Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Flextreme GT/E Concept: Nový impuls pro rüsselsheimský design

Diskuze (22)
Opely Insignia, Astra a Meriva jsou jen počátkem nového věku Opelu. Další směřování naznačí koncept Flextreme GT/E, který se představí na ženevském autosalonu.

Studie Opel Flextreme GT/E Concept je pětidveřovým kupé na pomezí střední a vyšší střední třídy. Pro výsledný tvar auta jsou určující proporce karoserie (délka 4,8 metru, rozvor 2,9 metru, výška 1,3 metru), design konceptu ale spojuje nejnovější prvky sériových modelů s dalšími nápady, které se mají promítnout do budoucích modelů.

Dlouhá nízká příď vzdáleně připomíná Opel Speedster, ale hlavním cílem konstruktérů bylo spojit protichůdné požadavky malé čelní plochy a ochrany chodců při případném střetu. Maska chladiče je výrazně rozšířená a kolem jejich horních rohů se nacházejí diodové světlomety.

Z boku Flextreme GT/E zaujme linií střechy ve stylu kupé a absencí jakýchkoliv výběžků karoserie. Místo klik dveří Opel použil světelné senzory (dveře se otevřou po zakrytí senzoru rukou), zpětná zrcátka nahradily malé kamery. Boční dveře FlexDoors se otevírají od sebe, stejně jako na nové generaci Opelu Meriva. Průhledné panely ve střeše mají proměnlivé zatmavení podle rozdílu teploty vně a uvnitř auta.

Hlavní ambicí konstruktérů bylo minimalizovat aerodynamický odpor. Výsledný součinitel je 0,22. V zájmu zlepšení aerodynamiky byla redukována čelní plocha, vůz je vysoký jen 1308 mm a má zcela zakrytý spodek. 21palcová kola obouvají pneumatiky 195/45, protože zbytečná šířka pneumatik také zhoršuje aerodynamiku. Turbulence kolem karoserie jsou redukovány účelově navrženými ráfky a zejména aerodynamickým prvkem na zádi.

V zadních blatnících jsou ukryty 350 mm dlouhé výsuvné panely, které tvoří boční spoilery. V rychlosti nad 50 km/h se vysunou a tím změní proudění vzduchu kolem zadních rohů karoserie, aby se eliminovaly turbulence.

Karoserie je navíc vyrobena z hliníku a kompozitních materiálů, které jsou použity na povrchové díly. Místo klasických skel použil Opel lehké polykarbonáty. Celková úspora hmotnosti má být 40 % ve srovnání s konvenčními materiály, nicméně údaj o hmotnosti zveřejněn nebyl.

Pohon konceptu je elektrický, konkrétně se jedná o řešení E-REV, které se v sériové výrobě objeví v Opelu Ampera a sesterském Chevroletu Volt. Flextreme GT/E je první demonstrací tohoto pohonu v tak velkém automobilu, přesto má elektromotor dobíjený spalovacím motorem stačit k překonání rychlosti 200 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h pod 9 sekund.

Elektromotor má maximum výkonu 120 kW a nejvyšší točivý moment 370 Nm. Pohání přední kola a je napájen z 16kWh li-ion baterií. Jejich jmenovité napětí je 350 V a z rozvodné sítě (přípojka 230 V) se nabijí za 3 hodiny. Při plném nabití lze čistě na elektřinu urazit 60 km.

Další možností nabíjení je zážehový motor 1,4 l o výkonu 53 kW. S jeho pomocí je možné prodloužit akční rádius na více než 500 km. Opel v takovém případě odhaduje normovanou spotřebu 1,6 l/100 km a emise CO2 40 g/km.

Diskuze (22)
Avatar - igor77
19. 2. 2010 21:45
dalsi "rüsselsheimský" knedlik
dalsi hlinikovy knedlik na 22 palcovych kolech.
"Boční dveře FlexDoors se otevírají od sebe, stejně jako na nové generaci Opelu Meriva" - no bezva, ucuravam z toho do trenek ;-\
jeste jim zbyva doladit bocni prolis na dverich a pak uz se muzou zajemci mezi sebou poprat o prvni kusy
19. 2. 2010 19:23
Re: Rád bych věděl...
To sú dohady - benzínový motor nie je iba o nalievaní benzínu. Olej, chladenie, filtre, údržba, ...počíta sa všetko. Ani v noci nenabíja lacnejšie, ale zo siete nočný prúd čerpať môžeš. Tých 4,4 litra by som bral ako ideálny ideál, sám vieš, že realita býva iná. Hrubý prepočet by som nechal na Michala Polana, ak sa tu objaví, má predsa len v tomto smere lepší prehľad aj vedomosti.
Autorevue si nepustím, nejak ma to netankuje - môžu mať pravdu ale môže to byť aj blbosť, koľko ich už do sveta televízia a tlač pustili...
Avatar - WinDiesel
19. 2. 2010 18:25
Re: Fl-extrement
Žádné 1,4 TDI PD se nekoná, končí. Náhradou bude common rail 1,2 TDI. přestaň snít o PD, je out. A tečka.
Avatar - WinDiesel
19. 2. 2010 18:23
Re: Rád bych věděl...
Laciněji nenabiješ - pravdu řekli v Automotorevue, v přpočtu na benzín to bude dělat asi 4,4 l benzínu na 100 km, což skutečně není žádný zázrak. Pusť si Automotorevue z minulé soboty.
19. 2. 2010 16:26
Re: Fl-extrement
Kokso, toľko blbosti v jednom príspevku, to som ani netušil, že je niečo také možné...
:-!