Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Corsa 1.0 Turbo vs. Škoda Fabia 1.2 TSI

Leoš Káňa
Diskuze (293)
Škoda Auto se musí ohánět, aby si udržela vedoucí postavení na českém trhu. Její Fabia se sice může čerstvě pyšnit titulem Auto roku 2015, ale ani nový Opel Corsa není k zahození.

Přestože si Škodovka v české kotlině stále udržuje výsadní postavení, v segmentu malých městských hatchbacků její vliv pomalu upadá. Stačí se podívat do statistik prodejů. V roce 2010 si u nás fabii odebralo 15 588 zákazníků, loni to už bylo jen 8773. Přesně opačný trend předvádí corsa, která se z 739 prodaných kusů posunula na 1563. Samozřejmě že rozdíl v konečných číslech je stále propastný, ale za pár let může být třeba všechno jinak…

Prodeje

Hatchbacky s délkou kolem čtyř metrů přitom patří k tahounům trhu a loni se u nás usadily na druhém místě, takže každá značka chce urvat co největší díl prodejního koláče. Opel by s pátou generací corsy rád navázal na dosavadní rostoucí trend, jenže proti stojí úplně nová fabia ve svém třetím vydání, ověnčená českým titulem Auto roku 2015.

Prodeje [ks] Opel Corsa Škoda Fabia
2014 1563 8773
2013 1049 9886
2012 801 14 355
2011 908 16 532
2010 739 15 588

Ambice tedy žádnému z vozů nechybějí, tak proč nesáhnout po nejsilnějších benzinových variantách? Vždyť podle statistik v segmentu B dominují zážehové motory, které díky přeplňování mají nejen dost síly, ale i rozumnou spotřebu – a nyní je benzin hodně levný.

DOJEM

Design napoví

Stylovost přinášejí oba vozy a nešetří na barevných kombinacích karoserií, zrcátek, střech ani kol. Zákazník si může objednat i zajímavé polepy, a to nejen na „kastli“, ale i dovnitř. Vytvořit si originál, který nebude mít nikdo kolem, a vystoupit tím z šedi průměru umějí oba na sto procent. A to je dnes asi nejdůležitější, i když nápadný design má také svou váhu.

Opel vsadil na novou cestu. Velká maska chladiče je posunuta zcela dopředu, podobně jako u malého modelu Adam. Světla s vykousnutím ve spodní části jsou nyní nad ní, ne jako dosud vedle. Na bocích jsme objevili nové prolisy a zadní světla se nově rozdělila na dva díly: jeden zůstává po otevření na víku kufru. Corsa působí moderně a atraktivně, stále se nám na ní něco nezdá. Tvar zrcátek a okénko v předním sloupku zůstaly stejné. Vlastně i skelet a linie karoserie nebo dveře už jsme viděli dříve. Zakamuflovat starou corsu se ale designérům Opelu podařilo dobře.

Ačkoliv jsme z fabie těsně po jejím odhalení nebyli až tak úplně odvázáni – od všech ze Škodovky jsme slyšeli, že to bude odvázaná stylistická bomba –, časem jsme si začali všímat zajímavých řešení a pomalu se nám její vzhled vryl pod kůži. Vyvážené proporce s krátkými převisy, mladoboleslavský styl přídě s příčnými lamelami a znakem na kapotě, velké světlomety nebo typické hranaté mlhovky – to vše znamená jistý pohled, který zvýrazňují ostré prolisy nebo na koncích se zvedající spodní linie bočních oken.

