtyřce zkoušel spotřebu, proto mu tříválec ujel >:D
Avatar - Honza Mička
22. 9. 2015 08:32
Re: Čtu dobře,
Dobrý den,

čtete dobře :-) . Za 1.4 v kopcích jela 1.6 Turbo a ta se jí taky nepřiblížila.
Avatar - Ozzman
22. 9. 2015 08:37
Re: Čtu dobře,
I ta 1,6 s bratru 200 kobylama pod kapotou byla pomalejsi???
Avatar - fOE
22. 9. 2015 08:45
Re: Čtu dobře,
No, po posouzeni kvalit novych motoru porsche jen z pouheho usednuti do stojiciho, nenastartovaneho auta spolus s prectenim tohoto clanku zacinam mit docela vazne obavy o schopnosti redakce.
Jeste za nima mohla jet RS3 a taky se nepriblizit... >:D
Avatar - Honza Mička
22. 9. 2015 08:52
Re: Čtu dobře,
Dobrý den,

dříve si ale zkuste obě auta projet na stejné silnici, nejlépe za sebou ;-)
Avatar - fOE
22. 9. 2015 08:56
Re: Čtu dobře,
Vskutku dokonala rada, do kamene tesat, doufam ze se ji sam zacnete ridit az budete priste popisovat motory porsche. >:D :yes:
Avatar - Honza Mička
22. 9. 2015 09:02
Re: Čtu dobře,
Nic jiného mě nenapadá. Já jsem s Astrou jel, vy pravděpodobně nikoliv >:D
Avatar - fOE
22. 9. 2015 09:12
Re: Čtu dobře,
Jak jsem vam psal pod clankem o porsche, ze podobnymi vykriky akorat podkopavate svou povest, tak ted rekneme ze to skutecne tak zafungovalo, a ze vasi neschopnost udrzet se se 150k autem za autem se 105k povazuji za vysvetlitelnou stejne pravdepodobne tim, ze ty auta skutecne funguji jak popisujete, tak i tim, ze byl problem mezi pedaly a volantem. ;-)
Avatar - Honza Mička
22. 9. 2015 09:53
Re: Čtu dobře,
Kdepak, já jsem celou dobu seděl v litru, střídali jsme se dva řidiči mezi sebou (na prezentacích se jezdí obvykle ve dvou) a v 1.4 udělali totéž.
Avatar - fOE
22. 9. 2015 10:00
Re: Čtu dobře,
Muzete nam napsat, pokud si pamatujete alespon priblizne, kde mel cervene pole litr a kde jedna ctverka a kolik oba motory tocili v omezovaci na druhy a treti prevod?
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 9. 2015 12:07
Re: Čtu dobře,
Ono hlavně porovnání někde na podhorské silnici není z hlediska akcelerace v přímce příliš vypovídající.
Už jsem zažil x-krát situaci, kdy slabší auto bylo bez problému schopno držet krok nebo nebrzdilo silnější auto, takže reálně to není nemožné, nýbrž je to zcela běžné.
22. 9. 2015 10:38
Re: Čtu dobře,
Bežne a reálne je to nemožné. Ale........možno ak by ste auta premerali na brzde zistili by ste že tá 1.0 tsi ma reálnych 115 ps a tá 150 ps len 135, že 1.0 má 16 tky 205 gumy a 1.4 225 , že 1.0 ma reálnych X kíl a 1.4 reálnych x + 200 kg....inak si to vyložit neviem - prezinskú babu poznám a výkon tam je doležitý.
Ono totižto ani ten istý motor v rôznych autách nejde " rovnako ". 10 rokov do zadu súkromná O1 81 kw - ten istý kopec 160 km/H služobná combi 81 kw sa nad 150 nikdy nedostala ( meral som to asi 100x )
Avatar - Emel
22. 9. 2015 11:25
Re: Čtu dobře,
Aha, čili to nebylo tak, že si řidiči vyměnili auto? Pak je tu pořád varianta, že prostě oba řidiči v litru byli lepší / odvážnější než oba řidiči v 1.4...
Avatar - Shr3k
22. 9. 2015 09:33
Re: Čtu dobře,
Drzé čelo lepší poplužního dvora. To nejhorší, co může redaktora z hlediska vlivu na firemní kulturu daného média napadnout, je začít tímto nevycválaným stylem diskutovat se čtenáři pod svým vlastním článkem.

