Opel City Trekker
Podvozek disponuje proměnnou světlou výškou a je posazen na 17" kola. Šéf designérského centra Opelu Hans Seer charakterizuje cílovou skupinu zákazníků tohoto vozu jako "mladé aktivní lidi z měst, kteří chtějí vozidlo pro podnikání a pro volný čas, ale současně hledají automobil, který by vyjádřil jejich styl a individualitu."
Vývojové centrum Opelu v Russelsheimu vyšlo tomuto požadavku vstříc dvoubarevným lakováním studie CTC. Nárazníky, lemy blatníků a ozdobné lišty prahů dveří kontrastují s odstínem karoserie Kir Royal. Tento odstín se také opakuje v interiéru.
Důležitým prvkem použitým u studie City Trekker Concept je nejmodernější navigační systém GPS (Global Positioning Satelitte), spolupracující s mobilním komunikačním systémem OnStar. Jasně formulované instrukce se z navigačního systému dostávají k řidiči prostřednictvím reproduktorů audiosystému a velkého displeje, umístěného v horní části přístrojové desky.
Na displeji se zobrazují směrové šipky nebo části map se schématy ulic, informace o ujeté vzdálenosti a zbývající trase do cíle, nastavení autorádia, údaje o času a vnější teplotě. Navigační a komunikační systém OnStar je aktivován tlačítkem TTS (Traffic Telematic System) na autorádiu s integrovaným telefonem GSM. Řidič je pak automaticky spojen se servisním centrem, které mu poskytuje nepřetržité informace. Přijímač navigačního systému GPS umožňuje operátorovi systému OnStar lokalizovat pozici vozu na počítačové mapě a zajistit potřebnou pomoc (např. při defektu pneumatiky). Servisní centrum dále poskytuje detailní informace o oblasti, ve které se automobil právě nalézá. Mohou se tak přenášet informace o hotelech, čerpacích stanicích, o programech kin a divadel nebo dalších možnostech trávení volného času. V budoucnosti bude tento systém vybaven i automatickým alarmem, který bude informovat servisní centrum o aktivaci airbagu, poruše motoru či převodovky, stejně jako o pohybu právě odcizeného vozidla.
Díky šestistupňové manuální převodovce s krátkým převodním poměrem prvního stupně, elektronické trakční kontrole, nastavitelné světlé výšce, spodnímu krytu motoru a pohonu všech kol zvládne studie Opel CTC snadno i terénní úseky. Vůz může být vybaven kterýmkoli ze čtyřválcových motorů ECOTEC 16V, jež si vydobyly renomé díky nízké spotřebě paliva, minimální hlučnosti i podílu škodlivin ve výfukových plynech. O ochranu cestujících se stará integrovaný bezpečnostní systém s dvěma předními a dvěma bočními airbagy, pěti tříbodovými pásy, pěti opěrkami hlavy a systémem, který při nárazu odkloní pedály od nohou řidiče. Plně galvanizovaná karoserie je velmi tuhá, což zajišťuje bezpečnost vozu a znamenitý komfort na dálnicích i na nezpevněných cestách.
Nezbývá než doufat, že tato povedená studie bude jednoho dne ke koupi i v běžných autosalonech značky Opel. Byla by škoda, kdyby tomu tak nebylo.