Inštalácia jedna-šestky do vysokovýkonného hotheču nie je dobrý krok. Jasné, Peugeot ukázal, že aj z 1,6ky sa dá vydolovať 199 kW, ale jednak ten ich motor je tak kompletne prekopaný, že výrobne bude ešte drahší ako dvojliter, jednak Astra bude musieť ísť výkonovo ešte vyššie, aby prekonala pôvodné OPC s 206 kW. Osobne sa mi moc nezdá ani avizovaných 209 kW, tie smiešne 3 kW sú rozdiel, ktorý spraví výmena vzduchového filtra a hlavne nebudú asi dostatočný argument, aby výrobca presvedčil, že nástupca s 1,6kou bude lepším hothečom, ako predchodca s dvojlitrom. A o životnosť takmer 300k 1,6ky by som sa už celkom bál.
Škoda, tak nejak som veril, že OPC si zachová dvojliter a 1,6 bude iba v avizovanom slabšom modeli GSi (cca. 250k).
No bylo by to docela smutne, mit to jen jednasestku. Ale uprimne mi to moc logiku nedava. Naopak bych se nedivil kdyby se opel vytahnul a sel po krku FoFo RS. Treba nas nejaka 300+ OPC s 2L a 4x4 teprve ceka. Maji na to par let se vytahnout. :-)
Sice tak nejak chapu vseobecny odpor k downsizingu, ale pokud dnesni technologie dovoluji vytahnout takove vykony i z maleho obsahu, potom pokud se poresi jeste zivotnost, nese to sebou i vyhody. Cim dal "tlustejsi" auta ztrati cast sve hmotnosti a v pripade predohrabu s veskerou vahou vpredu to bude na tom nejlepsim miste.
Honba za co nejvetsimi vykony, aby motory vubec ty jezdici obyvaky utahly, jednou nutne konci v momentu, kdy se vykon uz na silnici neprenese. Jedna moznost je auto zatucnit jeste vic, jeste vic posilit motor a vrznout do toho pohon vsech 4 kol, druha varianta je jit po nizsi hmotnosti a daleko vyvazenejsich jizdnich vlastnostech, ktere dneska supluje vlastne jenom elektronika.
V techhle intencich se to da vlastne chapat jako krok spravnym smerem, proc ne :yes:
Jak jezdí 1,6ky v rally je irelevantní. Výkon 315 koní při 6250 ot/min a krouťák 425 Nm při 5000 ot/min. Váha 1200 kg, zrychlení z 0 na 100 pod 4 vteřiny. To jsou v sériovém autě s takovým motorem nedosažitelná čísla.
Což je logický, když speciály stojí cca 15 x víč než auta za 1-2 M :-) Jen tím chci poukázat, že nelze u seriových modelů poukazovat na kvality motorů se stejným obsahem jako u závodních aut. Někdo má třeba stejný nohy jako Bolt, ale jeho běhu se zdaleka nevyrovná ;-)
Jaky presne ma objem spojitost s hmotnosti motoru, ve srovnani s takovym 2l treba? Tipnu si ze i v tomto pripade nebude mit temer zadnou, nebo ta 1.6 mit blok/hlavu z tezsich materialu muze byt ve vysledku klidne tezsi nez kdejaky 2L.
Podobnych pripadu bylo nekolik, nejkriklavejsi napriklad 6,2L V8 od AMG a 4.0L V8 od BMW a 4.2L V8 od Audi. Vsechno motory kde byl rozdil v hmotnosti snad 5-10kg (pri hmotnostech kolem 200kg). Tipnul bys to pri o vice nez 50% rozdilnemu objemu? Konstrukce, ta je urcujici, ne objem.
Takze nasazeni 1.6 kvuli nizsi hmotnosti je chimera, pujde tu jako vzdy o penize. ;-\
Nejsem vestec, abych podle Mercedesu a BMW odvozoval hmotnosti budoucich motoru od Opelu. Vychazim z tvrzeni Opelu uvedeneho v clanku, ze jednim z duvodu je prave nizsi hmotnost 1,6-ky.
Presne ako píše kolega fOE, inštalácia 1,6ky namiesto dvojlitra vôbec nemusí znamenať významnú úsporu hmotnosti (ak vôbec nejakú). Ak si pozrieš, čo všetko museli meniť v Peugeote na motore 1,6THP, kým ho zo 147 kW dostali na 199 kW, čo všetko tam muselo byť zosilnené, vymenené za robustnejšie komponenty či materiály, aby motor tie tlaky zvládol, o perifériách nehovoriac, vôbec by som sa nečudoval, keby takáto 1,6ka vážila rovnako, ako ten dvojliter.
Toto tvrzeni nezbyva nez podepsat, velmi vystizne.
Jestli se nepletu, tak 1.6T pro bezne verze zatim taky jeste nebyla ani predstavena, ma nekdo info proc a popripade kdy se tak stane?