Ale zase jako může být i hůř, někteří redaktoři (namátkou např. Wirnitzer z MAFRA) se dokonce nestydí vytahovat z informačního systému neveřejný e-mail svého diskuzního soupeře a soukromě jej spamovat.
Avatar - Ozzman
22. 9. 2015 08:58
Re: Čtu dobře,
To platí i pro 1,6 s 200k? Tam musí být opravdu něco špatně, nebo nevím >:D
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 08:58
Re: Čtu dobře,
Naopak, tak RS3 jela před nimi a třívál ji neustále vyblikával, protože ho nechtěla pustit. >:D
Avatar - kaa
22. 9. 2015 08:48
Re: Čtu dobře,
Tak to vypadá, že u Opela je něco špatně!
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 08:39
Re: Čtu dobře,
Takže tam byl úzká silnice?
- Omlouvám se za tu ironii, ale rozdíl 33kw u hb mi přijde dost velký na to, aby si ta auta minimálně stačila. V článku to není, ale je možné někde najít rozdíl v hmotnosti obou aut, protože tříválec musí být tedy výrazně lehčí, nebo čtrnáctka totálně nevyvážená.
/to nepočítám krouťák 170 Nm vs 245! /
Avatar - Honza Mička
22. 9. 2015 08:49
Re: Čtu dobře,
Na silnici se dalo předjíždět, ale byly tam dost krátké úseky, kde se 1.4 zkrátka nestihla pořádně rozběhnout. Podobné to bylo i s 1.6. Nevím, jestli o tom bude některý z mých kolegů takto psát, o zbytečně dlouhých rychlostech u 1.4 se ale stoprocentně dočtete ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 08:54
Re: Čtu dobře,
Tříválec 5M vs. výkonější čtyřválec 6M a řidič nemůže najít na členité trati vhodný stupeň? To mi přijde opravdu dost absurdní.
Avatar - wakantanka
22. 9. 2015 09:00
Re: Čtu dobře,
Ono ta Pezinská Baba je taký zvláštny kopec. Išiel som ho neviem koľko krát a s rôznymi typmi áut a veru našli sa aj také, u ktorých nemalo zmysel radiť vyššie ako za 3. vo vracačkách len podradzovať. Osobne mi ale príde tiež divné, že o toľko silnejšie a len o málo ťažšie auto nedokázalo držať krok s tým slabším.
Avatar - fOE
22. 9. 2015 09:02
Re: Čtu dobře,
Docela by me zajimalo po jakou rychlost tocili 2. a 3. rychlostne stupne u toho litru i jednactverky. Jestli tam nebude rozdil 30km+ tak to nedava smysl. S tim 200k autem to nedava smysl ani tak. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 09:07
Re: Čtu dobře,
foe, wakantanka: Čistě teoreticky z toho vyplývá, že to musí být hodně zatočená, nepřehledná úzká trať, a málo rovinek. Dal bych ty auta Rasťovi Chválovi, ten to rozsoudí. ;-)
Avatar - fOE
22. 9. 2015 09:13
Re: Čtu dobře,
Tu cestu znam, ano, je to zatocene a prave proto me zajimaji jen druhy a treti kvalt (u takto vykonych aut do bezneho provozu tam clovek s nicim jinym ani nepracuje).
Avatar - wakantanka
22. 9. 2015 09:58
Re: Čtu dobře,
Mrkni si to trebárs cez google.earth. V smere od Pezinka je to dosť široké, akurát z môjho pohľadu na viackrát zalomené neprehľadné zákruty, absolútne nerytmické striedanie s rôznymi rovinkami, proste ideál na preteky do vrchu >:D Ak to človek nepozná tak aj so silným autom sa občas čuduje, že sa mu na zadok lepí niekto s ďaleko slabším autom (ale o to viac znalý trate) >:D
Avatar - palokalo
22. 9. 2015 13:00
Re: Čtu dobře,
Suhlasim, na babe neni problem aj s jednickovou fabiou HTP utiect omnoho silnejsim autam (osobna skusenost). Tam sa jazdi fakt iba 2. a 3. kvalt a vo vyssich otackach. Pokial ma ta 1.4ka tazke prevody moze sa v takychto rychlostiach rozdiel vo vykone eliminovat. Asi je rozdiel ked ma 1.2 po vyjazde zo zatacky na otackomeri na dvojke pri rovnakej rychlosti vyssie otacky ako 1.4 kde este nezabera tolko turbo napr. Ale nesoferoval som tam ani jednu taku astru tak posudit neviem :-!
22. 9. 2015 11:32
Re: Čtu dobře,
Nestihla rozběhnout? Na jaké otáčky jste ten motor nechali spadnout? Jaký rychlostní stupeň a rychlost? Jak to bylo, pro porovnání, u litru?
22. 9. 2015 15:44
Re: Čtu dobře,
Je to proto, že první jel Mička, a přeci nenapíše, že ho předjela 1.4 a 1.6. Jak to můžete takhle srovnávat, když v každém autě seděl jiný řidič... To vaše tvrzení je vycucané z prstu.
Avatar - Dzakobo
22. 9. 2015 08:38
Re: Čtu dobře,
Taky mi to přijde absurdní. Předpokládám, že 1.-5. rychlostní stupně jsou dost podobné a až 6 v 1,4 je bonus. Na jedničku oba motory jedou při 1000 ot/min asi 9-10 km/h a na pětku cca 40 km/h, dvojka, trojka i čtyřka budou taky více méně podobné. Je šílenost, že při cca stejných otáčkách skoro o 50% silnější motor není schopný držet krok. :-O

