Diskuse

Opel Combo Life: Více všeho, ale je to ještě vůbec opel?

19.2.2018

Značka Opel představuje jednu novinku za druhou. Po Grandlandu X, který je technicky spřízněný s Peugeotem 3008 či Crosslandu X, jenž je pro změnu Citroënem C3 Aircross přijíždí nový Opel Combo. Z kterého francouzského vozu se vyšlo tentokrát?

 

  • 111 Reagovat !

    foto Inter2

    Inter2 19.02.  12:58

    Je to ešte Opel ?

    Každý, kto videl nové Berlingo resp. jeho dvojča tak vie, že to už Opel “nie je”. Pýtam sa ale prečo takýto titulok nie je aj pri predstavení napr. novej Fabie ? Je to ešte vôbec škoda ? ;-)
    • 50 Reagovat !

      foto Hittman

      Hittman 19.02.  13:09

      « Re: Je to ešte Opel ?

      Myslím, že naposledy se vyvinul ve Škodovce pro koncern nějaký motor..ale jaký, si nevzpomenu. Jinak samozřejmě to podstatné je koncern..
    • 21 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 19.02.  13:22

      « Re: Je to ešte Opel ?

      Titulok je to jak bič, hlavne ak človek vezme do úvahy, že aj predchádzajúce Combo bolo len preznačkovaný Fiat Dobló a vlstne všetky úžitkové OPELy sú len klonmi niečoho iného. >:D
      • 24 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 19.02.  14:28

        « Re: Je to ešte Opel ?

        Je to tak..
        Jenže Fiat Doblo stejně jako dříve Grande Punto od Fiatu jako Corsa , to byla vyšší kvalita , jízdně , řazením i motoricky se frantíci na italy vůbec nechytají.
        Pro Opel je to tragedie..
        • 21 Reagovat !

          foto nippon

          nippon 19.02.  15:03

          « Re: Re: Je to ešte Opel ?

          Ja radšej francuza ako taliana.
          • 30 Reagovat !

            foto zlysoused

            zlysoused 19.02.  15:10

            « Re: Re: Re: Je to ešte Opel ?

            Vyzkoušel jsem Doblo i dodávky PSA a Doblo je podle mě lepší. Jízdně i užitnýma vlastnostma.
            • 01 Reagovat !

              foto kynymo

              kynymo 10.04.  22:19

              « Re: Re: Re: Re: Je to ešte Opel ?

              Můžu podepsat. Doblo / Combo = parádní svezení, pohodlí jak v osobáku, Berlingo / Partner = raději jen kratší trasy.
        • 10 Reagovat !

          foto zlysoused

          zlysoused 19.02.  15:09

          « Re: Re: Je to ešte Opel ?

          Podle mě je Doblo o něco lepší auto než Berlingo/Partner, ale i tak se tímto Opel dostane k fajn dodávce. Berlingo/Partner dlouhodobě patří k těm nejúspěšnějším.
          • 02 Reagovat !

            foto Sumi2000

            Sumi2000 20.02.  11:50

            « Re: Re: Re: Je to ešte Opel ?

            Tak Fiat má lepší než PSA všechno... :-)
            Podvozky , převodovky s přesným řazením a hlavně skvělé motory , benzíny i diesly JTD.

            Pro OPEL je francouzské vlastnictví tragedie...bohužel.

            Očekávám v několika letech dost velký propad jejich prodejů..poslední německé Opely jsou totiž Mokka , Astra a Insignia...Zafira zřejmě končí..a Corsa jako dvojče Fiatu Grande Punto nebude mít nový model ale jen předizajnovaný Peugeot 208 8-s

            Kdo chce německé auto , půjde už jen do koncernu VW-Škoda-Seat-Audi.
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 20.02.  15:05

              « Re: Re: Re: Re: Je to ešte Opel ?

              A BMW s Mercedesom su co Cinania? Ty nemecke auto poskladane z dielov vyrobene kde kade po svete pripadne rovno vyrobene niekde v Mexiku ako nova Q5. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 19.02.  16:40

      « Re: Je to ešte Opel ?

