Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Corsa Hybrid: 1.3 CDTI a navíc řemen/startér/alternátor

Když máte dobrý turbodiesel se chcete z něj udělat co nejjednodušeji motor s automatickým vypínáním a podporou akcelerace točivým momentem z elektromotoru, pravděpodobně skončíte u řešení, které představil ve Frankfurtu Opel.
Zpět na článek
16. 9. 2007 10:56
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 11:04
neregistrovaný "em.tom"
16. 9. 2007 11:12
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 11:45
16. 9. 2007 12:53
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 13:47
16. 9. 2007 13:55
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 14:40
neregistrovaný "em.tom"
16. 9. 2007 15:02
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 15:53
anonym
16. 9. 2007 15:53
neregistrovaný "em.tom"
16. 9. 2007 20:56
neregistrovaný "kilvap"
16. 9. 2007 21:13
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 15:06
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 15:59
neregistrovaný "em.tom"
16. 9. 2007 23:28
anonym
16. 9. 2007 20:52
neregistrovaný "tv.v"
16. 9. 2007 11:19
anonym
16. 9. 2007 20:32
16. 9. 2007 20:49
neregistrovaný "yeretnom"
17. 9. 2007 00:22
anonym
16. 9. 2007 12:15
neregistrovaný "."
16. 9. 2007 21:18
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 23:37
anonym
17. 9. 2007 10:25
neregistrovaný "Kraken"
17. 9. 2007 10:53
anonym
16. 9. 2007 23:48
anonym
16. 9. 2007 23:36
neregistrovaný "expert0001"
16. 9. 2007 23:52
anonym
18. 9. 2007 10:04
neregistrovaný "Edymood"
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 10:56
Hezke
3.75 a 99g .... tj celkom sikovne :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "em.tom"
16. 9. 2007 11:04
Ekologie?
Já prostě pořád nechápu tu antisnahu automobilek předstírat, že ekologické auto může jezdit na naftu. Není to kravina? Opravte mě, jestli se mýlím, ale ze dvou stejně vybavených motorů (turbo, přímý vstřik paliva apod.) nemůže mít nafta lepší parametry....

Navíc ta baterie asi taky nebude zrovna šetrná k životnímu prostředí nejen výrobou, ale taky likvidací....
Rozbalit vlákno
26
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 11:12
Re: Ekologie?
Nemyslim si ze ide oto aby to auto islo 250 a malo akceleraciu 0-100 pod 6 sec... ide oto aby to malo nizku spotrebu a malo splodin ... a diesel je vseobecne zname, ze ma ovela lepsiu ucinnost ako benzin(napr. sa da povedat ze - nizsia spotreba pri rovnakom vykonne...), takze to bude asi preto :-)
Avatar - skejpa
16. 9. 2007 11:45
Re: Ekologie?
neni to presne jak rikas.uz jen proto ze na stejny vykon u dieselu musis pouzit turbo aby si dosahl stejneho vykonu jako benzin. to znamena ze ze stejneho objemu (oba bez turba) bude mit benzin lepsi parametry a aby diesel mel stejny vykon (bez turba) musel by si zvednout objem o tolik ze by si nakonec spotreboval stejne nafty. 1.9td ti napriklad vezme 6,5l/100km pri vykonu cca 80KW. 1.2ti bude mit vykon cca 85KW a spotrebu podobnou ne ? a emise by mohli byt vyrazne nizsi kdyby se zacali vyvijet nejake filtry apod. bohuzel naftak jak je od prirody "spinavy" tak se vyvijeli filtry jiz davno a jejich vyvoj je natolik pokrocily ze uz maji male zplodiny. kdyby se vsak zapracovalo na filtrech pro benzin, mohlo by to byt jinak...
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 12:53
Re: Ekologie?
"Dieselové motory sú rádovo o 20 až 40 percent úspornejšie než benzínové (v rovnakom vozidle) - v závislosti od rozmerov vozidla, najazdených kilometrov, technológie motora a typu motorovej nafty, ktorý sa v motore používa. Vzhľadom na to, že dieselové motory ponúkajú väčší počet prejdených kilometrov na každý spotrebovaný liter paliva, znamená to aj menší objem emisií C02 na kilometer - čo je fakt, ktorý neuniká pozornosti politikov v celej Európe."

