Opel Calibra 2017: To by byla paráda
Když se řekne Opel, jaké auto se vám vybaví jako první. Pamětníci možná vzpomenou na Mantu, ale naprostá většina nejspíš ihned "vypálí" Calibru. Kupé střední třídy, představené na sklonku osmdesátek, v té době vypadalo jako zjevení. Jednalo o cestovní gétéčko s designem, za který by se v té době nemusely stydět ani supersporty (a které má co říci i dnes), které do roku 1992 nemělo ani žádný kloudný motor, alespoň trochu korespondující s dynamickým vzezřením, které šlo ruku v ruce s (u produkčního modelu) nevídaným součinitelem odporu vzduchu 0,26.
Co vám mám povídat, ikonický model, jenže už mizí dokonce i z komparzu tuningových akcí, což je neklamné znamení toho, že je to už hodně vousaté auto, které bohužel skončilo bez nástupce, jakkoli Opel už několikrát se středním kupé "hrozil" formou studií, které bohužel nikdy nedopadly. Cosi s označením GT chystá ostatně rüsselsheimský blesk i letos na Ženevu, ale popravdě mě to po předešlých zkušenostech (čest výjimce v podobě Speedsteru) nechává naprosto chladným.
Což mi ale nebrání se zasnít, což je nyní snazší díky koláži Maďara X-Tomi, jenž vzal detroitský koncept Buick Avista a přefaceliftoval jej do podoby Opelu Calibra II. Jistě, ani toto BY nebyl přímý nástupce, Přece jen kupé na bázi sedanu střední třídy z konce 90tek a americké kupé vyšší střední třídy, to není jiná liga, ale úplně jiný sport, to ovšem nic nemění na tom, že to Avistě s "opláckým" čumákem velice sluší a nemusím asi zmiňovat, že by prestižní kupé, posazené nad Insignií, mělo blahodárný vliv na poněkud jalovou image německé značky. Tedy pardon, já zapomněl, že dneska kredit automobilkám získávají SUV kupé a "čtyřdveřová kupé"...