30.12. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy: Family pracant

 

Jak mnohostranné využití nabízí Opel Combo Tour s motorem 1.6 CDTI o výkonu 77 kW. Nekříží se rodinné a podnikatelské využití?

Užitkový model německé značky v osobní verzi Tour pro pět, resp. sedm osob poskytoval zadním cestujícím velmi dobré pohodlí. Čím to je, když na první pohled se zdá, že po vzoru ostatních lehkých užitkových vozidel byla do osobního provedení „pouze“ přidána sedadla?

Odpověď není vidět na první pohled, a proto někdy ani samotní dealeři neumějí prodat kvalitu, kterou jim výrobce dodal. Osobní verze Tour totiž používá víceprvkovou zadní nápravu, což je u primárně užitkového modelu unikátní. Na sedadle řidiče je tato výhoda znát zejména při prudkém průjezdu zatáčkou, protože takové Combo lépe drží stopu. Toto však pro rodinné, a nikoliv závodní účely nemá příliš smyslu, zato nárůst pohodlí na zadních sedadlech má význam zásadní. Posádka na druhé a zejména třetí řadě sedadel to hned při přejezdu nerovností či na delší trase po kvalitní vozovce pozná. Automobil je klidnější, děti například během cesty k moři se klidně vyspí.

Testovací jízda

Dealeři o této výhodě multilinkové zadní nápravy příliš nemluví, protože během krátké zkušební jízdy tuto výhodu pozná člověk velmi citlivý na chování vozidla.

Víceprvková zadní náprava samozřejmě nedovoluje tunové užitečné zatížení furgonu Combo, ale nabízených 600 kg i pro sedmičlennou posádku včetně zavazadel bohatě stačí.

Tím se Combo velmi blíží speciálnímu rodinnému Opelu Zafira, ale nevyrovná se mu například variabilitou interiéru.

Pro Combo furgon je určeno jiné uložení zadních kol dodávající modelu Combo unikátní nosnost až jednu tunu.

Pohodlí vzadu

Jakkoli můžeme vychvalovat Combo za koncepci zadní nápravy, u sedadel druhé řady chybělo nastavení sklonu. Základem je totiž velmi svislá pozice vhodná pro kratší trasy, ale na delších si cestující rádi uleví více lehátkovou pozicí. Ze základního nastavení druhé řady sedadel těží zavazadlový prostor, který dosahuje úctyhodných 750 litrů. Prostor pro podnikání během pracovních dní lze zvětšit složením druhé řady sedadel na zadní stranu opěradla řidiče a spolujezdce.

Zkoušený vůz dostal za příplatek 17.900 korun bez daně Sadu Family obsahující dvě samostatná křesla v zavazadlovém prostoru a zadní parkovací senzory. Výrobce zachoval užitkový charakter modelu Combo a tyto sedačky nezapustil do podlahy, ale uchytil je do jednoduchých ok. Díky tomu bylo snadné samostatná křesla vyjmout a dostat tak užitkovou verzi bez jediného omezení.

Nafta vede

Při výběru motorů k osobní verzi modelu Combo jsme neuvažovali o zážehové čtrnáctistovce (70 kW) ani od ní odvozené CNG verzi s přeplňováním (88 kW). První jednotka je na vůz osazený sedmi sedadly slabá, druhá může na dlouhých rodinných výletech navzdory minimálním nákladům na palivo pozlobit dojezdem na zemní plyn a četností plnicích stanic.

Smysluplně tedy vycházely turbodiesely 1.6 CDTI (66 nebo 77 kW) a 2.0/99 kW, přičemž zlatý střed tvořila šestnáctistovka o výkonu 77 kW. Ta je proti slabšímu provedení jen o 7500 korun bez daně dražší a při středním i větším zatěžování se jistě odvděčí nižší spotřebou nafty než slabší. Ke cti výrobce je nutné podotknout, že šestistupňovou přímo řazenou převodovku obdržely kromě testovaného vozu také agregáty 1.6 CDTI/66 kW, 2.0 CDTI i 1.4 CNG Turbo.

Zkoušená šestnáctistovka díky nízkému kompresnímu poměru 16,5 : 1 nedrnčela ani po nastartování. Motor táhl a kultivovaně šel již od 1300 min-1 a nebylo třeba jej točit přes 2500 min-1. K nízké spotřebě 5,3 l/100 km během testu přispěla šestistupňová převodovka zajišťující velmi dobrou pružnost a přijatelné otáčky (2700 min-1) motoru při plné rychlosti na dálnici.

Volbu správného režimu motoru podporovalo doporučení řazení pomocí šipek v přístrojovém štítu. Ocenili jsme, že nehnaly motor do extrémně nízkých otáček na úkor jeho životnosti, ale v závislosti na zatížení nechávaly padal ručku otáčkoměru na 1300-1500 min-1.

Řidič se má

Všestranně stavitelný volant s tlustým věncem byla radost držet, stejně jako hledět na vkusnou přístrojovou desku. Výtku si zasloužily výhradně plastové výplně dveří bez jediného kousku tkaniny. V teplém počasí nebylo příjemné opírat holé předloktí o plastovou loketní opěrku.

Ostatní na místě řidiče od nás dostalo pochvalu. Ovládání rádia a telefonu na volantu, jednoduché nastavení tempomatu a masivní ovládací páčky blikačů i stěračů přinášely radost. Navíc nesmíme zapomenout na spoustu místa v příčném směru mezi řidičem, spolujezdcem a dveřmi díky značné šířce vozidla.

Plusy

  • Komfortní zadní náprava
  • Úsporný motor
  • Pohodlná sedadla

Minusy

  • Malá variabilita sedadel

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.6 CDTI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1589
Chlazení kapalinou
Kompresní poměr 16,5 : 1
Nej. výkon (kW/min-1) 77/4000
Točivý moment (N.m/min-1) 290/1500
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Délka/šířka/výška (mm) 4390/1832/1845
Rozvor (mm) 2755
Provozní hmotnost (kg) 1430
Celková hmotnost (kg) 2030
Objem zavazadlového prostoru (m3) 0,8
Nejvyšší rychlost (km/h) 164
Spotřeba (l/100 km) 6,8/4,7/5,5
Emisní norma Euro 5
Objem nádrže (l) 60
Cena (Kč bez DPH) 416 250
Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 

Štítky Opel Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Opel Combo Life: Více všeho, ale je to ještě vůbec opel? Opel Combo Life: Více všeho, ale je to ještě vůbec opel?

Značka Opel představuje jednu novinku za druhou. Po…

Test: Opel Combo Van L2H1 1.6 CDTI - Jednotonážník Test: Opel Combo Van L2H1 1.6 CDTI - Jednotonážník

Opel před lety opustil užitkový model Combo postavený na…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…