Napr nova Fabia ... 1.6 16V 77 kW papierova priemerna spotreba 6.9 l/100km ...... 1.9 TDI PD 77 kW 4.9 l/100km rovnaky vykon, nizsia spotreba... je jasne ze benzin nato potrebuje mensi objem, ale to neznamena ze bude mat aj nizsiu spotrebu. Staci si pozriet hocikde na nete a uvidis ze diesel ma CCA 40% efektivnost spalovania a benzin asi 20-30% (cisto cca) ...
Avatar - skejpa
16. 9. 2007 13:47
Re: Ekologie?
a stejne bych chtel benzin >:-[]
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 13:55
Re: Ekologie?
Tak to sme dvaja >:D >:D >:-[]
neregistrovaný "em.tom"
16. 9. 2007 14:40
Re: Ekologie?
Troufu si řict, že porovnáváš neporovnatelné. 1.9 TDI je turbomotor a 1.6 je atmosféricky plněný motor.

Zkus se ještě podívat na srovnatelné motory (objem, turbo, přímý vstřik paliva)

Škoda Octavia

1.8 TSI 118 kW
1.9 TDi PD 77 kW

Rozdíl ve spotřebě:
TDi 5.1 l
TSi 7.4 l

Tady alespoň pro mně přichází otázka poměru ceny/výkonu na 1 litr paliva. Rozdíl ve spotřebě tady je naprosto nesporný, je to díky již zmíněné schopnosti dieslového motoru pracovat s chudší směsí. Ale co se týče toho poměru, myslím, že nemůže být cestou diesel, ale čistší a mnohem výkonnější benzín.
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 15:02
Re: Ekologie?
No tak pozor, ja ... citujem sa "(napr. sa da povedat ze - nizsia spotreba pri rovnakom vykonne...)" takze ja som udaval dva motory s rovnakym vykonom ... a neviem odkial mas ze benzin je cistejsi, ... citujem citat :P "Vzhľadom na to, že dieselové motory ponúkajú väčší počet prejdených kilometrov na každý spotrebovaný liter paliva, znamená to aj menší objem emisií C02 na kilometer - čo je fakt, ktorý neuniká pozornosti politikov v celej Európe." Proste diesel a eco auta = :yes:
anonym
16. 9. 2007 15:53
Re: Ekologie?
U eko aut přece nejde jenom o spotřebu. Jde taky o to, že dieslový motor je třeba vybavit věcmi jako jsou filtry pevných částic. Ty je určitě třeba vyrobit a to také poškodí životní prostředí. Navíc, pokud se nemýlím (a pokud ano, tak mě opravte), jsou limity pro dieslové motory mnohem benevolentnější, než u benzinových motorů. Nafta jako taková, je těžší složkou, než benzín. Má tedy zákonitě jiné složení.

A v neposlední řadě: ekologie by neměla být u aut omezena pouze na oxidy uhlíku. Co se týče ostatních složek, jsou zde také oxidy dusíku (podle některých studií ještě nebezpečnější, než oxidy uhlíku), nebo pevné částice (filtry pevných částic jsou pouze příplatkovou výbavou, kterou používá málokdo).
neregistrovaný "em.tom"
16. 9. 2007 15:53
Re: Ekologie?
U eko aut přece nejde jenom o spotřebu. Jde taky o to, že dieslový motor je třeba vybavit věcmi jako jsou filtry pevných částic. Ty je určitě třeba vyrobit a to také poškodí životní prostředí. Navíc, pokud se nemýlím (a pokud ano, tak mě opravte), jsou limity pro dieslové motory mnohem benevolentnější, než u benzinových motorů. Nafta jako taková, je těžší složkou, než benzín. Má tedy zákonitě jiné složení.

