reklama


Opel Corsa B (1993-2000) - Cenový válečník

Opel Corsa B (1993-2000) - Cenový válečník

 
 

Opel byl jednou z prvních zahraničních automobilek, která zřídila na území tehdejšího postkomunistického Československa své zastoupení a zahájila budování prodejní a servisní sítě. Novou možnost koupit si za peníze „západní automobil využilo v prvních letech jen málo občanů. Jedním z prvních modelů, které měly vliv na prodeje škodovek byla v roce 1993 představená druhá generace Opelu Corsa, někdy také označovvána písmenem B.

Corsa B nahradila stařičký hranatý model první generace a svou koncepcí se stala asi prvním představitelem plnohodnotného malého vozu, se kterým se lze vydat i na delší cestu a který může splnit požadavky mladé rodiny. V roce 1994 byla uvedena na trh nová Škoda Felicia a tak Corsa měla obtížný úkol. Svým šarmem, technikou a vlastně i západním původem měla totiž přesvědčit majetnější a domácí značce málo loajální zákazníky. S pořizovací cenou začínající na hranici 300.000,- Kč to neměla proti škodovkám vůbec snadné, ale doba Corsy měla teprve přijít.

Malý automobil je i dnes konkurentem domácím Felíciím, teď už ale jen v bazarech. Opel s vnějšími rozměry (3729 x 1608 x 1420 mm) na Felicii (3883 x 1635 x 1415 mm) nemá, což ale platí o všech konkurentech osvědčené škodovky. Ačkoli do délky schází Corse 15 cm, rozvor je kratší jen o 7 mm a tak prostor pro cestující je obdobný. Na kratší karosérii doplatil zavazadlový prostor, jehož objem (260 l) je však vzhledem k velikosti auta dostatečný. Při rozhodování o koupi Corsy zřejmě sehraje významnou roli design. Malý automobil působí i po 11 letech od představení stále svěžím dojmem. V Evropě byla Corsa nabízena se dvěma karosériemi. Třídveřová je podle nás elegantnější a sportovnější, pětidveřová verze zase získává body za praktičnost. Obě verze se liší nejen počtem dveří, ale i provedením zádě. Ta u pětidveřové Corsy je strmější a užší koncová světla nezasahují do vzhůru výklopných dveří. Třídveřová verze, kterou vidíte i na našich snímcích v pastelově zelené barvě chytí nejednu řidičku za srdce. Ale pozor, než Corsu koupíte, zkuste se s ní projet a zejména zaparkovat. Mnoho exemplářů nemá příplatkový posilovač řízení.

Design Corsy je nejen pěkný, ale současně praktický. Exponovaná místa karosérie (nárazníky, lemy blatníků) jsou tvořeny díly z tmavých plastů, pětidveřová verze má bohaté prosklení a viditelnost všemi směry je tak velmi dobrá.

Uvnitř auta je jednoduchý a originální interiér, který byl v době vzniku špičkou své třídy. Opel vybavil Corsu velmi dobře i po bezpečnostní stránce. Sériové byly předepínačů bezpečnostních pásů a boční výztuhy ve dveřích, za příplatek bylo možno získat oba přední airbagy již krátce po uvedení na trh (sériově airbag řidiče od roku 1994), což nebylo v této třídě vůbec běžné. Náš exemplář měl oba přední airbagy, ale i tak zůstala k dispozici schránka na drobnosti před spolujezdcem. Základní objem zavazadlového prostoru je možno zvětšit na 1050 l sklopením zadních sedadel, ale pokud si první majitel nepřiplatil, opěradlo je nedělené. Pod podlahou kufru je plnohodnotné rezervní kolo.

V prvních Corsách druhé generace najdeme převážně zážehové čtyřválce 1.2i (33 kW) a 1.4i (44 kW), které sice nejsou z řady Ecotec, ale i tak od nich lze očekávat nízkou spotřebu. Základní agregát s největším výkonem 33 kW příliš v Corse nesvede, ale do města a okolí to stačí. Corsa s tímto motorem má pohotovostní hmotnost jen 835 kg. Nejlevnější Corsa přišla v polovině 90. let, kdy rozpoutala cenovou válku na automobilovém trhu, který patřil do té doby jen domácímu výrobci. S nejslabším motorem jela tato Corsa až 145 km/h, problematičtější je zrychlení z klidu na rychlost 100 km/h za 20 sekund.

V nabídce byly také silnější motory: 1.4i (60 kW) a 1.6i (80kW), který byl vyhrazen třídveřovému GSi. Diesely 1.5 D (37 kW) a 1.5 TD (49 kW) nejsou příliš oblíbené. Později nabídku motorů doplnily moderní agregáty řady Ecotec: 1.4 16V (66 kW), 1.2 16V (48 kW) a tříválec 1.0 12V (40 kW), který je lze doporučit pro nízkou spotřebu a sazby povinného ručení, ale je třeba se smířit s neobvyklým zvukem tříválce. Zastaralé diesely byly nahrazeny větším atmosférickým motorem 1.7 D (44 kW).

