Opel doufá v budoucnost bez GM

Opel doufá v budoucnost bez GM

 

Německá automobilka Opel chce být samostatnou společností, která bude mít od GM oddělené hospodaření a bude přístupná novým investicím třetích stran. Od investora se očekává převzetí 25 až 50 % akcií nové firmy nebo dokonce získání většinového podílu.

V problémech se zmítající automobilový kolos GM zřejmě příjde o těsnou ekonomickou vazbu na relativně méně problematické evropské aktivity. Opel, sídlící v Německu, by se rád zbavil úzkých vazeb na mateřský General Motors, které brání restrukturalizaci evropských aktivit s podporou spolkové vlády. Samostatná společnost by měla být otevřená dalším investorům. Po pátečním krizovém jednání managementu Opelu to sdělil šéf GM Europe Carl-Peter Forster.

Vazby na GM ale nemají být zpřetrhány úplně kvůli zachování výhod sdíleného technického a technologického know-how, úsporám z rozsahu, apod. Opel bude v pondělí, v rámci jednání o případné finanční podpoře od státu, prezentovat německé spolkové vládě celou koncepci budoucnosti firmy.

Detaily plánu zatím nejsou známy. V minulých dnech údajně probíhala jednání mezi GM, Opelem a další německou automobilkou, z nichž zřejmě vznikla nová koncepce, počítající s vytvořením evropské firmy zastřešující aktivity značek Opel a Vauxhall. Jako jedna z možností jak získat hotovost se jeví kapitálový vstup skupiny Daimler, která údajně projevila zájem o automobilový závod v Eisenachu. Ani jedna strana však tuto zprávu zatím nechce komentovat. Od nového investora se očekává převzetí 25 až 50 % akcií nové firmy nebo dokonce většinového podílu.

Podle představitelů Opelu nebude žádný ze stávajících německých závodů uzavřen, ale předpokládá se snižování výrobní kapacity, protože radikální snížení nákladů je nevyhnutelné. Nejvíce je ohrožen závod v Bochumi, nejjistější si svou prací mohou být zaměstnanci továren Opelu v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu. Opel zaměstnává v Německu asi 25 tisíc lidí, z toho v centrále v Rüsselsheimu je přibližně 16 tisíc zaměstnanců.

GM Europe vyčíslilo finanční a kapitálovou potřebu nového uskupení pro příští 2 roky na 3,3 miliardy Euro.

Americký koncern GM včera oznámil, že v loňském roce vytvořil čistou ztrátu ve výši 30,9 miliard dolarů. Jde o druhou největší ztrátu v historii koncernu. Automobilce hrozí, že auditoři vystaví varování týkající se životaschopnosti firmy.

Nepřehlédněte
General Motors oznámil ztrátu 31 miliard dolarů
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá vydání komunisty Ondráčka Policie žádá vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

Uber čelí dalším pokusům o regulaci Uber čelí dalším pokusům o regulaci

Alternativní dopravce Uber, který musel loni na podzim…

 

Štítky GM Ekonomika Opel

 

Přidat názorDiskuse: Opel doufá v budoucnost bez GM







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 





 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Dnes 18:43

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…