A v neposlední řadě: ekologie by neměla být u aut omezena pouze na oxidy uhlíku. Co se týče ostatních složek, jsou zde také oxidy dusíku (podle některých studií ještě nebezpečnější, než oxidy uhlíku), nebo pevné částice (filtry pevných částic jsou pouze příplatkovou výbavou, kterou používá málokdo).
neregistrovaný "kilvap"
16. 9. 2007 20:56
Re: Ekologie?
ale CO2 predsa nieje hlavny problem, tym je NOx, a tych vypusta diesel viacej ako benzin. Bez CO2 by neexistoval na Zemi zivot, takze tu CO2hysteriu nechapem.
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 21:13
Re: Ekologie?
Globalne oteplovanie ... sklenikovy efekt ...
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 15:06
Re: Ekologie?
A stale aj tak nechapem co mate s tym vykonom u eko aut ....... eko auto nema byt vykonne, a proste je to tak ze diesel ma lepsiu ucinnost ako benzin, a u eko aut ide prave o tu spotrebu, tak proste tam diesel vedie......nech je to akokolvel pomer vykon/spotreba proste bude u toho diesel lepsia aj keby ste neviem co... inac by sa diesele nepouzivali u kamionov a neviem coho vsetkeho.....disele je jednoducho efektivnejsi motor.
neregistrovaný "em.tom"
16. 9. 2007 15:59
Re: Ekologie?
S výkonem u eko aut mám právě tohle: Eko auta přece nejsou jenom nějakou chimérou, nebo slepou uličkou. Je to podle mého cesta, jak ukázat a uvést do praxe technologie, které budou schopny zajistit to, že auta budou co nejúčinnějšími stroji. Nejde přece o to, že budeme u aut sledovat jenom to, aby měly na 100 kilometrů co nejmenší spotřebu, a tím pádem také nejmenší exhalace. Jde taky o to, že ne každý chce jezdit autem tak, aby měl malý výkon a tím i malou spotřebu. Podle mého je taky důležité, aby i auta, ktaerá mají i sportovnější ambice mohly být považována za ekologická. Tady vidím jako mnohem důležitější dostat z našich strojů co nejlepší výkon při co nejmenších nákladech (třeba spotřebě, nebo zátěži životního prostředí).
anonym
16. 9. 2007 23:28
Re: Ekologie?
Prete se uplne zbytecne. Duvod proc pouzivat v hybridu dizl misto benzinu neni technicky, ale obchodni. Na dizlu je proste vetsi vejvar. Technicke dilema zda je lepsi mit nizsi emise CO2 a vyssi NOx (dizl), ci naopak (benzin) nema jednoznacnou odpoved. Ale to, ze PR oddeleni automobilky muze napsat bombasticke cislo u spotreby a emisi CO2 je jasny duvod, proc jit do dizlu. No a kdyz je na tom jeste vetsi vejvar, nema evropska automobilka uz o cem uvazovat.
neregistrovaný "tv.v"
16. 9. 2007 20:52
Re: Ekologie?
ještě by to ale chtělo vědět, že nafta je uhlíkově o cca 20 procent vydatnější palivo než benál
17. 9. 2007 09:09
Re: Ekologie?
Pokud se jedna o dve jina paliva, neni fair srovnavat litr s litrem. Nafta ma vetsi vyhrevnost. Zpracovanim ropy se vyrobi benzin i nafta a oboji je pak treba spotrebovat. Ale ano, nafta ma o malo vetsi ucinnost diky vyssim tlakum.
anonym
16. 9. 2007 11:19
Re: Ekologie?
Ta bateria je len o niceo vacsia, ako v obycajnych automobiloch. Nafta turbo a benzin turbo su trochu ine kategorie. Naftovy motor je menej "tocivy", na druhej strane ho mozno preplnat podstatne vyssimi tlakmi bez vacsich problemov. Pretom ma aj vacsi krutiaci moment. Vykonovo sa ti preco nepaci? Taky motor BMW 2.0 s vykonom 150kW v com zaostava za turbo benzinom? Nafta moze mat a musi mat nizsiu mernu spotrebu uz len preto, lebo ma vyssi kompresny pomer. Dalej, nafta sa da spalovat bez problemov vo velmi chudobnych zmesiach, benzinove motory to nedokazu, benzin potrebuje optimalny pomer so vzduchom (plus-minus). Preto napr. nafta nepotrebuje skrtiacu klapku a pri nizkom zatazeni pracuje podstatne uspornejsie, etc.
Ma aj svoje negativa: produkuje viac pevnych castic (na to su filtre, zial malokedy v seriovej vybave) a NOx (aj s tym sa da bojovat).
Takyto "mild" hybrid je podla mna dobrou alternativou.
Avatar - skejpa
16. 9. 2007 20:32
Re: Ekologie?
nahodou sem mrkl na stranky BMW a zjistil toto (BMW 3 sedan):
2,0 benzin - 4 valce, 1995ccm, 110KW
2,0 turbo-diesel - 4 valce, 1995ccm, 120KW