      Fabia je Polo s jiným předkem? Ale zase souhlasím, že Combo už nějakou dobu originálem není.
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 19.02.  18:33

        « Re: Re: Je to ešte Opel ?

        Mezdicasom Polo aj Ibiza povyrastli ale zjednodusene povedane to je predch. Polo s vacsimi ci mensimi odlisnostami. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 19.02.  21:04

          « Re: Re: Re: Je to ešte Opel ?

          Nespleteš si je uvnitř ani zvenku, většina té podobnosti je skryta pod kapotou. Což se o Combu říct nedá, tam je to pomalu na úrovni badge engineeringu.
          [odkaz]
          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 19.02.  21:32

            « Re: Re: Re: Re: Je to ešte Opel ?

            Mno je to primarne dodavka. Pri praxi v tejto oblasti za poslednych 20 cakat vacsie odlisnosti by asi nebolo na mieste. Ale uznavam ze z tohto pohladu ta Fabia nie je najlepsi priklad.
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 19.02.  20:01

        « Re: Re: Je to ešte Opel ?

        Chtěl jsem napsat totéž, a pak jsem se podíval na Berlingo. Ani ta kastle není totožná (nejen vepředu) a interiér už vůbec. Takže příměr s Fabií není úplně mimo.
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 19.02.  21:04

          « Re: Re: Re: Je to ešte Opel ?

          Určitě se díváš na nové Berlingo?
          • 10 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 19.02.  21:11

            « Re: Re: Re: Re: Je to ešte Opel ?

            Aha. Na Sauto mají 2018, ale nový to není. Beru zpět.
  • 63 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 19.02.  13:16

    PSA potřebovalo Opel jako sůl.

    Z citroenu se stala kolotočárna a interiér z Peugeotu vyhovuje jen těm správně přesvědčeným. Opel je PSA bez bizarností.
    • 55 Reagovat !

      foto simson33

      simson33 19.02.  13:20

      « Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

      Ta "kolotočárna" mě tedy pobavila, ale naprostý souhlas - design Citroenu jde úplně mimo mě, vůbec to nechápu a nelíbí se mi :no:
      • 85 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 19.02.  13:20

        « Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

        Naštěstí nejsou všichni jen příznivci nudy...
        • 54 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 19.02.  13:56

          « Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

          No když nechceš nudu, tak udělej auto hezké. Třeba design Renaultu má francouzský šarm. Citroen si plete cesty s máškarákem. A přitom se jim C5 tak povedla, že kdyby ji včas obměnili, tak by měla úspěch po generace.
          • 40 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 19.02.  14:13

            « Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

            Proč jsi tak zabedněný a nechceš uznat názor, že se to někomu může líbit? Přes své ego nevidíš svět?
            • 00 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 19.02.  15:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

              Ale v globále má kúsok pravdy. Autá sú dnes majú dynamické, usadlé, agresívne, zaujímavé, svalnaté a neviem aké tvary, ale všeobecne pekným možno nazvať už len máloktoré. O elegancii už nehovoriac. Nie je tak?
              • 00 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 19.02.  15:36

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

                Nikdy jsem nezažil auto, které bych nazval "všeobecně pěkným", jak píšeš. Každé auto je pěkné kvůli něčemu. Extravagance, elegance, dynamika... ale zase mu chybí z toho zbytku. Takže já za sebe rozhodně nesouhlasím.
                Někdo, komu se líbí dynamicky laděná auta, třeba neocení eleganci Citroënu DS. A zase naopak, příznivci elegantních aut se neotočí za šíleným Aventadorem.
                • 00 Reagovat !

                  foto traveldrive

                  traveldrive 20.02.  06:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

                  Ale áno, každý voz, o ktorom nájdeš v tlači zmienku o "líbivých tvarech" možno vo všeobecnosti nazvať pekným. Zbytočne škatuľkuješ.
            • 03 Reagovat !