Pořizovací náklady Dacia Sandero 0.9 Tce/66 kW (etalon) Opel Corsa 5dv. 1.0 Turbo/85 kW Škoda Fabia 1.2 TSI/81 kW
Základní cena 232 900 Kč (Arctica) 300 900 Kč* (Enjoy) 296 900 Kč (Ambition)
Cena verze Světa motorů 232 900 Kč (Arctica) 300 900 Kč1) (Enjoy) 296 900 Kč (Ambition)
Výbava verze Světa motorů ABS, ESP, čelní airbagy, posilovač řízení, příprava pro rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Boční/hlavové airbagy Ano/Ne Ano/Ano Ano/Ano
El. ovládání předních oken Ano Ano Ano
El. stavitelná vnější zrcátka Ano Ano Ano
Dálkově ovládaný centrál Ano Ano Ano
Klimatizace Ano 25 000 Kč** 5000 Kč***
Mlhovky Ano 4000 Kč Ano
Palubní počítač Ano Ano Ano
Tempomat 6000 Kč Ano 9000 Kč
Rádio s CD/MP3/USB/Bluetooth Ano/Ano/Ano/Ano 25 000 Kč** Ne/Ano/Ano/Ne
Metalíza 10 900 Kč 13 000 Kč 10 900 Kč
Litá kola 9000 Kč 3000 Kč 12 100 Kč
Porovnání cen 232 900 Kč (100 %) 300 900 Kč* (o 29 % horší) 296 900 Kč (o 27 % horší)
POŘADÍ   1.-2. 1.-2.
* Akční cena, ** součástí sady Cool 2, *** součástí paketu Ambition Plus

Vyšší společnost

Zvenku jsme sice rozeznali blízkou spřízněnost corsy s předchozí generací, ale uvnitř je už všechno jiné. Předchozí styl, vyznávající mohutnost, se

proměnil v jednoduché tvary a pocit exkluzivity. Mohou za to kvalitní použité materiály a výborné zpracování. Černě lakovaný panel nebo červené nitě

prošívání volantu, madla ruční brzdy a manžeta na řadicí páce nás přenášejí do vyšší společnosti. To fabia si na nic nehraje. Ve tvarech palubní desky a výplních dveří jasně rozpoznáte škodovku – nemusela by mít ani znak na volantu. Vše je pečlivě zpracováno a jednotlivá tlačítka a ovladače ergonomicky ideálně rozmístěny. Palubní desku oživují podélné prolisy a eloxovaný panel. Jen některé plasty vyvolávají dojem, že výrobce potřeboval někde ušetřit – jde přece jenom o malé levné auto.

Oběma přístrojovým štítům dominují rychloměr s otáčkoměrem a mezi nimi je displej palubního počítače. Bílé podsvícení se stará o dobrou čitelnost, jediný rozdíl představují teploměr a palivoměr. V opelu jsou políčka v řadě, ve škodovce ručičky.

Zpracování obou vozidel je na nejvyšší úrovni. Nikde jsme nezaznamenali nedodělky a například za kultivovanost zavírání dveří fabie by se nemusel stydět lecjaký luxusní sedan. Opel k tomu ale přidává i měkčenou horní část palubky, takže mu za dílenské zpracování dáváme lepší známku.

PROSTOR A POHODLÍ

Bez problémů

Současné vozy v segmentu B délkou lehce překračují čtyři metry. Příkladem může být aktuální Opel Corsa, který z předchozích 3999 mm povyrostl na 4021 mm. Jenže jak jsme již zmínili, skelet auta se vlastně nezměnil a odchylku v délce má na svědomí jen jiný design přední části. Kabina je úplně stejně velká, ale to vůbec nevadí, protože minulá generace patřila k nejprostornějším vozům na trhu. Její postavení se tak nezměnilo. Výborná je šířka i délka kabiny. Figurant s výškou 174 cm se na každém místě cítil pohodlně a vzadu před koleny mu zbylo exkluzivních 13 cm. S místem nad hlavou jsme byli také spokojeni. Díky velkým dveřím se dovnitř dobře nastupuje, ale to zvládá i škodovka.

Nová fabia nám udělala radost a výrazně se polepšila v oblastech, které jsme u předchozí generace kritizovali. S délkou 3992 mm, šířkou 1732 mm a výškou 1467 mm přichází i výrazně prostornější interiér. Zejména v příčném směru je dalších devět centimetrů znatelných. Uvnitř jsme sice naměřili zvětšení jen o čtyři, ale i tak si nyní připadáme jako v jiném světě. Zejména vpředu si užíváme vzdušného prostředí a vzadu není problém usadit tři dospělé cestující. Paradoxně je tak fabia širší než rapid. Kratší rozvor náprav si vyžádal posunutí zadních sedadel více dopředu. Proto vzadu figurantovi zbylo méně volného prostoru před koleny. Proklamování výrobce, že opačný sklon motoru a posunutí ukotvení palubní desky přinese

na menším prostoru více podélného místa, se nekoná, protože přibližně stejně dlouhý interiér měla i předchozí fabia. Prosklená panoramatická střecha naštěstí nemá vliv na výšku kabiny a nad hlavami cestujících zbylo více místa než v corse. Celkově jsme byli spokojeni s oběma vozy, vzhledem k delší kabině jsme dali lepší známku opelu.

