Diskuse

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

20.9.2017

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.

 

  • 81 Reagovat !

    foto kaa

    kaa 20.09.  19:27

    Motor

    Jediný benzín a navíc tříválec 1,2, tak tomu říkám konkurence. :no:
    • 23 Reagovat !

      foto T0mej

      T0mej 20.09.  19:33

      « Re: Motor

      bude aj 1.6, teda mal by byť lebo peugeot ju má tiež tak sa hneď neplaš
      • 63 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 20.09.  19:46

        « Re: Re: Motor

        "mal by byť lebo peugeot ju má tiež" - tak to je argument jak noha! >:-[] :yes:
      • 20 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 20.09.  20:36

        « Re: Re: Motor

        Má, ale jen s automatem.
    • 86 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 20.09.  19:41

      « Re: Motor

      mne pride ze to ani uz moc nie je opel ked sa na to auto pozrieme podrobnejsie ... akoze corsa je fajn aj zafira alebo nejaka mokka X ale toto je za mna podpasovka ... z kazdej strany z toho doslova ziza bezzuby lev... ;-\ aj ked je mi jasne ze bezny zakaznik toto uz neriesi ...
      • 53 Reagovat !

        foto NAD

        NAD 20.09.  21:43

        « Re: Re: Motor

        A o čom je tento tvoj príspevok? Akože auto roka ako základ nestačí?
        • 46 Reagovat !

          foto Jaros71

          Jaros71 20.09.  22:57

          « Re: Re: Re: Motor

          Auto roku byl pažout omylem... >:-[] jen díky designu.

          OPEL bohužel umírá... :'-(
          Design auta je celkem ok , interier fajn , předělali co mohli.
          Bohužel němci nemohli sáhnout na děsné francouzské motory a bídné převodovky s průměrným podvozkem..

          Kdo chce koupit německé auto , Opel ho už neosloví..a zbytek zákazníků má rovnou frantíka. A 4*4 nikde!

          Na osud Opelu jsme zvědav..takhle to podle mne je cesta do pekla.
          Jediné německé SUV made in germany je stále Mokka.. na jak dlouho?
          • 31 Reagovat !

            foto NAD

            NAD 21.09.  06:33

            « Re: Re: Re: Re: Motor

            4x4 súhlas, plnoformátová automobilka to musí mať. PSA to asi chcela vyriešiť hybridom ktorý poháňa zadok, ale ani tento (teoreticky) dobrý nápad nevyšiel.

            Desné rancúzske motory... no to by mohla byť diskusia na tému ešte desnejšie nemecké... ale čo sa týka šírky palety motorov tak áno, tam sú diery.

            Prevodovky - čiastočný súhlas, ale zlepšili sa a dosť.

            Podvozok - tam skutočne problém nevidím. Ak má nový 3008 len o trochu lepší podvozok ako starý, tak by som v tomto nevidel ani najmenší problém.

            A potom večná téma poľahlivosť... Vždy sa pobavím na rôznyh štatistikách - sú tak protichodné až smiešne. Nie je ale nad osobnú skúsenosť. Posledných 10 rokov som vystriedal 5 značiek. (Nové autá) a VW katastrofa a zrovna Peugeot no problem.

            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 21.09.  21:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Motor

              NAD audio je dobra znacka, resp bola...

              k tvojmu prispevku, viac ako vyber znacky je dolezity vyber modelu a konkretnej specifikacie hlavne motor, prevodovka a nejaka ta vybava ak ide o asistencne systemy a podobne... a to plati samo hlavne v spolahlivosti aj v spokojnosti ako to funguje
          • 40 Reagovat !

            foto BrunoSK

            BrunoSK 21.09.  08:55

            « Re: Re: Re: Re: Motor

            Myslis tu nemecku Mokku vyvijanu GM (aj ako sestersky Chevrolet) a prve roky vyrabanu len Korei a postupne vyrabanu aj v Spanielsku? To nema vela spolocne s "made in germany".
            • 10 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 21.09.  21:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Motor

              ale mal aspon vlastne motory, prevodovky a z casti participoval i na podvozkovej platforme, ktoru potichu zdielal aj chevy a to aj na modeloch kde sa s tym fakt nechvalili... kazdopadne toto je totalny upadok opelu... a myslim, ze to aj vedia, snad ta insignia vyjde aspon tam rozpustili kopec penazi a je to este opel resp GM
          • 00 Reagovat !

            foto pacho

            pacho 30.09.  23:15

            « Re: Re: Re: Re: Motor

            to by ma fakt zaujímalo, ako sa môže stať auto roka omylom?. Skús to popísať?. či keď to nie je škoda, tak to je omyl?. V tohoročnej súťaži, pre 3008, bol reálny konkurent stelvio, ostatné boli len do počtu.
  • 21 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 20.09.  19:44

    Foto?