              foto KANKUNEN

              KANKUNEN 19.02.  15:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

              Jenže nejde dělat auto pro jednotlivce, ale pro masy. Prostě ty příďové zmatky se přinutí líbít pouze příznivcům PSA a odpůrcům VW. Prodejné to je, ale lidi ti řeknou, je to hnusné, ale bylo levnější o 100t než Caddy nebo Tranzit connect. Pak nejsou prachy na novinky. Srovnej si nabídky C4 a Golfu. Golf si drží tradici a pak jde prodávat za draho a pak jsou peníze, dělají se verze R , GTI, GTD a tak je to jméno ještě lepší a jde prodávat předraženě.
              • 30 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 19.02.  15:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

                Jenže masy nenakupují. Nakupují právě ti jednotlivci. A naopak, každá značka je něčím svébytná a jen opravdu málo lidí si koupí něco, co je fakt ošklivé jen kvůli ceně. To se možná dělá u ojetin, kde je cena prioritou, ale u nových aut ne.
                C4 bych si rád srovnal, ale ona už jaksi... není. A jako jednotlivec si Golfa nikdy nekoupím, protože mě ten tradiční, nudný vzhled vůbec neoslovuje, spíš odpuzuje. Nudu nechávám nudným.
                • 02 Reagovat !

                  foto KANKUNEN

                  KANKUNEN 19.02.  16:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

                  Nudný vzhled nevytváří emoce, nemůže tě odpuzovat.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Blue-Sun

                    Blue Sun 19.02.  17:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

                    Všechno vytváří emoce. I lhostejnost je projevem emocí.
                    A mýlíš se. Nudný vzhled, pokud je ho moc, vytváří odpor.
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 19.02.  20:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

              No, nebýt podivně barevných kombinací, docela se mi nový Citróny líbí. Ale to co vyčítáš Kankunenovi, děláš o kousek níž sám - nudný Golf je totéž, co maškarní Citroen.
              • 00 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 19.02.  20:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

                Na rozdíl od něj nepředkládám svůj názor jako všeobecně platnou pravdu.
                • 20 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 19.02.  20:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

                  Nějak není poznat, že on ano a ty ne.
        • 01 Reagovat !

          foto Avanti

          Avanti 19.02.  19:10

          « Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

          Ten interiér je katastrofa, ale totálna. Nič horšie som už dlho nevidel. Konkrétne palubovka do kopca, výdychy ventilácie, no skrátka je to nevkusné a neestetické.
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 19.02.  20:10

            « Re: Re: Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

            Ten interiér je na tom nejlepší, rozhodně. Hezčí jsem v této kategorii už dlouho neviděl. Konkrétně středový tunel do kopce, výdechy ventilace, no zkrátka super. ;-)
    • 21 Reagovat !

      foto nalimer

      nalimer 19.02.  18:31

      « Re: PSA potřebovalo Opel jako sůl.

      Preto má moja polovička nový Grandland a nie 3008.
  • 10 Reagovat !

    foto simson33

    simson33 19.02.  13:28

    ještě k platformám Opel

    Kromě těch vyvinutých ve spolupráci s Fiatem, jsou zřejmě ostatní zase produktem spolupráce s tehdy mateřským koncernem GM? No a teď "jen" GM nahradí PSA. Asi takhle to vidím.
  • 31 Reagovat !

    foto NAD

    NAD 19.02.  13:57

    titulok

    Asi nebudem prvý, ktorý sa pozastaví nad takýmto nezmyselným titulkom. Alebo inak. Keď vyšiel napr. Škoda Citigo, nepamätám sa na titulok v zmysle: ".... Je to jesťě Škoda?"
  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 19.02.  14:13

    HUD

    Autor. Přesto systém zaslouží pochvalu a určitě se jedná o mnohem lepší investici, než zmíněný HUD, které k jízdě v zásadě nikdo nepotřebuje...........Tož bacha...zdá se, že jsi HUD nikdy ve svém autě neměl...... >:-[]
  • 01 Reagovat !

    foto LuCZiano

    LuCZiano 19.02.  14:26

    Grip control

    Podle fotek interieru je na místě, kde má Citroen ovladač grip controloru jen kulatá díra -že by měl Opel smůlu a hrál v rodinně druhé housle alá VW vs Škoda?
    • 20 Reagovat !