A nebo má v reálu 1,0 120 koní a 1,4 140, pak by to i šlo.
22. 9. 2015 11:03
Re: Čtu dobře,
No hlavně by redakce mohla napsat, jaký rozdíl tam vlastně byl. Protože v článku je, že 1,4 ani nestíhala držet krok, kdežto z diskuze zde spíše vyplývá, že jen nebyla schopna předjet. Což jsou dvě hoooodně odlišné věci.
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 13:32
Re: Čtu dobře,
Nebo že jeden druhému neujel, což by bylo asi pravdě blíže.
-To už říkal starej Enge: "Něco jinýho je doject, a něco jinýho je předject!" :-) :yes:
Avatar - Emel
22. 9. 2015 09:42
Re: Čtu dobře,
Taky mi to přijde divné... nicméně jsem rád, že to redakce napíše tak jak to bylo - opisovat klišé z jiných testů by možná bylo jistější, ale určitě ne lepší. Výsledek je překvapivý, ale beru na vědomí, že za jistých velmi specifických podmínek to tak může být.

Chtělo by to auta zvážit a podívat se na pilové grafy... fajn, litr bylo nutné držet pod krkem, ale ta 1.4 by možná šla držet pod krkem pevněji...
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 11:08
Re: Čtu dobře,
Právě jsem čekal rozvinutější diskusi, že třeba se nejčastěji řadilo mezi 2 a 3, a že třeba te jednačtverce to prostě nesedělo, nebo to chtělo vzít ještě někam jinam na členitou trať. Ten výkonový a krouťákový rozdíl je hodně velký. I z nula na sto jsou to dvě sekundy, což je fakt moc.
Avatar - fOE
22. 9. 2015 13:25
Re: Čtu dobře,
Diskusi cekame zda se marne, stejne tak odpoved na banalni dotazy ohledne zprevodovani (kterych je tu od ruznych lidi minimalne 6). Takove podradne veci si autor zjevne nevsimal, informace z nej clovek taha jak z chlupate deky, ale bombasticky titulek (a navazujici obsah clanku, ktery autor zatim nedokazal rozumne zduvodnit a tak jen hadame) tu mame.
Nevim co si o tom myslet no. Do zeny a zivot podobnej pristup asi dobry... :-O
22. 9. 2015 08:42
Překvápko
tříválec 1,0 77 kW má vyšší spotřebu než 1,4 110 kW.

U 1,0 77 kW dosáhnout spotřebu přes 11 l, to je tragédie.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 08:46
Re: Překvápko
A skoro horší, než 15 let staré dvoulity, které se taky pohybují s výkonem kolem 100 Kw.
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2015 08:50
Re: Překvápko
Chtěl bych ten dvoulitr vidět v té Astře, kolik by si vzal...
Avatar - Dzakobo
22. 9. 2015 08:56
Re: Překvápko
110 kW verze by jela za 9-10l a přitom jako z praku :yes:
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2015 09:44
Re: Překvápko
Jojo... On by to takový rozdíl nebyl, koníci si řeknou o své...
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 12:28
Re: Překvápko
Právě, pokud to není rozdíl, tak kde je těch 15 let vývoje? A myslím že motor z astry 2,0 GSI, nebo z kadetu je ještě starší.
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2015 12:38
Re: Překvápko
Těch patnáct let? V bezpečnosti, výbavě, škodlivinách, ale taky v úsporách a materiálové optimalizaci. Taky jsem proháněl 100 kW ze dvoulitru (tedy 98,6 přesně), dneska ti na to stačí foukaný litr...
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 13:28
Re: Překvápko
Ok, to všechno beru. Bezpečnost dáme stranou, řeč je o motoru. Když dáme stranou hmotnost, která byla tehdy o cca. 150-200 Kg méně, tak dnes zrychlení za víc jak 11s zhruba odpovídá adekvátně kolem 9s u lehčího starého auta s dvoulitrem, spotřeba stejná, ne-li vyšší, takže pořád postrádám tu podstatnou výhodu, převahu, revoluci toho foukaného litru.
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2015 15:14
Re: Překvápko
Ve srovnání s tím litinovým monstrem nad přední nápravou Neonu je výhodou snad vše. Menší, lehčí, lepší konstrukce. Auto je lépe ovladatelné, snáze se ladí podvozek, díly mohou být lehčí a nejsou tolik namáhány.
Spotřeba je sice stejná, ale obsah výfukových plynů je podstatně jiný, to je hlavní pokrok.
Avatar - Honza Mička
22. 9. 2015 08:51
Re: Překvápko
Dobrý den,