Odpružení Corsy je spíše komfortní, ale jízdní vlastnosti jsou i tak jisté. Lehká karosérie, ani podvozek nejsou stavěny na těžké diesely, takže u nich lze očekávat problémy zejména s přední nápravou. Když už jsme u těch problémů, pohledem do statistiky TÜV zjistíme, že Corsa na tom není tak špatně jak si mnozí myslí a proto platí za lepší ojetinu. Podle německého žebříčku je Corsa mezi 4-5 let starými vozy na 26. místě (7,2% aut se závadou), 6-7 leté Corsy mají problém v 11,6% případů a nadprůměrné hodnocení je také u 8-9 let starých Opelů. Proti očekávání se Corsa dlouhodobě drží nad poruchovostí hlavního německého konkurenta - Volkswagenu Polo. Německá Dekra vidí největší problémy v závadách na osvětlení a elektroinstalaci. Častou závadou dále bývá vybitý akumulátor (opotřebovaný akumulátor, závada na alternátoru), netěsné čerpadlo chladícího okruhu, problémy s řazením (zpětný chod) a ruční brzdou. Dobrou zprávou je vysoká odolnost karosérie vůči korozi.

Opel Corsa velmi dobře poslouží jako druhé vozidlo v rodině, ale dobře se může uplatnit i jako rodinný automobil pro mladý pár. I když image není tak dobrá jako u malých vozů z Wolfsburgu, čísla statistik říkají, že kvalita Corsy je přinejmenším srovnatelná. Automobil se stane oblíbeným miláčkem vaší ženy zejména pokud bude vybaven příplatkovým posilovačem řízení.

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti

  • úsporné zážehové motory, nízké provozní náklady
  • stále moderní vzhled exteriéru
  • prostorný interiér
  • snadná ovladatelnost
  • dobrá antikorozní ochrana

Nedostatky

  • absence posilovače řízení
  • nepřesné řazení
  • průměrné dílenské zpracování
  • horší vznětové motory

Nejčastější závady

  • opotřebovaný akumulátor, závada na alternátoru
  • závady na osvětlení
  • problémy s řazením a zapalováním
  • koroze výfuku
  • netěsné čerpadlo chladící soustavy, olejové čerpadlo
  • opotřebené tlumiče
Vůz/r.v.1999199819971996199519941993
Corsa 1.2 Eco 3dveř.--10400093000820007200063000
Corsa 1.0 12V Eco 3dveř.141000129000118000----
Corsa 1.5 D Family 3dveř.----100000890007800069000
Corsa 1.7 D Family 3dveř.144000127000113000----
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Poláci žalují Brusel kvůli plynu, cítí se existenčně ohrožení Poláci žalují Brusel kvůli plynu, cítí se existenčně ohrožení

Polská plynárenská skupina PGNiG podala žalobu na…

Eurozóna uleví předluženému Řecku, prodlouží splátky a sníží úroky Eurozóna uleví předluženému Řecku, prodlouží splátky a sníží úroky

Ministři financí zemí platících eurem se dnes v Bruselu…

Americká pojišťovna Liberty Mutual koupí od Číňanů Ironshore za 75 miliard korun Americká pojišťovna Liberty Mutual koupí od Číňanů Ironshore za 75 miliard korun

Americký pojišťovací holding Liberty Mutual koupí za…

Pěstitelé jdou do boje za chráněné označení českého máku Pěstitelé jdou do boje za chráněné označení českého máku

Česko je jedním z největších producentů potravinářského…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Bazar: Opel Corsa B – Nafouknutý balónek Bazar: Opel Corsa B – Nafouknutý balónek

Už nás sice morálně i technicky pomalu opouští, ovšem…

Finální cena Opelu Corsa OPC: 152 kW za 499.900 Kč Finální cena Opelu Corsa OPC: 152 kW za 499.900 Kč

Nejmenší OPC od Opelu bude na českém trhu začínat za cenu…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů značek: Co znamená Hyundai, Mazda nebo Toyota?

Odhalujeme tajemství názvů značek: Co znamená Hyundai, Mazda nebo Toyota?

Dnes 19:25

Víte, jaká automobilka v překladu znamená tři kosočtverce a která se překládá jako modernost?




Blesk.cz

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z nedostatku brigádníků

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z…

Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře…

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za něj Tchaj-wan?

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za…

Víkendový telefonický rozhovor budoucího amerického prezidenta Donalda Trumpa s tchajwanskou prezidentkou Cchaj…

 

iSport.cz

Jediná střela a další facka pro Vrbu. Machačkala padla s předposledním

Jediná střela a další facka pro Vrbu. Machačkala…

Fotbalisté Machačkaly v posledním podzimním kole ruské ligy prohráli 0:1 na hřišti předposledního Arsenalu Tula.…

Co to je za staříky? Tučňáci slavili výročí titulu, Jágr chyběl. Hrál hokej

Co to je za staříky? Tučňáci slavili výročí titulu,…

Před pár dny se v Pittsburghu konala velká sláva. V rámci oslav padesátého výročí existence mužstva se v šatně…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama