Opel Astra vs Renault Mégane: Který je lepší?

Opel Astra vs Renault Mégane: Který je lepší?

Dvě stálice mezi hatchbacky letos prošly modernizací. Jaké jsou jejich přednosti?

Astra a Mégane patří k tradičním zástupcům segmentu nižší střední třídy. Oba modely ale už mají pár sezón odslouženo – Renault se představil před čtyřmi lety a Opel o rok později. Proto letos jejich výrobci přišli s osvěžením designu a modernizací techniky. V obou případech se ale nejedná o žádné dramatické změny, takže typické rysy zůstávají zachovány.

Astra je známá kontrastem mohutného zevnějšku a průměrného vnitřního prostoru. V tomto srovnání to znamená, že přes deseticentimetrový rozdíl v délce má jen nepatrně více místa na zadních sedadlech a stejně velký zavazadelník. U verze kombi pak Mégane dokonce získává díky prodlouženému rozvoru na svou stranu lehkou výhodu.

Srovnání rozměrů
ModelOpel AstraRenault Méganerozdíl
Délka [mm]4419 (4698)4312 (4567)-105 (-131)
Šířka [mm]1814 (1814)1804 (1804)-10 (-10)
Výška [mm]1510 (1535)1423 (1507)-87 (-28)
Rozvor [mm]2685 (2685)2640 (2703)-45 (+18)
Zav. prostor [l]370 (535)344 (491)-26 (-44)
údaje v závorkách platí pro karoserii kombi

Tento rozdíl by měl být znát a při jízdě se opravdu projeví. Robustní a bytelná konstrukce Astry zlepšuje vnímanou kvalitu. Navíc si můžete vybrat ze širokého spektra verzí od vláčného a poddajného základu (ovšem s dobře čitelným podvozkem) až po dost tvrdý extrém na 19palcových kolech, který nabídne pořádnou jistotu v zatáčkách.

Mégane na to jde z opačné strany. Není tolik přesvědčivý, protože působí až podezřele odlehčeným dojmem. Mimoto je už v základním provedení tužší a není tak pečlivě doladěný jako Opel.

 [600×160]

Benzinové motory

Kdo chce zážehový motor, ten je u Renaultu odkázán na velmi úzkou paletu tří motorů. Opel nabízí pestřejší pětici s výrazně širším výkonovým spektrem, navíc s unikátní možností volby mezi atmosférickým a přeplňovaným agregátem. Tedy ne, že by byl dnešní Opel špičkou na zážehové motory, ale kdo rád vybírá, má u Astry pestřejší nabídku. To u Renaultu bude hlavní argument cena, protože dodává dva staré a jen jeden moderní agregát.

Opel AstraRenault Mégane
1,4 (74 kW, 130 Nm, cena od 299.900,-)
ve městě dobrý, cenově zdaleka nejdostupnější
1,6 (74 kW, 148 Nm, cena od 254.900,-)
slabý motor pouze pro nenáročné řidiče
1,6 (85 kW, 155 Nm, cena od 330.900,-)
pro konzervativní řidiče, příplatek se nevyplatí
1,6 (81 kW, 151 Nm, cena od 299.900,-)
šestistupňová převodovka, léty prověřená technika
1,4 Turbo (88/103 kW, 200 Nm, cena od 348.900,-)
nejlepší benzin pro Astru, velmi příjemný motor
1,2 TCe (85 kW, 190 Nm, cena od 329.900,-)
živý a úsporný, při zátěži málo přesvědčivý
1,6 Turbo (132 kW, 230 Nm, cena od 425.900,-)
nevyvážená charakteristika, dražší než 2,0 CDTI
-

Dieselové motory

Množstvím nabízených motorů Renault šetří i na straně turbodieselů. Zde opět kombinuje osvědčené železo 1,5 dCi (ovšem v nejnovější generaci) s moderním 1,6 dCi. Ten dosahuje výkonů i reálné dynamiky na úrovni běžných dieselových dvoulitrů. Oběma motorům je společná na dnešní poměry výrazná turbodíra, ale také nízká spotřeba.

Opel proti tomu staví čtveřici agregátů. Ty jsou hlučnější, nicméně paleta sahá od nezajímavé třináctistovky přes kompromisní sedmnáctistovky (mají turbodíru jako Renault) až po famózní dvoulitr, který se v Astře nikdy nezadýchá a spotřebu má podobnou. Když to rozpočet dovolí, je on jednoznačně nejlepší volbou.

Opel AstraRenault Mégane
1,3 CDTI (70 kW, 190 Nm, cena od 361.900,-)
nejúspornější Astra, rozumná dynamika, jen pětikvalt
1,5 dCi (66 kW, 200 Nm, cena od 314.900,-)
velmi levný, vhodný do běžného provozu
1,7 CDTI (81 kW, 260 Nm, cena od 371.900,-)
slabý v nízkých i vysokých otáčkách, malý příplatek
1,5 dCi (81 kW, 240 Nm, cena od 359.900,-)
šestistupňová převodovka, dobrý poměr cena/výkon
1,7 CDTI (96 kW, 280 Nm, cena od 401.900,-)
až s vyšší výbavou, prodlevy turba
1,6 dCi (96 kW, 320 Nm, cena od 429.900,-)
dynamika srovnatelného dvoulitru, turbodíra
2,0 CDTI (121 kW, 350 Nm, cena od 420.900,-)
hlučný, ale jednoznačně nejlepší motor
-
2,0 CDTI BiTurbo (143 kW, 400 Nm, v prodeji 2013)
nejsilnější diesel mezi konkurenty
-