    Je nějaký vážnější důvod, proč jste nemohli sami fotit a dokonce i video jste museli použít "tovární" ? Fotograf měl volno po velmi náročné šichtě, kdy fotil stovky fotek na náplavce?

    Jinak sympatický auto. Fajn, že má normální kokpit, na propagačních fotkách a obrázcích vypadá dobře zvenku i uvnitř.
    Na to, že tu údajně máme pohřbívat diesely docela tristní nabídka motorů. Tříválec v benzínu + dva diesely.
    • 34 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 20.09.  19:47

      « Re: Foto?

      a v tabulke tohto bezzubeho leva .. pardon opla.. dokonca porovnavaju este aj s tigim ... ved tigi toho vegetariana zvalcuje ja malinu ... niekto si nam tu pletie navonane crossy so serioznymi SUVeckami.. vlastne aj kadjar je uplne inde ... co to ma kruci byt tohle to? sila 8-s
      • 21 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 20.09.  19:57

        « Re: Re: Foto?

        Je to tabulka rozměrů, já jsem za ni rád - myslel jsem si, že je to auto menší, než Tiguan. A teď vím, že je to stejně velký. Vůbec nemám pocit, že by v té tabulce neměl Tiguan být jen proto, že má daleko širší nabídku pohonů.
        • 12 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 20.09.  20:03

          « Re: Re: Re: Foto?

          no este ze ide len o rozmery ;-) ... uz som sa zlakol
          • 30 Reagovat !

            foto steny007

            steny007 20.09.  22:38

            « Re: Re: Re: Re: Foto?

            Nemusíš se bát, vždy šlo a jde především o rozvor.
      • 33 Reagovat !

        foto JirkaX

        JirkaX 20.09.  20:15

        « Re: Re: Foto?

        V čem by ho měl Tiguan válcovat? Leda ve velikosti kufru. To auto vůbec nevypadá špatně, mnohem praktičtější a pro mne hezčí než 3008.
        • 31 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 20.09.  20:23

          « Re: Re: Re: Foto?

          Myslím, že nemyslel vzhled. Ale jinak - kromě motorů? Absence 4x4 u SUV?
          • 13 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 20.09.  20:30

            « Re: Re: Re: Re: Foto?

            Ty motory se asi postupně rozšíří. A co se týče 4x4 u SUV. Můj názor je ten, že SUV je spíše návrat k normální, praktičtější velikosti automobilu. Tedy, proč nutně 4x4.
            • 31 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 20.09.  20:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

              Netvrdím, že se nedá žít bez 4x4. Skoro všechny SUV jsou objednat i bez. Ale nemožnost ho objednat?
              • 33 Reagovat !

                foto JirkaX

                JirkaX 20.09.  20:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                Jak jsem již psal. Beru to prostě jako běžný auto. U spousty sedanů 4x4 není.
                • 33 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 20.09.  20:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                  To je ale spíš tvůj soukromý pohled (nic proti němu) než obecné vnímání. Ano, někdo s SUV téměř nevytáhne paty z města, ale dost lidí bere SUV jako auto na občasné výlety do mírného terénu. I proto přece mají vyšší světlost. Skutečnost je taková, že téměř všichni výrobci nabízející SUV k němu nabízí 4x4. To je holý fakt, bez ohledu na tvé preference/potřeby.
                  • 12 Reagovat !

                    foto JirkaX

                    JirkaX 20.09.  20:50

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                    Jasně. Vždyť jsem taky psal, že je to můj názor. Otázkou je, co je vlastně obecné vnímání. A hlavně, marketing automobilek asi ví co dělá. Možná proto absenci čtyřkolky nebere jako něco, co jim podstatně ubere prodeje.
                    • 32 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 20.09.  21:00

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                      Možná je to marketingem, ale lid to žádá >:D ;-) a někdo to vážně potřebuje.
                      Prodeje - Peugeotu i Opelu se (z mého pohledu až překvapivě) daří, takže to nemohu rozporovat, asi to mají spočítaný.
                      • 10 Reagovat !

