Opel Astra vs Renault Mégane: Který je lepší?

Opel Astra vs Renault Mégane: Který je lepší?

Dvě stálice mezi hatchbacky letos prošly modernizací. Jaké jsou jejich přednosti?

Astra a Mégane patří k tradičním zástupcům segmentu nižší střední třídy. Oba modely ale už mají pár sezón odslouženo – Renault se představil před čtyřmi lety a Opel o rok později. Proto letos jejich výrobci přišli s osvěžením designu a modernizací techniky. V obou případech se ale nejedná o žádné dramatické změny, takže typické rysy zůstávají zachovány.

Astra je známá kontrastem mohutného zevnějšku a průměrného vnitřního prostoru. V tomto srovnání to znamená, že přes deseticentimetrový rozdíl v délce má jen nepatrně více místa na zadních sedadlech a stejně velký zavazadelník. U verze kombi pak Mégane dokonce získává díky prodlouženému rozvoru na svou stranu lehkou výhodu.

Srovnání rozměrů
ModelOpel AstraRenault Méganerozdíl
Délka [mm]4419 (4698)4312 (4567)-105 (-131)
Šířka [mm]1814 (1814)1804 (1804)-10 (-10)
Výška [mm]1510 (1535)1423 (1507)-87 (-28)
Rozvor [mm]2685 (2685)2640 (2703)-45 (+18)
Zav. prostor [l]370 (535)344 (491)-26 (-44)
údaje v závorkách platí pro karoserii kombi

Tento rozdíl by měl být znát a při jízdě se opravdu projeví. Robustní a bytelná konstrukce Astry zlepšuje vnímanou kvalitu. Navíc si můžete vybrat ze širokého spektra verzí od vláčného a poddajného základu (ovšem s dobře čitelným podvozkem) až po dost tvrdý extrém na 19palcových kolech, který nabídne pořádnou jistotu v zatáčkách.

Mégane na to jde z opačné strany. Není tolik přesvědčivý, protože působí až podezřele odlehčeným dojmem. Mimoto je už v základním provedení tužší a není tak pečlivě doladěný jako Opel.

 [600×160]

Benzinové motory

Kdo chce zážehový motor, ten je u Renaultu odkázán na velmi úzkou paletu tří motorů. Opel nabízí pestřejší pětici s výrazně širším výkonovým spektrem, navíc s unikátní možností volby mezi atmosférickým a přeplňovaným agregátem. Tedy ne, že by byl dnešní Opel špičkou na zážehové motory, ale kdo rád vybírá, má u Astry pestřejší nabídku. To u Renaultu bude hlavní argument cena, protože dodává dva staré a jen jeden moderní agregát.

Opel AstraRenault Mégane
1,4 (74 kW, 130 Nm, cena od 299.900,-)
ve městě dobrý, cenově zdaleka nejdostupnější
1,6 (74 kW, 148 Nm, cena od 254.900,-)
slabý motor pouze pro nenáročné řidiče
1,6 (85 kW, 155 Nm, cena od 330.900,-)
pro konzervativní řidiče, příplatek se nevyplatí
1,6 (81 kW, 151 Nm, cena od 299.900,-)
šestistupňová převodovka, léty prověřená technika
1,4 Turbo (88/103 kW, 200 Nm, cena od 348.900,-)
nejlepší benzin pro Astru, velmi příjemný motor
1,2 TCe (85 kW, 190 Nm, cena od 329.900,-)
živý a úsporný, při zátěži málo přesvědčivý
1,6 Turbo (132 kW, 230 Nm, cena od 425.900,-)
nevyvážená charakteristika, dražší než 2,0 CDTI
-

Dieselové motory

Množstvím nabízených motorů Renault šetří i na straně turbodieselů. Zde opět kombinuje osvědčené železo 1,5 dCi (ovšem v nejnovější generaci) s moderním 1,6 dCi. Ten dosahuje výkonů i reálné dynamiky na úrovni běžných dieselových dvoulitrů. Oběma motorům je společná na dnešní poměry výrazná turbodíra, ale také nízká spotřeba.

Opel proti tomu staví čtveřici agregátů. Ty jsou hlučnější, nicméně paleta sahá od nezajímavé třináctistovky přes kompromisní sedmnáctistovky (mají turbodíru jako Renault) až po famózní dvoulitr, který se v Astře nikdy nezadýchá a spotřebu má podobnou. Když to rozpočet dovolí, je on jednoznačně nejlepší volbou.

