Opel doufá v budoucnost bez GM

Opel doufá v budoucnost bez GM

 

Německá automobilka Opel chce být samostatnou společností, která bude mít od GM oddělené hospodaření a bude přístupná novým investicím třetích stran. Od investora se očekává převzetí 25 až 50 % akcií nové firmy nebo dokonce získání většinového podílu.

V problémech se zmítající automobilový kolos GM zřejmě příjde o těsnou ekonomickou vazbu na relativně méně problematické evropské aktivity. Opel, sídlící v Německu, by se rád zbavil úzkých vazeb na mateřský General Motors, které brání restrukturalizaci evropských aktivit s podporou spolkové vlády. Samostatná společnost by měla být otevřená dalším investorům. Po pátečním krizovém jednání managementu Opelu to sdělil šéf GM Europe Carl-Peter Forster.

Vazby na GM ale nemají být zpřetrhány úplně kvůli zachování výhod sdíleného technického a technologického know-how, úsporám z rozsahu, apod. Opel bude v pondělí, v rámci jednání o případné finanční podpoře od státu, prezentovat německé spolkové vládě celou koncepci budoucnosti firmy.

Detaily plánu zatím nejsou známy. V minulých dnech údajně probíhala jednání mezi GM, Opelem a další německou automobilkou, z nichž zřejmě vznikla nová koncepce, počítající s vytvořením evropské firmy zastřešující aktivity značek Opel a Vauxhall. Jako jedna z možností jak získat hotovost se jeví kapitálový vstup skupiny Daimler, která údajně projevila zájem o automobilový závod v Eisenachu. Ani jedna strana však tuto zprávu zatím nechce komentovat. Od nového investora se očekává převzetí 25 až 50 % akcií nové firmy nebo dokonce většinového podílu.

Podle představitelů Opelu nebude žádný ze stávajících německých závodů uzavřen, ale předpokládá se snižování výrobní kapacity, protože radikální snížení nákladů je nevyhnutelné. Nejvíce je ohrožen závod v Bochumi, nejjistější si svou prací mohou být zaměstnanci továren Opelu v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu. Opel zaměstnává v Německu asi 25 tisíc lidí, z toho v centrále v Rüsselsheimu je přibližně 16 tisíc zaměstnanců.

GM Europe vyčíslilo finanční a kapitálovou potřebu nového uskupení pro příští 2 roky na 3,3 miliardy Euro.

Americký koncern GM včera oznámil, že v loňském roce vytvořil čistou ztrátu ve výši 30,9 miliard dolarů. Jde o druhou největší ztrátu v historii koncernu. Automobilce hrozí, že auditoři vystaví varování týkající se životaschopnosti firmy.

Nepřehlédněte
General Motors oznámil ztrátu 31 miliard dolarů
Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel doufá v budoucnost bez GM







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…