je to tam popisováno jako extrémní případ, navíc ono to dává smysl. Menší motor se musí pro takový výkon více zapotit
Avatar - Emel
22. 9. 2015 09:50
Re: Překvápko
To spíš vypadá, jako byste nedokázali tu 1.4 tolik ždímat. Možná to kvůli delším převodům nešlo... ale moc se mi to nezdá. Jinak by měl mít větší motor na stejné trati větší spotřebu, protože na rovince pojedou oba motory na plno a ten silnější u toho bude víc žrát.
Avatar - Magister
22. 9. 2015 08:46
motůrek
Litrový tříválec si mohou nechat. Ukázka zeleného ekoterorismu v praxi. I tento motor má své místo - patří max do zahradního traktorku. To leda tak pro ženskou do města a ještě je to na prd, bo to bude moc žrát a nic to nevydrží. Leda, že by po dvou letech na garančce s olejem měnili i motor.

Jinak je to docela sympatické auto.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Dzakobo
22. 9. 2015 08:53
Re: motůrek
Do města klidně jo, ale ideálně s HDM automatem nebo CVT, což u Opelu není, mají jen tragický robotizovaný manuál.
Avatar - Aoyagi
22. 9. 2015 09:34
Re: motůrek
Děláte, jako kdyby tu většina lidí kupovala osmiválce.
22. 9. 2015 10:06
Re: motůrek
Proc by nemel vydrzet?
Avatar - Magister
22. 9. 2015 13:25
Re: motůrek
Protože je moc malý a složitý. A aby jel, je ho třeba moc vytáčet. A to nemluvím o tom, jaký má na něj vliv zátěž, např. při plném zatížení, v horku atp. Objem zkrátka nenahradíš. A válce taky ne. Ale hlavně vše je to úplně zbytečné. Planetu nezachrání a žrát méně nebude. A levnější to není už vůbec, ani při poízení, ani v rámci údržby.
22. 9. 2015 14:13
Re: motůrek
Tys tim nejel, vid?
Tyhle R3 s turbem maji opravdu dost sily dole a ve strednim pasmu, zato nahore se nedeje vubec nic - tak proc je nekam tocit?
Na druhou stranu, atmo 1.4 a 1.6 omezene emisnimi normami se dole dusi, uprostred nejedou a nahore se trapi - z dlouhodobeho hlediska bych si klidne vsadil na ten turbobenzin. V soukromem aute mam atmo primovstrikovy dvoulitr na cca 170 konich a prave ty dva litry jsou u atmosfery imho minimalni objem pro nizsi stredni aby se v dnesnim provozu netrapil.
A co se slozitosti tyce, je to burt. Turbo neni nijak slozita soucastka a vsechny ostatni dily jsou v atmosfere taky.
Avatar - Magister
23. 9. 2015 08:36
Re: motůrek
Buřt to není, protože turbo samo o sobě je poměrně drahý díl a to nemluvím o větším opotřebením motoru vlivem tlaku. Malé turbo motory rozhodně žádnými držáky nebudou, stejně jako nejsou nijak zvlášť úsporné.