Opel AstraRenault Mégane
1,3 CDTI (70 kW, 190 Nm, cena od 361.900,-)
nejúspornější Astra, rozumná dynamika, jen pětikvalt
1,5 dCi (66 kW, 200 Nm, cena od 314.900,-)
velmi levný, vhodný do běžného provozu
1,7 CDTI (81 kW, 260 Nm, cena od 371.900,-)
slabý v nízkých i vysokých otáčkách, malý příplatek
1,5 dCi (81 kW, 240 Nm, cena od 359.900,-)
šestistupňová převodovka, dobrý poměr cena/výkon
1,7 CDTI (96 kW, 280 Nm, cena od 401.900,-)
až s vyšší výbavou, prodlevy turba
1,6 dCi (96 kW, 320 Nm, cena od 429.900,-)
dynamika srovnatelného dvoulitru, turbodíra
2,0 CDTI (121 kW, 350 Nm, cena od 420.900,-)
hlučný, ale jednoznačně nejlepší motor
-
2,0 CDTI BiTurbo (143 kW, 400 Nm, v prodeji 2013)
nejsilnější diesel mezi konkurenty
-

Výbava a ceny

Dneska si už nikdo nedovolí nabídnout kompakt bez klimatizace, rádia, elektrických oken a zrcátek. Tuto výbavu proto samozřejmě najdeme i v základních verzích Astry i Méganu. Jak je tomu ale na opačném konci cenového spektra? Zajímavé možnosti příplatkové výbavy ukazuje následující tabulka:

Opel AstraRenault Mégane
adaptivní tlumiče (20.000,-)
-
bi-xenonové plně adaptivní světlomety (29.400,-)
kontrola tlaku v pneumatikách (8.000,-)
navigace (20.500,-)
parkovací senzory (12.500,-)
parkovací kamera vzadu (do 2013)
tempomat (S)
tempomat s udržováním vzdálenosti (10.500,-)
varování před opuštěním jízdního pruhu (15.000,-)
vyhřívání předních sedadel (8.000,-)
vyhřívaný volant (1.000,- k vyhřívaným sedadlům)
-
bezklíčový vstup (8.100,-/S)
bi-xenonové natáčecí světlomety (25.200,-)
kontrola tlaku v pneumatikách (3.100,-)
navigace (15.500,-)
parkovací senzory (10.100,-/S)
parkovací kamera vzadu (15.200,-)
tempomat (S)
-
varování před opuštěním jízdního pruhu (10.000,-)
vyhřívání předních sedadel (5.600,-)
-

Příznivce automatických převodovek zklame skutečnost, že jedinou možností v Méganu je dvouspojková převodovka EDC pro silnější motor 1,5 dCi (příplatek 40 tisíc). To Astra nabídne klasický automat za 45 tisíc pro tři benzinové motory i dieselový dvoulitr.

Renault ani nenabízí žádný úsporný paket. To ale v tuzemských podmínkách nic neznamená, protože majitel takového auta se nedočká daňového zvýhodnění. Zbývá tedy mírná úspora paliva, která však ztěží vyváží příplatek za ekologické úpravy auta.

 [600×161]

Příplatek za karoserii kombi je u Renaultu velmi lákavých 25 tisíc korun. U Opelu musí zájemce o praktičtější karoserii vytáhnout víc, konkrétně 33 tisíc korun. Obě značky navíc umí nabídnout atraktivní třídveřovou karoserii (Astra GTC, resp. Mégane Coupé), odvozenou výkonnou verzi (Astra OPC, resp, Mégane RS), klasický sedan (nová Astra sedan, resp. Fluence) a Renault i čtyřmístný kupé-kabriolet.

Opel AstraRenault Mégane
+Podstatně širší paleta nabízených verzí, možnosti pokročilé výbavy a špičce segmentu, robustní stavba, větší jízdní komfort, skvělý dvoulitrový turbodiesel (poměr výkon/spotřeba/cena)+Nižší ceníkové ceny, moderní benzinový motor, atmosférická 1,6 s šestistupňovou převodovkou, výraznější design, širší spektrum karosářských verzí a příbuzných modelů
-Horší využití obestavěného prostoru, hmotnost a těžké převody ubírají slabším motorům dynamiku, hlučnější dieselové motory-Omezený výběr motorů a převodovek, délka zadních sedáků, slabší komfort odpružení, osekaná výbava nejlevnější verze, příplatková výbava zaostává za celou německou konkurencí

Opel Astra 2013
 


Renault Megane
 
 [600×148]

Anketa

Kterému modelu byste dali přednost vy?
Spolupracujeme s TipCars.com
Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard

Pohledávky loni narostly kvůli úrokům a posílení dolaru…

Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni…

Největší čínský operátor si loni polepšil Největší čínský operátor si loni polepšil

Největší čínský telekomunikační operátor China Mobile…

Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné

Účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET)…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra vs Renault Mégane: Který je lepší?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…