Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Calibra 2017: To by byla paráda

Michal Fokt
Diskuze (9)
Opel už mockrát pokoušel naše nervy s koncepty sportovně laděných gétéček, teď tu máme pro změnu vizi nezávislého photoshopera.

Když se řekne Opel, jaké auto se vám vybaví jako první. Pamětníci možná vzpomenou na Mantu, ale naprostá většina nejspíš ihned "vypálí" Calibru. Kupé střední třídy, představené na sklonku osmdesátek, v té době vypadalo jako zjevení. Jednalo o cestovní gétéčko s designem, za který by se v té době nemusely stydět ani supersporty (a které má co říci i dnes), které do roku 1992 nemělo ani žádný kloudný motor, alespoň trochu korespondující s dynamickým vzezřením, které šlo ruku v ruce s (u produkčního modelu) nevídaným součinitelem odporu vzduchu 0,26.

Co vám mám povídat, ikonický model, jenže už mizí dokonce i z komparzu tuningových akcí, což je neklamné znamení toho, že je to už hodně vousaté auto, které bohužel skončilo bez nástupce, jakkoli Opel už několikrát se středním kupé "hrozil" formou studií, které bohužel nikdy nedopadly. Cosi s označením GT chystá ostatně rüsselsheimský blesk i letos na Ženevu, ale popravdě mě to po předešlých zkušenostech (čest výjimce v podobě Speedsteru) nechává naprosto chladným.

Což mi ale nebrání se zasnít, což je nyní snazší díky koláži Maďara X-Tomi, jenž vzal detroitský koncept Buick Avista a přefaceliftoval jej do podoby Opelu Calibra II. Jistě, ani toto BY nebyl přímý nástupce, Přece jen kupé na bázi sedanu střední třídy z konce 90tek a americké kupé vyšší střední třídy, to není jiná liga, ale úplně jiný sport, to ovšem nic nemění na tom, že to Avistě s "opláckým" čumákem velice sluší a nemusím asi zmiňovat, že by prestižní kupé, posazené nad Insignií, mělo blahodárný vliv na poněkud jalovou image německé značky. Tedy pardon, já zapomněl, že dneska kredit automobilkám získávají SUV kupé a "čtyřdveřová kupé"...

Michal Fokt
Diskuze (9)

Doporučujeme

26. 1. 2016 08:49
Re: Otazka na management Opelu.
V8 by tam ani bejt nemusela, dnes by tomu bohate stacil i V6 a 4 valec, konkurencnich aut as tolik neni a maloktere z nich ma tu V8, vpodstate jen americka "konkurence" ma V8

CAlibra byla spise variantou k autum jako Mistubishi 3000GT, Nissan ZX a podobnym, a dnes by konkurovala mnohem sirsimu spektru od Ccirocco prez Boxster/Cayman nebo Evoru po Mustang
Avatar - CHerokee
25. 1. 2016 19:20
Re: Otazka na management Opelu.
Je to pěkná malůvka a naše divoké sny. Opel už tady dlouho žádné takové pěkné auto nepředvedl...a v jejich paletě by se V8 vedle těch prcků vyjímala zvláštně. Ačkoliv bych si to taky přál, pořádných aut není nikdy dost. Vlastně jich je dnes v Evropě už dost málo.
Avatar - Barrichello
25. 1. 2016 16:00
Re: Otazka na management Opelu.
Dají, pokud by se to prodávalo i v USA jako Buick či Cadillac a spolu s usa samo i Kanada, Mexiko, jižní amerika, austrálie a arabský svět.

To už by mohlo hodit takových 50-80 000 ks ročně
Avatar - AUDIRS6
25. 1. 2016 15:22
Re: Otazka na management Opelu.
Suhlas ! :-!
Malo to byt moje prve mnou kupene ( second-hand ) auto. :-)
Nakoniec vyhral priestor a zvuk vzduchom chladeneho V8 :-)
25. 1. 2016 15:15
Re: Otazka na management Opelu.
kdysi byla Calibra velice solidni GT, a dnes pokud by se cena udrzela nekde na urovni Mustanga, tedy lehce nad 1 milionem, tak by se jiste dalo hovorit o zivotaschopnem modelu