Co se atmosfér týká, třeba v mazdě nijak přidušené nejsou. Proto mi je mazda sympatičtější než opel.
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 08:51
V tom případě
by měl opel vážně zvážit vyřazení obou verzí 1,4Ta 1,6T z výroby! ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Honza Mička
22. 9. 2015 08:53
Re: V tom případě
To zase ne, 1.4 a 1.6 jsou příjemnější na dlouhé cesty. Prozatím všechny motory, které jsem zkoušel, dávají smysl, každý ale z jiného důvodu ;-)
Avatar - Ozzman
22. 9. 2015 09:15
Re: V tom případě
Co ta 1,4 Atmosféra? Tu jste jezdili? Je to alespoň důstojná motorizace, třeba pro ženu co s tim bude jezdit jen po nákupech a kolem komína? :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 9. 2015 09:44
Re: V tom případě
podla mna to moze byt slusny zaklad 130 kroutak je na 1,4ku viac nez slusny a aj 100 koni musi beznej pohodovej jazde bohate stacit... ceed ma nieco podobne s podobnymi parametrami teda mam na mysli tu 1,4ku zakald.... a ono je to viac nez slusna motorizacia.... zvlast ked zvazis ze este donedavna take golfy 5ky jazdili s 55kw 1,4kami motormi a podobne... mne by tych 100 koni v astre stacilo.... skor si potrpim na spolahlivost ako na kone pod kapootu ktore moc v mest stejne nemam kde vyzuit a mimo mesta sa zvacsa drzim predpisov.... aj ked ano vykonu dnes nikdy nie je dost ;-) zaujimava moze byt ta 92 kw verzia 1,4ky.... je to take vykonovo zaujmave okno ( medzi 88-103kw ) ktore stale este dost automobiliek v tomto segmente nepokryva...
Avatar - Emel
22. 9. 2015 09:57
Re: V tom případě
92kW má 1.4TSI v Golfu i 1.0EB ve Focusu, ne? Ne že bys reálně poznal 88 a 92kW...
Avatar - 3_diamanty
22. 9. 2015 10:02
Re: V tom případě
vlastne ano.... ono je vacsie okno az medzi tych 93 az 110kw... mnoho vyrobcov ponuka nejakych 88-92 kw a potom bum az 110 ... niekde je rozdiel aj do 20kw medzi motorizaciami a niekde su naskladane naopak tak ze mas aj 3 motory v rozmedzi 20kw ... zalezni na znacke kolko ma ktora benzinov v ponuke.... ten 1.0 turbo s 5M sa kazdopadne v astre javi moc dobre :yes:
22. 9. 2015 11:41
Re: V tom případě
To bys ty motory chtěl po 7 kW? >:D Pokud má nějaká automobilka motory takhle hustě, tak to spíš bude kvůli tomu, že má v nabídce jak motory novější, tak starší, respektive motory různých koncepcí. Mít ty motory v nabídce stojí peníze a nějaké významné množství zákazníků to nepřiláká, jen objem rozdrobíš. I 20 nebo 25 je podle mne přijatelné odstupňování a jak jdeš výš, tak ještě víc (pod 20 dává smysl někde pod 75).
Avatar - Emel
22. 9. 2015 11:49
Re: V tom případě
SEDUM!!! ;-)
Avatar - Kamilac
22. 9. 2015 09:10
Opel
Opely jsem nikdy nemusel, ale tohle je už jiná káva, kdybych kupoval nový auto dneska, tak to bude z hlediska designu těžší volba, než když jsem šel pro svou Mazdu 3, ikdyž bych stejně asi kvůly motorům skončil u mazdy. Já nějak ty turbo benzíny zatím nemusím ta atmo mě příjde tak nějak ověřená.
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 10:00
když
když jste se snažili dostihnout ten nedostižný litr, zkusili jste podřadit ??? >:D :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2015 11:16
Re: když
