Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Corsa E: Pátá generace přijíždí na český trh

David Bureš
Diskuze (11)
Nová generace Corsy je postavena na stejných základech jako ta předchozí. I tak vůz nabízí množství novinek.

Opel tento týden oficiálně uvádí novou generaci Corsy na český trh. Automobil se bude snažit navázat na své úspěšné předchůdce. Od roku 1982 automobilka dosud prodala na 12,4 milionu exemplářů Corsy.

Jednotlivé generace Corsy ukazují, jak automobily v minulých desetiletích rostly. Zatímco první generace na délku měřila 3,62 metru, nová pátá generace je dlouhá 4,02 metru. V poslední době se ale trend nárůstu aut zastavuje, což dokazuje i Corsa E, která má takřka stejné rozměry jako déčko – auto je o 22 mm delší, rozvor je dokonce o milimetr kratší.

Zachování rozměrů je způsobeno především použitím shodné platformy z minulé generace Corsy. Z toho důvodu se o novince někdy tvrdí, že je jen o půl generaci novější. Na druhou stranu byla technika významně přepracována – nové jsou motory i převodovky, podvozek byl upraven tak, že jednotlivé komponenty by do čtvrté generace nepasovaly.

Zatímco zvenku je použití stávající platformy zřejmé ze siluety automobilu, uvnitř nezůstal kámen na kameni. Nová palubní deska je členěna vodorovně, což kabinu opticky rozšiřuje, proti předchůdci také působí výrazně modernějším dojmem. Obrazovka multimediálního systému ve středovém panelu je pak reakcí na kritiku změti tlačítek minulé generace.

Bohatá nabídka motorů

Jak už jsme zmínili, použité motory jsou buď nové, nebo přepracované. V českém ceníku figuruje celkem sedm motorů – šest zážehových a jeden vznětový. Opel klade důraz především na přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 Turbo se 74 kW a 200 N.m, který má být pohodovým společníkem.

Objednávat bude možné i dvě výkonové verze přeplňovaného tříválce 1.0 Turbo s 66 kW a 85 kW, které známe již z Adama. Použití tříválcové jednotky je jednak snahou o co nejnižší normované emise, jednak návazností na předchůdce. Tříválcový motor je v Corse nepřetržitě nabízen již od roku 1997.

Pro novou Corsu budou k dispozici celkem čtyři převodovky. Pětistupňový a šestistupňový manuál doplní šestistupňový automat a pětistupňový robotizovaný manuál Easytronic.

Opel Corsa E – technická data benzinových motorů
Motor1.21.41.4 Turbo1.0 Turbo1.0 Turbo
Zdvihový objem [cm3]122913981364999999
Válce/ventily4/44/44/43/43/4
Největší výkon [kW/min]50/560066/600074/3500-600066/3700-600085/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]115/4000130/4000200/1850-3500170/1800-3700170/1800-4500
Převodovka5M5M(5A)(6A)6M6M6M
Max. rychlost [km/h]162175185180195
Zrychlení 0-100 km/h [s]1613,21111,910,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,15,14,44,9
Cena Selection [Kč]219.900234.900259.900269.900-
Cena Enjoy [Kč]225.900240.900265.900275.900285.900
Cena Color Edition [Kč]-263.900288.900298.900308.900
Cena Sport [Kč]276.900316.900316.900326.900336.900
Cena Cosmo [Kč]-323.900323.900333.900343.900

Široká péče o bezpečnost

Nová Corsa chce být velice bezpečným vozem, proto nabídne množství příplatkových asistentů. Čtyři hvězdičky dosažené v nárazových testech Euro NCAP nicméně ukazují, že nějaké mezery by se v bezpečnosti nové Corsy našly.

Ve vozech Opel je již tradiční kamerový systém Opel Eye (+15.700 Kč). Ten v případě malého hatchbacku umí číst dopravní značky, varovat před opuštěním jízdního pruhu, sledovat odstup před vozidlem vpředu a varovat před hrozícím nárazem. Součástí systému je rovněž automatické přepínání potkávacích a dálkových světel.

Automobil bude rovněž dodáván se sledováním mrtvých úhlů a automatickým parkovacím asistentem (dohromady za 16.000 korun), který pomůže se zaparkováním. Jízdu ve tmě ulehčí bi-xenonové světlomety (+21.000 Kč)

České ceny

České ceny Corsy páté generace začínají na částce 219.900 korun za třídveřový hatchback s benzinovou dvanáctistovkou o výkonu 51 kW. Za pětidveřovou karoserii se u všech nabízených stupňů výbavy připlácí 15.000 korun.

