Opel Crossland X v Česku: Osahali jsme si crossover s technikou PSA!
Asi každého napadne, co vlastně Opel s novinkou zamýšlí, když má k dispozici podobně laděnou (a podobně rozměrnou) Mokku X, která na délku měří 4275 mm (Crossland X je menší o 63 mm). Nejspíš si do zelí trochu polezou, ovšem vzhledem k tomu, že Crossland X bude levnější, bitá by tak měla být hlavně technicky vyspělejší mokka.
Tím technicky vyspělejší myslím zejména fakt, že na rozdíl od Crosslandu X umí malé SUV od Opelu nabídnout pohon všech kol. Nový kříženec si bude muset poradit bez něj, základním motorem je pak zážehová tříválcová dvanáctistovka, takže… Ano, techniku, tedy platformu včetně pohonných jednotek, poskytl koncern PSA. Jedná se přitom o novinku, nikoliv stávající platformu, na níž je postaven podobně zaměřený Peugeot 2008.
Francouzský nákup Opelu začíná dávat docela smysl, co říkáte?
Samozřejmě jsem se pánů od českého Opelu ptal, co na přechod pod francouzská křídla říkají. Zatím jsem se toho moc nedozvěděl, informací je prý velmi málo, signály z nejvyšších pater jsou však údajně pozitivní. PSA totiž mimo jiné slíbil, že Opel bude nadále fungovat samostatně, k tomu přidejte sdílenou techniku a „pozitivním signálům“ se dá věřit. A prvních opravdu hmatatelných informací bychom se mohli dočkat už na ženevském autosalonu.
Samotný Crossland X je pak dalším z řady signálů, že to Opel s všelijakými crossovery myslí opravdu vážně, ještě do konce roku pak blesk představí dalšího křížence s X, tentokrát větší Grandland X. Nové oplácké oddělení, zaměřené na jména modelů, se opravdu činí!
Zatím poslední X, tedy Crossland X, pak vypadá vlastně velmi dobře, i když při čelním pohledu bych se byl ochotný snad i vsadit, že se dívám do očí Opelu Mokka X. Linie v c-sloupku potom odkazuje na maličký adam.
Ani uvnitř žádné překvapení nečeká, přístrojová deska je typický opel posledních několika let, velmi potěší kvalita zpracování a podobně jako u Mokky X až luxusní dojem. Uvidíme, jak na tom budou levnější verze, na první osahání byly k dispozici samozřejmě jen top varianty.
Velmi slušný zavazadlový prostor o objemu 410 litrů je společný všem variantám, kufr můžete zvětšit posouváním druhé řady sedaček (v rozsahu 150 mm) až na 520 litrů. To už jsem se ale za sebe neposadil, se sedačkami zcela vzad jsem měl před koleny velmi slušnou rezervu.
O cenách zatím víme jen již zmíněné, že by Crossland X měl být levnější než Mokka X, která se v současnosti prodává od 377.900 Kč, ovšem se čtyřválcovou zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 85 kW. A jak víme, Crossland X bude začínat na tříválcové dvanáctistovce. Pro nápovědu si tak můžeme jít k Peugeotu. Ten svoji 2008 nabízí s tříválcem 1.2 PureTech 60 kW od 330.000 Kč.
Crossland X se na českém trhu objeví začátkem léta, do konce roku plánuje dovozce prodat tisíc kousků.