To mi připomnělo tohle, ............. to byste museli začít řadit. >:D
[odkaz]
22. 9. 2015 10:01
Nádherné auto!
Krásné auto, mít peníze navíc, hned ho beru a svou Fabi II HTP daruji na charitu >:D Bohužel jak je známo 80%lidí v ČR má plat 26tis. kč měsíčně a méně ! , což znamená, že časem spíše asi skončím u nějaké odolné bazarovky nebo Dacie >:D
Rozbalit vlákno
4
22. 9. 2015 10:31
Re: Nádherné auto!
dle diskuzí má většina kolem 100 000 měsičně.
22. 9. 2015 11:37
Re: Nádherné auto!
a bez DPH... >:D
22. 9. 2015 11:44
Re: Nádherné auto!
JJ, tady se to virtuálními pracháči jenom hemží... :-)
22. 9. 2015 13:23
Re: Nádherné auto!
"...má většina kolem 100 000 měsičně. " :-!
Cisteho. EUR. :yes:
Avatar - iudex
22. 9. 2015 10:32
Top triedy (?)
Tak na Autoexpresse dali novej Astre plný počet hviezdičiek a boli dosť nadšení, takže sa Astra zrejme celkom vydarila.
S tými motormi je to ošemetné, ono nemám problém veriť, že 1,4ka na Pezinskej babe nedokázala predbehnúť, ale ani striasť liter, je to klasický horský prechod s málom miesta na predbiehanie, nedá sa nahnať rýchlosť, takže tam musí byť značný výkonový rozdiel, aby sa auto "preskočilo" na čo najkratšom úseku. Hoci papierovo ten najsilnejší benzín nie je žiadny lúmen, oproti 92 kW verzii má papierovú dynamiku lepšiu len o chlp. Ale že 1,4ka sa litra nedokázala držať, tam bude chyba niekde inde ako v motore. ;-)
Každopádne dôležité sú konštatovania o komforte jazdy, odhlučnení, vnútornom priestore, ergonómii ovládania; zdá sa teda, že Astra sa zaradí po bok Golfu a Focusu ako top triedy.
Rozbalit vlákno
2
23. 9. 2015 04:45
Re: Top triedy (?)
Prima rozseknutí až nesmyslných dohadů :-)
22. 9. 2015 10:37
jedině VW
U VW jel redaktor s 1,0 TSI GOLF v běžném provoru za 3,5 l.
Ubohá Astra žere zhruba 2x tolik.
Rozbalit vlákno
1
22. 9. 2015 11:31
Re: jedině VW
To sice ano, ale měřič spotřeby je nastaven tak, aby byli lidi spokojeni a emise aby vyšli, což se spotřebou logicky souvisí >:-[]
22. 9. 2015 10:40
Test
tady máte první test -
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Auto CZ
22. 9. 2015 10:40
Akcie Auto CZ klesli o 20%
aj po tomto testu je jasné, že táto zostava ACZ neodvratne ťahá web do podpriemeru. :-!
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 11:03
aj ok, aj nie
takže u astry sa berie ako nadštandard aj wata, za mňa prieser, lebo keď už nie sú schopní dať multi, mali dať watu všade. Všetky verzie mali mať 6 (corsa má, astra nie - smutné). Trojvalec zábavný, ale otáčkový a za 12 litry, to je eko ako remeň. Inak astra vydarená. Páčil sa mi popis naháčky motorov s odvážnym výsledkom, dúfam, že tam nie je pretláčanie nejakého motora.
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 11:22
Copak to testovali
To je test "hotheče" >:D nebo rodinného auta.Jo sportovnost ta je důležitá. >:D
Rozbalit vlákno
1
22. 9. 2015 12:18
Re: Copak to testovali
Ty nejezdis s rodinou zasadne po serpentinach za 11 l na 100? >:D
22. 9. 2015 11:44
Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Chtěl bych se, prosím, zeptat pana Mičky. Píše, že u některých výbav Wattův přímovod v zadní nápravě není. Je tam za něj torzní příčka, nebo ne?

