30.12. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy: Family pracant

 

Jak mnohostranné využití nabízí Opel Combo Tour s motorem 1.6 CDTI o výkonu 77 kW. Nekříží se rodinné a podnikatelské využití?

Užitkový model německé značky v osobní verzi Tour pro pět, resp. sedm osob poskytoval zadním cestujícím velmi dobré pohodlí. Čím to je, když na první pohled se zdá, že po vzoru ostatních lehkých užitkových vozidel byla do osobního provedení „pouze“ přidána sedadla?

Odpověď není vidět na první pohled, a proto někdy ani samotní dealeři neumějí prodat kvalitu, kterou jim výrobce dodal. Osobní verze Tour totiž používá víceprvkovou zadní nápravu, což je u primárně užitkového modelu unikátní. Na sedadle řidiče je tato výhoda znát zejména při prudkém průjezdu zatáčkou, protože takové Combo lépe drží stopu. Toto však pro rodinné, a nikoliv závodní účely nemá příliš smyslu, zato nárůst pohodlí na zadních sedadlech má význam zásadní. Posádka na druhé a zejména třetí řadě sedadel to hned při přejezdu nerovností či na delší trase po kvalitní vozovce pozná. Automobil je klidnější, děti například během cesty k moři se klidně vyspí.

Testovací jízda

Dealeři o této výhodě multilinkové zadní nápravy příliš nemluví, protože během krátké zkušební jízdy tuto výhodu pozná člověk velmi citlivý na chování vozidla.

Víceprvková zadní náprava samozřejmě nedovoluje tunové užitečné zatížení furgonu Combo, ale nabízených 600 kg i pro sedmičlennou posádku včetně zavazadel bohatě stačí.

Tím se Combo velmi blíží speciálnímu rodinnému Opelu Zafira, ale nevyrovná se mu například variabilitou interiéru.

Pro Combo furgon je určeno jiné uložení zadních kol dodávající modelu Combo unikátní nosnost až jednu tunu.

Pohodlí vzadu

Jakkoli můžeme vychvalovat Combo za koncepci zadní nápravy, u sedadel druhé řady chybělo nastavení sklonu. Základem je totiž velmi svislá pozice vhodná pro kratší trasy, ale na delších si cestující rádi uleví více lehátkovou pozicí. Ze základního nastavení druhé řady sedadel těží zavazadlový prostor, který dosahuje úctyhodných 750 litrů. Prostor pro podnikání během pracovních dní lze zvětšit složením druhé řady sedadel na zadní stranu opěradla řidiče a spolujezdce.

Zkoušený vůz dostal za příplatek 17.900 korun bez daně Sadu Family obsahující dvě samostatná křesla v zavazadlovém prostoru a zadní parkovací senzory. Výrobce zachoval užitkový charakter modelu Combo a tyto sedačky nezapustil do podlahy, ale uchytil je do jednoduchých ok. Díky tomu bylo snadné samostatná křesla vyjmout a dostat tak užitkovou verzi bez jediného omezení.

Nafta vede

Při výběru motorů k osobní verzi modelu Combo jsme neuvažovali o zážehové čtrnáctistovce (70 kW) ani od ní odvozené CNG verzi s přeplňováním (88 kW). První jednotka je na vůz osazený sedmi sedadly slabá, druhá může na dlouhých rodinných výletech navzdory minimálním nákladům na palivo pozlobit dojezdem na zemní plyn a četností plnicích stanic.

Smysluplně tedy vycházely turbodiesely 1.6 CDTI (66 nebo 77 kW) a 2.0/99 kW, přičemž zlatý střed tvořila šestnáctistovka o výkonu 77 kW. Ta je proti slabšímu provedení jen o 7500 korun bez daně dražší a při středním i větším zatěžování se jistě odvděčí nižší spotřebou nafty než slabší. Ke cti výrobce je nutné podotknout, že šestistupňovou přímo řazenou převodovku obdržely kromě testovaného vozu také agregáty 1.6 CDTI/66 kW, 2.0 CDTI i 1.4 CNG Turbo.

Zkoušená šestnáctistovka díky nízkému kompresnímu poměru 16,5 : 1 nedrnčela ani po nastartování. Motor táhl a kultivovaně šel již od 1300 min-1 a nebylo třeba jej točit přes 2500 min-1. K nízké spotřebě 5,3 l/100 km během testu přispěla šestistupňová převodovka zajišťující velmi dobrou pružnost a přijatelné otáčky (2700 min-1) motoru při plné rychlosti na dálnici.

Volbu správného režimu motoru podporovalo doporučení řazení pomocí šipek v přístrojovém štítu. Ocenili jsme, že nehnaly motor do extrémně nízkých otáček na úkor jeho životnosti, ale v závislosti na zatížení nechávaly padal ručku otáčkoměru na 1300-1500 min-1.

Řidič se má

Všestranně stavitelný volant s tlustým věncem byla radost držet, stejně jako hledět na vkusnou přístrojovou desku. Výtku si zasloužily výhradně plastové výplně dveří bez jediného kousku tkaniny. V teplém počasí nebylo příjemné opírat holé předloktí o plastovou loketní opěrku.

Ostatní na místě řidiče od nás dostalo pochvalu. Ovládání rádia a telefonu na volantu, jednoduché nastavení tempomatu a masivní ovládací páčky blikačů i stěračů přinášely radost. Navíc nesmíme zapomenout na spoustu místa v příčném směru mezi řidičem, spolujezdcem a dveřmi díky značné šířce vozidla.

Plusy

  • Komfortní zadní náprava
  • Úsporný motor
  • Pohodlná sedadla

Minusy

  • Malá variabilita sedadel

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.6 CDTI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1589
Chlazení kapalinou
Kompresní poměr 16,5 : 1
Nej. výkon (kW/min-1) 77/4000
Točivý moment (N.m/min-1) 290/1500
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Délka/šířka/výška (mm) 4390/1832/1845
Rozvor (mm) 2755
Provozní hmotnost (kg) 1430
Celková hmotnost (kg) 2030
Objem zavazadlového prostoru (m3) 0,8
Nejvyšší rychlost (km/h) 164
Spotřeba (l/100 km) 6,8/4,7/5,5
Emisní norma Euro 5
Objem nádrže (l) 60
Cena (Kč bez DPH) 416 250
Spolupracujeme s TipCars.com
Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního…

Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim

Americké akcie dnes posílily díky dobrým hospodářským…

Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky

Dvoudenní protest vyhlásila opozice proti vytvoření…

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

 

Štítky Opel Profi

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Test: Opel Combo Van L2H1 1.6 CDTI - Jednotonážník Test: Opel Combo Van L2H1 1.6 CDTI - Jednotonážník

Opel před lety opustil užitkový model Combo postavený na…

Opel Combo Cargo: Užitková verze představena Opel Combo Cargo: Užitková verze představena

Opel po premiéře osobního provedení modelu Combo uvádí i…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i Hadamczikovi vnuci

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i…

Tři z největších českých talentů ročníku 2000 a 2001 odcházejí ze Sparty do rakouského Salcburku, který bude od…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří rapper Řezník?

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří…

„Udavač z Těšína“ má nového politického oblíbence. Nechal se vyfotit s panem Okamurou a vstoupil tím do reálné…