Ten bodoval i sedadly. Sportovně laděné tvarování těch předních zajišťuje tělu výbornou oporu. Navíc profi lem opěradla a tuhostí čalounění nám vyhovovala lépe. Ve fabii nás potěšily rozměry předních křesel. Zejména délka sedáku se stará o příkladné podepření stehen řidiče. Jenže čalounění je měkčí a fixace těla není tak dokonalá. Největší rozdíl jsme však zaznamenali vzadu. V opelu jsme našli přirozenou pozici a ideálně dlouhý sedák. Ve fabii je spodní část mnohem kratší a výrazně se zvedá nahoru, takže jsme tam seděli skrčeně – moc pohodlné to nebylo.

Údaje o testovaných vozidlech Opel Corsa 5dv. Škoda Fabia
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 147/13 137/9
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 91-100/94, 4-13/7 93-101/95, 6-14/8*
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 128/126, 140/138 127/123, 140/138
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 50 x 49/49 x 47 51 x 50/46 x 49
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 65 x 52 61 x 50
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 77 x 95 81 x 105
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 70/187 66/190
Prosklena střecha

Počítání litrů

Posádku jsme již usadili, teď ještě někam naložit zavazadla. Pravidlo, že žádné auto není nafukovací, platí i pro testovanou dvojici. Corsa nabízí více

místa cestujícím, takže by měla mít zákonitě menší kufr – a o dost. Uváděný objem 285 litrů je shodný s předchozí generací a v současnosti průměrný – a to do něj výrobce započítává i prostor pod podlahou určený pro příplatkové náhradní kolo. Jenže námi testovaný opel byl vybaven unikátní vychytávkou: nosičem kol FlexFix. Ten se vysouvá z nárazníku a zabírá prostor pro rezervu. Samozřejmě by se tím měl zmenšit i kufr, jenže tento údaj německý výrobce nenabízí. Podle našich zkušeností by výsledná hodnota měla být zhruba o 20 litrů nižší, takže využitelných je 265 l, což nám připadá opravdu málo. Přepravní kapacitu lze zvětšit na 1120 l sklopením zadních opěradel.

Mladoboleslavský výrobce alespoň přiznává, že pokud ve fabii máte příplatkové náhradní kolo, její kufr je o 25 litrů menší. Jenže porovnatelné údaje jsme nalezli jen u zavazadelníků, kde není započítána rezerva, takže do příslušné kolonky píšeme škodovce 330 litrů. Více nabídne jen Honda Jazz a je zde vidět mezigenerační posun proti předchozímu provedení – to operovalo hodnotou jen 315 l. Sklápějí se také pouze opěradla a maximální přepravní kapacitu 1150 l lze srovnat s opelem. V corse se nám líbila pravidelnost kufru, jeho rovné stěny s uzavíratelnými kapsami i dvojitá podlaha. Fabia má kolem podběhů hůře využitelné místo, ale nabídne spoustu přihrádek, kapes nebo háčků.

O známkách za kufr však nerozhodoval jen standardní objem. U fabie jsme ocenili i větší víko a nižší nakládací hranu, což výrazně zlepšuje manipulaci se zavazadly. Opel ve všech těchto ukazatelích ztrácí a hrana kufru 70 cm nad zemí je pro rodinné auto vysoká.

MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ

Hlavně přifouknout

Základ corsy tvoří čtyřválec o objemu 1,2 litru a fabie litrový tříválec. U přeplňovaných verzí je tomu přesně naopak. Opel sází na zcela nový hliníkový agregát 1.0 Turbo se třemi válci, škodovka má o jeden cylindr víc a dvanáct set kubíků. Nejprve k německému agregátu s výkonem 85 kW, který vznikl na čistém papíře. Nadchl nás kultivovaným chodem, za kterým se skrývá vyvažovací hřídel a lehké vnitřní komponenty.