Výbava a ceny

Dneska si už nikdo nedovolí nabídnout kompakt bez klimatizace, rádia, elektrických oken a zrcátek. Tuto výbavu proto samozřejmě najdeme i v základních verzích Astry i Méganu. Jak je tomu ale na opačném konci cenového spektra? Zajímavé možnosti příplatkové výbavy ukazuje následující tabulka:

Opel AstraRenault Mégane
adaptivní tlumiče (20.000,-)
-
bi-xenonové plně adaptivní světlomety (29.400,-)
kontrola tlaku v pneumatikách (8.000,-)
navigace (20.500,-)
parkovací senzory (12.500,-)
parkovací kamera vzadu (do 2013)
tempomat (S)
tempomat s udržováním vzdálenosti (10.500,-)
varování před opuštěním jízdního pruhu (15.000,-)
vyhřívání předních sedadel (8.000,-)
vyhřívaný volant (1.000,- k vyhřívaným sedadlům)
-
bezklíčový vstup (8.100,-/S)
bi-xenonové natáčecí světlomety (25.200,-)
kontrola tlaku v pneumatikách (3.100,-)
navigace (15.500,-)
parkovací senzory (10.100,-/S)
parkovací kamera vzadu (15.200,-)
tempomat (S)
-
varování před opuštěním jízdního pruhu (10.000,-)
vyhřívání předních sedadel (5.600,-)
-

Příznivce automatických převodovek zklame skutečnost, že jedinou možností v Méganu je dvouspojková převodovka EDC pro silnější motor 1,5 dCi (příplatek 40 tisíc). To Astra nabídne klasický automat za 45 tisíc pro tři benzinové motory i dieselový dvoulitr.

Renault ani nenabízí žádný úsporný paket. To ale v tuzemských podmínkách nic neznamená, protože majitel takového auta se nedočká daňového zvýhodnění. Zbývá tedy mírná úspora paliva, která však ztěží vyváží příplatek za ekologické úpravy auta.

 [600×161]

Příplatek za karoserii kombi je u Renaultu velmi lákavých 25 tisíc korun. U Opelu musí zájemce o praktičtější karoserii vytáhnout víc, konkrétně 33 tisíc korun. Obě značky navíc umí nabídnout atraktivní třídveřovou karoserii (Astra GTC, resp. Mégane Coupé), odvozenou výkonnou verzi (Astra OPC, resp, Mégane RS), klasický sedan (nová Astra sedan, resp. Fluence) a Renault i čtyřmístný kupé-kabriolet.

Opel AstraRenault Mégane
+Podstatně širší paleta nabízených verzí, možnosti pokročilé výbavy a špičce segmentu, robustní stavba, větší jízdní komfort, skvělý dvoulitrový turbodiesel (poměr výkon/spotřeba/cena)+Nižší ceníkové ceny, moderní benzinový motor, atmosférická 1,6 s šestistupňovou převodovkou, výraznější design, širší spektrum karosářských verzí a příbuzných modelů
-Horší využití obestavěného prostoru, hmotnost a těžké převody ubírají slabším motorům dynamiku, hlučnější dieselové motory-Omezený výběr motorů a převodovek, délka zadních sedáků, slabší komfort odpružení, osekaná výbava nejlevnější verze, příplatková výbava zaostává za celou německou konkurencí

Opel Astra 2013
 


Renault Megane
 
 [600×148]

Anketa

Kterému modelu byste dali přednost vy?
Spolupracujeme s TipCars.com
Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Komentář Martina Čabana: Velmi křehké vztahy Babiše a Zemana Komentář Martina Čabana: Velmi křehké vztahy Babiše a Zemana

Odchod Andreje Babiše z vlády je sice nejnápadnějším, ale…

Češi se postarají o podvozky Boeingů Air France Češi se postarají o podvozky Boeingů Air France

Za devět let platnosti smlouvy zajistí firma Czech…

Babiš sklízí kritiku za nástřel rozpočtu Babiš sklízí kritiku za nástřel rozpočtu

ČSSD chybějí v návrhu peníze na školství či…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra vs Renault Mégane: Který je lepší?







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Včera

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Zachránili lišku z kožešinové farmy a stali se nejlepšími parťáky!

Zachránili lišku z kožešinové farmy a stali se…

Lištička Jay prožila část života uvězněná v příšerných podmínkách na kožešinové farmě. Přesto se na ni usmálo…

Čuba chybí v Senátu devět měsíců. Dál bere plný plat a nadzdvihl vedení

Čuba chybí v Senátu devět měsíců. Dál bere plný plat…

Senátor František Čuba (SPO, 81) nerozhodoval o normách posuzovaných Senátem už přes devět měsíců. Navíc dál…

 

iSport.cz

Rutta o zájmu NHL: Poslední sezony se celkem povedly, ale překvapilo mě to

Rutta o zájmu NHL: Poslední sezony se celkem…

Tři obránci národního týmu, kteří si zahráli na mistrovství světa v Paříži, mají v kapse smlouvu s klubem NHL.…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

UNESCO a Izrael: Poslankyně Černochová má koule!

UNESCO a Izrael: Poslankyně Černochová má koule!

Nadávat na politiky je možné 365 dnů v roce, momentů, kdy je záhodno je pochválit, bývá mnohem méně. Včera…

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…