Na první pohled jsou dobře vidět mohutnější ramena kol zadní náravy (kliky), než je běžné, a to by ukazovalo, že torzní příčka, zajišťující kromě funkce torzního stabilizátoru i příčné vystužení ramen, asi nebude. Je tam snad proto přidán tyčový ("prutový") torzní stabilizátor?

Děkuji.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Dinar
22. 9. 2015 13:42
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Myslíš klikovou nápravu bez torzní příčky? To by byl pravěk, Opely snad mají klasicky klikovou nápravu s torzní příčkou, u lepších verzí doplněnou Wattovým přímovodem.
22. 9. 2015 13:56
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Koukni na obrázky zadní nápravy tady u článku v galerii - vedle Wattova přímovodu už žádná příčka není.
Avatar - Dinar
22. 9. 2015 14:08
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Já tam tedy vidím klikovku s torzní příčkou a za ní Wattův přímovod. [odkaz]
22. 9. 2015 15:04
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
To přední není torzní příčka, to je tyčová (rourová) součást nápravnice, která má na konci čepy, kolem nichž se kliky kývou.
22. 9. 2015 15:05
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
To přední není torzní příčka, to je tyčová (rourová) součást nápravnice, která má na konci čepy, kolem nichž se kliky kývou.
Avatar - iudex
22. 9. 2015 14:44
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Tak ako už dal dinar obrázok, tam to je jasne vidieť. Mňa skôr v článku zaujala veta, že Wattov priamovod majú všetky motory nad 110 kW. Aktuálne motorizácie majú od 74 do 110 kW, teda z toho vyvodzujem záver, že Wattov priamovod nemá žiadna (!) 8-s
Avatar - Emel
22. 9. 2015 14:50
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Myslím, že bylo myšleno nad 110kW včetně.
Avatar - iudex
22. 9. 2015 15:23
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Tak by to bolo logické a asi máš pravdu, ale napísané to tak nie je. Btw. fakt nechápem to šetrenie, keď už kvôli hmotnosti nedali multilink, tak aspoň mali dať ten Wattov priamovod všade. Takto dajú horšie riešenie ako viacprvok, a aj to len do jedinej verzie. Evidentne sa inšpirovali u VW a jeho rozlišovaniu (slabé motory torzka, silné motory multilink), ale aj ten Golf má lepšie zavesenie už od 92 kW. Takto je najzaujímavejšia motorizácia (1,4 92 kW) znevýhodnená oproti konkurenčnému Golfu dvakrát: nielenže nemá multilink, ale nemá ani len ten priamovod.
22. 9. 2015 15:37
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Ono, když se udělá pořádně kliková náprava, může se chovat lépe, než hůře udělaný víceprvek (multilink). I kliková náprava může např. umět pasivní přiřizování v zatáčkách. odvislé od naklonění vozu - to se optimalizuje. Kliky jsou konstrukčně jednoduché, víceprvek složitý - kliková náprava má jednoduché křivky, víceprvek se musí zkoumat milimetr po milimetru, jak je kolo postaveno, aby se dynamicky dosáhlo požadované geometrie (začal s tím Mercedes asi před 20-i lety). Klikovka je geniální konstrukční prvek.
Avatar - Emel
22. 9. 2015 15:40
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Nemá u Golfu multilink taky až ta 110kW verze?
Avatar - eXp10it
22. 9. 2015 15:55
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Ale no tak, tohle je Astra, ta byla na torzku zvyklá vždycky a umí to s ní komfortně už roky. Ten Wattův přímovod je fajn ale opodstatnění vidím fakt až u těch 100kW+. U těch slabších motorů až tak nehrozí že jak se člověk v rychlé zatáčce něčeho lekne a sundá nohu z plynu že ho předjede zadek. A ruku na srdce, takhle bychom neměli jezdit nikdo ;-)
Avatar - Dinar
22. 9. 2015 14:56
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
A víceprvek mají všechny varianty nad 250kW. :-) ;-)
Avatar - iudex
22. 9. 2015 15:17
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
>:D >:-[]
22. 9. 2015 14:56
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
To přední není torzní příčka, to je tyčová (rourová) součást nápravnice, která má na konci čepy, kolem nichž se kliky kývou.
23. 9. 2015 10:16
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Máte tady v tom trochu guláš. Vlečená náprava s torzní příčkou a kliková zadní náprava jsou dvě technicky rozdílná řešení!

Astra má klasickou vlečenou nápravu s torzní příčkou doplněnou a Wattův přímovod u silnějších verzí. Vlečená náprava je polo-nezávislé zavěšení.

Klikovou nápravu používala francouzská auta v 90. letech (Peugeot 205, 405, 306, Partner,...). Kliková náprava je zcela nezávislé zavěšení. Tvoří ji centrální trubka, na jejíž konci jsou kliky, které se otáčejí v ložiskách (jehlová). Klika každého kola se tedy hýbe nezávisle na kole druhém. Náprava měla obvykle tři torzní tyče, dvě pro pružení, třetí jako stabilizátor.

[odkaz]

Astra má sice také centrální trubku, ale podélná ramena jsou s ní pevně spojena. Takže obě kola jsou trubkou propojena a jejich chování je navzájem závislé. Trubka je zde jako torzní element, obvykle má U-profil. Celá náprava je pak chycena přes silentbloky ke karoserii, kolem kterých náprava kývá. Náprava má dále klasické vinuté pružiny.

[odkaz]
23. 9. 2015 11:14
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
No, musím Vás poopravit.

Peugeoty (podle obr.) měly jen místo pružin torzní tyče. Každá klika měla svou - jedna před nosnou rourou, kolem níž se otáčela, a druhá za ní. Vtip tady byl, že se zachovaly stejné rozvory na obou stranách a přitom zůstaly stejně dlouhé krátké páky k těmto pérovacím torzním tyčím. Nosná roura je tady součást nápravnice = stojí(!) a nese čepy pro kliky. Náprava byla prostorově velmi úsporná, protože i tlumiče byly vodorovné (ovládány také přes podobné páky jako kliky). Torzní příčka tu nebyla.

Kliková náprava je druh vlečené nápravy. Nemá podélná trojúhelníková ramena, ale tzv. kliky místo nich. Ramena měly třeba Fiaty na plošinách Punta a Tipa - pro příčnou stabilizaci při naklánění tu byl "klasický" zkrutný stabilizátor. Podotýkám, že ten vedle torzní příčky tvaru "U", může mít (a nemusí) i kliková náprava.

