30.12. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy: Family pracant

 

Jak mnohostranné využití nabízí Opel Combo Tour s motorem 1.6 CDTI o výkonu 77 kW. Nekříží se rodinné a podnikatelské využití?

Užitkový model německé značky v osobní verzi Tour pro pět, resp. sedm osob poskytoval zadním cestujícím velmi dobré pohodlí. Čím to je, když na první pohled se zdá, že po vzoru ostatních lehkých užitkových vozidel byla do osobního provedení „pouze“ přidána sedadla?

Odpověď není vidět na první pohled, a proto někdy ani samotní dealeři neumějí prodat kvalitu, kterou jim výrobce dodal. Osobní verze Tour totiž používá víceprvkovou zadní nápravu, což je u primárně užitkového modelu unikátní. Na sedadle řidiče je tato výhoda znát zejména při prudkém průjezdu zatáčkou, protože takové Combo lépe drží stopu. Toto však pro rodinné, a nikoliv závodní účely nemá příliš smyslu, zato nárůst pohodlí na zadních sedadlech má význam zásadní. Posádka na druhé a zejména třetí řadě sedadel to hned při přejezdu nerovností či na delší trase po kvalitní vozovce pozná. Automobil je klidnější, děti například během cesty k moři se klidně vyspí.

Testovací jízda

Dealeři o této výhodě multilinkové zadní nápravy příliš nemluví, protože během krátké zkušební jízdy tuto výhodu pozná člověk velmi citlivý na chování vozidla.

Víceprvková zadní náprava samozřejmě nedovoluje tunové užitečné zatížení furgonu Combo, ale nabízených 600 kg i pro sedmičlennou posádku včetně zavazadel bohatě stačí.

Tím se Combo velmi blíží speciálnímu rodinnému Opelu Zafira, ale nevyrovná se mu například variabilitou interiéru.

Pro Combo furgon je určeno jiné uložení zadních kol dodávající modelu Combo unikátní nosnost až jednu tunu.

Pohodlí vzadu

Jakkoli můžeme vychvalovat Combo za koncepci zadní nápravy, u sedadel druhé řady chybělo nastavení sklonu. Základem je totiž velmi svislá pozice vhodná pro kratší trasy, ale na delších si cestující rádi uleví více lehátkovou pozicí. Ze základního nastavení druhé řady sedadel těží zavazadlový prostor, který dosahuje úctyhodných 750 litrů. Prostor pro podnikání během pracovních dní lze zvětšit složením druhé řady sedadel na zadní stranu opěradla řidiče a spolujezdce.

Zkoušený vůz dostal za příplatek 17.900 korun bez daně Sadu Family obsahující dvě samostatná křesla v zavazadlovém prostoru a zadní parkovací senzory. Výrobce zachoval užitkový charakter modelu Combo a tyto sedačky nezapustil do podlahy, ale uchytil je do jednoduchých ok. Díky tomu bylo snadné samostatná křesla vyjmout a dostat tak užitkovou verzi bez jediného omezení.

Nafta vede

Při výběru motorů k osobní verzi modelu Combo jsme neuvažovali o zážehové čtrnáctistovce (70 kW) ani od ní odvozené CNG verzi s přeplňováním (88 kW). První jednotka je na vůz osazený sedmi sedadly slabá, druhá může na dlouhých rodinných výletech navzdory minimálním nákladům na palivo pozlobit dojezdem na zemní plyn a četností plnicích stanic.

Smysluplně tedy vycházely turbodiesely 1.6 CDTI (66 nebo 77 kW) a 2.0/99 kW, přičemž zlatý střed tvořila šestnáctistovka o výkonu 77 kW. Ta je proti slabšímu provedení jen o 7500 korun bez daně dražší a při středním i větším zatěžování se jistě odvděčí nižší spotřebou nafty než slabší. Ke cti výrobce je nutné podotknout, že šestistupňovou přímo řazenou převodovku obdržely kromě testovaného vozu také agregáty 1.6 CDTI/66 kW, 2.0 CDTI i 1.4 CNG Turbo.

Zkoušená šestnáctistovka díky nízkému kompresnímu poměru 16,5 : 1 nedrnčela ani po nastartování. Motor táhl a kultivovaně šel již od 1300 min-1 a nebylo třeba jej točit přes 2500 min-1. K nízké spotřebě 5,3 l/100 km během testu přispěla šestistupňová převodovka zajišťující velmi dobrou pružnost a přijatelné otáčky (2700 min-1) motoru při plné rychlosti na dálnici.

