A Ty zase vnímaj kontext. Je zrejmé, že zmenšenie motora bude jedným z predpokladov na zníženie hmotnosti; druhým má byť implementácia materiálov z Extreme.
Ty snad někde v mém příspěvku čteš něco o tom, že těch 150 kg ušetří pouhým zmenšením objemu motoru? Zkus u toho čtení víc přemýšlet, než zareaguješ... ;-)
P.S. Mohli ušetřit třeba "jen" 100-120 kg a ty "poslední způsoby" (viz snížení objemu) si mohli klidně odpustit.
Souhlasím s tebou......jit ještě niž z 2,0l je nešťastné řešení...přitom současná astra po stránce jízdních vlastnostech není špatná a nebýt té váhy, mohla by být zdatný konkurent i např. Meganu RS , které je tak vyzdvihovaný.
Osobne sa domnievam, že 206 kW je aj na dvojliter pomerne dosť. Dolovať z 1,6ky výkon ešte vyšší sa mi (minimálne z hľadiska spoľahlivosti/životnosti) nejaví ako múdre riešenie.
jak se říká objem ničím nenahradíš ;-) v tom autě bude víc zbytečnějších věcí než 0.4l objemu. a dneska už přece není potřeba aby auto najezdilo 200tis km bez závad stačí když to přežije záruku ;-) ona ta elektronika ten motor při životě nějakej čas udrží >:-[]
..mi to přišlo jako by viděl nadpis a vzal vidle na současnou generaci. Nemyslím, že by v příští generaci nechali knedlíka s oturbenou 1,6kou. ...i když...jeden nikdy neví. Přišlo mi to lehce posměšné vůči Oplu. :-)
Proč zrovna posměšné, snaha o snížení hmotnosti je vždycky chvályhodná a u AOPC zvlášť, ale je třeba ubrat především tam, kde to nebude nijak chybět.
To je jako bys naznačil partnerce, že by mohla nějaké to kilčo shodit a ona by si nejdřív nechala zmenšit prsa... :-O;-)
Hm,... to by sedělo, kdyby řekli - použijeme místo plastu na nárazníky jiný materiál a on to odlehčí o 5 kg. To bych tvou analogii, kterou Iudex kvituje, i přijal. Nevím, tohle mi přišlo vůči OAOPC prostě jako kopnutí do výfuku.....
Co na tom nechápeš, prostě když chci u hh typu AOPC snižovat hmotnost (jinak výborný nápad!) tak nezačnu výrazným snížení objemu dvoulitrového R4, tím spíš, že chci minimálně zachovat výkon původního R4 2,0. Např. Golf GTI/R taky mezigeneračně shodil (i když tak těžký jako OPC nebyl nikdy), ale dvoulitr mu přitom klidně zůstal.
U AOPC nevidím důvod "kopat do výfuku", její nadváha je všeobecně známá a v této generaci jsem ještě nenarazil na srovnávačku hh, kde by neskončila poslední. Jinak se mi AOPC z "pseudokupé hh" docela líbí, opticky celkově víc, než třeba mnohem slavnější MRS.
P.S. Nemáš ty poslední "krámy" už nějak dlouho...? >:D;-)
>:D >:D >:D >:D ten kdo přišel s krámama dostane zlatou vložku.... No, ted jsi to napsal moc hezky, I když sis neodpustil lehké přikopnutí Abramoviče na cestě kolem >:D >:D >:D Ne, vážně, s tímhle se dá souhlasit. Ale článek je, myslím, celkem divně napsaný. Pomíchal novou generaci a vypíchl nový dsz motor. Takový informace typu: tlačí mě břicho, ale vezmu si prášek na hlavu. ;-)
Podle mě ano..... osobně mi to neva. Ono málo OPCeček je full okruhové nářadí. Je to auto pro fajn svízko a paráda na každý den. Bude se s tím jezdit od 5,2 reálně kolem 6 po odtučňovací kůře /insi/ ... současná Insi jezdí s jednašestkou za 7,1 se 125kW. Není to skyactiv za 6,2, ale na tak velké a hmotné auto to zase není tak špatná hodnota - autosalon na primě... Mi nejde primárně o to, jak "velký" je motor u takového auta. Tam se nejedná o žádnou legendu, ikonu, nic. Jen o auto pro zábavu. Pokud to bude fungovat s autem a pokud mi to sedne, tak at je tam klidně 1,0 /hyperbola samozřejmě/ ...když u 1,4 u passatu vymačkají 150 koní tak proč ne u oplu z 1,6 více. No problemo. K těm pamperskám přiložím i kapesníčky.... >:D;-)
Ta hmotnost se přece u AOPC neřeší primárně k vůli spotřebě, stejně tak ty srovnávačky neprohrává hlavně k vůli spotřebě. Jde mnohem spíš o samotnou jízdu, s příliš těžkým hh si ani na okresce moc velkou zábavu neužiješ a není to spotřeba k vůli které se u sportovněji zaměřených aut často uvádí poměr výkon/hmotnost...
Tím jsem chtěl říct, že jsem si téměř jist, že bříško půjde dolů, bude to umět být jak úsporné druhak zábavné. Emise splněny. Ano, zábava je mix všeho.... :yes:
Nikoli, článek jsem četl celý (viz mých 1000 dalších způsobů...), akorát jsem nepsal rychleji, než myslel, na rozdíl od některých (dvou) ;-) , ostatní to naštěstí pochopili bez větších problémů. :-)
že tady tolik lidí bohuje proti dowsizingu a strašně je rmoutí, že místo dvoulitru bude 1,6ka. To je fakt uktrunej rozdíl, komici.
Rozdíl by byl jestli kdyby místo 3 litru atmosféry dával někdo 1,6 turbo, ale 1,6 nebo 2,0 apod. věci už sou úplně šumák. to už vám ujel vlak, to jste měli proti dowsizingu bojovat před 10ti lety.
Tohle je akorát trapná šaškárna! Notabene, když půlka zdejších čtenářů auto.cz má doma nějakej pdobnej vergl s 4válcovou 1,2-2,0 a to ještě povětšinou v dehtu >:D >:D
To je jako když kobnzument dietní šunky hýká, že už je ta šunka dietní až moc >:D >:-[]