Astra s Watt. přímovodem podle přiloženého obr. ve fotogalerii je také bez torzní příčky. Vámi zmiňovaná trubka je nosná s koncovými čepy pro kývání ramen - ramena nemohou kývat v silentblocích umístěnými před ní (to jsou úchyty ke karoserii spojené napevno s rourou)! Podívejte se pozorně na obrázek náprav a v něm na uchycení ramene levého zadního kola: na konci roury je vidět dělení mezi nábojem kliky kola (vnější část) a pevnou částí úchytu ke karoserii (vnitřní část) přes silentblok před tyčí.
Wattův přímovod, zde určitě příčně stabilizuje zadní náravu (působí jako dvojitá Panhardská tyč), ale možná má ještě další dosud nikde neobjasněnou složitější funkci - jeho otočný střed je uchycen ke karoserii dvěma rameny do V Pozn.: Wattův přímovod už používaly Mercedesy kolem r.1970 společně z tuhou zadní hnanou nápravou.

A na to se pana Mičky ptám, jak to myslel s Watt. přímovodem a s torzní příčkou, když tam u nějakých výbav Watt.př. není. Torzní poddajná příčka nemá všechny funkce W.př.
30. 9. 2015 09:00
Re: Kliková zadní náprava s Wattovým přímovodem
Poopravit? A v čem? Princip klikové nápravy jsem popsal jasně. Způsob jakým řešil Peugeot uchycení torzních tyčí, či že u různých variant jiných výrobců (Renault) byla jiná délka rozvoru na pravé a levé straně neřeším. Není to podstatou, jde už jen o technické detaily. Objasňoval jsem pouze princip klikové nápravy.

Astra GTC [odkaz]

U vlečené nápravy Astry slouží trubka spojující podélná ramena jako torzní prvek (příčný stabilizátor). Trubka je k ramenům pevně spojená, nemá žádná ložiska či kluzná pouzdra. Ano celá náprava se otáčí kolem předního čepu, kde je úchyt ke karoserii. Ano náprava nemá klasický torzní příčný stabilizátor jak ho známe z přední nápravy typu Mcpherson, je nahrazen rourou namáhanou na krut. Wattům přímovod je zde navíc, náprava funguje i bez něho. Slouží ke kontrole svislých pohybů.
22. 9. 2015 15:19
Zrychleni
Uz podruhe udavate spatne zrychleni u 110 kw verze (dle oficialnich udaju na strance vyrobce).
Rozbalit vlákno
1
22. 9. 2015 20:26
Re: Stále chybné údaje v tabulce zážehových Turbo motorů
Zrychlení, kroutící moment a výkon a jejich rozsahy otáček, maximální rychlost, ... viz [odkaz]
Avatar - eXp10it
22. 9. 2015 15:45
Záhada hlavolamu
Vzhledem k tomu, že jsou oba motory v podstatě stejně účinné jde i podle závěrečného údaje o spotřebě konstatovat, že se z nějakého důvodu podařilo v tom litrovém motoru na kola přenést více energie z nádrže. Asi jde opravdu o zpřevodování, což ale v mých očích dělá Astru ještě lepší auto než jsem si myslel že je. Tam kde konkurence nabízí unifikované "něco" co jede ve všech režimech stejně tak tady mám možnost volby jestli jezdím spíš město nebo spíš dálnici a mám jistotu že k motoru mám i odpovídající převodovku. Vždyť tak by to přece mělo fungovat!

Interiér i exteriér se lehce zbavil asijského nádechu předchozí generace. Jízdní vlastnosti se taky podle popisu vrátily spíše směrem k zábavě. Motory už známe, ceník vypadá taky skvěle. O, ou... moje peněženka bude mít problém :-(
Rozbalit vlákno
0
23. 9. 2015 09:35
Astra
Známej kupoval před měsícem Astru v ESA, říkal si že je to držák. ona není špatná ale zamaskovaný bouraný auto bych nečekal že koupí v cerzifikovanym autobazaru. ledaže to certifikoval Lenin s bráchou.

Až to bude quatro turbo, to bude litránek frčet.
Rozbalit vlákno
0
23. 9. 2015 12:16
Příčné zúžování karoserie už od úrovně pod klikami dveří
Astra je příklad návratu zúžování karoserie už od úrovně výrazně pod klikami dveří a dále přes okna. To bylo běžné v 80.-ých letech v zájmu aerodynamiky = v zájmu snížení příčné plochy vozu začínalo zúžování už od poloviční výšky "pontonu", ale 90.-á léta až do teď přinesla zúžování až od úrovně nad klikami dvří. Nyní u Astry se to tady objevuje po létech znovu - výsledky zkoušek bočních nárazů jsou přitom jistě v pořádku. Je tu opět příčný profil vozu s "rozkročenými" koly a "úzkou" kabinou. Tomu je třeba fandit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
23. 9. 2015 12:34
Hmmmmm
Prvni dojmy zrovna nenadchly. Zatim přijemně vnimam akorat cenik. Jsem zvědav jak si nova Astra povede v plnohodnotnyych testech.
Rozbalit vlákno
0