      foto sargis

      sargis 19.02.  14:36

      « Re: Grip control

      Alebo to bude tým, že verzia Life to nebude ponúkať. Možno keď urobia nejaké oplastované "Combo X", dajú to tam. Grandland to má, nevidím dôvod neponúkať to u Comba.
    • 00 Reagovat !

      foto simson33

      simson33 19.02.  15:14

      « Re: Grip control

      No přirovnání vztahem VW-Škoda mi úplně nesedí.
      Škoda při převzetí koncernem VW byla ve zcela jiné situaci, kdy vyráběla jednu modelovou řadu Favorit/Forman, vhodnou jen pro méně náročné trhy. Být nyní krok za VW je pro Škodu evidentně posun směrem nahoru.
      Opel při převzetí skupinou PSA vyrábí např. Astru-evropské auto roku a jeho produktová řada je v podstatě kompletní. Pro vrcholné verze Insignie 4x4 nemá PSA ani domácí konkurenci.
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 19.02.  15:25

        « Re: Re: Grip control

        Akurát tá Corsa je už niekoľkokrát prezlečená starenka...
      • 10 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 19.02.  18:38

        « Re: Re: Grip control

        U uzitkovych vozidiel je ale situacia trochu ina. Poslednym uzitkovym Oplom bolo Combo dve ci tri generacie dozadu na technike Corsy. Odvtedy Opel viacmenej rebrandoval uzitkove Renaulty ci uz spomenuty Fiat.
      • 00 Reagovat !

        foto argejev

        argejev 19.02.  23:17

        « Re: Re: Grip control

        Opel je na tom rovnako ako na tom bola skoda...unierajuca znacka o ktoru nemal povodny vlastnik uz zaujem (ci to bola GM alebo memecka vlada ktora firmu zachranila). Francuzi(resp. Cinania) tuto automobilku kupili lebo veria ze udrzia jej podiel na trhu pripadne ho v nemecku zvysia pri nizsich nakladoch (synergia) ako malo GM. Niekto tu automobilku prevziat musel...ak by to nebolo psa, tak renault ci geely...automobilove znacky budu do 20 rokov ako dnes vysavace cinmixery pripadne mobily alebo pocitace. Na 90 % zhodne vyskladane z komponentov s par klucovymi dodavatelmi (uz teraz je to tak) len tym ze je to najdrahsi spotrebny tovar kde individualizacia a dlhsi zivotny cyklus umoznuje vacsie marze. A teda sa oplati to robit aj "garazovym" firmam pouzivajucim spickove technologie.
        Jedine statie skody bolo ze inzinieri ktori tam po pade komunizmu boli mali kvalitu ktora bola nad uroven tej nemeckej a naozajstnu tradiciu, ktoru ziadna vychodoeuropska znacka v tej dobe nemala. Keby boli len priemerna lacna pracovna sila skoda by dopadla ako seat, polsky polonez, zastava BAZ...a dlhe oky aj dacia. Proste len vyrobny podnik...na skodu by ste mali byt hrdi...aj ked je to predrazena rachotina ktoru si ako fyzicka osoba nekupim ;)
  • 00 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 19.02.  15:22

    Farbosleposť?

    Nebyť toho plyšáka v poličke pred spolujazdcom a červenej detskej sedačky, tak by som sa zľakol, že som farboslepý. To už fakt sakriš iná farba plastov ako čierna neexistuje? No áno, pár farebných nití sa im priplietlo pod ruku pri tkaní poťahov na sedadlá...
  • 00 Reagovat !

