Opel Flextreme GT/E v Ženevě 2010

Opel Flextreme GT/E v Ženevě 2010

 
 

Opel uvedl tiskové materiály k novému konceptu titulkem: Tvary těch, co přijdou. Flextreme GT/E tak naznačuje směřování firemního designu. Studie Opel Flextreme GT/E Concept je pětidveřovým kupé na pomezí střední a vyšší střední třídy

Opel uvedl tiskové materiály k novému konceptu titulkem: Tvary těch, co přijdou. Flextreme GT/E tak naznačuje směřování firemního designu.

Studie Opel Flextreme GT/E Concept je pětidveřovým kupé na pomezí střední a vyšší střední třídy. Pro výsledný tvar auta jsou určující proporce karoserie (délka 4762 mm, šířka 1871 mm, výška 1308 mm a rozvor 2900 mm), design konceptu ale spojuje nejnovější prvky sériových modelů s dalšími nápady, které se mají promítnout do budoucích modelů.

Dlouhá nízká příď vzdáleně připomíná Opel Speedster, ale hlavním cílem konstruktérů bylo spojit protichůdné požadavky malé čelní plochy a ochrany chodců při případném střetu. Maska chladiče - výrazně rozšířená a vystupující vpředu z profilu vozu - se stává dominantní téměř jako u sportovních Mercedesů. Kolem jejich horních rohů se nacházejí diodové světlomety, které tak efektně využívají obrys denních světel známý z nové Astry nebo Insignie.

Z boku Flextreme GT/E zaujme linií střechy ve stylu kupé a absencí jakýchkoliv výběžků karoserie. Místo klik dveří Opel použil světelné senzory (dveře se otevřou po zakrytí senzoru rukou), zpětná zrcátka nahradily malé kamery. Boční dveře FlexDoors se otevírají od sebe, stejně jako na nové generaci Opelu Meriva. Průhledné panely ve střeše mají proměnlivé zatmavení podle rozdílu teploty vně a uvnitř auta.

Hlavní ambicí konstruktérů bylo minimalizovat aerodynamický odpor. Výsledný součinitel je 0,22. V zájmu zlepšení aerodynamiky byla redukována čelní plocha, vůz je vysoký jen 1308 mm a má zcela zakrytý spodek. 21palcová kola obouvají pneumatiky 195/45, protože zbytečná šířka pneumatik také zhoršuje aerodynamiku. Turbulence kolem karoserie jsou redukovány účelově navrženými ráfky a zejména aerodynamickým prvkem na zádi.

V zadních blatnících jsou ukryty 350 mm dlouhé výsuvné panely, které tvoří boční spoilery. V rychlosti nad 50 km/h se vysunou a tím změní proudění vzduchu kolem zadních rohů karoserie, aby se eliminovaly turbulence.

Karoserie je navíc vyrobena z hliníku a kompozitních materiálů, které jsou použity na povrchové díly. Místo klasických skel použil Opel lehké polykarbonáty. Celková úspora hmotnosti má být 40 % ve srovnání s konvenčními materiály, nicméně údaj o hmotnosti zveřejněn nebyl.

Pohon konceptu je elektrický, konkrétně se jedná o řešení E-REV, které se v sériové výrobě objeví v Opelu Ampera a sesterském Chevroletu Volt. Flextreme GT/E je první demonstrací tohoto pohonu v tak velkém automobilu, přesto má elektromotor dobíjený spalovacím motorem stačit k překonání rychlosti 200 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h pod 9 sekund.

Elektromotor má maximum výkonu 120 kW (163 k) a nejvyšší točivý moment 370 Nm. Pohání přední kola a je napájen z 16kWh li-ion baterií uspořádaných do tvaru T ve středovém tunelu a pod zadními sedadly. Jmenovité napětí akumulátorů je 350 V a z rozvodné sítě (přípojka 230 V) se nabijí za 3 hodiny. Při plném nabití lze čistě na elektřinu urazit 60 km.

Další možností nabíjení je zážehový motor 1,4 l o výkonu 53 kW (72 k). S jeho pomocí je možné prodloužit akční rádius na více než 500 km. Opel v takovém případě odhaduje normovanou spotřebu 1,6 l/100 km a emise CO2 40 g/km.

Ondřej Láník


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: redakce

Štítky Opel Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…