Opel Astra přijede s novým podvozkem, zadní vlečená náprava doplněna o Wattův přímovod

Opel Astra přijede s novým podvozkem, zadní vlečená náprava doplněna o Wattův přímovod

 
 

Nový Opel Astra přijede do Frankfurtu s výrazně zvětšenými rozměry karoserie, ale také s dospělejším podvozkem.

Mezigenerační růst, jaký Astra právě zažívá, tady už dlouho nebyl. Rozvor náprav bude delší o 71 mm, rozchod kol širší o 56 mm vpředu a o 70 (!) mm vzadu. Podvozek byl konstruován na nadprůměrně velká kola, která mohou mít průměr 16, 17, 18, 19 i 20 palců.

Jak to nakonec bude jezdit zatím nevíme, ale první ohlasy kolegů, kteří již s vozem jeli, jsou pozitivní.

Zadní náprava
Ožehavým tématem mnoha srovnání stávající Astry s Focusem a Golfem byla konstrukce zadní nápravy. Opel dosud spoléhal na jednoduchou, levnou a prostorově nenáročnou vlečenou nápravu, tedy řešení, které je standardem dodnes ve třídě malých vozů. Nesporné výhody (cena, vlastnosti na dobrém povrchu, prostorová nenáročnost, nízké tření v závěsech) přesvědčují stále řadu automobilek o vhodnosti použití v nižší střední nebo dokonce střední třídě, ale počet těch, které se vydávají na cestu zcela nezávislého zavěšení zadních kol pomalu, ale jistě roste.

Opel zatím udělal jen jakýsi půlkrok. Ke klasické vlečené konstrukci spojené příčkou do tvaru U, přidal kinematický mechanismus - Wattův přímovod - známý jako dokonalejší způsob ustavení tuhých náprav.

Torzní příčka zadní nápravy je umístěna mezi podélnými rameny přibližně v polovině vzdálenosti mezi uchycením nápravy do karoserie a zadními koly. Otevřený U-profil nápravy byl mezi kotevními body prodloužen a zvětšila se i tloušťka stěny profilu, čímž se zvýšila torzní tuhost.

Při přímé jízdě zaručuje kinematika celého mechanismu s Wattovým přímovodem volný pohyb kol při propérování. V zatáčkách potom zadní náprava minimalizuje boční náklon karoserie podobně, jako to umí moderní víceprvkové nápravy.

Ramena Wattova přímovodu jsou uchycena k malému příčnému prvku ukotvenému do skeletu vozu za středovou osou kol. Středový prvek, sestávající z krátkého ramene uchyceného uprostřed na čepu, je spojený s rameny s kulovými klouby na koncích, jejichž prostřednictvím jsou ramena propojena s rameny kol.

Hlavní výhodou nové konstrukce je podle Opelu skutečnost, že uložení vlečených ramen nemusejí přenášet žádné boční síly, působící při průjezdu zatáčkou, takže je možno použít měkčí pouzdra, která účinněji tlumí hluk a vibrace a dokonaleji izolují interiér od povrchu vozovky.

Přední náprava
Vpředu je konvenční nezávislé zavěšení hnaných kol pomocí vzpěr McPherson a spodních příčných ramen. Horní úchyty vzpěr McPherson jsou ale řešeny jako dvojcestná ložiska. Síly, vznikající tlumením a pružením, se tak přenášejí do struktury karoserie separátně. V zájmu snížení neodpružených hmot a zlepšení rozložení hmotnosti jsou řídicí tyč a dolní příčné rameno vyrobeny z hliníku, stabilizátor je řešený jako dutý ocelový profil.

Příčná L-ramena předních závěsů jsou uchycena k přednímu pomocnému rámu prostřednictvím dvojice pouzder. Přední pouzdra jsou velmi tuhá s optimalizovanou hysterezí v zájmu co nejlepší ovladatelnosti, zadní hydraulická pouzdra účinně tlumí vibrace přenášené od kol do konstrukce vozu.

FlexRide pro Astru
Opel se před několika lety stal prvním automobilovým výrobcem, který (modelem Astra H) vnesl do automobilové nižší střední třídy pokrokový systém adaptivního tlumení. Nyní – s Astrou nové generace – vstupuje do kompaktní třídy i FlexRide - adaptivní podvozek umožňující řidiči výběr ze tří režimů: Standard, Sport a Tour.