Jen po nastartování lze z typických zvuků a jemných vibrací vyčíst počet válců. Po rozjezdu už bychom jeho konstrukci neodhalili. Tiše si ševelí a typický chroptivý projev nikde. A je jedno, v jakém jízdním režimu zrovna jste: zpomalování, plný záběr nebo konstantní provoz. Většinu otáček zvládne méně hlučně než mladoboleslavský motor. A to jsme jen na začátku. I když údaje výrobce uvádějí, že maximum točivého momentu 170 N.m přichází od 1800 otáček, máme pocit, že v Rüsselsheimu něco přehlédli. Tříválec má totiž dostatek síly už od volnoběhu a plynule zrychluje od tisíce otáček. Přitom se nechává rád vytáčet, a pokud by nezasáhl omezovač, hravě by překročil metu sedmi tisíc. V plném zatížení jsme sice zaznamenali v zátahu drobné propady, ale s klidným svědomím tento agregát můžeme označit za nejlepší malý zážehový motor na trhu.

Údaje o testovaných vozidlech Opel Corsa 1.0 Turbo/85 kW Škoda Fabia 1.2 TSI/81 kW
Motor, ventilový rozvod přeplňovaný zážehový R3, DOHC přeplňovaný zážehový R4, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 999 1197
Největší výkon (kW/ot. za min) 85/5000-6000 81/4600-5600
Největší točivý moment (N.m/ot. za min) 170/1800-4500 175/1400-4000
Převodovka 6stupňova manuální 6stupňova manuální
Délka x šířka x výška (mm) 4021 x 1746 x 1481 3992 x 1732 x 1467
Rozvor naprav, rozchod kol P/Z (mm) 2510, 1472/1464 2470, 1457/1451
Rozměr pneumatik 195/55 R 16 215/45 R 16
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1214/541 1129/530
Objem zavazadelníku (l) 285/1120 330/1150
Objem nádrže paliva/dojezd (l/km) 45/918 45/938
Nejvyšší rychlost (km/h) 195 196
Emise CO2 (g/km) 115 110
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. RS (60-100 km/h)/5.; 6. RS (80-120 km/h) (s) 8,6/17,4 8,9/18,4
Otáčky na nejvyšší rychlostní stupeň při 130 km/h (ot./min) 3300 2700
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h (m) 47,9 47,2
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 45,8/83,9/121,6 48,3/85,7/124,9
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,0 6,4

S charakterem tříválce výborně ladí také zcela nová šestistupňová manuální převodovka. Nejenže páka tiše a hladce klouže kulisou a přesností se vyrovná vyhlášeným mladoboleslavským skříním, ale nabízí ideální délku převodů. Ty jsou o něco kratší než ve fabii, protože na šestku při 130 km/h motor točí 3300 otáček – v době prodlužování kvaltů kvůli co nejnižším emisím neslýchané. Ani při vysokých rychlostech totiž není agregát hlučný a ochotně reaguje na sebemenší pohyb plynového pedálu. Corse to jen prospělo a není problém s ní jet konstantní padesátkou se zařazenou nejvyšší rychlostí po víceproudé silnici ve městě. Ani nás proto nepřekvapilo, že při pružném zrychlení hladce porazila fabii na čtyřku i šestku.

Udávaná spotřeba 4,9 l/100 km je však o deci větší než u škodovky. Testovací okruh ukázal, jaký apetit mají obě auta při běžném provozu. Opelem jsme dokázali jezdit za šest litrů, což považujeme za slušnou hodnotu, malým mladoboleslavským hatchbackem potom za 6,4 l. U něj je rozdíl mezi údaji výrobce a praxí výrazně větší, což do jisté míry mohlo být způsobeno širšími pneumatikami s rozměry 215/45 R 16. Ale i tak jsme mu zhoršili známku o 0,25 bodu.

