Opel Astra přijede s novým podvozkem, zadní vlečená náprava doplněna o Wattův přímovod

Opel Astra přijede s novým podvozkem, zadní vlečená náprava doplněna o Wattův přímovod

 
 

Nový Opel Astra přijede do Frankfurtu s výrazně zvětšenými rozměry karoserie, ale také s dospělejším podvozkem.

Mezigenerační růst, jaký Astra právě zažívá, tady už dlouho nebyl. Rozvor náprav bude delší o 71 mm, rozchod kol širší o 56 mm vpředu a o 70 (!) mm vzadu. Podvozek byl konstruován na nadprůměrně velká kola, která mohou mít průměr 16, 17, 18, 19 i 20 palců.

Jak to nakonec bude jezdit zatím nevíme, ale první ohlasy kolegů, kteří již s vozem jeli, jsou pozitivní.

Zadní náprava
Ožehavým tématem mnoha srovnání stávající Astry s Focusem a Golfem byla konstrukce zadní nápravy. Opel dosud spoléhal na jednoduchou, levnou a prostorově nenáročnou vlečenou nápravu, tedy řešení, které je standardem dodnes ve třídě malých vozů. Nesporné výhody (cena, vlastnosti na dobrém povrchu, prostorová nenáročnost, nízké tření v závěsech) přesvědčují stále řadu automobilek o vhodnosti použití v nižší střední nebo dokonce střední třídě, ale počet těch, které se vydávají na cestu zcela nezávislého zavěšení zadních kol pomalu, ale jistě roste.

Opel zatím udělal jen jakýsi půlkrok. Ke klasické vlečené konstrukci spojené příčkou do tvaru U, přidal kinematický mechanismus - Wattův přímovod - známý jako dokonalejší způsob ustavení tuhých náprav.

Torzní příčka zadní nápravy je umístěna mezi podélnými rameny přibližně v polovině vzdálenosti mezi uchycením nápravy do karoserie a zadními koly. Otevřený U-profil nápravy byl mezi kotevními body prodloužen a zvětšila se i tloušťka stěny profilu, čímž se zvýšila torzní tuhost.

Při přímé jízdě zaručuje kinematika celého mechanismu s Wattovým přímovodem volný pohyb kol při propérování. V zatáčkách potom zadní náprava minimalizuje boční náklon karoserie podobně, jako to umí moderní víceprvkové nápravy.

Ramena Wattova přímovodu jsou uchycena k malému příčnému prvku ukotvenému do skeletu vozu za středovou osou kol. Středový prvek, sestávající z krátkého ramene uchyceného uprostřed na čepu, je spojený s rameny s kulovými klouby na koncích, jejichž prostřednictvím jsou ramena propojena s rameny kol.

Hlavní výhodou nové konstrukce je podle Opelu skutečnost, že uložení vlečených ramen nemusejí přenášet žádné boční síly, působící při průjezdu zatáčkou, takže je možno použít měkčí pouzdra, která účinněji tlumí hluk a vibrace a dokonaleji izolují interiér od povrchu vozovky.

Přední náprava
Vpředu je konvenční nezávislé zavěšení hnaných kol pomocí vzpěr McPherson a spodních příčných ramen. Horní úchyty vzpěr McPherson jsou ale řešeny jako dvojcestná ložiska. Síly, vznikající tlumením a pružením, se tak přenášejí do struktury karoserie separátně. V zájmu snížení neodpružených hmot a zlepšení rozložení hmotnosti jsou řídicí tyč a dolní příčné rameno vyrobeny z hliníku, stabilizátor je řešený jako dutý ocelový profil.

Příčná L-ramena předních závěsů jsou uchycena k přednímu pomocnému rámu prostřednictvím dvojice pouzder. Přední pouzdra jsou velmi tuhá s optimalizovanou hysterezí v zájmu co nejlepší ovladatelnosti, zadní hydraulická pouzdra účinně tlumí vibrace přenášené od kol do konstrukce vozu.

FlexRide pro Astru
Opel se před několika lety stal prvním automobilovým výrobcem, který (modelem Astra H) vnesl do automobilové nižší střední třídy pokrokový systém adaptivního tlumení. Nyní – s Astrou nové generace – vstupuje do kompaktní třídy i FlexRide - adaptivní podvozek umožňující řidiči výběr ze tří režimů: Standard, Sport a Tour.

Všechny čtyři tlumiče pérování jsou vybaveny systémem elektronické regulace tlumicího účinku, dokáží měnit své charakteristiky v řádu milisekund, takže se povozek umí přizpůsobit převažujícím podmínkám jízdy – rychlosti, zatáčkám i jízdnímu stylu řidiče.

V režimu Standard se nastavení tlumičů kontinuálně přizpůsobuje podmínkám jízdy. Řidič si může zvolit komfortně orientovaný režim Tour, nebo dynamicky laděný režim Sport. Pokud řidič režim Tour nebo Sport deaktivuje, systém se vrátí zpět do nastavení Standard.

V zájmu maximálního cestovního komfortu jsou tlumiče v režimu Tour naladěny měkčeji a lehčí je i řízení. V režimu Sport garantuje podvozek FlexRide příjemný řidičský zážitek: Tlumení je tužší, řízení reaguje rychleji, stejně jako elektronický pedál plynu. Sportovnímu naladění podvozku odpovídá i změna podsvětlení palubních přístrojů – z bílého se promění na dramaticky rudé.

Pokud je vůz vybavený adaptivními natáčecími světlomety AFL+, také jejich řídicí systém reaguje rychleji a u vozů s automatickou převodovkou reaguje i ta – k přeřazení dochází ve vyšších otáčkách.

Režim Sport nabízí i menu, přístupné přes displej autorádia resp. navigace, jehož prostřednictvím si může řidič vůz nastavit přesně podle svých představ – může se rozhodnout, zda tlumiče mají být opravdu co nejtužší, zda má ostřeji reagovat i řízení atd.

Klíčovým prvkem systému FlexRide je řídicí jednotka DMC (Driving Mode Control). Pro optimalizaci charakteristik podvozku vyhodnocuje jednotka DMC informace z řady senzorů a neustále monitoruje způsob jízdy a její podmínky, jako jsou zrychlování, brzdění či jízda zatáčkami.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra přijede s novým podvozkem,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou smrt: Zemřela při autonehodě

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou…

Byla mladá, krásná a nerozvážná. Tatarka Sitora Baratova (†23) vysílala jízdu v autě živě na internetu. Bavila…

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké jídlo ji drží naživu?

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké…

Jmenuje se Loraine Maurerová a ve svých 94 letech pracuje v restauraci McDonald's. Zákazníky obsluhuje již více…

 

iSport.cz

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších talentů slavné akademie

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších…

V posledních letech se tok odchovanců Barcelony do prvního týmu poněkud zastavil, ale o velké talenty pořád není…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…