                        foto JirkaX

                        JirkaX 20.09.  21:05

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                        ok. Ale je to hezký auto.
                        • 11 Reagovat !

                          foto -Karel-

                          _Karel_ 20.09.  21:11

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                          Pro mě asi nejhezčí Opel. A i Peugeotu se 3008 a 5008 povedly. Škoda těch ikokpitů.
                          • 25 Reagovat !

                            foto Jaros71

                            Jaros71 20.09.  23:01

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                            Ano na tomto voze je pěkný hlavně design ve stylu Opelu..
                            A to je vše..
                            Motory , převodovka a podvozek od frantíků..nic moc vyhlídka.
                            • 32 Reagovat !

                              foto Reco

                              Reco 20.09.  23:09

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                              Ach tieto typicke sracky. Zaklad na aute roka, motor mozes mat motor roka a prevodovku made in Japan. Ale rozumiem, fnukat a dristat kraviny je jednoduchsie.
                              • 33 Reagovat !

                                foto woody-alien

                                woody-alien 20.09.  23:54

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                                A to má být jako nějaká záruka dobrého auta ? 8-s Ach toto typické teoretizování.
                                • 22 Reagovat !

                                  foto Reco

                                  Reco 21.09.  06:10

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                                  Takze teoretizovat o tom, aky je to sunt, lebo subjektivny dojem je ok, nastavit tomu zrkadlo uz ok nie je. Zaujimave selektivne vnimanie.
                                  • 20 Reagovat !

                                    foto woody-alien

                                    woody-alien 21.09.  06:23

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                                    Nemyl se. To, že jsem přímo na Jarose71 nereagoval, neznamená, že s ním souhlasím. Jenom mi to tvoje "zrcadlo" připadlo argumentačně dost na vodě.
                              • 20 Reagovat !

                                foto webpaja

                                webpaja 21.09.  06:49

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                                Kde je záruka, že auto s titulem bude dlouhodobě lepší? Střední crossover a končí na 1,2 R3, Opel s povedenými R4 benzíny a diesely nenasazuje na tuto platformu nic.
                                • 21 Reagovat !

                                  foto car

                                  car 21.09.  07:12

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                                  A kde je záruka,že když je to francouzský,tak je to "nic moc vyhlídka"..?
                                • 02 Reagovat !

                                  foto Reco

                                  Reco 21.09.  07:33

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                                  A kde je "zaruka", ze to tak nebude?
                                  Tie "povedene" opel motory boli hlavnou pricinou, preco som od kupy astry vycuval a zobral radsej tu 1.2 R3. Na nete je toho dost. Chcem zaruku? aj tu mozem mat na 8 rokov miesto oplackych 5 a aj to bez nejakych zbytocnych kecov okolo. Opel ma kvantum vynimiek.

                                  Nikde nie je napisane, ze dalsie motory nedostane.
                                • 10 Reagovat !

                                  foto Redmex

                                  Redmex 21.09.  08:45

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                                  Tak ono je to len uvodna seria - motory budu kopirovat ponuku P 3008. Nie su jediny co uvedu auto v osekanej verzii a zvysok doplnia neskor. Ono zrejme aj tak budu tvorit tieto dva motory vacsinu predajov (v celej EU).

                                  Inak zrovna s 1.4 & 1.6 benzinmi sa u Oplu hovorilo o problemoch s vynechavanim pri prudkej akceleracii, takze tu budu benziny od PSA asi lepsia volba. Ak to teda definitivne nevyriesili. Ak do toho daju aj 1.6 v 210konovej verzii, tak to bude ako vrchol dostatocne spolu so 180k dieslom. Ono staci sa pozriet co sa dava do takeho Kodiaku, ktory je o triedu vyssie, ze :-)
                                  • 31 Reagovat !

                                    foto webpaja

                                    webpaja 21.09.  09:03

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                                    Co se dává do Kodiaqu? Jistě...dvoulitrové benzíny a nafty, 4WD a automat pro většinu verzí.
                  • 22 Reagovat !

                    foto adamzprahy

                    adamzprahy 21.09.  07:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                    Karle, vlastníš SUV? Já jen, že tvé představy o tom, proč si je lidé kupují a jak je využívají, jsou pro většinu majitelů SUV zcela mylná.
                    • 11 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 21.09.  18:53

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                      Je príma, že víš z jakých pohnutek "většina ostatních" kupuje SUV.
                      Já SUV nemám, žena ano.
                      • 11 Reagovat !

