Opel Astra přijede s novým podvozkem, zadní vlečená náprava doplněna o Wattův přímovod

Opel Astra přijede s novým podvozkem, zadní vlečená náprava doplněna o Wattův přímovod

 
 

Nový Opel Astra přijede do Frankfurtu s výrazně zvětšenými rozměry karoserie, ale také s dospělejším podvozkem.

Mezigenerační růst, jaký Astra právě zažívá, tady už dlouho nebyl. Rozvor náprav bude delší o 71 mm, rozchod kol širší o 56 mm vpředu a o 70 (!) mm vzadu. Podvozek byl konstruován na nadprůměrně velká kola, která mohou mít průměr 16, 17, 18, 19 i 20 palců.

Jak to nakonec bude jezdit zatím nevíme, ale první ohlasy kolegů, kteří již s vozem jeli, jsou pozitivní.

Zadní náprava
Ožehavým tématem mnoha srovnání stávající Astry s Focusem a Golfem byla konstrukce zadní nápravy. Opel dosud spoléhal na jednoduchou, levnou a prostorově nenáročnou vlečenou nápravu, tedy řešení, které je standardem dodnes ve třídě malých vozů. Nesporné výhody (cena, vlastnosti na dobrém povrchu, prostorová nenáročnost, nízké tření v závěsech) přesvědčují stále řadu automobilek o vhodnosti použití v nižší střední nebo dokonce střední třídě, ale počet těch, které se vydávají na cestu zcela nezávislého zavěšení zadních kol pomalu, ale jistě roste.

Opel zatím udělal jen jakýsi půlkrok. Ke klasické vlečené konstrukci spojené příčkou do tvaru U, přidal kinematický mechanismus - Wattův přímovod - známý jako dokonalejší způsob ustavení tuhých náprav.

Torzní příčka zadní nápravy je umístěna mezi podélnými rameny přibližně v polovině vzdálenosti mezi uchycením nápravy do karoserie a zadními koly. Otevřený U-profil nápravy byl mezi kotevními body prodloužen a zvětšila se i tloušťka stěny profilu, čímž se zvýšila torzní tuhost.

Při přímé jízdě zaručuje kinematika celého mechanismu s Wattovým přímovodem volný pohyb kol při propérování. V zatáčkách potom zadní náprava minimalizuje boční náklon karoserie podobně, jako to umí moderní víceprvkové nápravy.

Ramena Wattova přímovodu jsou uchycena k malému příčnému prvku ukotvenému do skeletu vozu za středovou osou kol. Středový prvek, sestávající z krátkého ramene uchyceného uprostřed na čepu, je spojený s rameny s kulovými klouby na koncích, jejichž prostřednictvím jsou ramena propojena s rameny kol.

Hlavní výhodou nové konstrukce je podle Opelu skutečnost, že uložení vlečených ramen nemusejí přenášet žádné boční síly, působící při průjezdu zatáčkou, takže je možno použít měkčí pouzdra, která účinněji tlumí hluk a vibrace a dokonaleji izolují interiér od povrchu vozovky.

Přední náprava
Vpředu je konvenční nezávislé zavěšení hnaných kol pomocí vzpěr McPherson a spodních příčných ramen. Horní úchyty vzpěr McPherson jsou ale řešeny jako dvojcestná ložiska. Síly, vznikající tlumením a pružením, se tak přenášejí do struktury karoserie separátně. V zájmu snížení neodpružených hmot a zlepšení rozložení hmotnosti jsou řídicí tyč a dolní příčné rameno vyrobeny z hliníku, stabilizátor je řešený jako dutý ocelový profil.

Příčná L-ramena předních závěsů jsou uchycena k přednímu pomocnému rámu prostřednictvím dvojice pouzder. Přední pouzdra jsou velmi tuhá s optimalizovanou hysterezí v zájmu co nejlepší ovladatelnosti, zadní hydraulická pouzdra účinně tlumí vibrace přenášené od kol do konstrukce vozu.

FlexRide pro Astru
Opel se před několika lety stal prvním automobilovým výrobcem, který (modelem Astra H) vnesl do automobilové nižší střední třídy pokrokový systém adaptivního tlumení. Nyní – s Astrou nové generace – vstupuje do kompaktní třídy i FlexRide - adaptivní podvozek umožňující řidiči výběr ze tří režimů: Standard, Sport a Tour.

Všechny čtyři tlumiče pérování jsou vybaveny systémem elektronické regulace tlumicího účinku, dokáží měnit své charakteristiky v řádu milisekund, takže se povozek umí přizpůsobit převažujícím podmínkám jízdy – rychlosti, zatáčkám i jízdnímu stylu řidiče.

V režimu Standard se nastavení tlumičů kontinuálně přizpůsobuje podmínkám jízdy. Řidič si může zvolit komfortně orientovaný režim Tour, nebo dynamicky laděný režim Sport. Pokud řidič režim Tour nebo Sport deaktivuje, systém se vrátí zpět do nastavení Standard.

V zájmu maximálního cestovního komfortu jsou tlumiče v režimu Tour naladěny měkčeji a lehčí je i řízení. V režimu Sport garantuje podvozek FlexRide příjemný řidičský zážitek: Tlumení je tužší, řízení reaguje rychleji, stejně jako elektronický pedál plynu. Sportovnímu naladění podvozku odpovídá i změna podsvětlení palubních přístrojů – z bílého se promění na dramaticky rudé.

Pokud je vůz vybavený adaptivními natáčecími světlomety AFL+, také jejich řídicí systém reaguje rychleji a u vozů s automatickou převodovkou reaguje i ta – k přeřazení dochází ve vyšších otáčkách.

Režim Sport nabízí i menu, přístupné přes displej autorádia resp. navigace, jehož prostřednictvím si může řidič vůz nastavit přesně podle svých představ – může se rozhodnout, zda tlumiče mají být opravdu co nejtužší, zda má ostřeji reagovat i řízení atd.

Klíčovým prvkem systému FlexRide je řídicí jednotka DMC (Driving Mode Control). Pro optimalizaci charakteristik podvozku vyhodnocuje jednotka DMC informace z řady senzorů a neustále monitoruje způsob jízdy a její podmínky, jako jsou zrychlování, brzdění či jízda zatáčkami.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra přijede s novým podvozkem,…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…