jen sem tam nikde nenasel tech 150KW... dokonce sestivalec 2.5 ma 145KW... tak se prober a prejdi radsi na libozvucny benalek :-)
neregistrovaný "yeretnom"
16. 9. 2007 20:49
Re: Ekologie?
Taky nevím, kde k tomu přišel. Zas nějaký BMW fanatik.
anonym
17. 9. 2007 00:22
Re: Ekologie?
Asi myslel ten ten dieselovy dvojliter s twinturbom v jednotke (trojka si asi este nejaky mesiac pocka), model 123d, 150kW (204k)
neregistrovaný "."
16. 9. 2007 12:15
Re: Ekologie?
pro mne se vylucuje slovo baterky a ekologie.
Dneska jde o to aby auto co nejmic spotrebovalo olej po kterem je diky ciny cim dal vetsi poptavka a nekdy v budoucnosti dojde. Co2 a vsechno okolo toho je velka blbost, auta znecistuji celosvetove ovzdusi jen 10%.
neregistrovaný "Kraken"
16. 9. 2007 21:18
Re: Ekologie?
Ano to je pravda, kravy su natom horsie >:D ... napr "Každá z 10 milionů britských krav vyprodukuje denně průměrně 100 až 200 litrů metanu. Je to ekvivalent 4 kg CO2, pro srovnání - terénní automobil Land Rover Freelander vyprodukuje při ujetí průměrné denní vzdálenosti 33 mil (cca 52 km) zhruba 3,4 kg CO2."

... kravy rox
anonym
16. 9. 2007 23:37
Re: Ekologie?
Zase jeden, ktery hlta PR materialy automobilek. Zvirata jsou na svete miliony let, par tisicivek let zpet, jich bylo jeste mnohem vice nez dnes. To znamena, ze jsou soucasti prirozeneho systemu, a system je na to autoregulacnimi zpetnymi vazbami prizpusoben. Cili kravy nechte konovy s vetsi hlavou. Land Rover neni soucasti prirozeneho systemu, i kdyby se v PR automobilky staveli na hlavu. Proto musime resit emise aut a kravy muzeme s klidnym srdcem vypustit
neregistrovaný "Kraken"
17. 9. 2007 10:25
Re: Ekologie?
Ja som to hovoril len for fun :P
anonym
17. 9. 2007 10:53
Re: Ekologie?
Aha. Tak omluva.
anonym
16. 9. 2007 23:48
Re: Ekologie?
Pokud spravne ctu, tak nove baterie jsou namiste bezneho akumulatoru. Namisto te pixly, obsahujici ultrajedy - Olovo a kyselinu sirovou. Tak kde je to eko zhorseni oproti dnesku? Zajima te spotreba a nezajima te CO2? Potom v tom mas trochu zmatek, protoze emise CO2 maji primou vazbu se spotrebou. Emise CO2 jsou vlastne jenom jinak vyjadrena spotreba. Uz je to lepsi?
neregistrovaný "expert0001"
16. 9. 2007 23:36
dieselový hybrid je totální nesmysl
Hybrid je auto do města. Ve městech působí dieselové smrady katastrofální lokální znečištění (CO2 mě v této souvislosti opravdu nezajímá). Proto je kombinace dieselu a hybridu nesmyslná...
Rozbalit vlákno
2
anonym
17. 9. 2007 00:00
Re: dieselový hybrid je totální nesmysl
Asi ano. Jeste bych pridal jeden duvod, pokud si nekdo kupuje auto zejmena do mesta, pravdepodobne bude mit mensi probeh kilometru. A to je presne misto pro benzinovy motor - tam kde se zvysena cena dizlu nevrati. A obzvlaste, pokud by mel benzin hybridni privesek. Potom se hranice vyhodnosti dizlu pravdepodobne posune nekam pres 30tis km/rocne, coz s autem do mesta velka cast lidi nenajede (nemala cast lidi ani mimo mesto).
17. 9. 2007 09:24
Re: dieselový hybrid je totální nesmysl
Myslim, ze diesel-hybrid se dela proto, ze lze pak dosahnout magickych cisel spotreby v litrech na 100km. Je to jen reklamni trik.
anonym
16. 9. 2007 23:52
Kdy do prodeje ??
Bude se to nekdy prodavat, nebo je to zase jenom obvykly krok PR - mame to a jednoho dne to snad budeme vyrabet. Kdy ? Mozna za 2 roky, mozna na svatyho Dyndy.
Rozbalit vlákno
0
anonym
17. 9. 2007 16:26
dieselový hybrid je totální nesmysl
myslim ze to neni nesmysl a ti co to tu pisou tak sou jen cur*ci a mysli si ze vsehcno vi nejlip , ty lidi v tom maj asi zkusenost celej zivot delaj auta jsou to skolovany lidi a ty do toho bude skecat jak to vis lip ses fakt frajer , kdyby vyroba aut mela bejt na tobe uz by ta firma automobilu asi davno zkrachovala co
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Edymood"
18. 9. 2007 10:04
XXX
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0