                        foto adamzprahy

                        adamzprahy 22.09.  00:31

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                        A opravdu ho má, protože potřebuje auto s pohonem 4x4 a vyšším podvozkem pro výlety v terénu? Protože tohle je jen velmi okrajová skupina lidí, která SUV žádá. Důkazem budiž portfolio takřka všech značek v oblasti kompaktních SUV a crossoverů.

                        Můžu to i vysvětlit na svém příkladu >:D Mám hothatch i SUV a ačkoliv se na ten HH vždy strašně těším, tak v situacích jako se mi staly dnes, tzn. že jsem málem urval nárazník na nečekaném obrubníku (nebo jak to nazvat) u nájezdu na jedno parkoviště a mimoto 2x škrtnul spodek nárazníku na retardérech (to je u sportovních aut klasika). Čili pro další jízdy tam kde nevím v jakém stavu jsou silnice už nepojedu jinak než "pomalým" SUV.

                        Dobře, ty retardéry jsou extrém, ale ty nečekané díry, nerovnosti apod. mě pěkně štvali i u normálního Golfa. A proto jsem chtěl SUV u kterého mi byl pohon 4x4 a podobné "terénní" schopnosti naprosto ukradené. Od lidí v mém okolí, kteří o SUV uvažují, slyším úplně stejné argumenty. A proto se objevují auta jako je P3008, kdy 4x4 prostě v nabídce ani není. Není potřeba.

                        Nepopírám, že skupina, kteoru zmiňuješ neexistuje, ale rozhodně to není těžiště prodejů SUV. A jasně, pokud někdo chce 4x4, tak holt PSA přišlo o zákazníka, ale taková je prostě nabídka :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto -Karel-

                          _Karel_ 22.09.  06:04

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foto?

                          Žena nepotřebuje ani světlou výšku ani 4x4. Jak jsem psal já SUV nemám, ale faktem je, že já užiju jak 4x4, tak bych potřeboval větší sv. výšku.
  • 31 Reagovat !

    foto GeekStar

    GeekStar 20.09.  20:05

    Lepsi nez sex?

    Sex je nic moc. :-!
    • 12 Reagovat !

      foto maxi-

      maxi! 20.09.  20:12

      « Re: Lepsi nez sex?

      no pockaj, pockaj...... :-!
      • 40 Reagovat !

        foto car

        car 20.09.  20:21

        « Re: Re: Lepsi nez sex?

        ..jo tak to si kluci budete muset vyříkat sami..
    • 25 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 20.09.  20:27

      « Re: Lepsi nez sex?

      Tvrdí kdo? Mička? To je mi ho líto. >:D >:D >:D
    • 20 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 20.09.  21:52

      « Re: Lepsi nez sex?

      Sex ? To je iba prej€baný čas. :-)
    • 10 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 20.09.  22:38

      « Re: Lepsi nez sex?

      jo, prej lepší než nic ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto radebajk

        radebajk 21.09.  07:09

        « Re: Re: Lepsi nez sex?

        nevím jak kdo vnímá tento segment vozů, ale ve mě SUV víceméně evokují macandy (jinak řečeno boubelky). Bohužel, takový je obraz dnešní doby....
  • 22 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 20.09.  20:25

    Ten titulok vymyslel nejaký magor...

    :-!
    • 14 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 20.09.  20:33

      « Re: Ten titulok vymyslel nejaký magor...

      Pro tebe i Floyda - dvakrát měř, jednou řež. Zkuste si přečíst konec článku.
      • 50 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 20.09.  21:39

        « Re: Re: Ten titulok vymyslel nejaký magor...

        Nečítam články od konca, a aj keď na konci je "vysvetlenie" na blbom prvom dojme to už nič nezmení. Ako na konci článku vpohode, ale vytiahnuť zrovna tú najväčšiu blbosť do názvu, to už chce talent...
        • 10 Reagovat !

          foto Floyd

          Floyd 21.09.  00:58

          « Re: Re: Re: Ten titulok vymyslel nejaký magor...

          >:D >:D >:D
    • 21 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 20.09.  21:35

      « Re: Ten titulok vymyslel nejaký magor...

      Ten titulek vymyslel Mička, asi soudí podle svýho života >:D >:D >:D
    • 36 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 20.09.  21:37

      « Re: Ten titulok vymyslel nejaký magor...

