Jen pro zajímavost . V roce 1983 překonal Mercedes 190 E 2.3-16 (136Kw) na dráze v Nardo řadu mezinárodních rekordů na vzdálenost až 50 000 Km . Dosáhly průměrné rychlosti téměř 250 km/h . Vozy jely celou dobu na plný plyn a průměrná spotřeba rekordních vozů se pohybovala kolem 22l/100Km . Zajímavé by bylo jak se projevil 30ti letý technologický pokrok a srovnání benzín - nafta
Spotreba nie je znama, ale Filter uplne upchali, cerpadlo sa zadrelo, vstreky bude treba zrepasovat a z emisii NOx vsetci mechanici zaspali hned vedla drahy.
Pri sportovej nafte si vzdy spomeniem na TopGear a ich ojazdene BMW3d v 24 hodinovke (za 24hod vymena turba, vstrekov, cerpadla....) a test naftoveho Jagosa na Nurburgringu, ktory skoncil s engine malfunction.
Top Gear a jejich BMW s pochybnou minulostí a test Jaguaru, kde Jeremy sám přiznal, že motor skočil do nouzového režimu, protože omylem zařadil ve 120km/h (tuším) dvojku, mají opravdu vysokou výpovědní hodnotu (tím nechci nadávat na Top Gear, je boží >:D ).
Naftu taky nemám rád, ale vymýšlet si s prominutím takové 3.14čoviny, je zase něco jiného.
To je o tom jak napálit hlupáka >:D >:D Východoevropani jsou z historie povětšinou natvrdlí a pozadu. A automobilky potřebují někde udat JEDOVATÝ DIESELY [odkaz] když už je mají vyrobené a zaběhlé fabriky ... KDO KOUPÍ NEPROHLOUPÍÍ >:D >:D
Lidi z Opelu si timhle akorát honí triko. Plno totálně nesmyslných rekordů zabalených do roušky "čumte, co to auto vydrží". Hm, marně vzpomínám na moment, kdy jsem jel na plný plyn déle jak minutu... ;-\
ako si ty isiel dlho na plny plyn. To absolutne nikoho nezaujima. Tu islo o spolahlivost motora pri velmi extremnej zatazi. Ludia vrcia pri STK ze im technik vytaca dieselovy motor. Tu Opel ukazal, ze to ten motor vydrzi nie par sekund, ale 24 hodin +