Ale nemyslete si, že je motor ve fabii k ničemu, to rozhodně netvrdíme. Ba naopak. Přeplňovaná dvanáctistovka sice nese stejné označení 1.2 TSI jako u předchozí generace, ale jde o úplně novou jednotku, která se poprvé objevila v octavii. Má šestnáctiventilovou techniku, rozvod řemenem a je chlazenými výfukovými svody obrácená směrem ke kabině, čímž zabírá méně místa. V silnějším provedení má výkon 81 kW a maximum točivého momentu 175 N.m je dostupné již od 1400 otáček. Dravostí nezůstává za silnějším tříválcem opelu pozadu. Plynule se sbírá od nízkých otáček a dostatek výkonu cítíme v každém okamžiku. Při zrychlování vydává jadrnější zvuk, ale není nijak obtížný. Delší zpřevodování šestistupňové manuální skříně má za cíl hlavně vyhovět evropským předpisům. Na šestku při 130 km/h točí pohonná jednotka 2700 otáček a je plná elánu. Jenže stačí zpomalit, dostat se pod 2000 a začne působit zakřiknutě. V oblasti kolem 90 km/h je lepší při předjíždění podřadit. Oba motory jsou standardně vybavené systémem stop-start, který nás ani v jednom případě neobtěžoval a pracoval rychle. Rozhodně doporučujeme oba motory, protože patří k tomu nejlepšímu, co mezi malými městskými hatchbacky najdete. Fabia vyhrála jen díky udávané rychlejší akceleraci z klidu na stovku.

JÍZDA

Především pohodlí

Tímto heslem se zřejmě řídili všichni konstruktéři pracující na obou vozech. U corsy jsme na to byli zvyklí už dříve, takže nás příjemný komfort ani hladké překonávání nerovností tolik nepřekvapily. Konstruktéři zapracovali na podvozku a vybavili ho novými tlumiči, které pohlcují i velké díry na silnici

bez rušivých rázů. Zároveň mu nadělili zesílený zadní stabilizátor, takže se karoserie tolik nenaklání. Jenže ho občas rozhodí nerovnosti v zatáčkách, na kterých má zadní část s jednoduchou nápravou při rychlejším průjezdu tendenci uskakovat. Na kvalitních dálnicích ubíhá cesta bez sebemenších problémů. Kompletně nové je řízení s elektrickým posilovačem. Není sice tak ostré jako u některých konkurentů, ale rychle přenáší podnět od volantu na kola a informace o jejich natočení k řidiči. Pro spíše pohodlné cestování je jeho nastavení ideální. A to má v záloze ještě jeden

trumf: ve městě nebo při parkování nabízí funkci City, kde na otočení věnce volantu stačí i křehkým dívkám malíček. Corsa nás uspokojila i jistotou při

slalomu mezi kužely. Rychlá reakce řízení pomáhala k přesnému nasměrování vozu, ale dostat auto na hranici adheze se nám nepodařilo. Ne že by opel držel jako přilepený, ale velmi rychle do jízdy vstupovalo ESP. I nepatrný náznak smyku měl za následek okamžitý zásah elektroniky a rozblikání kontrolky stabilizace, takže jsme si nemohli dovolit vyšší rychlost.

Fabia nás pustila mnohem dále. Zvládne i hrubější zacházení a řídicí jednotka začne jízdu korigovat, až když jde do tuhého. Ale to už musí být pořádný kvapík. S nejsilnějším agregátem v nabídce se spousta řidičů spustí ke sportovnější jízdě a škodovka jim to dopřeje. Hlavně řízení přesně určuje směr jízdy a rychle reaguje na změnu směru – ještě o stupeň lépe než opel. V zatáčkách se nechá vodit s chutí, ale před dokonalostí ji omezuje občas rozvlněná měkčí zadní část. Jenže u fabie oceňujeme i komfort jízdy – zejména po prvních zkušenostech s rapidem a octavií. Houpavou až plavnou jízdou po pěkné vozovce překonává ostatní modely značky. Malé hrboly nebo kostky pohltí s velkým přehledem a posádka se o nich dozví jen drobným chvěním karoserie. Větší výmoly však dostanou měkké zavěšení do nesnází. Občas jdou tlumiče až na doraz a potom se ozve kovová rána. I proto je corsa podle nás o chloupek pohodlnější.