      Proč? Vždyť se zákazníky dokonale vyje*b@li. Přestože to vypadá o tři kvalitativní třídy lépe, než ta francouzská mr3ka, dokonce i tachometr a otáčkoměr není padělaný, tak hovořit o SUV a nenabízet pravý 4x4 je typický žabožroutský podvod na zákaznících. :no:
    • 21 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 21.09.  12:14

      « Re: Ten titulok vymyslel nejaký magor...

      tak tříválcová mrdka to je, tak asi proto...
      • 10 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 21.09.  13:42

        « Re: Re: Ten titulok vymyslel nejaký magor...

        >:D >:D >:D
  • 80 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 20.09.  23:47

    Stačí malá úprava

    ...a ten kritizovaný titulek je v pořádku.

    Grandland X je lepší než být s ex. ;-) Dlužno ovšem dodat, že na to by stačila i Tata Nano. >:-[]
  • 31 Reagovat !

    foto defender110

    defender110 21.09.  05:53

    :)

    Poslední agonie, kdysi dobré automobilky. Opel je mrtvý. Ať žije sex..
  • 30 Reagovat !

    foto kovv

    kovv 21.09.  06:29

    Kvalita servisu

    Opel by měl hlavně vyřešit kvalitu servisu a přístup k reklamacím.
  • 21 Reagovat !

    foto JuckiCZ

    JuckiCZ 21.09.  09:50

    Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

    Opět mi chybí verze, která by se zdála k těmto vozům ideální.
    Vzhledem k tomu, že se to kupuje do města (tudíž benzín a automat), najezdí to většinou docela málo (benzín) a majitelé chtějí občas provětrat auto cestou na hory, na chatu, do lesa, apod. (4x4), zdá se mi ideální pro tyto vozy kombinace benzín + automat + 4x4, ale jako už bývá poslední dobou zvykem, toto si koupit nelze.
    A není jediný (viz. Nissan Qashqai i X-trail, Peugeoty všechny, Citroeny taky, Honda HR-V, Mitsubishi ASX, Renault Koleos, ...).
    To opravdu všichni kupují diesel (i přes filtr pevných částic a nejistou budoucnost dieselu ve městech)? Opravdu skoro nikdo nekupuje 4x4? Nějak tomu nerozumím...
    • 12 Reagovat !

      foto JirkaX

      JirkaX 21.09.  10:21

      « Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

      V tomto příspěvku má smysl pouze poslední věta. Nebo si snad všichni s podobným názorem myslíte, že v odděleních marketingu automobilek sedí blbci? Tato auta se nekupují jenom do města, ale jako každé jiné auto.
      • 01 Reagovat !

        foto Bubaq

        Bubáq 21.09.  15:57

        « Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

        No, někdy to tak vypadá, že v marketinku leckteré firmy sedí samí blbci... aspoň tam nalevo. A vede je pak největší docent ze všech.
        V případě aliance PSA/Opel je ale úplně všechno rozhodování prováděno jen a pouze poměřením nákladů na vývoj a výrobu. PSA nechce Opel zavřít a tak jim nic jiného nezbývá. Sotva se sami vyhrabali z červených čísel, zakoupili firmu, která byla na dlouhé cestě k zisku. A ještě není, snad někdy v 2019 nebo 2020, věří PSA. A to se nepovede bez HODNĚ razantního snížení nákladů v celém jejich spektru.
        Mně se ale přístup Opelu líbil: začít vydělávat peníze tím, že zásadně zvednou kvalitu aut. Za posledních 15 let se staly Opely auty s velmi kvalitními komponenty, s velmi kvalitními použitými materiály. Jen ta kvalita montáže ještě nedosáhla na leadery v daných třídách. Zato kvalita konstrukce a materiálů tyhle leadery hodně předčí. Jasně, že za takovéto strategie to Opelu trvá déle dosáhnout na dostatečná prodejní čísla, aby z toho byl zisk. Déle, než když přijde např. Carlos Ghosn a naordinuje okamžité seškrtání hromady peněz. A teď přišli borci z PSA a naordinovali to samé: na Grandlandu X je to hodně vidět. Tedy, ono to není vidět, protože exteriér i interiér jsou fakt super, ale ono to bude cítit. Hlavně 3 roky po zakoupení auta.
        Mimochodem, strašně moc nesnáším nová pojmenování Opelů: Crossland = brrrr, Grandland = ještě větší brrrrrrrr, a to X za jménem je vynález asi nějaké marketingové hlavy otevřené kladivem. Jak to mohl pan Neumann dopustit?! Možná, že kvůli přehlasování o jménech Opel opustil, a ne kvůli spojení s PSA :-O
    • 22 Reagovat !