Volbu správného režimu motoru podporovalo doporučení řazení pomocí šipek v přístrojovém štítu. Ocenili jsme, že nehnaly motor do extrémně nízkých otáček na úkor jeho životnosti, ale v závislosti na zatížení nechávaly padal ručku otáčkoměru na 1300-1500 min-1.

Řidič se má

Všestranně stavitelný volant s tlustým věncem byla radost držet, stejně jako hledět na vkusnou přístrojovou desku. Výtku si zasloužily výhradně plastové výplně dveří bez jediného kousku tkaniny. V teplém počasí nebylo příjemné opírat holé předloktí o plastovou loketní opěrku.

Ostatní na místě řidiče od nás dostalo pochvalu. Ovládání rádia a telefonu na volantu, jednoduché nastavení tempomatu a masivní ovládací páčky blikačů i stěračů přinášely radost. Navíc nesmíme zapomenout na spoustu místa v příčném směru mezi řidičem, spolujezdcem a dveřmi díky značné šířce vozidla.

Plusy

  • Komfortní zadní náprava
  • Úsporný motor
  • Pohodlná sedadla

Minusy

  • Malá variabilita sedadel

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.6 CDTI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1589
Chlazení kapalinou
Kompresní poměr 16,5 : 1
Nej. výkon (kW/min-1) 77/4000
Točivý moment (N.m/min-1) 290/1500
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Délka/šířka/výška (mm) 4390/1832/1845
Rozvor (mm) 2755
Provozní hmotnost (kg) 1430
Celková hmotnost (kg) 2030
Objem zavazadlového prostoru (m3) 0,8
Nejvyšší rychlost (km/h) 164
Spotřeba (l/100 km) 6,8/4,7/5,5
Emisní norma Euro 5
Objem nádrže (l) 60
Cena (Kč bez DPH) 416 250
Spolupracujeme s TipCars.com
Psion Series 3a. Připomeňte si legendární kapesní počítač, který předběhl svou dobu Psion Series 3a. Připomeňte si legendární kapesní počítač, který předběhl svou dobu

Kapesní počítač Psion Series 3a byl v době, kdy telefony…

MMF: Brexit bez dohody o volném obchodu přijde Evropskou unii draho MMF: Brexit bez dohody o volném obchodu přijde Evropskou unii draho

Pokud Británie opustí příští rok Evropskou unii bez…

Comcast se v boji s Disney vzdává, aktiva 21st Century Fox už nechce. Má ale jiný cíl Comcast se v boji s Disney vzdává, aktiva 21st Century Fox už nechce. Má ale jiný cíl

Americká společnost Comcast už nechce aktiva společnosti…

Komise poslala Maďarsko kvůli jeho azylové politice k Evropskému soudu Komise poslala Maďarsko kvůli jeho azylové politice k Evropskému soudu

Evropská komise (EK) ve čtvrtek poslala Maďarsko před…

 

Štítky Opel Profi

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 



Opel Combo Life: Více všeho, ale je to ještě vůbec opel? Opel Combo Life: Více všeho, ale je to ještě vůbec opel?

Značka Opel představuje jednu novinku za druhou. Po…

Test: Opel Combo Van L2H1 1.6 CDTI - Jednotonážník Test: Opel Combo Van L2H1 1.6 CDTI - Jednotonážník

Opel před lety opustil užitkový model Combo postavený na…

 



 
Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Dnes 18:50

S původní C4 se ke značce Citroën vrátila avantgarda. Bohužel příliš dlouhého trvání neměla, neboť druhé vydání v daném ohledu opět polevilo. Ve všem ostatním však bylo lepší než předchůdce.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny v korunách stromů i závod koňské všestrannosti

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

U chemičky v Kralupech hoří pole. Vzňalo se při vypouštění plynu do ovzduší

U chemičky v Kralupech hoří pole. Vzňalo se při…

V okolí chemičky v Kralupech nad Vltavou hoří pole. Za událostí podle informací Blesk.cz stojí vypouštění plynu,…

 

iSport.cz

Utajená svatba Hrdličky s Plíškovou v Monaku! Dvanáct hostů a dcera Borhyové družička

Utajená svatba Hrdličky s Plíškovou v Monaku!…

Tutlali to a už jsou svoji! Tajné manévry v Monaku předcházely svatbě televizního moderátora a manažera Michala…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84…

V pátek startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát ovládají neschopní úředníci

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát…

„Dolní Vítkovice jsme budovali ve šťastné době. Tehdy se spojily naše zájmy se zájmem města i kraje. Dneska…