Všechny čtyři tlumiče pérování jsou vybaveny systémem elektronické regulace tlumicího účinku, dokáží měnit své charakteristiky v řádu milisekund, takže se povozek umí přizpůsobit převažujícím podmínkám jízdy – rychlosti, zatáčkám i jízdnímu stylu řidiče.

V režimu Standard se nastavení tlumičů kontinuálně přizpůsobuje podmínkám jízdy. Řidič si může zvolit komfortně orientovaný režim Tour, nebo dynamicky laděný režim Sport. Pokud řidič režim Tour nebo Sport deaktivuje, systém se vrátí zpět do nastavení Standard.

V zájmu maximálního cestovního komfortu jsou tlumiče v režimu Tour naladěny měkčeji a lehčí je i řízení. V režimu Sport garantuje podvozek FlexRide příjemný řidičský zážitek: Tlumení je tužší, řízení reaguje rychleji, stejně jako elektronický pedál plynu. Sportovnímu naladění podvozku odpovídá i změna podsvětlení palubních přístrojů – z bílého se promění na dramaticky rudé.

Pokud je vůz vybavený adaptivními natáčecími světlomety AFL+, také jejich řídicí systém reaguje rychleji a u vozů s automatickou převodovkou reaguje i ta – k přeřazení dochází ve vyšších otáčkách.

Režim Sport nabízí i menu, přístupné přes displej autorádia resp. navigace, jehož prostřednictvím si může řidič vůz nastavit přesně podle svých představ – může se rozhodnout, zda tlumiče mají být opravdu co nejtužší, zda má ostřeji reagovat i řízení atd.

Klíčovým prvkem systému FlexRide je řídicí jednotka DMC (Driving Mode Control). Pro optimalizaci charakteristik podvozku vyhodnocuje jednotka DMC informace z řady senzorů a neustále monitoruje způsob jízdy a její podmínky, jako jsou zrychlování, brzdění či jízda zatáčkami.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů

Tuzemský vývoz do Myanmaru alias Barmy roste na rozdíl…

Zápisník Jany Havligerové: Tuzemák v ohrožení Zápisník Jany Havligerové: Tuzemák v ohrožení

Sobotkův kabinet, který už vládne víceméně jenom proto,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra přijede s novým podvozkem,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Dnes 08:00

Automobilky svým zákazníkům vedle samotných automobilů nabízí pod svou značkou mnoho nejrůznějších produktů a k těm nejatraktivnějším patří i jízdní kola.




Blesk.cz

Do stanice Anděl se lidé od pondělí dostanou jen přes Knížecí. Vstup se otevře zase v červnu

Do stanice Anděl se lidé od pondělí dostanou jen…

Od pondělí 25. září je uzavřen vstup do jedné z nejvytíženějších nepřestupních stanic – na metro Anděl se směrem…

Dýně, víno a kapři. Podzim v Dolním Rakousku vás příjemně zasytí

Dýně, víno a kapři. Podzim v Dolním Rakousku vás…

Podzimní odpočinek doplněný výborným jídlem, krásnými výhledy a čerstvým vzduchem. Dolní Rakousko přinese…

 

iSport.cz

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila Federerova Mirka, Topolánek i Jágr

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila…

Byl to velkolepý tenisový víkend. Premiérový ročník Laver Cupu se mimořádně vydařil nejen na kurtu v O2 areně.…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Z Angličana Italem. Herec Colin Firth získal italské občanství. Je to kvůli Brexitu?

Z Angličana Italem. Herec Colin Firth získal italské…

Britský herec Colin Firth, který v roce 2010 získal Oscara za film Králova řeč, byl vždy považován za typického…

Sledujeme ŽIVĚ: Podle odhadů vyhrála volby v Německu Merkelová. Má ale méně hlasů, než se čekalo

Sledujeme ŽIVĚ: Podle odhadů vyhrála volby v Německu…

K vysoké účasti v dnešních parlamentních volbách vyzvala voliče řada německých politiků včetně prezidenta…