      foto Nonsens

      Nonsens 21.09.  10:40

      « Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

      čomu nerozumieš? Hovorí to jasne: po 4x4 je v suv okrajový dopyt, čiže argument, že sa to masovo kupuje na nespevnené cesty, na lyže, na priechodnosť neobstojí. Kupuje sa to ako bežné auto do mesta, na dofču, miesto heča, miesto van. Je to in. Pri voľbe motora automaticky hlava prepína na dízel, veď je to suv, ťažká krava, benzín by žral, není vočem. Dnes si v tom človek kupuje status, pocit bezpečia a masáž ega. Tým, že na cestách sú už samé väčšie suv, zároveň vzniká väčšia obava z bezpečnosti malých áut, čím si suv vytvárajú ďalší priestor. Ja voľbu suv chápem, ale nepreferujem. A myslím, že hlavným faktorom (píšem hlavným, nie jediným a vždyplatným) je ego.
      • 21 Reagovat !

        foto JirkaX

        JirkaX 21.09.  10:50

        « Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

        To ego bych tak nevyzdvihoval. Třeba ego v Dusteru? Spíše pocit, a i oprávněný, vyšší bezpečnosti. Ani tak těžký krávy to nejsou. Např. Tiguan 2 v naftě 1550 kg. Kolik váží Passat ve stejné výbavě?
        • 21 Reagovat !

          foto Nonsens

          Nonsens 21.09.  12:14

          « Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

          ano aj v dusteri, samozrejme pre tých, ktorí nemajú na vyšší level, ale v rámci lowbadžet je to tiež egovka. Uznávam, že duster nie je celkom to typické pozlátkové navoňané suv a mnohí si kupujú fakt z praktických dôvodov. Ps. Neviem, či je úplne ok porovnávať tigiho s pasatom, to skôr s golfom.
          • 10 Reagovat !

            foto JuckiCZ

            JuckiCZ 21.09.  12:33

            « Re: Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

            Tigi je o 50 kg lehčí, než Passat v kombíku (oba motor 1,4 TSI, přední pohon) a tam se benzíny vesele prodávají ve všech verzích a nikoho nenapadne tvrdit, že je to těžká kráva, takže proto zrovna Passat.
            HR-V asi 1350 kg, ASX to samé , Outlander ve čtyřkolce cca 1550 kg, což je snad ještě míň, jak Passat 4x4 ;-).
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 21.09.  19:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

              Ve vyšších rychlostech bude hrát větší roli odpor vzduchu, kdy na tom SUV bude hůř. A i u Passatu budou převládat vznětové motory. VW má jen širší nabídku, takže spíš pokryje i okrajovější kombinace.
          • 10 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 21.09.  13:04

            « Re: Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

            Jasně, možná to ego by více odpovídalo třeba u Q7. Ale i tam to být nemusí. Kdybych měl 2 mega navíc na Q7, tak bych ji pořídil. Ale kvůli bezpečnosti, ne egu. S Passatem Tigi 2 sedí víc, Golf je celkově menší. Passat má pouze delší kufr.
      • 10 Reagovat !

        foto JuckiCZ

        JuckiCZ 21.09.  11:06

        « Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

        Mě se SUV dostala do hledáčku právě kvůli užitným vlastnostem (do lesa pro dřevo, s koněm ve vleku přes pastvinu, na ryby po polňačce, s ovcema z pastviny apod.), ale nenajezdím ročně víc, jak 16k km. Navíc nechci problémy se zimními starty, DPF, s turbem, s drahými vstřikovači apod.
        Navíc tato auta nejsou zas tak těžká - nebavím se tu o Pathfinderovi, Pajeru, Land cruiserovi či Touaregovi (tam ten diesel jednoznačně láká), takže mě ten benzín neodrazuje. Taky vím, za kolik jezdí lidi v reálu (Forester 7,5l, CR-V podobně, RAV 4 i míň) a nepřijde mi to vzhledem k rozdílné prodejní ceně (cca 60k navíc za diesel) tak neekonomické.
        S dieselem se prodává ve čtyřkolce ledacos, ale s benzínem je toho mnohem míň.
        I kdyby bylo faktorem ego, tak to pořád souvisí s karoserií, ne s motorem a pohonem...
        • 20 Reagovat !