Základní výbava Corsy zahrnuje šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, elektrické ovládání předních oken, dálkové ovládání centrálního zamykání nebo elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka.

Zajímavou možností k dokoupení je sada Cool 2. Ta za cenu 25.000 korun disponuje manuální klimatizací, tempomatem a rádiem s ovládáním na volantu s koženým věncem. Podle Opelu by základní verze s tímto paketem měla velké části zákazníků postačovat.

Již tento týden si novou Corsu přebíráme k tradičnímu redakčnímu testu, na který se můžete v dohledné době těšit. Jestliže máte jakýkoliv dotaz týkající se tohoto vozu, neváhejte jej napsat do diskuze a my se jej v rámci testu pokusíme co nejlépe odpovědět.

Opel Corsa E – technická data vznětových motorů
Motor1.3 CDTI EcoFlex S/S
Zdvihový objem [cm3]1248
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min]70/3750
Točivý moment [N.m/min]190/1500-3500
Převodovka5M
Max. rychlost [km/h]182
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9
Komb. spotřeba [l/100 km]3,3
Cena Selection [Kč]319.900
Cena Enjoy [Kč]325.900
Cena Color Edition [Kč]348.900
Cena Sport [Kč]- (316.900)
Cena Cosmo [Kč]- (368.900)
Údaje v závorkách odpovídají verzi S/S s šestistupňovou manuální převodovkou

David Bureš
Diskuze (11)
10. 12. 2014 19:26
Re: Veľmi nevydarené
Vystihol si to presne. Keby som v podobnom duchu napísal ja, vytýkali by mi, že kritizujem Opel zo zásady, lebo ho nemám rád. Faktom je, že Opel momentálne nemá v ponuke auto, ktoré by ma pozitívne zaujalo. A vyzerá to, že sa to zatiaľ nezmení...
Opel potrebuje novú Corsu ako soľ, rozsiahly facelift je slabá náhrada, navyše s dosť kontroverzným dizajnom. Staré auto s premaľovaným kabátom...
Avatar - iudex
10. 12. 2014 12:52
Veľmi nevydarené
Tak tento facelift (o novej generácii sa nedá s čistým svedomím hovoriť) sa hrubo nevydaril. Keď sa pozriem na prednú masku, pôsobí ako dodatočne nalepená na pôvodnú karosériu akoby s cieľom spraviť auto dodatočne väčšie; akoby stredná časť kapoty bola pôvodná a tie zvýšené kraje a nadväzujúca predná maska a nárazník s tým neladia, dojem nalepenosti podporuje aj vytŕčanie prednej masky a zlom línie kapoty z plynule sa zvažujúcej do priamejšej smerujúcej vpred: [odkaz] Dojem završuje aj samoúčelný výčnelok (háčik) v spodnej linke reflektorov.
Aj tá paleta motorov je dosť diskutabilná: downsizing sa prejavil iba v jednom fúkanom litri, ktorý je paradoxne na hornom okraji ponuky. Základ je nepochopiteľne stará atmo 1,2ka so zníženým výkonom (doteraz 55 kW), obdobne atmo 1,4 s predpotopným výkonom 6 kW a ako bonbónik 1,4turbo s výkonom doterajšej 1,4 atmosféry.
Nakoľko je Corsa založená na doterajšej karosérii/podvozku, ani nárast priestoru sa nedá očakávať.
Celkovo sa mi to javí ako jedno z najmenej príťažlivých (vizuálne i technicky) áut v triede a pri výbere v segmente by som uprednostnil skoro všetkých ostatných (Polo, Fabia, Fiesta, Clio, i20...).
Avatar - Auto CZ
10. 12. 2014 12:42
Re: Ženská s deckom v corsičke
kámo ja sa vozím na služobných. len pri riadení pozerám dopredu, čo sa tam deje a akí iqváči dostali vodičák za slaninu ...
10. 12. 2014 10:37
Re: I tak vůz nabízí množství novinek
"... samoúčelné výrůstky..."
Bez si hrat s tim svym nekam pod deku. :-!
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2014 20:31
Re: Ženská s deckom v corsičke
dovolim si s tebou nesuhlasit.... mozes s mojim nesuhlasom tiez nesuhlasit aj ked nemas moj suhlas... ktory by sice neriesil tvoj nesuhlas lebo nepotrebujes sa na moj suhlas pytat ked so mnou nechces suhlasit ... ale stejne..... problem je vzdy medzi sedackou a volantom.... auta akejkolvek znacky su v tom vzdy nevinne

nejaky skodovkar ti oskrel pezota alebo v com je problem?