Opel Corsa B (1993-2000) - Cenový válečník

Opel Corsa B (1993-2000) - Cenový válečník

 
 

Opel byl jednou z prvních zahraničních automobilek, která zřídila na území tehdejšího postkomunistického Československa své zastoupení a zahájila budování prodejní a servisní sítě. Novou možnost koupit si za peníze „západní automobil využilo v prvních letech jen málo občanů. Jedním z prvních modelů, které měly vliv na prodeje škodovek byla v roce 1993 představená druhá generace Opelu Corsa, někdy také označovvána písmenem B.

Corsa B nahradila stařičký hranatý model první generace a svou koncepcí se stala asi prvním představitelem plnohodnotného malého vozu, se kterým se lze vydat i na delší cestu a který může splnit požadavky mladé rodiny. V roce 1994 byla uvedena na trh nová Škoda Felicia a tak Corsa měla obtížný úkol. Svým šarmem, technikou a vlastně i západním původem měla totiž přesvědčit majetnější a domácí značce málo loajální zákazníky. S pořizovací cenou začínající na hranici 300.000,- Kč to neměla proti škodovkám vůbec snadné, ale doba Corsy měla teprve přijít.

Malý automobil je i dnes konkurentem domácím Felíciím, teď už ale jen v bazarech. Opel s vnějšími rozměry (3729 x 1608 x 1420 mm) na Felicii (3883 x 1635 x 1415 mm) nemá, což ale platí o všech konkurentech osvědčené škodovky. Ačkoli do délky schází Corse 15 cm, rozvor je kratší jen o 7 mm a tak prostor pro cestující je obdobný. Na kratší karosérii doplatil zavazadlový prostor, jehož objem (260 l) je však vzhledem k velikosti auta dostatečný. Při rozhodování o koupi Corsy zřejmě sehraje významnou roli design. Malý automobil působí i po 11 letech od představení stále svěžím dojmem. V Evropě byla Corsa nabízena se dvěma karosériemi. Třídveřová je podle nás elegantnější a sportovnější, pětidveřová verze zase získává body za praktičnost. Obě verze se liší nejen počtem dveří, ale i provedením zádě. Ta u pětidveřové Corsy je strmější a užší koncová světla nezasahují do vzhůru výklopných dveří. Třídveřová verze, kterou vidíte i na našich snímcích v pastelově zelené barvě chytí nejednu řidičku za srdce. Ale pozor, než Corsu koupíte, zkuste se s ní projet a zejména zaparkovat. Mnoho exemplářů nemá příplatkový posilovač řízení.

Design Corsy je nejen pěkný, ale současně praktický. Exponovaná místa karosérie (nárazníky, lemy blatníků) jsou tvořeny díly z tmavých plastů, pětidveřová verze má bohaté prosklení a viditelnost všemi směry je tak velmi dobrá.

Uvnitř auta je jednoduchý a originální interiér, který byl v době vzniku špičkou své třídy. Opel vybavil Corsu velmi dobře i po bezpečnostní stránce. Sériové byly předepínačů bezpečnostních pásů a boční výztuhy ve dveřích, za příplatek bylo možno získat oba přední airbagy již krátce po uvedení na trh (sériově airbag řidiče od roku 1994), což nebylo v této třídě vůbec běžné. Náš exemplář měl oba přední airbagy, ale i tak zůstala k dispozici schránka na drobnosti před spolujezdcem. Základní objem zavazadlového prostoru je možno zvětšit na 1050 l sklopením zadních sedadel, ale pokud si první majitel nepřiplatil, opěradlo je nedělené. Pod podlahou kufru je plnohodnotné rezervní kolo.

V prvních Corsách druhé generace najdeme převážně zážehové čtyřválce 1.2i (33 kW) a 1.4i (44 kW), které sice nejsou z řady Ecotec, ale i tak od nich lze očekávat nízkou spotřebu. Základní agregát s největším výkonem 33 kW příliš v Corse nesvede, ale do města a okolí to stačí. Corsa s tímto motorem má pohotovostní hmotnost jen 835 kg. Nejlevnější Corsa přišla v polovině 90. let, kdy rozpoutala cenovou válku na automobilovém trhu, který patřil do té doby jen domácímu výrobci. S nejslabším motorem jela tato Corsa až 145 km/h, problematičtější je zrychlení z klidu na rychlost 100 km/h za 20 sekund.