ZÁVĚR

Nejnovější zástupci v segmentu malých městských hatchbacků se rozhodně nemají za co stydět. Opel sice postavil novou corsu na základech starého modelu, ale vzal si z něj hlavně prostornou kabinu, zbytek zmodernizoval a vyladil. Nový zážehový tříválec je excelentní a stejně dobrá je i převodovka. Jenže na třetí generaci fabie to stejně nestačilo. Úplně nová konstrukce zajistila dostatek místa pro posádku a zavazadla, vyvážený podvozek zvládne všechny jízdní režimy, řízení a řazení patří ke špičce v oboru, a navíc vypadá dobře. Škodovce vlastně nemůžeme vytknout téměř nic.

Pořadí 1. Škoda Fabia 1.2 TSI/81 kW 2. Opel Corsa 1.0 Turbo/85 kW
Plusy Atraktivní design Velikost kabiny
  Velký kufr Tichý a silný motor
  Vyvážený podvozek Kvalitní zpracování
  Silný motor Zajímavý vzhled
Minusy Tvar zadních sedadel Menší kufr
  Komfort na velkých hrbolech Jistota na limitu
Průměr celkem 1,38 1,41
Hodnocení Za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
  Opel Corsa 5dv. 1.0 Turbo Škoda Fabia 1.2 TSI
DOJEM
Design 1,25 1,25
Dílenské zpracování 1,00 1,25
Průměr 1,13 1,25
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 1,25 1,50
Sedadla 1,50 2,00
Zavazadelník a variabilita 2,25 1,25
Ovládací prvky 1,00 1,00
Průměr 1,50 1,44
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,75 1,25
Pružnost 1,25 1,50
Spotřeba 1,50 1,75
Průměr 1,50 1,50
JÍZDA
Řazení 1,25 1,25
Řízení 1,50 1,00
Brzdy 1,50 1,50
Ovladatelnost 2,00 1,50
Jízdní komfort 1,25 1,50
Průměr 1,50 1,35
CELKEM
Průměr celkem 1,41 1,38
Závěrečné pořadí 2. 1.

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra, každých 5 % ztráty znamená čtvrt známky odstup. Příklad: Nejlevnějším malým městským hatchbackem se zážehovým přeplňovaným motorem o objemu do 1,2 litru a požadovanou výbavou je Dacia Sandero 0.9 TCe/66 kW Arctica za 232.900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 244 545 Kč. Za cenu od 244.546 Kč do 259.190 Kč udělíme známku 1,25 a tak dále. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Leoš Káňa
Diskuze (293)
Avatar - volvo s60
12. 2. 2015 09:47
Jasné vítězství!!!
Ale opět jen díky velikosti kufru!!! Motor je nepodstatný, ale kufr je hoooodně velký!!! >:D
11. 2. 2015 15:10
někde je asi chybička...
Přijde mi divné, že kdykoliv je na tomto serveru porovnáván produkt Škoda-auto tak vždy v testech vyhraje. Teď jsem koupil corsu prarodičům (poměr cena/výkon s nutností automatu) ale nepřijde mi, že bych pochybil...
Zdá se mi, že je tu něco špatně.
9. 2. 2015 20:58
Re: nepitvat zaplacení Škoda-auto
Moc šikovně napsané to není viz.hodnocení motoru,to je do očí bijící.
9. 2. 2015 20:55
Bodové hodnocení
Ve SM jsem si prostudoval bodové hodnocení a nestačil jsem se divit,redaktor celou dobu hlásá a opěvuje motor v Opelu a na konec mu sníží známku za horší psanou akceleraci z 0 na 100,ani se jí nenamáhali změřit.Přitom Opel má lepší pružnost a spotřebu,což jsou věci pro normální provoz daleko důležitější.V tom je asi zakopaný pes to vítězství o 0,03 bodu.Opravdu objektivní hodnocení,místo aby připustili plichtu,tak z toho udělají parodii na test.
9. 2. 2015 20:50
Re: Vrána k vráně sedá, Škodovka Hyundai si hledá...
Já jsem se čtením přestal u popisů kufru.
Takže teď jsem to přelouskal ještě jednou a až do konce, a je fakt, že nejhorší je na tom ten rozpor mezi textem a výsledným tabulkovým hodnocením.