Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel: Corsa OPC stanovila nový třídní rekord Severní smyčky na Nürburgringu

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Manuel Reuter ustavil nový rekord pro třídu „supermini“: 08:47,99 minuty.

Severní smyčce (Nordschleife) závodního okruhu Nürburgring se pro její náročnost mezi zasvěcenými přezdívá „Zelené peklo“. A právě toto legendární místo, zasvěcené motoristickému sportu, si Opel vybral, aby prokázal kvality nové Corsy OPC. Za volant standardní Corsy OPC se posadil zkušený závodník Manuel Reuter a pod plným plynem vyrazil vstříc 20.800 metrům extrémně těžké trati. Když Corsa OPC o něco málo později prolétla znovu prostorem startu a cíle, zastavily se stopky na čase 08:47,99 minuty, čímž Manuel Reuter a Corsa OPC stanovili nový rychlostní rekord pro třídu „supermini“.

Manuel Reuter ustavil oficiálně uznaný rekord okruhu během čtvrtého kola výběrového programu „OPC Race Camp“, určeného pro hledání sportovních talentů. Bývalý tovární jezdec Opelu tak mladým nadějím názorně předvedl nejenom svoje umění, ale i potenciál Corsy OPC, poháněné přeplňovaným zážehovým motorem o výkonu 141 kW. Příznačné je, že Manuel Reuter již dříve ustavil na Severní smyčce rekordy příslušných tříd s modely Astra OPC a Zafira OPC.

„Za volantem Corsy OPC doslova cítíte, že podvozek tohoto modelu se ladil právě tady – na nejnáročnějším závodním okruhu světa,“ říká Manuel Reuter, který se jako zkušební pilot sám aktivně podílí na vývoji modelů Opel OPC. „Corsa OPC perfektně reaguje na pokyny řidiče a i na hranici fyzikálních limitů se chová naprosto čitelně.“

Okruh Nürburgring a zejména jeho legendární Severní smyčky (Nordschleife) využívají vývojoví inženýři automobilky Opel pravidelně pro testování a optimalizaci nových modelů.

Corsa OPC, která se na automobilovém trhu objevila v březnu tohoto roku, již nyní překonala plánovaný prodejní cílů 3000 vozů pro tento rok. Špičková verze řady Corsa je poháněna přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 1,6 l, se kterým Corsa OPC zrychluje z 0 na 100 km/h během 7,2 s a pod plným plynem jede až 225 km/h. Maximální točivý moment motoru 230 Nm lze s pomocí systému Overboost krátkodobě zvýšit až o 15 procent. Přes dynamiku a vysoké výkony zůstává Corsa OPC umírněná ve spotřebě – v kombinovném cyklu si řekne jenom o 7,9 l benzinu na 100 km jízdy.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
30. 8. 2007 15:47
Re: Byl vubec pod dohledem?
8-s 8-s >:D >:D dyt jo,ja se svesu >:D >:D :-!
Avatar - sargis
30. 8. 2007 00:30
Re: Byl vubec pod dohledem?
Boli tu legendy ako Manta, Ascona, Calibra, ale niektore Kadetty GSi sa krutili ako cukrova vata pri vyrobe. Povedzme si na rovinu - Opel v CZ a SK nema ten najlepsi imidz a pri automobilovej kulture tychto zakaznikov si ho bude tazko vylepsovat. OPC modely vitam otvorenou narucou, nie su prilis civilizovane, maju krasnu reprezentacnu modru, dobre doplnky, podla tlace maju neoficialny zakaz jazdit na mokru... Proste nieco, co kulture hot-hatch prida nekulturnosti, a to sa aj napriek malym predajom rata. Dakujem aj za taketo ozivenie trhu.
29. 8. 2007 16:06
Byl vubec pod dohledem?
Z te fotky s tim vrtulnikem to vypada ze jo,ale jsou jiste zatacky,ve kterych se auto schova i tem ve vzduchu(alespon z nejakeho uhlu).tech rekordu je tam uz,,habadura"a tak nezbyva,abych si vzal kolo a stanovil tam take nejaky kolovsky rekord.Az by me ty v eru nahore nevideli,vjel bych do lesa a o nejaky ten kilometrik bych si to zkratil ;-)