          foto Nonsens

          Nonsens 21.09.  12:31

          « Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

          samozrejme, že sa ich x kupuje racionálne a suv je pre x ľudí rozumná voľba, ale ja v príspevkoch hovorím o väčšine, ktorú tlačí najmä ego a väčšina automaticky prepína na dízel, len menšina berie benzín a to diktuje ponuku. Kamoška má 4x4 outlander automat benzín a dlhodobku cez 8 na eko móde (celkom ok). Pri menších nájazdoch by som dal tiež prednosť benzínu, ale to by som ja dal aj pri väčších.
          • 10 Reagovat !

            foto JuckiCZ

            JuckiCZ 21.09.  12:38

            « Re: Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

            Spíš bych se podíval, jak moc se u automobilů, které se prodávají s oběma druhy motorů, prodává benzínových čtyřkolek.
            Typuju, že to nebude vůbec malé číslo (viz např. Suzuki Vitara, Subaru Forester, Mitsubishi Outlander)
            A proto mě právě zaráží, kolik automobilek to vůbec nenabízí.
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 21.09.  20:07

          « Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

          Na první pohled se spíš zdálo, že ti, kdo mají peníze navíc na pohon všech kol, mají i peníze na vznětový motor a preferují tuhle kombinaci. A že jsou zážehové motory otázkou spíš levnějších konfigurací. To je samozřejmě hodně jednoduchý pohled, ani není podložený podrobnějšími daty, protože se k nim alespoň ve snadno použitelné podobě člověk prostě nedostane. U různých značek pochopitelně mohou existovat specifické důvody pro tu či onu preferenci (jako špatná pověst určitého motoru atp.). Jak říkám, hodně jednoduchý pohled.
      • 20 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 21.09.  11:59

        « Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

        Ta druhá věta je nonsens, poptávku po 4×4 bych určitě neoznačil za okrajovou.
        • 20 Reagovat !

          foto Nonsens

          Nonsens 21.09.  12:20

          « Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

          prisilné slovo, uznávam, ale väčšina sa predá v dvojkolke, lebo so štvorkolkou ide hore cena aj spotreba, chce to už silnejší motor a preto väčšina zostane pri 2.
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 21.09.  18:20

          « Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

          Ked prisiel prvy QQ predalo sa snad 85% bez 4x4. Medzicasom sa ten pomer urcite zmenil ale osobne tipujem tak 70 ku 30 v prospech FWD.
      • 21 Reagovat !

        foto O5kar

        O5kar 21.09.  13:55

        « Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

        Ve vyspělých státech Evropy jsou silnice řádně udržovány. I přístupy na parkoviště horských lyžařských středisek. Nevím, k čemu potřebuji na lyže 4x4? Když je slota, tak je holt pro všechny a já s tím stejně musím trpět, jako ti ostatní. A jestli bydlím někde v zapomenuto, tak si na to pořídím to, co mi nabízí jiní a ne to, co by se mi líbilo v tomto.
        • 10 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 21.09.  23:18

          « Re: Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

          "Ve vyspělých státech Evropy jsou silnice řádně udržovány" - hej, solene tym bordelom, co nerobi dobre podvozkom.
          "Když je slota, tak je holt pro všechny a já s tím stejně musím trpět, jako ti ostatní. " - naopak, vtedy sa treba tesit, ze sa da fajn zablbnut.
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 21.09.  19:47

        « Re: Re: Další SUV/crossover bez 4x4 s benzínem

        Když se však podíváš na registrace modelů, kde je možnost volby, tak to okrajově zrovna nevypadá. I v autech s běžnou světlou výškou to jsou kolikrát pěkná čísla. Ze situace v ČR samozřejmě nemá smysl dělat nějaké globálnější závěry.
  • 02 Reagovat !

    foto Barry-Lyndon

    Barry Lyndon 21.09.  12:17

    tříválec jako základ proč ne,

    ale jako vrcholná motorizace v autě za tři čtvrtě milionu je to dobrý úlet. To ještě zlatý Qaroq 1.5TSI...
    • 10 Reagovat !

      foto kaa

      kaa 21.09.  14:09

      « Re: tříválec jako základ proč ne,

      Jenomže 1.5Tsi má vypínání válců, takže jede jen na dva a další dva zapíná jen při velké zátěži. Takže je to vlastně dvouvál. Což je na levačku. :no: :no:
      • 10 Reagovat !