    foto nalimer

    nalimer 19.02.  18:31

    Extrovert, elegán a praktik

    Citroen bude hrať rolu extroverta, Peugeot uhladeného elegána a Opel praktika.
    Marketingovo sa mi páči, že objavili praktickosť týchto náhrad MPV aj pre rodiny (keďže dali macíka do auta, spolu s 3 sedačkami vedľa seba!).
    Čo mi trocha chýba je možnosť opcie aj na luxusnejšie prvky (full LED, 4x4). Ale rešpektujem fakt, že tento typ auta si nájde skôr nenáročnejšiu skupinu klientov.
    Možno jedna pripomienka - pri Grandlande sa podarilo celkom vhodne odčleniť od 3008 a C5 Aircross. Tu je tých odlišností málo.
  • 00 Reagovat !

    foto Avanti

    Avanti 19.02.  19:13

    auto.cz

    Je to ještě vůbec objektivní web o autech? Nebo jen štetina metly, ktorú drží koncern príspevkami na účty?
    • 00 Reagovat !

      foto argejev

      argejev 19.02.  23:20

      « Re: auto.cz

      Prosim posli mi link na objektivny nezaujaty web ktoreho vlastnik, pripadne hlavny zadavatel reklamy medrzi za gule...a skus napriklad tym najvacsim...google napriklad?
  • 00 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 19.02.  20:19

    Cena

    Pokud by to stálo podobně jako Berlingo, tak moc nechápu, proč si někdo coby rodinné auto koupí raději Fabii.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaX

      JirkaX 19.02.  20:47

      « Re: Cena

      Když ono to pořád vypadá jako užitkáč, v tom to asi bude. Ale vypadá hezky, líbí se mi. Lepší než originál, čumák je povedený, usměvavý. Int. je oproti předchodci líbivý, elegantní, ale až na ten vytrčený displej. Ten mi nesedí a je v této výšce nepraktický.
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 20.02.  07:22

      « Re: Cena

      Nějak nevidím Berlingo "už od 240 tisíc"...
      Abych dostal funkčně vybavené Berlingo, nechám na pultě čtyřista ani nemrknu, a to ještě zdaleka nebude mít ideální výbavu.
      • 00 Reagovat !

        foto mbrzda

        mbrzda 20.02.  12:44

        « Re: Re: Cena

        A Fabia za 240 bude mít ideální výbavu?
  • 11 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 19.02.  22:50

    to uz

    radsej prave berlingo ako fejkovy opel ... nevidim dovod kupovat napodobeninu originalu .. ale inak chapem ze v prvom rade ide zase o prachy ... rovnako za mna radsej mitsu L200 ako fiat fullback a tak dalej a tak dalej... takychto "napodobenin" je viacej... ale firmam to je samo ze jedno... popravde to berlingo je aj tak najzaujimavejsie obzvlast v XTR outdoorovej verzii by to slo aj ako vcelku stylova rodinna "dodavka" :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z Národního ústavu duševního zdraví

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z…

Lékařka Dita Protopopová odchází z Národního ústavu duševního zdraví. Její posudek měl podle médií pomoci…

Znáte rýmovník? Pomůže s nachlazením a „očistí“ byt! Vyrobit si můžete sirup i mast

Znáte rýmovník? Pomůže s nachlazením a „očistí“ byt!…

Říká se mu také kubánské oregáno, mexický nebo řecký eukalypt. Silně aromatická bylina se v českých domácnostech…

 

iSport.cz

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží smlouvu, Souček zůstává

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží…

Fotbalový středopolař Petr Ševčík v zimě zamíří z Liberce do Slavie. Podle předsedy představenstva Pražanů…

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil krásným gólem Schick

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil…

Léčba Jaroslavem Šilhavým úspěšně pokračuje dál! Čeští fotbalisté v rámci Ligy národů porazili v Edenu Slovensko…

 

Reflex.cz

Implantace mikročipu do ruky každého zaměstnance? Zájem mezi zaměstnavateli ve světě roste

Implantace mikročipu do ruky každého zaměstnance?…

Britská společnost BioTeq se rozhodla věnovat poměrně zajímavé činnosti – implantovat mikročipy do rukou lidí. A…

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Jak se bydlí v hlíně

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Jak se bydlí v hlíně

Kasby. Ty zvláštní zubaté marocké stavby mně byly stále něčím povědomé. Jako bych se někam vracela. K tomu muži…