V nabídce byly také silnější motory: 1.4i (60 kW) a 1.6i (80kW), který byl vyhrazen třídveřovému GSi. Diesely 1.5 D (37 kW) a 1.5 TD (49 kW) nejsou příliš oblíbené. Později nabídku motorů doplnily moderní agregáty řady Ecotec: 1.4 16V (66 kW), 1.2 16V (48 kW) a tříválec 1.0 12V (40 kW), který je lze doporučit pro nízkou spotřebu a sazby povinného ručení, ale je třeba se smířit s neobvyklým zvukem tříválce. Zastaralé diesely byly nahrazeny větším atmosférickým motorem 1.7 D (44 kW).

Odpružení Corsy je spíše komfortní, ale jízdní vlastnosti jsou i tak jisté. Lehká karosérie, ani podvozek nejsou stavěny na těžké diesely, takže u nich lze očekávat problémy zejména s přední nápravou. Když už jsme u těch problémů, pohledem do statistiky TÜV zjistíme, že Corsa na tom není tak špatně jak si mnozí myslí a proto platí za lepší ojetinu. Podle německého žebříčku je Corsa mezi 4-5 let starými vozy na 26. místě (7,2% aut se závadou), 6-7 leté Corsy mají problém v 11,6% případů a nadprůměrné hodnocení je také u 8-9 let starých Opelů. Proti očekávání se Corsa dlouhodobě drží nad poruchovostí hlavního německého konkurenta - Volkswagenu Polo. Německá Dekra vidí největší problémy v závadách na osvětlení a elektroinstalaci. Častou závadou dále bývá vybitý akumulátor (opotřebovaný akumulátor, závada na alternátoru), netěsné čerpadlo chladícího okruhu, problémy s řazením (zpětný chod) a ruční brzdou. Dobrou zprávou je vysoká odolnost karosérie vůči korozi.

Opel Corsa velmi dobře poslouží jako druhé vozidlo v rodině, ale dobře se může uplatnit i jako rodinný automobil pro mladý pár. I když image není tak dobrá jako u malých vozů z Wolfsburgu, čísla statistik říkají, že kvalita Corsy je přinejmenším srovnatelná. Automobil se stane oblíbeným miláčkem vaší ženy zejména pokud bude vybaven příplatkovým posilovačem řízení.

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti

  • úsporné zážehové motory, nízké provozní náklady
  • stále moderní vzhled exteriéru
  • prostorný interiér
  • snadná ovladatelnost
  • dobrá antikorozní ochrana

Nedostatky

  • absence posilovače řízení
  • nepřesné řazení
  • průměrné dílenské zpracování
  • horší vznětové motory

Nejčastější závady

  • opotřebovaný akumulátor, závada na alternátoru
  • závady na osvětlení
  • problémy s řazením a zapalováním
  • koroze výfuku
  • netěsné čerpadlo chladící soustavy, olejové čerpadlo
  • opotřebené tlumiče
Vůz/r.v.1999199819971996199519941993
Corsa 1.2 Eco 3dveř.--10400093000820007200063000
Corsa 1.0 12V Eco 3dveř.141000129000118000----
Corsa 1.5 D Family 3dveř.----100000890007800069000
Corsa 1.7 D Family 3dveř.144000127000113000----
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Bazar: Opel Corsa B – Nafouknutý balónek Bazar: Opel Corsa B – Nafouknutý balónek

Už nás sice morálně i technicky pomalu opouští, ovšem…

Nová generace Opelu Corsa se opozdí, PSA použije vlastní platformu Nová generace Opelu Corsa se opozdí, PSA použije vlastní platformu

Současná Corsa E je pouze radikálně modernizovanou…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…