        foto Barry-Lyndon

        Barry Lyndon 21.09.  14:57

        « Re: tříválec jako základ proč ne,

        taky pravda :yes:

        I když máme-li být fér, je to spíš tak, že ty dva válce se vypínají při nízké zátěži ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 21.09.  16:01

      « Re: tříválec jako základ proč ne,

      Je jisté, že jako vrchol motorizace dlouho nevydrží. je to i v článku zmíněno.
      • 01 Reagovat !

        foto Barry-Lyndon

        Barry Lyndon 21.09.  16:17

        « Re: Re: tříválec jako základ proč ne,

        Tak jako fajn, ale kolik to pak bude stát? 850-900tis???

        Takovou cenovku by snad nezachránily ani známé oplí 25%ntní slevy
  • 03 Reagovat !

    foto O5kar

    O5kar 21.09.  13:47

    A jsme zase u toho, jak stejné je lepší, protože to není.........

    V současné době vyhrává u nás srovnávací testy středních SUV Seat Ateca nad konkurenty. Konečně dobrý SEAT. Ty jiné Seaty, tak dobré nebyly i když měly tentýž koncernový pajšl, protože nebyly z Česka. Atecu pochopitelně postupně vyloučí Karoq, protože je ,,náš". A stejné je to u tohoto, protože je asi německý a má tu logičtější přístrojovku. Ach jo?!
    • 00 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 21.09.  16:04

      « Re: A jsme zase u toho, jak stejné je lepší, protože to není.........

      No jo, ale GLX opravdu má logičtější a příjemnější ovládání funkcí! proti tomu tvrzení se nedá nic namítat.
      Mně se interiér 3008 líbí strašně moc. Sedl jsem si do ní, svezl jsem se s ním, a přestal jsem se divit, že je autem roku (i když v té volbě je taky hromada politiky, pořád je to slušný indikátor).
      Ale pokud jde o vlastní volbu, pak "tradiční" řešení á la GLX je mi mnohem bližší.
  • 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 21.09.  21:17

    skutocna nemecka ludovka...

    skoda ho Oplika... toto je upadok myslim, ze uz nema opel okrem insignie a vybehovych modelov co ponuknut oplakom... rebrandovany produkt je potupa a uplne bez historie, resp historia zahodena aj identita a vlastne crty...

    len tak smutne pozeram na kamaratovu omegu sedan 3.0 V6 v automate... posledny velky opel... ma ju ako novu, 120tis km, nalestenu jak hovado seriovka na peknych diskoch... uzas to je Opel..

    a mimochodom ten Grandland je tak seredny, odporny, ako jeho nazov, ktory ma hodnotu tak jedine v tom lacnom marketing offise
  • 20 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 21.09.  23:32

    Takové docela

    pohledné malé SUV a oni do něj nedají ani ten ussrraanný benzin čtyřválec. Na ten tříválec ještě nemám popisku.... ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Filmař, úředník a mechanik měli v pěstírnách kilogramy drog: Policie je zatkla

Filmař, úředník a mechanik měli v pěstírnách…

Tři zdánlivě obyčejné muže zadrželi kriminalisté v polovině září. Na pěti různých místech po republice, výhradně…

Zeman o volbách exkluzivně pro Blesk: Sledujte, co řekne o Babišovi a vládě

Zeman o volbách exkluzivně pro Blesk: Sledujte, co…

Voliči rozhodli o jasném vítězství Andreje Babiše (ANO). Bude to ale prezident Miloš Zeman, kdo vybere příštího…

 

iSport.cz

Nervy drásající souboj! Kincl udolal francouzského ranaře na body

Nervy drásající souboj! Kincl udolal francouzského…

XFN 5 - Velká paráda v Pardubicích! České MMA se předvedlo ve velkém stylu. Nejnapínavějším soubojem večera se…

Úžasný Pastrňák vstřelil dva góly. Jágr se zranil a Calgary prohrálo

Úžasný Pastrňák vstřelil dva góly. Jágr se zranil a…

SOUHRN | Český hokejový útočník David Pastrňák vstřelil v nočním zápase NHL dva góly do sítě Buffala. Boston ale…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Největší tlama v České republice. A není to Zeman

Největší tlama v České republice. A není to Zeman

V sobotu jsem kromě voleb prožil ještě jeden významný okamžik: Odhaloval jsem při její veřejné prezentaci…